Jobjagter-tråden

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 919
Likede indlæg: 7859

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Rapfisk » 16. maj 2018, 14:49

AstaPasta skrev:
Filipai skrev:Er der nogen der kender til muligheder for at købe sig til hjælp til at skrive ansøgninger. Min psyke og selvtillid er på 0 og jeg kan simpelthen ikke skrive en ansøgning uden at sidde og tude og føle at det strammer i brystet. Ved godt det lyder pjevset, men hold op jeg har det skidt for tiden.

Var til rigtigt spændende samtale i mandags, på noget der nok ville kunne blive til løntilskudsjob. Det var drømme stillingen og drømmevirksomheden, og alligevel følte jeg bare det hele gik af lortens til. Selvom det var 3 helt utroligt søde mennesker der havde mig inde.

Det er ikke ligefrem blevet bedre af at det lorte firma som kaldte mig til flere samtaler, og ignorerede mig, for derefter at forklare at de ville have en med erfaring, har kaldt en studieveninde ind til 3 samtale. Hun blev ligesom jeg udspurgt ind til familieforhold, og de så positivt på hun var single. Hun har i øvrigt mindre erfaring end jeg har. De kunne have sagt at jeg ikke var en match med personligheden, men når de skriver at det er grundet min erfaring lugter det langt mere af at der står barsel i panden på mig.

En job coach måske? Der dukker i hvert fald et par hits op på "job coach ansøgning" - måske kunne en samtale med en udefrakommende med fokus på dine kompetencer, erfaring osv. i det hele taget hjælpe på at få dig lidt væk fra de negative tanker.

Enig, og så synes jeg, du skal have fat i din læge. Det lyder som stress på et niveau, der er usundt, og som du måske kan få hjælp til. Det er ikke pjevset, det er livet, der giver dig nogle ordentlige skrammer.

:kram:
3
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Jadajada
Kort karma: 12
Likede indlæg: 216

Indlægaf Jadajada » 16. maj 2018, 14:56

Filipai skrev:Er der nogen der kender til muligheder for at købe sig til hjælp til at skrive ansøgninger. Min psyke og selvtillid er på 0 og jeg kan simpelthen ikke skrive en ansøgning uden at sidde og tude og føle at det strammer i brystet. Ved godt det lyder pjevset, men hold op jeg har det skidt for tiden.

Var til rigtigt spændende samtale i mandags, på noget der nok ville kunne blive til løntilskudsjob. Det var drømme stillingen og drømmevirksomheden, og alligevel følte jeg bare det hele gik af lortens til. Selvom det var 3 helt utroligt søde mennesker der havde mig inde.

Det er ikke ligefrem blevet bedre af at det lorte firma som kaldte mig til flere samtaler, og ignorerede mig, for derefter at forklare at de ville have en med erfaring, har kaldt en studieveninde ind til 3 samtale. Hun blev ligesom jeg udspurgt ind til familieforhold, og de så positivt på hun var single. Hun har i øvrigt mindre erfaring end jeg har. De kunne have sagt at jeg ikke var en match med personligheden, men når de skriver at det er grundet min erfaring lugter det langt mere af at der står barsel i panden på mig.

Jeg har ifbm. at jeg blev afskediget fået tilbudt et forløb hos et outplacement-firma.
Det er ret basalt en coach. Faktisk har jeg prøvet det 2 gange. Første gang var jeg endog meget skeptisk, men prøvede at gå til det med åbent sind. Selv om jeg ikke brød mig specielt om den tildelte coach, var hans input alligevel guld værd. Da jeg blev afskediget anden gang og fik tilbudt et forløb var jeg slet ikke i tvivl om at jeg skulle tage imod.

Der er hjælp til at lande, afklaring af kompentancer, ønsker til fremtidigt job, skrivning af ansøgninger, coaching når du skal til samtale og meget mere.

Hvis du er baseret i København kan jeg sende dig nummer og navn på den sidste jeg var ved.

Jeg mener at et forløb koster 25k, når det som med mig er et firma der hyrer, men jeg har sendt et par stykker til ham, og der har prisen været noget mindre, uden at jeg kender det nøjagtige beløb.

Kram til dig!
1
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1102

Indlægaf Lucia » 16. maj 2018, 15:49

Kalimsofie skrev:Ja, det lyder jo ret meget som, at det kunne blive op ad bakke. Suk! Det her system er simpelthen så tungt at danse med :rulle:

Da jeg var til infomøde om virksomhedspraktik sidste forår, fik vi at vide, at man godt kunne afbryde sådan et forløb, hvis man virkelig ikke følte, det fungerede. Der blev i hvert fald nævnt et eksempel, hvor hun vist kun havde været i gang med praktikken i en uge eller to, så det kan lade sig gøre. Og det lød ikke som om, der var nogen særlige konsekvenser ved det, hvis man bare "spurgte om lov" på jobcenteret.
Om det bare er i min kommune, de tager lidt let på den slags, skal jeg ikke kunne sige, men ville lige nævne det, så du ikke giver op på forhånd :)
3
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 251
Likede indlæg: 2755

Indlægaf Neenah » 16. maj 2018, 16:52

Rapfisk skrev:
AstaPasta skrev:

En job coach måske? Der dukker i hvert fald et par hits op på "job coach ansøgning" - måske kunne en samtale med en udefrakommende med fokus på dine kompetencer, erfaring osv. i det hele taget hjælpe på at få dig lidt væk fra de negative tanker.

Enig, og så synes jeg, du skal have fat i din læge. Det lyder som stress på et niveau, der er usundt, og som du måske kan få hjælp til. Det er ikke pjevset, det er livet, der giver dig nogle ordentlige skrammer.

:kram:

Jeg er meget enig med Rappen her. Sørg for at få snakket med nogen! Jeg ved godt at du nok tænker at du jo bare skal have et job, og så går det over, men du skal jo også kunne fungere imens du er ledig (og så vil jeg i øvrigt sige at op til et år efter jeg havde fået job, var jeg stadig meget tæt på at græde hver gang jeg snakkede om mit ledighedsforløb - det kræver noget bearbejdning at komme igennem det).

Og så har jeg i øvrigt hørt rigtig godt om Steen Kræmer Rasmussens workshop og bog om ansøgningsskrivning. Det gav mig meget gejst på et tidspunkt, hvor jeg også var ret meget i kulkælderen.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1210
Likede indlæg: 22952

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. maj 2018, 17:03

Jeg lister lige så stille ud af tråden, som jeg kom ind i den.
Jeg ved ikke, om der nogensinde har været noget på tale om en 4. klasse, for da jeg kom til mødet på den nye skole, fik jeg med det samme tilbudt et drømmeskema i udskolingen i alle mine ønskefag, dvs. de tre, jeg er uddannet til, og to, som jeg også er kompetent til og meget gerne vil have. Og ikke nok med det, jeg får kun to klasser, hvoraf den ene er den, jeg var i praktik hos.

Det kunne simpelthen ikke være bedre, og jeg har derfor slettet diverse jobopslag. De gjaldt i øvrigt 10. klasser, som der lige nu generelt rystes med sablerne overfor, så også af den grund har jeg ikke rigtig lyst til at søge væk.
29
AstaPasta
Kort karma: 8
Likede indlæg: 657

Indlægaf AstaPasta » 16. maj 2018, 19:09

Jeg skal til samtale i næste uge. Det er vildt rart i det mindste at blive bekræftet i, at nogen tror, jeg kan et eller andet.
På job føler jeg mig mere og mere uduelig og samtidig umotiveret, og det skal jeg hurtigst muligt væk fra.
2
Selma156
Kort karma: 76
Likede indlæg: 963

Indlægaf Selma156 » 17. maj 2018, 14:45

Tak for jeres kort og opmuntrende ord. Det er op på hesten igen. Har søgt to spændende job i dag.
1
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 47
Likede indlæg: 665

Indlægaf Lalana » 18. maj 2018, 05:38

Jeg er jo lidt ny ud i jobjagt, det er mere end 5 år siden jeg sidst søgte job, men er så småt ved at komme igang - fik et afslag sidste uge, på et barselsvikariat hvor der havde været 242 ansøgere??
Det er jo helt sindssygt, er det virkelig normalt? Jeg søgte det faktisk hovedsageligt fordi jeg tænkte det ville være nemmere at få et barselsvikariat, nu hvor jeg har været væk fra offentlige akademiske stillinger længe, guess not :lol:
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2819

Indlægaf Tilly » 18. maj 2018, 07:03

Så har jeg også en jobsamtale i vente på tirsdag :)
5
Muspel
Kort karma: 259
Likede indlæg: 3713

Indlægaf Muspel » 18. maj 2018, 15:39

Muspel skrev:
Rapfisk skrev:
Muspel skrev:Jeg har sendt en ansøgning til et job jeg VIRKELIG håber på at få. Der var frist i mandags. Jeg har ikke hørt noget endnu... Hvad tænker I? Er der stadig en chance?

Ja, hvis det var hos os, ville udvalget formodentlig først mødes på fredag eller mandag - selv om det også kunne være i dag, hvis der var travlt. At det er i starten af måneden taler for, at man giver sig tid. Det kommer selvfølgelig også an på antallet af ansøgninger, man skal have overblik over.

Tak! Jeg har fået forklaret mig selv, at de sikkert ville nå det inden fridagene. Du giver mig fornyet håb :blush:

Yeay! Efter alt håb var opgivet- så blev jeg sku inviteret til samtale på jobbet i dag :klap:
6
AstaPasta
Kort karma: 8
Likede indlæg: 657

ÅRe: Jobjagter-tråden

Indlægaf AstaPasta » 18. maj 2018, 18:02

Jeg har en samtale mere i næste uge! Jeg tror den retning, jeg søger over i er mere rigtig for mig. De jobansøgninger, jeg skriver til den slags job, flyder også noget nemmere end til stilinger, der minder om min nuværende.
2
ajnaM
Kort karma: 237
Likede indlæg: 4858

Indlægaf ajnaM » 18. maj 2018, 20:15

Lalana skrev:Jeg er jo lidt ny ud i jobjagt, det er mere end 5 år siden jeg sidst søgte job, men er så småt ved at komme igang - fik et afslag sidste uge, på et barselsvikariat hvor der havde været 242 ansøgere??
Det er jo helt sindssygt, er det virkelig normalt? Jeg søgte det faktisk hovedsageligt fordi jeg tænkte det ville være nemmere at få et barselsvikariat, nu hvor jeg har været væk fra offentlige akademiske stillinger længe, guess not :lol:

Jeg tror ikke, det er unormalt, desværre. Der har typisk været omkring 300 ansøgere til de job, jeg søgte, da jeg sidst søgte job - men okay, de skriver jo ikke altid, hvor mange der har søgt, og man kunne forestille sig, at de har mest interesse i at skrive det, når der har været mange ansøgere...

Og så tror jeg måske også, at barselsvikariaterne kan tiltrække nogle flere ansøgere på dagpenge, netop fordi det er tidsbegrænset. Eksempelvis er der krav om, at man skal søge det, der er tidsbegrænset, hvis man allerede har fået job/ved man skal på barsel eller lignende. Og så er der måske også nogle, der ser vikariaterne som en bedre mulighed for at sende en 'pligtansøgning' afsted.
1
1234
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1054

Indlægaf 1234 » 19. maj 2018, 04:29

Lalana skrev:Jeg er jo lidt ny ud i jobjagt, det er mere end 5 år siden jeg sidst søgte job, men er så småt ved at komme igang - fik et afslag sidste uge, på et barselsvikariat hvor der havde været 242 ansøgere??

Jeg kan også berolige dig med det højst sandsynlig kun var halvdelen eller mindre, der reelt er kvalificeret til jobbet.
VI har i hvert fald de gange vi har slået stillinger op haft en stor gruppe, der slet ikke gav mening i forhold til stillingen og hvis ansøgning bare skreg
pligtansøgning for at få dagpenge.
0
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 47
Likede indlæg: 665

Indlægaf Lalana » 19. maj 2018, 07:15

1234 skrev:

Jeg kan også berolige dig med det højst sandsynlig kun var halvdelen eller mindre, der reelt er kvalificeret til jobbet.
VI har i hvert fald de gange vi har slået stillinger op haft en stor gruppe, der slet ikke gav mening i forhold til stillingen og hvis ansøgning bare skreg

Ja det er nok rigtigt, det virker bare lidt som om man leder efter en nål i en høstak og det var egentlig min opfattelse at arbejdsløsheden var noget lavere nu end for 5-6 år siden. Men op på hesten igen, jeg finder nok noget :)
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1230

Indlægaf Kalimsofie » 19. maj 2018, 08:11

Lalana skrev:
1234 skrev:

Ja det er nok rigtigt, det virker bare lidt som om man leder efter en nål i en høstak og det var egentlig min opfattelse at arbejdsløsheden var noget lavere nu end for 5-6 år siden. Men op på hesten igen, jeg finder nok noget :)

Det er nok meget branchebestemt. De jobs, jeg søger, får også de der 100-150 ansøgere hver gang. Så jeg mærker heller ikke meget til den lave arbejdsløshed ;)
1

Tilbage til "Job"