Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2015, 00:13

Whoosh skrev:Ligesom historien om en matematiker der havde lagt mærke til at han sov mere og mere, og så regnede sig frem til sin dødsdag. Og rent faktisk døde på den dato.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abraham_de_Moivre

Skræmmende ... Når jeg hører sådan noget, er jeg altid nødt til at tænke på en anden historie.
Kan ikke huske den i detaljer, men det var noget med en indisk konge, hvor hofastrologen havde fået magten over ham ved at forudsige hans snarlige dødsdag.
Kongens tro førsteminister blev klar over, at han bev nødt til at gribe ind, men kongen var blevet helt overbevist ...
Ministeren spurgte derfor i kongens påhør, om astrologen også kunne forudsige sin egen dødsdag?
Ok ja, om så og så mange år den og den dag ...
Ministeren trak derefter sit sværd og huggede hovedet af astrologen og vendte sig om mod kongen og sagde: "Se, han tog fejl!"
:D
9
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 13. dec 2015, 01:37

Hvordan Morten Kok kan bruge SÅ lang tid på at beskrive og forklare noget så simpelt som at lave chokoladeovertrukne mandler med forskelligt pulver. Seriøst hvor svært kan det være? 1 Smelt chokolade, 2 smid mandler i, 3 fisk mandlerne op og rul i pulver, 4 tag mandlerne ud af pulver og børst overskydende pulver af. The end. Det kan man sq da ikke bruge 5 minutter på at vise og forklare?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 13. dec 2015, 02:14

Sorenspige skrev:At i hvert fald hovedpersonen i julekalenderen på TV2 aldrig skifter tøj.


http://www.avisen.dk/aha-derfor-skifter ... 60034.aspx
1
14 11 14
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Persnikedy » 13. dec 2015, 11:58




The fuck :gruble:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 13. dec 2015, 12:05

Persnikedy skrev:


The fuck :gruble:


OMFG! :wacko: :nej: :ticks:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 13. dec 2015, 12:24

Persnikedy skrev:


The fuck :gruble:


Hun både lyder som om, og ser ud som om, hun hele tiden har tandbeskytter i munden.

Hendes videoer og sange bliver mere og mere underlige :tie:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2015, 18:00

Denne artikel! http://nyhederne.tv2.dk/2015-12-13-med-disse-raad-kan-du-hjaelpe-klimaet-at-slukke-lyset-er-ikke-et-af-dem
5 gode råd til, at hjælpe klimaet.
Første er ingen overraskelse. Vi får tudet ørene fulde af det gang på gang; spis mindre oksekød.
Så er der noget med flyrejser og købe færre, men bedre ting, der så holder længere.
Men sidste afsnit, der hopper kæden altså lidt af for mig :gruble:

Jeg citerer:
- Service udleder ikke ret meget CO2 i forhold til ting og sager. Så har du råd til at gå på restaurant, så er det en god ide for klimaet. Det skyldes, at du jo skal have mad alligevel, så det du spiser på restauranten fortrænger jo noget, du ellers selv ville have spist.

Hva'ba'? Hold fast en gang vrøvl. Men de fortsætter med:

- Rigtig mange af de penge, du betaler på en restaurant betaler du til løn til kokke og tjenere, som ikke udleder ret meget.

For folk ansat i et servicefag. De er per se klimavenlige. Og sådan er det bare.

Foruden restauranter nævner Torben Chrintz koncerter og sportsbegivenheder som andre services, man kan bruge flere af sine penge på, hvis man vil hjælpe klimaet.

Sportsbegivenheder? Altså som i Dubai? Eller i Kina? Godt for miljøet?

Og ikke mindst! :

- Det kunne være plastikoperationer for den sags skyld. Altså alt, hvor service indgår, er godt for klimaet.

Få nu lavet de patter, det er skidegodt for miljøet!

:stoned: :stoned:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2015, 19:20

Det er skægt, så romantisk og traditionalistisk TV er ... Hvis det fx drejer sig om det franske valg, stiller de stadigvæk om til Ulla Terkelsen, der står og fryser på en gade i Paris med Eiffeltårnet i baggrunden, for at spørge hvad de seneste exit polls siger :)

Man skulle jo mene, at de, der sidder varmt og roligt hjemme i studiet med en internetforbindelse, selv havde nyere tal ...
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. dec 2015, 19:42

2SHY skrev:Hvordan Morten Kok kan bruge SÅ lang tid på at beskrive og forklare noget så simpelt som at lave chokoladeovertrukne mandler med forskelligt pulver. Seriøst hvor svært kan det være? 1 Smelt chokolade, 2 smid mandler i, 3 fisk mandlerne op og rul i pulver, 4 tag mandlerne ud af pulver og børst overskydende pulver af. The end. Det kan man sq da ikke bruge 5 minutter på at vise og forklare?


:lol:

Der skal nok sidde dem, der efter de 5 minutter spørger "Hvad skal jeg gøre, når chokoladen er smeltet? Og skal den være HELT smeltet?".
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 13. dec 2015, 19:48

Daine skrev:
2SHY skrev:Hvordan Morten Kok kan bruge SÅ lang tid på at beskrive og forklare noget så simpelt som at lave chokoladeovertrukne mandler med forskelligt pulver. Seriøst hvor svært kan det være? 1 Smelt chokolade, 2 smid mandler i, 3 fisk mandlerne op og rul i pulver, 4 tag mandlerne ud af pulver og børst overskydende pulver af. The end. Det kan man sq da ikke bruge 5 minutter på at vise og forklare?


:lol:

Der skal nok sidde dem, der efter de 5 minutter spørger "Hvad skal jeg gøre, når chokoladen er smeltet? Og skal den være HELT smeltet?".

Ej men selv det var han ved at forklare noget "smart" noget med at knuse chokoladen i en tyk plastikpose og så putte det i varmt vand. Og så en væææææældig lang snak om at chokoladen ikke måtte blive for varm for så blev den meget blød (no shit!?) og ville være længere tid om at størkne/tørre (igen: no shit!?) :stoned:

Jeg er måske lidt farvet af at jeg synes han er totalt opblæst og synes han er lidt en klaphat :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 13. dec 2015, 19:52

At folk, der deltager i Facebook konkurrencer ikke forstår, at lodtrækningen (næsten) altid er tilfældig mellem deltagerne, medmindre andet står skrevet. 90% skriver laaaange beskeder om, hvorfor det skal være dem, og hvor MEGET de har brug for den designertoiletbørste der er på spil. Skal man besvare et spørgsmål fx, skriver folk gladeligt "Svaret er dejlige, skønne Esbjerg. Det er en virkelig lækker toiletbørste, og jeg har lige været indlagt i en måned og kunne derfor rigtig rigtig godt bruge denne flotte toiletbørste i sort. Mit toilet trænger virkelig til en opkvikker, så håber inderligt det bliver mig, der vinder <3 <3 <3 <3 ;) ;) ".

But... why?
7
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 13. dec 2015, 20:04

Billede



Hvorfor? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 13. dec 2015, 20:06

icelady skrev:Billede



Hvorfor? :gruble:

Årh stakkels lille kat :ae: Den ser mindst lige så mellemfornøjet ud som herren i huset her ville gøre hvis jeg tryllede sådan en frem til ham :lol:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 13. dec 2015, 20:09

^ Jeg er ret vild med forskellen på kattens udtryk på æsken, hvor hornet måske er photoshoppet på, og så det mere realistiske billede. Dét er standard "You've got to be kidding me, right?". :lol:
8
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 13. dec 2015, 20:20

^^ "Cats love it" .... "Do I LOOK like I love it" :lol: :lol: :lol: :lol:
4
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.

Tilbage til "Generelt"