Bedste sengetøj?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Bedste sengetøj?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 14:40

Jeg skal give min mor noget sengetøj i julegave.
Hun sveder meget om natten.
På amerikanske hjemmesider lovpriser de microfiber, så man skulle tro det var verdens 8.vidunder. Har dog også læst et par dårlige anmeldelser.
I Europa har vi tendens til at synes, at microfiber er noget syntetisk stads.

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro.

Hvilket sengetøj har du og hvorfor og er det koldt/varmt/blødt/skinnende?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf Firebird » 13. dec 2015, 15:54

Jeg har alle dage være nogle grader for varm til en dansk seng, og jeg holder mig til bomuld og skifter så en gang om ugen. Jeg har prøvet de dersens mikroting, men det virker ikke for mig.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf Kyle » 13. dec 2015, 16:21

Vi bruger tykt bomuldssengetøj. Jeg er generelt varm og mine kone en frossenpind, men det er det sengetøj, som fungerer bedst for os begge.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf Wizzze » 13. dec 2015, 16:55

Ægyptisk bomuld, Magasin har nogle gode sæt.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10733

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf BlueBunny » 13. dec 2015, 17:04

Jeg er glad for bomuldssatin. Blødt og til at betale. Mindre køligt i overfladen end alm bomuld, og sådan lidt glat i det. Tror det er ekstra godt hvis man har det varmt om natten. Coop har medlemstilbud fra Hoie lige nu.

Ægyptisk bomuld er kvaaaalitet. Men ofte meget dyrt.
3
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 17:42

Wizzze skrev:Ægyptisk bomuld, Magasin har nogle gode sæt.

Men er Ægyptisk bomuld ikke så tætvævet at svedtransponeringen er rigtig dårlig?

Hun sveder rigtig meget om natten.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 17:43

Firebird skrev:Jeg har alle dage være nogle grader for varm til en dansk seng, og jeg holder mig til bomuld og skifter så en gang om ugen. Jeg har prøvet de dersens mikroting, men det virker ikke for mig.

Hvordan føltes det der microfiber-noget? Tyndt, tykt, glat?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf girl_beat » 13. dec 2015, 17:43

BlueBunny skrev:Jeg er glad for bomuldssatin. Blødt og til at betale. Mindre køligt i overfladen end alm bomuld, og sådan lidt glat i det. Tror det er ekstra godt hvis man har det varmt om natten. Coop har medlemstilbud fra Hoie lige nu.

Ægyptisk bomuld er kvaaaalitet. Men ofte meget dyrt.

Enig i bomuldssatin - man kan ofte få lækre sæt til en god pris :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 17:44

BlueBunny skrev:Jeg er glad for bomuldssatin. Blødt og til at betale. Mindre køligt i overfladen end alm bomuld, og sådan lidt glat i det. Tror det er ekstra godt hvis man har det varmt om natten. Coop har medlemstilbud fra Hoie lige nu.

Ægyptisk bomuld er kvaaaalitet. Men ofte meget dyrt.

Hvis det er mindre køligt i overfladen end alm bomuld, hvorfor er det så godt til folk, der har det varmt?
-jeg har på fornemmelsen, det bare er mig, der ikke lige greje det inden i mit hovede idag, så hjælp en forvirret :blush2:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24636
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3201
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36815

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf Daine » 13. dec 2015, 18:05

Prøv evt at læse her http://sengezonen.dk/sengetoej de forklarer lidt om forskellen på sengetøj.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10733

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf BlueBunny » 13. dec 2015, 18:06

^^ tænker at hvis man har det varmt, er det rart med lidt køligt? Det er jo ikke sådan koldt, bare ikke uldvarmt. Jeg synes det er blødt og lækkert :)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 18:11

Daine skrev:Prøv evt at læse her http://sengezonen.dk/sengetoej de forklarer lidt om forskellen på sengetøj.

Tak Daine, men det eneste de nævner om svedabsorbering er under microfiber, som de skriver har en ringere absorberingsevne end bomuld.
I USA lovpriser man netop microfiber, fordi det leder sved og varme væk fra kroppen!

Det giver ikke mening! Sengetøj til folk, der sveder meget, skal absorbere, ja, men det skal også afgive det hurtigt igen.
Det gør bomuld bestemt ikke. Sammenlign det med, at tage bomuldstøj på, når du skal træne. Nej, vel?

Åh, det er sådan en jungle altså.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24636
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3201
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36815

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf Daine » 13. dec 2015, 18:44

kidkomb skrev:
Daine skrev:Prøv evt at læse her http://sengezonen.dk/sengetoej de forklarer lidt om forskellen på sengetøj.

Tak Daine, men det eneste de nævner om svedabsorbering er under microfiber, som de skriver har en ringere absorberingsevne end bomuld.
I USA lovpriser man netop microfiber, fordi det leder sved og varme væk fra kroppen!

Det giver ikke mening! Sengetøj til folk, der sveder meget, skal absorbere, ja, men det skal også afgive det hurtigt igen.
Det gør bomuld bestemt ikke. Sammenlign det med, at tage bomuldstøj på, når du skal træne. Nej, vel?

Åh, det er sådan en jungle altså.


Kan det være anderledes når det er noget man sover i? :gruble:

På det alvidende heste-net er der en der har udskiftet dyne, hovedpude og (rulle)madras med uldalternativer. Kunne det være noget der skulle overvejes? At det måske er dynen der er problemet?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 18:56

Daine skrev:
kidkomb skrev:
Daine skrev:Prøv evt at læse her http://sengezonen.dk/sengetoej de forklarer lidt om forskellen på sengetøj.

Tak Daine, men det eneste de nævner om svedabsorbering er under microfiber, som de skriver har en ringere absorberingsevne end bomuld.
I USA lovpriser man netop microfiber, fordi det leder sved og varme væk fra kroppen!

Det giver ikke mening! Sengetøj til folk, der sveder meget, skal absorbere, ja, men det skal også afgive det hurtigt igen.
Det gør bomuld bestemt ikke. Sammenlign det med, at tage bomuldstøj på, når du skal træne. Nej, vel?

Åh, det er sådan en jungle altså.


Kan det være anderledes når det er noget man sover i? :gruble:

På det alvidende heste-net er der en der har udskiftet dyne, hovedpude og (rulle)madras med uldalternativer. Kunne det være noget der skulle overvejes? At det måske er dynen der er problemet?

Hehe, det alvidende heste-net :lol:
Jeg har faktisk overvejet, om noget tyndt uld-undertøj skulle være en del af gaven også, for det transporterer sveden væk fra kroppen. Hun sover nemlig i natkjole normalt, så hun er vant til, at have tøj på.
Dynen er en firmagave, så den skal ikke skiftes ud, den er spritny, det er sådan en Hoie-dyne.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Bedste sengetøj?

Indlægaf Firebird » 13. dec 2015, 19:01

kidkomb skrev:
Firebird skrev:Jeg har alle dage være nogle grader for varm til en dansk seng, og jeg holder mig til bomuld og skifter så en gang om ugen. Jeg har prøvet de dersens mikroting, men det virker ikke for mig.

Hvordan føltes det der microfiber-noget? Tyndt, tykt, glat?


Glat og koldt. Jeg følte mig som et stykke sæbe mellem to lag. Rutsjede rundt, og kunne aldrig rigtig finde hvile.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Bolig"