Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 9. maj 2018, 22:34

Det er upassende at de stadig spiller live musik på torvet i Herning kl. 00.30... Det skulle have sluttet til midnat. Jeg kan tydeligt høre det gennem mine lukkede vinduer (bor ca 1 kilometer derfra) og vil egentlig bare gerne have ro så jeg kan sove.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 10. maj 2018, 08:00

Dmitra skrev:Provokunst. Tja, men med lidt kendskab til USA's historie, dele af den er det sår nok stadig for åbent og jeg ville personligt nok altid finde det der en tand for upassende og det er nogle af kommentarerne fra brugerene af BT's udgave af Nationen sateme også :tie:.

https://www.bt.dk/udland/nej-nej-nej-ka ... rs-veranda

Han burde have tænkt sig om inden, men generelt kan det nogle gange være svært at vide om man gør noget stødende, hvis man har rent mel i posen og ingen skumle bagtanker.

Men med det sagt så har jeg respekt for hans undskyldning og måden han formulerer det på. Det er efterhånden sjældent at støde på den slags oprigtige undskyldninger, hvor der beklages uden et "men" eller hvor der ikke argumenteres med at vi jo har ytringsfrihed eller hvad nu, der åbenbart fritager en fra at te sig som en respektløs idiot.

Jeg synes der er mange der har svært ved at erkende deres fejl og give en ordentlig undskyldning i dag. I stedet bliver det tit pakket ind i hånlige og nedladende ord/argumenter. "Jeg ved godt jeg har gjort noget dumt, MEN jeg gjorde det fordi.." efterfulgt af en eller anden ansvarsfralæggelse som begrundelse som ".. jeg var jo fuld, påvirket af stoffer, det var nogle andre der fik mig til det..". Ja, men du har stadig gjort noget dumt så tag dog ansvar for det. Jeg ved ikke om det er fordi folk er bange for at tabe ansigt, erkende deres fejl eller hvad nu :gruble:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 10. maj 2018, 08:16

Dmitra skrev:
Juki skrev:
Dmitra skrev:Provokunst. Tja, men med lidt kendskab til USA's historie, dele af den er det sår nok stadig for åbent og jeg ville personligt nok altid finde det der en tand for upassende og det er nogle af kommentarerne fra brugerene af BT's udgave af Nationen sateme også :tie:.

https://www.bt.dk/udland/nej-nej-nej-ka ... rs-veranda

Han burde have tænkt sig om inden, men generelt kan det nogle gange være svært at vide om man gør noget stødende, hvis man har rent mel i posen og ingen skumle bagtanker.

Men med det sagt så har jeg respekt for hans undskyldning og måden han formulerer det på. Det er efterhånden sjældent at støde på den slags oprigtige undskyldninger, hvor der beklages uden et "men" eller hvor der ikke argumenteres med at vi jo har ytringsfrihed eller hvad nu, der åbenbart fritager en fra at te sig som en respektløs idiot.

Jeg synes der er mange der har svært ved at erkende deres fejl og give en ordentlig undskyldning i dag. I stedet bliver det tit pakket ind i hånlige og nedladende ord/argumenter. "Jeg ved godt jeg har gjort noget dumt, MEN jeg gjorde det fordi.." efterfulgt af en eller anden ansvarsfralæggelse som begrundelse som ".. jeg var jo fuld, påvirket af stoffer, det var nogle andre der fik mig til det..". Ja, men du har stadig gjort noget dumt så tag dog ansvar for det. Jeg ved ikke om det er fordi folk er bange for at tabe ansigt, erkende deres fejl eller hvad nu :gruble:


Han formulerer det pænt og muligvis har der ingen skumle bagtanker været og jeg anerkender det ofte kan være svært at vide hvad der skal støde andre, det er jo en hel jungle, lige dette overrasker det mig dog hvis det kommer bag på ret mange.

Min anke gik også ligeså meget på kommentarerne hos BT, der er dog siden blevet sorteret fra i de allergrimmeste, hvad enten det så er fra BT's side eller FB's.

Det var heller ikke henvendt til dit indlæg, men det mindede mig om en generel irritation jeg har ved andre mennesker :blush: For vi kan sagtens blive enige om at man burde vide bedre når man bor og gør den slags i USA.

Hvor læser du btw kommentarerne?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17184
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41761

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaMariposa » 10. maj 2018, 08:59

Uheld på motorvejen, lang kø. Varevogn mener, at det er ok at køre i nødsporet, og får lige klemt sig ind på vejen igen et par minutter før der kommer to ambulancer, en akutbil, en politibil og vejhjælp i nødsporet.

Man bør simpelthen frakendes sit kørekort og udråbes som røvhul for at opføre sig så komplet idiotisk.
24
:lun: Be brave
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf girl_beat » 10. maj 2018, 09:09

LaMariposa skrev:Uheld på motorvejen, lang kø. Varevogn mener, at det er ok at køre i nødsporet, og får lige klemt sig ind på vejen igen et par minutter før der kommer to ambulancer, en akutbil, en politibil og vejhjælp i nødsporet.

Man bør simpelthen frakendes sit kørekort og udråbes som røvhul for at opføre sig så komplet idiotisk.

Nogle gange hjælper karma. Sidst jeg var vidne til samme scenarie, blev idioten stoppet midt på frakørselsrampen, fordi en patruljevogn så ham tage nødsporet :devil:
9
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. maj 2018, 09:10

Tilly skrev:Føj for satan, tænk at man kan få sig selv til at sende sådan et brev!

https://www.bt.dk/krimi/britta-mistede- ... odtaget-et

Man kan altså ikke bestemme hvordan andre mennesker skal agere imens de gennemgår en stor sorg. Og da slet ikke når det er så kort tid siden deres søn/bror døde. Sikke nogle små mennesker der har sendt det brev...


Jeg tvivler faktisk på, at der står flere bag.
På mig virker det mere som en ensom weirdo, der ikke selv kan finde ud af at interagere socialt og som måske har hørt et par bemærkninger om begravelsen i den almindelige bysnak, hvorefter vedkommende blæser det hele op inde i sit eget hoved, føler sig som en del af en folkestemning og ryger til tasterne. Jeg tror i hvert fald ikke, at der står en større gruppe bag, som decideret har planlagt at skrive et brev.
Hvad sker der forøvrigt for at bruge almindelig håndskrift på kuverten? :stoned:
6
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tilly » 10. maj 2018, 11:33

DetSorteCirkus skrev:
Tilly skrev:Føj for satan, tænk at man kan få sig selv til at sende sådan et brev!

https://www.bt.dk/krimi/britta-mistede- ... odtaget-et

Man kan altså ikke bestemme hvordan andre mennesker skal agere imens de gennemgår en stor sorg. Og da slet ikke når det er så kort tid siden deres søn/bror døde. Sikke nogle små mennesker der har sendt det brev...


Jeg tvivler faktisk på, at der står flere bag.
På mig virker det mere som en ensom weirdo, der ikke selv kan finde ud af at interagere socialt og som måske har hørt et par bemærkninger om begravelsen i den almindelige bysnak, hvorefter vedkommende blæser det hele op inde i sit eget hoved, føler sig som en del af en folkestemning og ryger til tasterne. Jeg tror i hvert fald ikke, at der står en større gruppe bag, som decideret har planlagt at skrive et brev.
Hvad sker der forøvrigt for at bruge almindelig håndskrift på kuverten? :stoned:

Nej jeg tænker også at det sikkert er en enkelt tosse der står bag brevet. Og ja, lidt spøjst med håndskriften på brevet. Hvis det nu var en familien kendte, så ville der da være en rimelig chance for at de genkendte håndskriften.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17184
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41761

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaMariposa » 10. maj 2018, 19:32

girl_beat skrev:
LaMariposa skrev:Uheld på motorvejen, lang kø. Varevogn mener, at det er ok at køre i nødsporet, og får lige klemt sig ind på vejen igen et par minutter før der kommer to ambulancer, en akutbil, en politibil og vejhjælp i nødsporet.

Man bør simpelthen frakendes sit kørekort og udråbes som røvhul for at opføre sig så komplet idiotisk.

Nogle gange hjælper karma. Sidst jeg var vidne til samme scenarie, blev idioten stoppet midt på frakørselsrampen, fordi en patruljevogn så ham tage nødsporet :devil:


Episk. Jeg håber de gav ham en ordentlig bøde.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mulan » 11. maj 2018, 09:25

Dmitra skrev:
LaMariposa skrev:Uheld på motorvejen, lang kø. Varevogn mener, at det er ok at køre i nødsporet, og får lige klemt sig ind på vejen igen et par minutter før der kommer to ambulancer, en akutbil, en politibil og vejhjælp i nødsporet.

Man bør simpelthen frakendes sit kørekort og udråbes som røvhul for at opføre sig så komplet idiotisk.


Det værste er bare at de mest hardcore ligeglade typer er ligeglade med at køre med frakendt førebevis. Nogle gange bliver jeg irriteret over hvor umuligt den slags idioti er at komme til livs.

Ja, og selve det du beskriver er også harmdirrende udover alle grænser. Klaptorsk.

Politiet plejer at sidde og vente på idioterne ved alle frakørsler.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24906

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 11. maj 2018, 13:12

Apropos upassende bilister: Jeg holdt for rødt lys på Ringvejen i Århus i krydset mellem Søren Frichs Vej og Silkeborgvej, da en bil kommer bagfra og i rimelig frisk fart benytter venstresvingsbanen til at køre lige over krydset for rødt. Jeg fatter simpelthen ikke, hvad der får folk til at gøre den slags. :forvirret:
Og jeg har oplevet det samme et par gange i Viby.

I øvrigt holdt den idiotiske bilist stille for rødt lys, da jeg kom op til Silkeborgvej, som trods alt er et noget mere trafikeret kryds. Men det var altså så meget h*n vandt ved den ulovlige manøvre.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf AgentPixie » 11. maj 2018, 14:09

sigge skrev:Apropos upassende bilister: Jeg holdt for rødt lys på Ringvejen i Århus i krydset mellem Søren Frichs Vej og Silkeborgvej, da en bil kommer bagfra og i rimelig frisk fart benytter venstresvingsbanen til at køre lige over krydset for rødt. Jeg fatter simpelthen ikke, hvad der får folk til at gøre den slags. :forvirret:
Og jeg har oplevet det samme et par gange i Viby.

I øvrigt holdt den idiotiske bilist stille for rødt lys, da jeg kom op til Silkeborgvej, som trods alt er et noget mere trafikeret kryds. Men det var altså så meget h*n vandt ved den ulovlige manøvre.

Vi bor tæt på Søren Frichs vej, folk kører som nogle røvhuller!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2018, 14:51

Har lavet havearbejde i vores fællesgård, som er helt lukket af så kun beboere og andre med nøgle kan komme ind.

Gravede i et bed, så jeg kunne plante en plante, og fandt en skraldepose i plast, med hvad jeg tror var en lort....

Den gik heldigvis ikke i stykker, så jeg kan ikke være helt sikker, men WTF !!!!
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 12. maj 2018, 10:05

Zinde skrev:
Purple Haze skrev:Har lavet havearbejde i vores fællesgård, som er helt lukket af så kun beboere og andre med nøgle kan komme ind.

Gravede i et bed, så jeg kunne plante en plante, og fandt en skraldepose i plast, med hvad jeg tror var en lort....

Den gik heldigvis ikke i stykker, så jeg kan ikke være helt sikker, men WTF !!!!

Var det en netto-pose?!


Dog ikke :lol: :lol: :lol:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 12. maj 2018, 14:53

Boligforeningen har en skraldespand stående på hjørnet af min bygning som som mest af alt bliver brugt til brugte hundeposer af os med hund, og så ellers en smule andet skrald. Om aftenen kommer der jævnligt flaskesamlere og kigger i skraldespanden, hvilket i og for sig også er cool nok, nogen gange er det pant. Men de tager simpelthen hundeposerne op af skraldespanden for at se i bunden og smider dem så rundt om skraldespanden.

Udover det er ulækkert, og irriterende da vi faktisk er mange der går og slæber rundt på hundelortene længe for at smide dem ud i en skraldespand og det så ofte er til ingen verdens nytte så tror jeg heller ikke vores søde vicevært synes det er så fedt flere gange om ugen at skulle smide gamle hundeposer op i skraldespanden igen.
6
...
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf MilleMercy » 14. maj 2018, 13:47

Zinde skrev:En kvinde på facebook omtaler sin 12-årige søn som bollepokalen.


Aaargh, det minder mig om en vens bekendt, der konsekvent kalder sine fem børn for kneppeaffald, på FB :nerve:
6

Tilbage til "Generelt"