Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Grissebassen » 13. dec 2015, 17:42

Fru Sunshine skrev:
Grissebassen skrev:
Fru Sunshine skrev:
Grissebassen skrev:
Fru Sunshine skrev:Han er sgu da en spade af format.

Ja, det er temmelig svært ikke at synes det :tie:
Men jeg håber nu stadig, at der findes en god forklaring på hans opførsel. Fx kan man vel forestille sig, at han har været bevidst om sin egen indtagelse af alkohol, og derfor har forsøgt at undgå konfrontationer med følsomme sager :gruble: Men jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal tænke :wacko:

Han må jo have sine grunde, men jeg synes stadig han er en yderst uprofessionel spade.

Det kan vi godt blive enige om. Jeg synes nu, at det er ok at være uprofessionel engang i mellem. Den slags sker for selv den bedste. Men jeg synes det afgørende er, at man ved, hvornår man træder uden for de professionelle rammer, og at man er bevidst om, hvad formålet er med det. Fx gik jeg i parallelklasse med en pige i gymnasiet, som blev smidt ud hjemmefra af sine forældre. Hun havde et tæt forhold til sin fransklærer, som faktisk valgte at "adoptere" hende og lade hende flytte ind hos sig. Det synes jeg egentlig var ret smukt gjort, og det bevidner om, at på trods af professionalisme, så er vi alle sammen bare mennesker. Men jeg tænker også, at det har måttet kunne fungere, fordi læreren var meget bevidst om formålet med det hele og kunne stå 100% inde for det, hun havde gang i, selvom det pr definition var uprofessionelt. De har næppe haft akavede sammenstød i supermarkedet, i løbet af tiden fra pigen blev smidt ud, til hun flyttede ind hos læreren.

Et gæt vil være, at han er pinligt berørt over at have været så hurtigt ude med et tilbud, han ikke kunne stå inde for, og derfor er hundeangst for at du i fuldskab, kunne finde på at bringe emnet op.

Ja, det kan der sikkert være noget rigtigt i :stoned: Jeg tænker dog at tage emnet op på et tidspunkt. Og så har jeg altså ikke mere ondt i røven, end at jeg bare gerne lige vil have lov til at ytre mig, inden jeg går derfra for good. Så jeg skulle ikke mene, at han har noget at frygte. Ej heller kan jeg se problemet i at sige: "Mit tilbud er ikke gældende mere, og jeg beklager, hvis jeg gik over din grænse".
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. dec 2015, 17:54

Du er ret sej, som du tager det. Jeg tror, jeg var valset hen, grebet ham i kraven og råbt RØV.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Grissebassen » 13. dec 2015, 18:09

Fru Sunshine skrev:Du er ret sej, som du tager det. Jeg tror, jeg var valset hen, grebet ham i kraven og råbt RØV.

Hah! Jeg elsker det :love2: Jeg valgte så den mere "modne" løsning med at tømme et par snapse, gå ud på toilettet og tude lidt, og derefter hive fat i min veninde, og spørge om hun ikke ville følge mig hjem :genert:
Senest rettet af Grissebassen 13. dec 2015, 18:20, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. dec 2015, 18:13

Grissebassen skrev:
Fru Sunshine skrev:Du er ret sej, som du tager det. Jeg tror, jeg var valset hen, grebet ham i kraven og råbt RØV.

Hah! Jeg elsker det :love2: Jeg valgte så den mere "modne" løsning med at tømme et par snapse, gå ud på toilettet og tude lidt, og derefter hive fat i min veninde, og spørge om hun ikke ville følge mig hje :genert:

Ærligt? Så er det nok også mere hensigtsmæssigt, at tude lidt privat og så gå sin vej.
Så er det ikke så pinligt for en selv efterfølgende - har jeg hørt :fløjt:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Grissebassen » 13. dec 2015, 18:23

Fru Sunshine skrev:
Grissebassen skrev:
Fru Sunshine skrev:Du er ret sej, som du tager det. Jeg tror, jeg var valset hen, grebet ham i kraven og råbt RØV.

Hah! Jeg elsker det :love2: Jeg valgte så den mere "modne" løsning med at tømme et par snapse, gå ud på toilettet og tude lidt, og derefter hive fat i min veninde, og spørge om hun ikke ville følge mig hje :genert:

Ærligt? Så er det nok også mere hensigtsmæssigt, at tude lidt privat og så gå sin vej.
Så er det ikke så pinligt for en selv efterfølgende - har jeg hørt :fløjt:

Ja, altså, jeg forsøgte jo så også at opsøge ham, hvilket nemt kunne være blevet pinligt, taget min efterfølgende snapse-tude-reaktion med i betragtning :blush2: Men jeg havde nu ikke andet til hensigt end at smalltalke lidt, og måske lige sige - "hey, jeg har altså ikke ondt i røven over noget, men jeg synes stadig det ville være rart, hvis vi lige kunne snakke om tingene på et tidspunkt, når projektet er afsluttet."
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf englishchannel » 13. dec 2015, 18:42

For at være ærlig, synes jeg virkelig, at du skal lade den fare nu. I er kommet skævt ind på hinanden og han har tydeligvis fortrudt, at han var så insisterende overfor dig i sin tid. Han lægger afstand til dig med sin opførsel, og selvom man kan mene hvad man vil om ham og det, kommer der ikke noget godt ud af, at du nærmest insisterer på at konfrontere ham med det på et eller andet tidspunkt.

Jeg synes, at det er uheldigt, hvis jeres relation og det, at han ignorerer dig, får dig til at gå ud på toilettet og græde, hvorefter du vil hjem. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal formulere det, men er der en anden grund til at du reagerer så stærkt på alt det her? Det virker ude af proportion i forhold til den måde, jeres relation har udviklet sig på (og jeg har fulgt dine tråde fra starten).

Han er bare din vejleder. Som jeg ser det, bliver du med din analyse af hans bevæggrunde, opførsel og dit fokus på at tale med ham om det, ved med at fastholde jer i en usund og uprofessionel relation. Lad den fare, modtag hans vejledning og glæd dig over, at du aldrig skal se ham igen, når specialet er afleveret.
11
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Grissebassen » 13. dec 2015, 19:04

englishchannel skrev:For at være ærlig, synes jeg virkelig, at du skal lade den fare nu. I er kommet skævt ind på hinanden og han har tydeligvis fortrudt, at han var så insisterende overfor dig i sin tid. Han lægger afstand til dig med sin opførsel, og selvom man kan mene hvad man vil om ham og det, kommer der ikke noget godt ud af, at du nærmest insisterer på at konfrontere ham med det på et eller andet tidspunkt.

Jeg synes, at det er uheldigt, hvis jeres relation og det, at han ignorerer dig, får dig til at gå ud på toilettet og græde, hvorefter du vil hjem. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal formulere det, men er der en anden grund til at du reagerer så stærkt på alt det her? Det virker ude af proportion i forhold til den måde, jeres relation har udviklet sig på (og jeg har fulgt dine tråde fra starten).

Han er bare din vejleder. Som jeg ser det, bliver du med din analyse af hans bevæggrunde, opførsel og dit fokus på at tale med ham om det, ved med at fastholde jer i en usund og uprofessionel relation. Lad den fare, modtag hans vejledning og glæd dig over, at du aldrig skal se ham igen, når specialet er afleveret.

Tak for din ærlige udmelding :) Der er helt bestemt masser af grunde til at jeg reagerer på det, som jeg gør. Nogle af dem har jeg forklaret lidt i tidlige tråde. Andre af dem vil jeg ikke komme ind på her, da de faktisk er temmelig traumatiske. Når jeg gerne vil have konfrontationen, skyldes det netop mig selv og min erfaring med tidligere oplevelser. Jeg tænker, at jeg vil have lettere ved at gå derfra med ro i sjælen og aldrig skulle se ham igen, hvis jeg har fået lov til at ytre mig. Det handler på ingen måde om ham - ham er jeg som sådan ligeglad med. Det handler om mig selv på længere sigt, og om, hvordan jeg tror, jeg bedst kan ligge det hele bag mig, få bearbejdet de traumatiske ting det har rippet op i, og kommet videre. For konfrontation eller ej, så kommer vi jo aldrig til at se hinanden igen, når projektet er slut.
Edit: Jeg er udmærket klar over, at det for andre at se kan virke ret fjollet. Men jeg tænker udelukkende på mig selv og mit eget bedste. Og jeg vil netop vente med konfrontationen, til projektet er afleveret, så vi kan opretholde et professionelt og fagligt samarbejde indtil da.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Grissebassen » 20. dec 2015, 20:17

Nu fik jeg endelig skrabet penge nok sammen til at tale med en psykolog om al den følelsesmæssige bagage, som min vejleder har fået revet op i med sine insisterende personlige spørgsmål og efterfølgende douche-moves. Det har givet en del ro, allerede efter en enkelt samtale. Psykologen har fuld forståelse for, at hele oplevelsen har været ret voldsom for mig, og mener også den ville have været det, hvis ikke jeg havde de ting med mig, som gør det endnu sværere. Psykologen mener også, at det bedste jeg kan gøre, er at tage konfrontationen. Så den beslutning holder jeg ved, selvom jeg sagtens kan forstå, at mange tænker det er fjollet, at episoden har taget så hårdt på mig. Så der kommer nok flere updates.
3
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Grissebassen » 4. jan 2016, 14:12

Log_Lady skrev:
Grissebassen skrev:Nu fik jeg endelig skrabet penge nok sammen til at tale med en psykolog om al den følelsesmæssige bagage, som min vejleder har fået revet op i med sine insisterende personlige spørgsmål og efterfølgende douche-moves. Det har givet en del ro, allerede efter en enkelt samtale. Psykologen har fuld forståelse for, at hele oplevelsen har været ret voldsom for mig, og mener også den ville have været det, hvis ikke jeg havde de ting med mig, som gør det endnu sværere. Psykologen mener også, at det bedste jeg kan gøre, er at tage konfrontationen. Så den beslutning holder jeg ved, selvom jeg sagtens kan forstå, at mange tænker det er fjollet, at episoden har taget så hårdt på mig. Så der kommer nok flere updates.


Jeg synes ikke, det er fjollet. Og jeg kan godt forstå, at du gerne vil have lukket "sagen" ordentligt. Jeg tænker også, at det kunne være lærerigt for ham at blive konfronteret med sine "douche-moves" (fedt udtryk :D) - forhåbentlig kan det lære ham ikke at opføre sig så tumpet en anden gang.

Jeg er enormt glad for, at nogen ikke synes det er fjollet. For jeg kan virkelig godt forstå, at det kan virke sådan på mange. Årets første vejledning er nu overstået, og jeg synes, ligesom sidst, at det gik rigtig godt. Henover julen har jeg virkelig fået lagt det bag mig, så meget, at jeg egentlig kom i tvivl om jeg skulle tage den konfrontation, i stedet for bare at ligge det bag mig. Men efter endnu et rart og behageligt møde, kan jeg mærke at jeg har lyst til at tage konfrontationen for at få sagt de ting, jeg har at sige.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Grissebassen » 25. jan 2016, 13:19

Jeg har vist lovet at komme med en update på hele den her lange historie. Så her kommer den, lidt forsinket.
Jeg har nu afleveret mit speciale, og gik derefter op på vejlederens kontor for at få afleveret nogle af hans bøger, han har lånt mig.
Jeg spurgte ganske simpelt, om han havde tid til at snakke lidt, og vi fik en ganske fin dialog om det hele. Han fortalte hvorfor han havde grebet tingene an, som han havde, hvilket var en forklaring, der giver fin mening for mig. Og jeg fik fortalt hvad jeg havde på hjertet i forhold til den sag. Han lod mig også vide, at hvis jeg nogensinde fik brug for hjælp og vejledning, enten til faglige ting, eller bare havde lyst til en personlig snak, så var jeg altid velkommen.
Så nu er alt vel afsluttet, og jeg fik iøvrigt skrevet et skide godt speciale :banan:
4
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Skal jeg acceptere? Hvordan? Og hvad indebærer det?

Indlægaf Akehurst2 » 25. jan 2016, 13:25

Sikke dog en dejlig opdatering på hele historien! Og tillykke med specialet :)
1

Tilbage til "Livets forhold"