Velkommen til de nye!

alias
Indlæg: 49
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:25
Kort karma: 8
Likede indlæg: 25

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf alias » 23. aug 2015, 13:38

TurtleSpeed skrev:
Delfin skrev:
TurtleSpeed skrev:
alias skrev:Jeg må nok sige, at jeg er en af dem der tænkte lavt om den censur høvdingen indførte på jubii. Men øh her er det da endnu slemmere!



Hvad mener du? :)


Der opstod noget forvirring her, men jeg tror, det er en fejl. http://www.debatten.net/forum/viewtopic ... 5498#p5498

I selve tråden ikke indlægget, som linket fører til.



Ah tak. Kan godt høre man går glip af noget, når man afprøver at være ude i den virkelige verden nogle timer.



Nu har du fået forpligtelser du kan ikke bare rende rundt i verden længere nu hvor du er blevet moderatorer!
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Rapfisk » 23. aug 2015, 19:50

Krølle skrev:- og Rap! Hurra hurra :banan:

:kys:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 14:30

Hej alle. :)

Min tålmodighed på Jubii er efterhånden ved at være opbrugt, og når tålmodigheden ryger, gør lysten til at være loyal det også. Jeg havde det egentligt sådan, at jeg gerne ville lægge en indsats derovre for at få lidt fut under debatbålet, men efter jeg adskillige gange har brugt tid og energi på indlæg, for derefter at opleve det hele gå til i et inferno af citat-kaos, har jeg simpelthen opgivet at bidrage med andet end socialt lal og korte kommentarer, og det er der sgu bare ikke særligt meget debat eller meningsudveksling i, hvilket i bund og grund er mit primære incitament for at være kunde i butikken.

Så nu vil jeg gerne bede om klubkort her og sige pænt goddav til alle. Jeg har snuset en smule omkring allerede og lad mig i den forbindelse rose kaptajnen, der har sat skuden i vandet. Fint arbejde!

*Gensynskramoghjerter*
15
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Hunkat » 25. aug 2015, 14:47

Hvis der er en Luksusfælden tråd så kan I godt regne med at jeg skal være med :D

Så let slipper I ikke! I ved hvem I er ;)
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 16:00

Ih, og det spiller sgu da bare med kort og det hele, hvor er det fedt! Og tak for dejlig velkomst.

Findes der mon en tekniske-spørgsmålstråd et sted?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32428

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf icelady » 25. aug 2015, 16:14

Aima skrev:Ih, og det spiller sgu da bare med kort og det hele, hvor er det fedt! Og tak for dejlig velkomst.

Findes der mon en tekniske-spørgsmålstråd et sted?



Prøv her:

http://debatten.net/forum/viewforum.php?f=30
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 16:22

Jeg spørger bare her, det må man vist gerne, ik'?

1: Er det et aktivt valg, at man kan følge med i, hvor mange grønne kort, andre har fået for konkrete indlæg?

2: Er det et aktivt valg, at man ikke kan se, hvem der liker indlæg?

3: Er det et aktivt valg, at der ikke findes nogle af de der tråde, hvor man kan smide konsekvensløse svinere og stikpiller til andre debattører?

Jeg spørger egentlig primært af nysgerrighed. Personligt ville jeg foretrække, at de grønne (og røde) kort blev holdt 100% private, også mængden, altså i de harmløse, upersonlige tråde er det lidt ligegyldigt om andre kan se antal af kort, men jeg kunne måske forestille mig, at det kunne være lidt ubehageligt at kunne følge med i hvor mange kommentarer andre får behind the scene, hvis man deltog i en eller anden reel debat, hvor man måske både er ret personlig i sine svar, og hvor meningsudvekslingen er lidt hårdt kridtet op, I ved?

Derudover har jeg altid haft det sådan lidt ambivalent med like-funktionen, siden den blev indført på Jubii. Jeg synes, det er superfint at man kan like og jeg værdsætter generelt muligheden for både at få og give den lille anerkendelse, men omvendt har jeg ikke altid haft det 100% coolt med at kunne overvære, hvordan personligt fnidder-fnadder også lidt blev udlevet gennem likes. Derfor synes jeg, det er helt perfekt at man kan give like, men at afsender ikke fremgår, i hvert fald ikke umiddelbart. Det er rart, synes jeg.

Nå, men altså, ingen kritik forbundet med mine spørgsmål, blot nysgerrighed.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 16:26

icelady skrev:
Aima skrev:Ih, og det spiller sgu da bare med kort og det hele, hvor er det fedt! Og tak for dejlig velkomst.

Findes der mon en tekniske-spørgsmålstråd et sted?



Prøv her:

http://debatten.net/forum/viewforum.php?f=30


Tak. Jeg mente mere, om der allerede fandtes en tråd til generelle spørgsmål, men jeg kom efter at have genlæst startindlægget i denne tråd frem til, at det nok godt kunne være lige her :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 16:33

Aima skrev:Jeg spørger bare her, det må man vist gerne, ik'?

1: Er det et aktivt valg, at man kan følge med i, hvor mange grønne kort, andre har fået for konkrete indlæg?

2: Er det et aktivt valg, at man ikke kan se, hvem der liker indlæg?

3: Er det et aktivt valg, at der ikke findes nogle af de der tråde, hvor man kan smide konsekvensløse svinere og stikpiller til andre debattører?

Jeg spørger egentlig primært af nysgerrighed. Personligt ville jeg foretrække, at de grønne (og røde) kort blev holdt 100% private, også mængden, altså i de harmløse, upersonlige tråde er det lidt ligegyldigt om andre kan se antal af kort, men jeg kunne måske forestille mig, at det kunne være lidt ubehageligt at kunne følge med i hvor mange kommentarer andre får behind the scene, hvis man deltog i en eller anden reel debat, hvor man måske både er ret personlig i sine svar, og hvor meningsudvekslingen er lidt hårdt kridtet op, I ved?

Derudover har jeg altid haft det sådan lidt ambivalent med like-funktionen, siden den blev indført på Jubii. Jeg synes, det er superfint at man kan like og jeg værdsætter generelt muligheden for både at få og give den lille anerkendelse, men omvendt har jeg ikke altid haft det 100% coolt med at kunne overvære, hvordan personligt fnidder-fnadder også lidt blev udlevet gennem likes. Derfor synes jeg, det er helt perfekt at man kan give like, men at afsender ikke fremgår, i hvert fald ikke umiddelbart. Det er rart, synes jeg.

Nå, men altså, ingen kritik forbundet med mine spørgsmål, blot nysgerrighed.


Det med at man kan se antallet af kort knyttet til et indlæg, har jeg det også - i mangel af bedre ord - lidt stramt med. Jeg elsker, at her er kort, men ville foretrække, at antal givne kort ikke fremgik. Men hey, @Patrick kan alt :love: Måske kan han også fikse det på sigt.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2015, 16:49

Aima skrev:Hej alle. :)

Min tålmodighed på Jubii er efterhånden ved at være opbrugt, og når tålmodigheden ryger, gør lysten til at være loyal det også. Jeg havde det egentligt sådan, at jeg gerne ville lægge en indsats derovre for at få lidt fut under debatbålet, men efter jeg adskillige gange har brugt tid og energi på indlæg, for derefter at opleve det hele gå til i et inferno af citat-kaos, har jeg simpelthen opgivet at bidrage med andet end socialt lal og korte kommentarer, og det er der sgu bare ikke særligt meget debat eller meningsudveksling i, hvilket i bund og grund er mit primære incitament for at være kunde i butikken.

Så nu vil jeg gerne bede om klubkort her og sige pænt goddav til alle. Jeg har snuset en smule omkring allerede og lad mig i den forbindelse rose kaptajnen, der har sat skuden i vandet. Fint arbejde!

*Gensynskramoghjerter*


Du sætter mig i noget af et dilemma, på den ene side er jeg megaglad for at se dig :love: :banan:
På den anden side er vi mega-uvenner :devil: Du har fået mig til at synes godt om TDC :ad!:
De kører en reklame pt. Noget med at fortælle hvorfor ens by er den bedste, og der er en gut der fortæller om at Lemvig har de bedste vandreture, og hvem kan høre det uden at tænke på Aima? Og hvem kan tænke på Aima uden det er positivt, så nu når jeg ser reklamen så associerer jeg TDC med noget positivt, OG DET ER DIN SKYLD! :evil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Whoosh » 25. aug 2015, 16:50

1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Delfin » 25. aug 2015, 17:38

Aima skrev:Jeg spørger bare her, det må man vist gerne, ik'?

1: Er det et aktivt valg, at man kan følge med i, hvor mange grønne kort, andre har fået for konkrete indlæg?

2: Er det et aktivt valg, at man ikke kan se, hvem der liker indlæg?

3: Er det et aktivt valg, at der ikke findes nogle af de der tråde, hvor man kan smide konsekvensløse svinere og stikpiller til andre debattører?

Jeg spørger egentlig primært af nysgerrighed. Personligt ville jeg foretrække, at de grønne (og røde) kort blev holdt 100% private, også mængden, altså i de harmløse, upersonlige tråde er det lidt ligegyldigt om andre kan se antal af kort, men jeg kunne måske forestille mig, at det kunne være lidt ubehageligt at kunne følge med i hvor mange kommentarer andre får behind the scene, hvis man deltog i en eller anden reel debat, hvor man måske både er ret personlig i sine svar, og hvor meningsudvekslingen er lidt hårdt kridtet op, I ved?

Derudover har jeg altid haft det sådan lidt ambivalent med like-funktionen, siden den blev indført på Jubii. Jeg synes, det er superfint at man kan like og jeg værdsætter generelt muligheden for både at få og give den lille anerkendelse, men omvendt har jeg ikke altid haft det 100% coolt med at kunne overvære, hvordan personligt fnidder-fnadder også lidt blev udlevet gennem likes. Derfor synes jeg, det er helt perfekt at man kan give like, men at afsender ikke fremgår, i hvert fald ikke umiddelbart. Det er rart, synes jeg.

Nå, men altså, ingen kritik forbundet med mine spørgsmål, blot nysgerrighed.


Fra starten var der ingen like-funktion, og jeg blev overrasket over, hvor meget jeg havde vænnet mig til, at jeg lige kunne give en lille tilkendegivelse. Enten fordi jeg var enig, at noget var sjovt, godt skrevet etc, eller bare for at sige; ok jeg har læst dit svar og har ikke mere at tilføje.
2
14 11 14
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 17:45

Krølle skrev:Det med at man kan se antallet af kort knyttet til et indlæg, har jeg det også - i mangel af bedre ord - lidt stramt med. Jeg elsker, at her er kort, men ville foretrække, at antal givne kort ikke fremgik. Men hey, @Patrick kan alt :love: Måske kan han også fikse det på sigt.

Ah, godt nok at vide jeg ikke er den eneste der har det sådan med dét. Om det skal fikses, ved jeg så ikke, jeg anerkender jo den demokratiske tilgang, så hvis flertallet synes det er et plus eller alternativt er ligeglade, indordner jeg mig skam. Det kunne jo godt være, I allerede havde holdt møde om det :D

Yvooonne skrev:Du kan se likes ved at holde musen på tallet ved hjertet @aima

Jeg er på fra mobil 100% af tiden pga. handicap-øjne, og herfra kan man ikke tjekke likesafsender. Det kunne man i øvrigt heller ikke på Jubii før den nye opdatering, hvilket passede mig storartet, så det er jo helt perfekt. :)

Yvooonne skrev:Og det med manglende stikpilletråde så er det op til den enkelte at beslutte om de skal laves. De er ikke forbudte - personligt savner jeg dem dog ikke. Der har været debatteret at man ikke herinde smider stikpilletråde om andre debattører. Så hellere tage konflikten i tråden end det med stikpilletråde, hentydninger og passive aggressive.

Jeg har det også stramt med dem. Min aktivitet og adfærd på Jubii har ændret sig ret meget de seneste år, og det skyldes i særdeleshed de tråde. Jeg har både fået spydige bemærkninger der gik på mit udseende, og jeg stoppede med at skrive i min lillebror-tråd, fordi der også et par gange, senest faktisk for ganske nylig, er nogen, der har brugt den i deres rants over min person.

Den slags gør mig lidt ked af det, og man kan jo ikke engang anfægte det eller holde folk ansvarlige for deres ord, fordi kommentarerne oftest er pakket tilpas meget ind til at være 100% gennemskuelige og åbenbare for andre, end dén, de er adresseret til. Det har påvirket min lyst til at engagere mig og bruge stedet til personlige ting, og det har helt klart haft indflydelse på mit generelle aktivitetsniveau. Det kan jo nok ikke undgås, at folk sådan lidt indirekte kommer af med deres potentielle frustrationer over andre debattører, men i de tråde dér er det jo bare så nemt at bruge hvadsomhelst af ømtålelige og ret personlige ting, og hvis man i forvejen er permanent irriteret og synes, at nogen generelt er en træls type, er det måske bare lidt for let og fristende at lire noget lort af i en stikpilletråd, uden helt at tænke over, hvad det egentligt er, man gør, og hvordan det risikerer at påvirke det menneske, man gør det mod.

Jeg ville i hvert fald foretrække, at rammerne for konsekvensløst at kunne opføre sig nederen overfor andre, ikke var så let tilgængelige at dække sig ind under.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Aima » 25. aug 2015, 18:05

Wizzze skrev:Du sætter mig i noget af et dilemma, på den ene side er jeg megaglad for at se dig :love: :banan:
På den anden side er vi mega-uvenner :devil: Du har fået mig til at synes godt om TDC :ad!:
De kører en reklame pt. Noget med at fortælle hvorfor ens by er den bedste, og der er en gut der fortæller om at Lemvig har de bedste vandreture, og hvem kan høre det uden at tænke på Aima? Og hvem kan tænke på Aima uden det er positivt, så nu når jeg ser reklamen så associerer jeg TDC med noget positivt, OG DET ER DIN SKYLD! :evil:

Søde Wizz-fis! Ha, kan du finde reklamen? Den gad jeg godt se/lytte til.

Delfin (jeg har ikke lært at tagge endnu): Misforstå mig ikke, jeg er også udpræget begejstret for like-funktionen. Jeg elsker den faktisk lidt. :)

Dét, jeg konkret har det lidt ambivalent med, er, at kunne følge uforvaret med i, hvem der konkret liker hvad. Det kan jeg ikke fra mobil, så det er glimrende.

Mit spørgsmål var som sagt ikke kritik, men blot nysgerrighed omkring, hvad der allerede har været oppe at vende i plenum og er aktive tilvalg, og hvad der måske bare er som det er, og med mulighed for, at man kan komme med forespørgelser, hvis man vil. Jeg har brugt i dag på at læse op på det meste herinde, altså hvad der vedrører retningslinjer, det er bare ikke alt, jeg helt har fundet svar på (endnu).
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Velkommen til de nye!

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 18:16

Jeg er stor fan af at tage ting i de relevante tråde og ikke i småfordækte indlæg i anonyme tråde. Det kommer nemt til at lyde dom en "det var meeeeeeget bedre i gamle dage"-klagesang, men jeg synes, det fungerede bedre, da man kunne gå all out og få renset luften i en laaaaaang tråd på Jubii end den sidste tid, hvor alt på overfladen er pænt og de virkelige svinere bliver leveret helt andre steder.
1

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"