Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf superboa » 12. dec 2015, 21:42

Wizzze skrev:Nu er vi halvvejs, hvad er status ude i de små hjem?

Vi starter først på juleriet nu i denne weekend, der skal pynt op, og der skal gang i lidt guf og knas.

Næsten alle gaver er heldigvis i hus, de skal bare pakkes ind. Så skal julemaden planlægges og indkøbes, men det er der jo stadig god tid til.


Status her er, at der kun mangler at blive købt nogle få gaver, alle pakkerne skal pakkes fint ind, halvdelen af julekortene er skrevet og der er købt frimærker og julemærker, der står et par kagedåser med konfekt i køleskabet, og vi er med rent datomæssigt med både kalenderlyset og adventskransen :D
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 12. dec 2015, 21:53

superboa skrev:
Wizzze skrev:Nu er vi halvvejs, hvad er status ude i de små hjem?

Vi starter først på juleriet nu i denne weekend, der skal pynt op, og der skal gang i lidt guf og knas.

Næsten alle gaver er heldigvis i hus, de skal bare pakkes ind. Så skal julemaden planlægges og indkøbes, men det er der jo stadig god tid til.


Status her er, at der kun mangler at blive købt nogle få gaver, alle pakkerne skal pakkes fint ind, halvdelen af julekortene er skrevet og der er købt frimærker og julemærker, der står et par kagedåser med konfekt i køleskabet, og vi er med rent datomæssigt med både kalenderlyset og adventskransen :D


Vi får først tændt de første lys i adventskransen i morgen :blush:
Må lade de 2 lys brænde lidt længere, så der kommer "orden i tingene" :D

Der er blevet produceret småkager i dag, så må vi se med konfekt den kommende tid.
0
Do as I say! :whip:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf superboa » 12. dec 2015, 21:58

Wizzze skrev:
superboa skrev:
Wizzze skrev:Nu er vi halvvejs, hvad er status ude i de små hjem?

Vi starter først på juleriet nu i denne weekend, der skal pynt op, og der skal gang i lidt guf og knas.

Næsten alle gaver er heldigvis i hus, de skal bare pakkes ind. Så skal julemaden planlægges og indkøbes, men det er der jo stadig god tid til.


Status her er, at der kun mangler at blive købt nogle få gaver, alle pakkerne skal pakkes fint ind, halvdelen af julekortene er skrevet og der er købt frimærker og julemærker, der står et par kagedåser med konfekt i køleskabet, og vi er med rent datomæssigt med både kalenderlyset og adventskransen :D


Vi får først tændt de første lys i adventskransen i morgen :blush:
Må lade de 2 lys brænde lidt længere, så der kommer "orden i tingene" :D

Der er blevet produceret småkager i dag, så må vi se med konfekt den kommende tid.


Ja, der skal altså være orden i lysenes brændetid :D
Hov - mangler faktisk at få bagt specier med chokolade :lol2:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Flora » 12. dec 2015, 22:55

Jeg er færdig med alle julegaveindkøb :banan:
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 13. dec 2015, 08:17

Denne skal i afspilleren i aften :lun:

image.jpeg
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 13. dec 2015, 09:07

Vi skal ud og hente juletræ :banan:
4
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 13. dec 2015, 09:47

Thestral skrev:Vi skal ud og hente juletræ :banan:

Det skal vi også :banan:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 13. dec 2015, 10:56

Daine skrev:
Whoosh skrev:
Daine skrev:
Whoosh skrev:http://www.netflix.com/title/70222873?source=android

:-D :santa2: :deer:


Jeg kan ikke åbne siden? Har ikke Netflix.

Det er noget a la det her.
Man kan så vælge med knitren eller julemusik.



Hvor fint :lun:

Vi har solgt fireplace dvd'er for år tilbage, der hvor jeg arbejder. De var populære som henholdsvis pakkekalendergaver og som hadegaver :D


Jeg har en hvor man kan vælge imellem fisk eller pejsevideo, den er så hyggelig den pejs til at sætte stemning :lun:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 13. dec 2015, 12:04

Vi skal også hente juletræ. Bilka har halv pris på juletræer i dag.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. dec 2015, 13:45

Maoam skrev:Vi skal også hente juletræ. Bilka har halv pris på juletræer i dag.


Vi var der kl 8. Manden skulle være sikker på at få et stort juletræ og det fik han, med stjerne er det +3 meter :D
Ungerne er i gang med at pynte og jeg skal på loftet efter glaskuglerne som ikke er kommet ned.

Og I går pakkede vi alle gaver fra os til børn og fra børn til børn ind, og vi har styr på mandens familie også. Jeg mangler bare til min forældre (ikke nemt) og Hr. Mand - han mangler bukser (nemt :D)
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Zombie » 13. dec 2015, 13:59

Jeg nyder julen, når jeg kommer til den - på fredag afleverer vi 140 siders eksamensopgave, så lige nu nyder jeg ikke en skid. :(

Gaverne er således:

Kæreste: Fik et Playstation 4 spil, han har allerede fået det. Derudover får han et gavekort til en oplevelse (Smartbox).

Far: Får et gavekort til en oplevelse (Smartbox) fra min søster og mig, derudover vil jeg også gerne give ham et slips. Han har fødselsdag inden jul, og der får han en kurv med en masse lækre ting, som min søster kan købe på en bazar hvor hun bor. Han er jo manden som har alt.
Af min kæreste får min far til fødselsdag nogle lækre øl, og til jul er han med til at give slipset.

Mor: Min mor har ønsket sig en kopi af en fin tegning af min afdøde hund, så det får hun med ramme. Derudover en ægge-kasserolle.

Søster: Min søster får en løgkrukke, hvidløgskrukke og fra min kæreste to små skærebrædder. Alt sammen på ønskelisten.

Søsters kat: Min kattenevø har fået tørrede fisk fra Grønland, og en kattebakke med tag til besøgene i København. (aftalt med søster)

Fars kæreste: Jeg aner ikke hvad jeg skal give hende, men jeg snakker nok med min søster om at gå sammen om en Smartbox til drinks eller andet lign.



Den største gave er dog til mig selv: Jeg vil nu aktivt søge efter ny hund, så jeg forhåbentlig snart kan få en ny hundeven. Det har været svært at komme hertil i min proces, men nu tror jeg snart, at jeg er klar igen. :)
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 13. dec 2015, 14:20

Jeg var på Hjerl Hede i går, og det var bare helt vildt hyggeligt. Der var levendegørelser i mange af husene, og det var rigtigt sjovt at høre om det gamle håndværk og jul i gamle dage, når det lige var til at komme til, for der var godt nok mange mennesker. Derudover var det muligt at overvære slagtning af hhv. svin og lam samt at komme til gudstjeneste i den lille kirke. Og vejret var heldigvis dejligt, selvom der var noget smattet på jorden pga. de foregående dages regn, og bilen var lige ved at hænge fast i et mudderhul på parkeringspladsen.
Vi spiste en traditionel julefrokost på Skyttegården og købte lidt smagsprøver på småkager fra bageren - de var gode!
Så det får en varm anbefaling med herfra (men i dag er sidste dag i år, de har åbent, så det må nok blive næste år, hvis I skal se det).

Bagefter tog vi hjem til min kusine og hyggede os med hjemmelavet pizza og film. Vi fik set "Love Actually" og ville også have set "The Holiday", men min kusines DVD-afspiller nægtede at vise den, så vi tog "Op" i stedet. Alt i alt en dejlig og hyggelig dag.

Af juleting mangler jeg stadig at skrive julekort, men jeg vil se, om jeg kan komme i gang i dag. Desuden skal min søster og jeg lave konfekt i næste weekend. Jeg skal have købt en gave mere til min søster, og så skal vi også finde en ting mere til vores mor. Men der er ikke noget julestress her (endnu). Jeg har selvfølgelig også den luksus, at jeg ikke selv skal stå for at holde julen. Jeg tager bare hjem til mine forældre, og så har de sørget for indkøb mm. Så hjælper min søster og jeg selvfølgelig med madlavning osv., men selve forberedelserne kører min forældre på rutinen.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 13. dec 2015, 14:55

Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:Vi skal ud og hente juletræ :banan:

Det skal vi også :banan:

Vi fik så ikke noget. Den der net dims virkede ikke så vi kunne ikke få træet nettet så det kunne være i bilen :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 13. dec 2015, 14:58

Persnikedy skrev:
Daine skrev:
Whoosh skrev:
Daine skrev:
Whoosh skrev:http://www.netflix.com/title/70222873?source=android

:-D :santa2: :deer:


Jeg kan ikke åbne siden? Har ikke Netflix.

Det er noget a la det her.
Man kan så vælge med knitren eller julemusik.



Hvor fint :lun:

Vi har solgt fireplace dvd'er for år tilbage, der hvor jeg arbejder. De var populære som henholdsvis pakkekalendergaver og som hadegaver :D


Jeg har en hvor man kan vælge imellem fisk eller pejsevideo, den er så hyggelig den pejs til at sætte stemning :lun:

Netflix har også en pejsevideo i 3 afsnit med og uden musik :deer:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 13. dec 2015, 15:36

DD_81 skrev:
Maoam skrev:Vi skal også hente juletræ. Bilka har halv pris på juletræer i dag.


Vi var der kl 8. Manden skulle være sikker på at få et stort juletræ og det fik han, med stjerne er det +3 meter :D
Ungerne er i gang med at pynte og jeg skal på loftet efter glaskuglerne som ikke er kommet ned.

Og I går pakkede vi alle gaver fra os til børn og fra børn til børn ind, og vi har styr på mandens familie også. Jeg mangler bare til min forældre (ikke nemt) og Hr. Mand - han mangler bukser (nemt :D)



Vores er to meter, og vi blev overrasket over, hvor bredt det er, da det kom ind i stuen. Men det kan godt være der. Jeg flasher, når vi har pyntet det.

Jeg fandt Disney DVD'en i Bilka. De havde den ikke i den lokale Fona i fredags.
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Fest og bryllup"