Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11147
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12919

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. maj 2018, 16:34

Lulu skrev:^kan I evt sove ved din mor, hvis hun ringer efter jer? Så du bare skal cykle en vej kun?


Tjoeh... I teorien kunne vi vel godt... Men jeg er typen der bare sover rigtig dårligt når ikke jeg sover hjemme. Tror jeg hælder mest mod at lave en prøve et par uger inden hvor det er mere overskueligt at hente hende hvis hun bliver for ked af det. Det er jo ikke fordi det er langt at hente hende, men jeg tænker man er træt efter at have været i gang i et lille døgns tid med bryllup :)
0
godtnavn
Indlæg: 11147
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12919

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. maj 2018, 16:36

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Jeg er begyndt at indse jeg nok ikke får prøvet det der "en hel nattesøvn" før vi får endnu et barn (altså vi regner med at prøve igen fra om en måneds tid af).

Jeg er meget i tvivl om hvad vi gør når vi skal giftes om lidt over en måned, hun ammer stadig flere gange hver nat og er ikke glad for mælken i kop/flaske. Så jeg synes ikke jeg kan være bekendt at lade hende sove ude, omvendt så er hun jo stor nok til ikke at have et behov for det hun får jo rigeligt mad ned. Hun bliver puttet i sin barnevogn til brylluppet som så kommer til at stå med en babyalarm min mor har (har hun selv tilbudt) min mor er ikke den der bliver og fester hele natten, så hun kører Luna i vognen hjem til hende når hun går i seng (hun bor 100 meter fra hvor festen holdes). Er meget i tvivl om vi så midt om natten skal kører hende hjem til os, eller lade hende sove hos min mor. Jeg tænker ingen af løsninger er optimal for hende, men er i tivlv om hvilken der er bedst... Hvad ville I gøre?


Jeg ammer jo 2-3 gange hver nat, men det har ikke været er problem de 3 gange jeg har været afsted. Han er vågnet om natten, men har snildt kunne vugges i søvn igen uden skrig og skrål.


Jeg tænker det måske er nemmere når hun ikke er herhjemme, for hun forventer ligesom at jeg er her når hun er hjemme. Hun har i hvert fald ikke rigtig ville accepterer bare kæresten, så som nævnt har jeg en gang måtte hoppe i en taxa hjem fr aen fest tidligere end jeg selv ville have valgt fordi hun blev så ked af det. Men igen, det er snart 4 måneder siden, så mon ikke det er blevet bedre nu :)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 17. maj 2018, 19:06

Jeg var rigtig nervøs for første gang F skulle passes ude, fordi han ammede mange gange i løbet af natten.
Men det gik over alt forventning. Han havde fået 2 flasker uden problemer, og min mor havde også kunne få ham til at sove efter han havde skidt midt om natten.
Jeg havde aldrig forventet det ville gå så godt. Men heldigvis dag :lol:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 17. maj 2018, 19:09

Og ang søvn. Så har jeg kun sovet hele nætters søvn de gange børnene er blevet passet. Ellers har jeg ikke sovet hele nætter siden midt i 2013 :s
Fuck jeg synes sku endelig også det er ret så hårdt nogle gange. Jeg forstår ikke hvordan vi kan holde til det.

Det er også en af grundene til jeg er gået væk fra en 3er. :(
0
Sorenspige
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 968
Likede indlæg: 9447

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. maj 2018, 19:23

Her soves der heller ikke igennem. Både R og M vågner ofte om natten, men dog især M. I nat var jeg oppe 4 gange....
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9662
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29261

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. maj 2018, 19:25

Jeg har heller ikke sovet mere end 3-4 timers (det er de gode perioder :lol: ) sammemhængende søvn siden september 2016. Og nu med en ny på vej, har jeg heller ikke de store håb for fremtiden :nerve:

Men det må jo være hvad det er. I det store perspektiv er det for en kort tid i ens liv.

Jeg vil gerne have en 3er, men tror det bliver en efternøler, når de to store er godt i gang med skole.

Når min datter f.eks. er 10 og den nye her er 8, så er jeg 36. Det er jo ingen alder tænker jeg :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11147
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12919

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. maj 2018, 19:33

Er misundelig på alderen sangius, jeg vil gerne have 3 men kna ikke vente 10 år... Eller, jeg er "kun" 40 om 10 år, men har en kæreste der er 10 år ældre, så derfor skal vi have dem liiidt før ;) (har lidt alderskrise nu her hvor jeg bliver 30 på onsdag)

Jeg var i mødregruppe med en vis barn sov 10 timer hver nat, uden at vågne! Jeg var en anelse misundelig! Han sked også kun 1 gang om ugen, mod Lunas 20 om dagen, og så kravlede han før han var 6 måneder (ikke møvede, kravlede) de var hinandens totale modsætninger.

Kan godt være jeg skal lade hende sove ude en dag før brylluppet for at se at hun godt kan (og så kan jeg sove en hel nat!!!!)...
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9662
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29261

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 17. maj 2018, 20:09

godtnavn skrev:Er misundelig på alderen sangius, jeg vil gerne have 3 men kna ikke vente 10 år... Eller, jeg er "kun" 40 om 10 år, men har en kæreste der er 10 år ældre, så derfor skal vi have dem liiidt før ;) (har lidt alderskrise nu her hvor jeg bliver 30 på onsdag)

Jeg var i mødregruppe med en vis barn sov 10 timer hver nat, uden at vågne! Jeg var en anelse misundelig! Han sked også kun 1 gang om ugen, mod Lunas 20 om dagen, og så kravlede han før han var 6 måneder (ikke møvede, kravlede) de var hinandens totale modsætninger.

Kan godt være jeg skal lade hende sove ude en dag før brylluppet for at se at hun godt kan (og så kan jeg sove en hel nat!!!!)...


Sådanne mennesker unfriender jeg på facebook. Har bare ikke brug for den slags negativitet i min hverdag :lol:

Min mand er lige blevet 30, så vi har alderen til en efternøler. Hans far var 54 år gammel da han fik min mand (første barn), og han har også en lillebror :fløjt:

Men du kan jo få en halv efternøler, når de to første er blefrie? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 17. maj 2018, 20:21

S på 5,5 vågner stadig hver eneste nat. Hun havde dog en periode som baby, hvir hun sov hele natten indtil hun mente det vsr morgen 4.45 :tie:

Men nu er vi nået dertil, hvir hun bare selv kravler op i sengen og lægger sig, så det er faktisk ikke altid jeg hører hende. Så der er håb forude for jer alle sammen.

V er inde i en periode, hvor hun både sover uden opvågninger og til kl 6. Det er totalt uhørt for hende, at sove så længe. Prisen betaler vi så i form af max 1 times lur om dagen. Hun sk er under 12 timer i døgnet. Det fatter jeg simpelthen ikke er nok.

Men der er godt nok dejligt at få sovet. Her har vi jo været i gang med natteroderiet siden 2012.
1
JoyNips
Indlæg: 12070
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33959

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf JoyNips » 17. maj 2018, 20:25

Bøtte skrev:S på 5,5 vågner stadig hver eneste nat. Hun havde dog en periode som baby, hvir hun sov hele natten indtil hun mente det vsr morgen 4.45 :tie:

Men nu er vi nået dertil, hvir hun bare selv kravler op i sengen og lægger sig, så det er faktisk ikke altid jeg hører hende. Så der er håb forude for jer alle sammen.

V er inde i en periode, hvor hun både sover uden opvågninger og til kl 6. Det er totalt uhørt for hende, at sove så længe. Prisen betaler vi så i form af max 1 times lur om dagen. Hun sk er under 12 timer i døgnet. Det fatter jeg simpelthen ikke er nok.

Men der er godt nok dejligt at få sovet. Her har vi jo været i gang med natteroderiet siden 2012.


Den kan jeg stikke med en unge der BÅDE vågner hver nat, står op omkring 6.30 OG ikke sover mere end 1 times lur om dagen. Yay. I det mindste er han ret regelmæssig, så det går egentlig fint nok. Det værste er de nætter, hvor han fucker med sin sædvanlige rytme og vækker mig på forkerte tidspunkter.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf alfe » 17. maj 2018, 20:45

Her er det 7-9-13 omvendt. A sover i de her dage fra cirka 19-7. Vi har haft et par uger med lidt gråd om natten, det er heldigvis stoppet. Midt på natten vågner han gerne og kommer over til mig. Lur varer mellem 1-3 timer.
0
godtnavn
Indlæg: 11147
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12919

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 17. maj 2018, 21:21

Sangius skrev:
godtnavn skrev:Er misundelig på alderen sangius, jeg vil gerne have 3 men kna ikke vente 10 år... Eller, jeg er "kun" 40 om 10 år, men har en kæreste der er 10 år ældre, så derfor skal vi have dem liiidt før ;) (har lidt alderskrise nu her hvor jeg bliver 30 på onsdag)

Jeg var i mødregruppe med en vis barn sov 10 timer hver nat, uden at vågne! Jeg var en anelse misundelig! Han sked også kun 1 gang om ugen, mod Lunas 20 om dagen, og så kravlede han før han var 6 måneder (ikke møvede, kravlede) de var hinandens totale modsætninger.

Kan godt være jeg skal lade hende sove ude en dag før brylluppet for at se at hun godt kan (og så kan jeg sove en hel nat!!!!)...


Sådanne mennesker unfriender jeg på facebook. Har bare ikke brug for den slags negativitet i min hverdag :lol:

Min mand er lige blevet 30, så vi har alderen til en efternøler. Hans far var 54 år gammel da han fik min mand (første barn), og han har også en lillebror :fløjt:

Men du kan jo få en halv efternøler, når de to første er blefrie? :)


Så næsten hellere få det overstået så der er kortere tid til jeg kan sove en hel nat :lol: Jeg har en søster på 21 og vores far er 68, men jeg kan se det påvirker min søster at vores far er gammel og hun er mere bange for at miste ham end jeg tror andre 21-årige er. Hun mistede så også sin biologiske far før hun blev født, så måske det også spiller ind. Men uanset synes vi det er for sent når han har rundet de 50, og vi vil helst inden 45 :)

Jeg er heller ikke facebook venner med hende, primært fordi min mødregruppe kun sås 3 gange fordelt på 3 måneder...
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 18. maj 2018, 04:33

Bøtte skrev:S på 5,5 vågner stadig hver eneste nat. Hun havde dog en periode som baby, hvir hun sov hele natten indtil hun mente det vsr morgen 4.45 :tie:

Men nu er vi nået dertil, hvir hun bare selv kravler op i sengen og lægger sig, så det er faktisk ikke altid jeg hører hende. Så der er håb forude for jer alle sammen.

V er inde i en periode, hvor hun både sover uden opvågninger og til kl 6. Det er totalt uhørt for hende, at sove så længe. Prisen betaler vi så i form af max 1 times lur om dagen. Hun sk er under 12 timer i døgnet. Det fatter jeg simpelthen ikke er nok.

Men der er godt nok dejligt at få sovet. Her har vi jo været i gang med natteroderiet siden 2012.


Kan V ikke selv kravle ind i sengen til jer?
Både E og F kommer selv ind til os når de vågner om natten (de sover begge inde ved os, hver morgen når vi står op). Begge unger hsr gjort det fra de var ca 1,5 år (f lidt før end e)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 18. maj 2018, 04:48

Lulu skrev:
Bøtte skrev:S på 5,5 vågner stadig hver eneste nat. Hun havde dog en periode som baby, hvir hun sov hele natten indtil hun mente det vsr morgen 4.45 :tie:

Men nu er vi nået dertil, hvir hun bare selv kravler op i sengen og lægger sig, så det er faktisk ikke altid jeg hører hende. Så der er håb forude for jer alle sammen.

V er inde i en periode, hvor hun både sover uden opvågninger og til kl 6. Det er totalt uhørt for hende, at sove så længe. Prisen betaler vi så i form af max 1 times lur om dagen. Hun sk er under 12 timer i døgnet. Det fatter jeg simpelthen ikke er nok.

Men der er godt nok dejligt at få sovet. Her har vi jo været i gang med natteroderiet siden 2012.


Kan V ikke selv kravle ind i sengen til jer?
Både E og F kommer selv ind til os når de vågner om natten (de sover begge inde ved os, hver morgen når vi står op). Begge unger hsr gjort det fra de var ca 1,5 år (f lidt før end e)


Er du gal, jeg tør ikke pille siden af tremmesengen, så kommer hun aldrig til at sove om aftenen :lol: Hun er en bandit uden lige, så det vil betyde hun står ud af sengen 100 gange i minutter.

Så det venter vi lidt med. Eller god ide :)
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 18. maj 2018, 05:57

^ F hoppede henover ved 13 mdr, så det var sikrest at tage den af og tage kampen. Han har næsten givet sig med at blive liggende nu. Og i gennemsnit tager det nu 1 time at putte ham. Jeg er træt af at putte!
0

Tilbage til "Forældre"