Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Whoosh » 12. dec 2015, 14:34

Kulturen på et apotek kan nok være lige så forskellig som alle andre arbejdspladser.
Så nogle apoteker er sikkert værre til det end andre.

Mit apoteket gør det ikke når der er travlt.
Og de yngre er mere på dupperne end de ældre.
De gør det selvfølgelig ikke for at være trælse.
Det er bare sådan et lille hverdagssuk.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 12. dec 2015, 14:45

Whoosh skrev:Kulturen på et apotek kan nok være lige så forskellig som alle andre arbejdspladser.
Så nogle apoteker er sikkert værre til det end andre.

Mit apoteket gør det ikke når der er travlt.
Og de yngre er mere på dupperne end de ældre.
De gør det selvfølgelig ikke for at være trælse.
Det er bare sådan et lille hverdagssuk.

De gør det helt sikkert kun af venlighed, og derfor gider jeg heller ikek sige noget. Det er 100% af venlighed - og fordi det står i nogle regler. Jeg siger ved gud også tit nogle ting til patienterne, jeg godt selv kan se, virker helt gakkelakker, men så står det i et eller andet dokument, og ja..
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fillie » 12. dec 2015, 14:47

^ Ih, kan du ikke komme med et par eksempler? :ivrig:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 12. dec 2015, 15:19

Fillie skrev:^ Ih, kan du ikke komme med et par eksempler? :ivrig:

Mig? :lol:
Tja, sådan helt seriøst så synes jeg, det ér lidt småtosset, at jeg skal spørge den samme patient op til 5 gange, om patienten stadig er indforstået med det indgreb/behandling, patienten skal i gang med, når nu de fleste patienter er helt klare i hovedet, og selv har været med til at vælge.
Jeg forstår godt, hvorfor reglerne er som de er, men jeg synes sgu, det føles lidt gakkerlakker af og til.

Eller når patienten klager over smerter, kvalme eller kløe, så har jeg været på nogle afdelinger, hvor de håndhæver princippet om informeret samtykke MEGET strengt, og hver eneste uddeling af panodil, kvalmestillende eller kløestillende derfor skulle foregå med et foredrag om bivirkninger, indholdsstof, årsag etc. Og en sikring af at patienten nu faktisk ønskede at få stillet sine smerter, kløe eller kvalme.
Igen - jeg forstår godt reglerne og deres ophav, men det føles sgu stadig lidt gakket.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fillie » 12. dec 2015, 15:26

Karkluden skrev:
Fillie skrev:^ Ih, kan du ikke komme med et par eksempler? :ivrig:

Mig? :lol:
Tja, sådan helt seriøst så synes jeg, det ér lidt småtosset, at jeg skal spørge den samme patient op til 5 gange, om patienten stadig er indforstået med det indgreb/behandling, patienten skal i gang med, når nu de fleste patienter er helt klare i hovedet, og selv har været med til at vælge.
Jeg forstår godt, hvorfor reglerne er som de er, men jeg synes sgu, det føles lidt gakkerlakker af og til.

Eller når patienten klager over smerter, kvalme eller kløe, så har jeg været på nogle afdelinger, hvor de håndhæver princippet om informeret samtykke MEGET strengt, og hver eneste uddeling af panodil, kvalmestillende eller kløestillende derfor skulle foregå med et foredrag om bivirkninger, indholdsstof, årsag etc. Og en sikring af at patienten nu faktisk ønskede at få stillet sine smerter, kløe eller kvalme.
Igen - jeg forstår godt reglerne og deres ophav, men det føles sgu stadig lidt gakket.


Ja dig! Og TAK - jeg er fan af tossede hospitalshistorier. :lol:

"Er De nu helt sikker på, at De ønsker at få stillet kløen, Fru Jensen? Vi skal jo nødig tage den fra Dem, i fald De var gået hen og blevet lidt glad for den." :stoned:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 12. dec 2015, 15:30

Fillie skrev:
Karkluden skrev:
Fillie skrev:^ Ih, kan du ikke komme med et par eksempler? :ivrig:

Mig? :lol:
Tja, sådan helt seriøst så synes jeg, det ér lidt småtosset, at jeg skal spørge den samme patient op til 5 gange, om patienten stadig er indforstået med det indgreb/behandling, patienten skal i gang med, når nu de fleste patienter er helt klare i hovedet, og selv har været med til at vælge.
Jeg forstår godt, hvorfor reglerne er som de er, men jeg synes sgu, det føles lidt gakkerlakker af og til.

Eller når patienten klager over smerter, kvalme eller kløe, så har jeg været på nogle afdelinger, hvor de håndhæver princippet om informeret samtykke MEGET strengt, og hver eneste uddeling af panodil, kvalmestillende eller kløestillende derfor skulle foregå med et foredrag om bivirkninger, indholdsstof, årsag etc. Og en sikring af at patienten nu faktisk ønskede at få stillet sine smerter, kløe eller kvalme.
Igen - jeg forstår godt reglerne og deres ophav, men det føles sgu stadig lidt gakket.


Ja dig! Og TAK - jeg er fan af tossede hospitalshistorier. :lol:

"Er De nu helt sikker på, at De ønsker at få stillet kløen, Fru Jensen? Vi skal jo nødig tage den fra Dem, i fald De var gået hen og blevet lidt glad for den." :stoned:

Årh, dem har jeg mange af. En del kan selvfølgelig ikke fortælles pga. tavshedspligt, men jeg kan da over PB fortælle den, hvor jeg selv er patienten :D
Og der er generelt mange gode historier hvor tavshedspligten ikke overskrides, så du kan jo skrive på PB eller noget, hvis du keder dig :lol: jeg er som nævnt syg :afro:

Og ja, præcis. "Er du nu helt sikker på, at vi skal operere denne her kræftknude ud af dig?".
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fillie » 12. dec 2015, 15:35

^ Jeg vil gerne høre din patienthistorie. :genert:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Whoosh » 12. dec 2015, 15:38

Er De helt sikker på at De ønsker smertestillende?
JA FOR HELVED!

:lol:

For nogle år siden var jeg indlagt, og der kom en jævnaldrende, mandlig sygeplejerske hen til min seng med et rektaltermometer, der var rigtigt fint pyntet med et lille engangshylster kondomthingy, glinsende af glidecreme.
Vi så hinanden dybt i øjnene i nogle sekunder, kiggede begge på termometeret, og hinanden igen.
"Du vil helst selv, ikke?"
"Jo!"

Og så ligger man der, på en firemandsstue, og går på anal opdagelse under dynen. :slem:

Og det kære væsen gav sig heldigvis god tid, før han kom retur. Og kommenterede ikke på noget som helst. Min helt!
4
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Karkluden » 12. dec 2015, 15:45

Whoosh skrev:Er De helt sikker på at De ønsker smertestillende?
JA FOR HELVED!

:lol:

For nogle år siden var jeg indlagt, og der kom en jævnaldrende, mandlig sygeplejerske hen til min seng med et rektaltermometer, der var rigtigt fint pyntet med et lille engangshylster kondomthingy, glinsende af glidecreme.
Vi så hinanden dybt i øjnene i nogle sekunder, kiggede begge på termometeret, og hinanden igen.
"Du vil helst selv, ikke?"
"Jo!"

Og så ligger man der, på en firemandsstue, og går på anal opdagelse under dynen. :slem:

Og det kære væsen gav sig heldigvis god tid, før han kom retur. Og kommenterede ikke på noget som helst. Min helt!

HAHA, det er også bare altid lidt akavet. Jeg har ikke rigtigt tabuer, og en af mine store forcer i mit fag er, at jeg aldrig selv bliver pinligt berørt (det gør nogle sygeplejersker, og det går sgu ikke altså..), men lige det der med rektal temperatur, det bliver jo bare aldrig pissefedt for nogen. Der er nemlig bare primært "kan du selv?"-vejen og så enten at grine lidt (hvis patienten er klar på det) eller at ryste det af sig at gå med :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 13. dec 2015, 01:49

Kommodedyret skrev:9 ud af 10 gange går det fint når jeg laver cowboykafffe.
Men 1 ud af 10 gange går det galt, og pulveret synker ikke til bunds. Lige nu sidder jeg eksempelvis med kaffepulver i tænderne fordi det gik galt :cuss:


Hvad er cowboykaffe? :forvirret:
1
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 11:07

I did the googling. Oprindeligt var det sådan man lavede kaffe over bål. Deraf navnet. Så det er noget med kaffen direkte i det varme vand og så koge. Om det er hele bønner eller grums fangede jeg faktisk ikke.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 13. dec 2015, 11:56

Delfin skrev:
Kommodedyret skrev:9 ud af 10 gange går det fint når jeg laver cowboykafffe.
Men 1 ud af 10 gange går det galt, og pulveret synker ikke til bunds. Lige nu sidder jeg eksempelvis med kaffepulver i tænderne fordi det gik galt :cuss:


Hvad er cowboykaffe? :forvirret:


Det er kaffe. Hvor man smider kaffepulveret direkte i det varme vand og lader det syne til bunds mens man lader det trække.

kidkomb skrev:I did the googling. Oprindeligt var det sådan man lavede kaffe over bål. Deraf navnet. Så det er noget med kaffen direkte i det varme vand og så koge. Om det er hele bønner eller grums fangede jeg faktisk ikke.


Undskyld mig, har din computer fået virus, så den ikke er i stand til at vise det udmærkede resultat fra hestenettet, som hit nummer 2? Hestenettet er de vises tilholdssted.

Det er en betegnelse for at blande vand og kaffepulver og lade kaffepulveret synke til bunds i koppen. Som det fremgår af mit indlæg har jeg i sjældne tilfælde, og af uvisse årsager, problemer med at få pulveret til at synke.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 12:03

Kommodedyret skrev:
Undskyld mig, har din computer fået virus, så den ikke er i stand til at vise det udmærkede resultat fra hestenettet, som hit nummer 2? Hestenettet er de vises tilholdssted.

Det er en betegnelse for at blande vand og kaffepulver og lade kaffepulveret synke til bunds i koppen. Som det fremgår af mit indlæg har jeg i sjældne tilfælde, og af uvisse årsager, problemer med at få pulveret til at synke.

GISP! Det havde jeg slet ikke tænkt på. Hvad hvis de har blokeret mig? :trist:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kommodedyret » 13. dec 2015, 12:08

kidkomb skrev:
Kommodedyret skrev:
Undskyld mig, har din computer fået virus, så den ikke er i stand til at vise det udmærkede resultat fra hestenettet, som hit nummer 2? Hestenettet er de vises tilholdssted.

Det er en betegnelse for at blande vand og kaffepulver og lade kaffepulveret synke til bunds i koppen. Som det fremgår af mit indlæg har jeg i sjældne tilfælde, og af uvisse årsager, problemer med at få pulveret til at synke.

GISP! Det havde jeg slet ikke tænkt på. Hvad hvis de har blokeret mig? :trist:


Det må du nok hellere snakke med skum om. Måske kan han bikse en un-blocker sammen.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 13. dec 2015, 12:16

At jeg har planer om at gøre rent i dag og jeg sidder bare og stener med kaffe og debat i stedet. Hvorfor er det så svært at tage sig sammen til at komme i gang?? :rulle:
0

Tilbage til "Generelt"