Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fillie » 13. dec 2015, 22:50

Det er upassende, at man som medlem af en facebookgruppe eller bruger på et forum tror, man skal bestemme i forhold til, hvilket indhold der må postes, for det er alene administrors rolle. En god administrator har et vedkommende og velbeskrevet regelsæt og følger det med objektivitet og fairness samt kommer brugerne i møde, når der gives saglig kritik, men er dette ikke tilfældet i gruppen eller på forummet, eller kan man ikke nå til enighed med administrator, må man videre. Det er så tåkrummende pinligt at stampe i jorden og true med alt muligt, der alligevel ikke kan lade sig gøre. Jeg har selv været administrator på en facebookgruppe, som i en periode var den mest aktive for katteinteresserede herhjemme, så jeg kender folks utidige indblanding om stort og småt til hudløshed. Jeg kan afsløre, at jeg ikke savner det. ;)
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 13. dec 2015, 22:53

icelady skrev:Kan I huske plukflis-damen? Hun har en mand. :pompom:



dav. du har skrevt og smit min kone ud af faceboook grubben og det er ikk i orden. hun har ike gjort noget galt og jeg vil osse støte hende i at skrive hvem mannen er men det kan hun ik fordi du har smit henne ud. du ska lade henne kome ind i grubben igen ellers går vi til politi imorn og anmeller dig.



Suk....

I dette tilfælde må man sige, at ordsproget "Krage søger mage" vist er meget rammende....


Edit: Jeg orker næsten ikke at svare. :genert:


Kan du ikke bare anmelde begge til Sprogpolitiet? De får livsvarigt - mindst. Og så er dén potte ligesom ude ...
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 14. dec 2015, 00:11

vUlpeS skrev:
icelady skrev:Kan I huske plukflis-damen? Hun har en mand. :pompom:



dav. du har skrevt og smit min kone ud af faceboook grubben og det er ikk i orden. hun har ike gjort noget galt og jeg vil osse støte hende i at skrive hvem mannen er men det kan hun ik fordi du har smit henne ud. du ska lade henne kome ind i grubben igen ellers går vi til politi imorn og anmeller dig.



Suk....

I dette tilfælde må man sige, at ordsproget "Krage søger mage" vist er meget rammende....


Edit: Jeg orker næsten ikke at svare. :genert:


Jeg forestiller mig lidt, at politianmeldelsen kommer til at foregå omtrent således:
https://youtu.be/A1XV1c9EUFo
Altså... Du ved... Ingen grund til at være nervøs, hvis det trykker dig, at de måske "anmæler dig til krinalpolitet". Tror jeg.

Oh... My... Freaking.. God... :nerve: :nerve: :nerve:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 14. dec 2015, 10:21

Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 14. dec 2015, 10:22

Mi55y skrev:Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...


Ej! De skal da bare lige præcis holde op med det der nu :rulle:
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Thestral » 14. dec 2015, 10:27

Al den unødvendige og ufaglige knever i undervisningen
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 14. dec 2015, 10:27

Mi55y skrev:Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...


Man får jo lyst til at drukne arbejdstelefonen :(
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Evapeva » 14. dec 2015, 10:40

ManicNinja skrev:
Pityt skrev:
Evapeva skrev:Det er upassende, når folk skal prale om penge og materielle goder ved enhver given lejlighed. Der er et par i venneflokken, som ikke kan holde deres mund med den slags, og det driver os til vanvid. Så sent som i eftermiddag ytrede hun følgende "ja, mine unger byggede i går en hule under mine forældres stol til 50.000 kroner - men det kan man selvfølgelig også sagtens gøre under en stol til 50.000 kroner". Ja, flot, du fik det sagt hele to gange i en sætning, mens vi snakkede om, at det er dejligt med selvhjulpne unger. :træt3:

Da de gjorde deres entré til dagens fælles arrangement, begyndte hun straks med "ja, vi tog jo lige den store bil, i daglig tale "krone 1" ahahaha - min dyt kalder vi så - ja, gæt hvad?" --- ingen gættede. :devil:

Hvorfor gider man være sådan?! Hendes mand er også altid den første til at sige "hvordan er lønnen?!", når folk har fået nyt job. :wacko: Gå dog op i nogle andre ting i livet også, altså.


Hvor helt igennem ucharmerende :puke:
Det lugter langt væk af mindreværdsfølelser på andre områder!


Enig. Jeg ville helt automatisk tænke, at noget i det forhold slet ikke fungerer. Og derudover ville jeg slet ikke kunne lade være med at komme med drillende/sarkastiske bemærkninger à la: "Krone 1 siger du? Jeg inviterede så jer alle sammen her i dag, så jeg kunne lade Krone 37 stå. Det kalder vi vores havetraktor ..."-agtigt. Bare sådan nogle langt ude ting, ind til de på et eller andet tidspunkt fattede, at de er sindssygt latterlige at høre på ...


Jeg lader mig inspirere af dig næste gang, hun folder sig ud. Jeg sværger. God idé!
3
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 14. dec 2015, 11:02

Mi55y skrev:Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...


Du har ikke mulighed for at slukke telefonen? Evt sende en SMS til din leder, om at du altså er syg og nu slukker telefonen i en forsøg på at blive rask og at kollegaer må vente til du er på arbejde igen med at få hjælp.
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 14. dec 2015, 11:11

Jeg synes det er vildt upassende at min seneste arbejdsgiver forsøger at luske sig ud af at give mig løn for 2 ugers arbejde ved at påstå det var virksomhedspraktik. Ej vel? Så jeg har svaret med en lettere sarkastisk mail om hvorvidt jeg skal kontakte jobcentret for at høre om de ligger inde med papirerne på den aftale nu jeg ikke selv gør
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 14. dec 2015, 11:17

2SHY skrev:Jeg synes det er vildt upassende at min seneste arbejdsgiver forsøger at luske sig ud af at give mig løn for 2 ugers arbejde ved at påstå det var virksomhedspraktik. Ej vel? Så jeg har svaret med en lettere sarkastisk mail om hvorvidt jeg skal kontakte jobcentret for at høre om de ligger inde med papirerne på den aftale nu jeg ikke selv gør


Du er sgu da uheldig med dine arbejdsgivere! Har du fået den løn fra oktober, som en anden skyldte dig?
Jeg håber for dig, du snart finder en godt fast sted at arbejde, det har du ærligt fortjent :kram:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 14. dec 2015, 11:19

Daine skrev:
Mi55y skrev:Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...


Du har ikke mulighed for at slukke telefonen? Evt sende en SMS til din leder, om at du altså er syg og nu slukker telefonen i en forsøg på at blive rask og at kollegaer må vente til du er på arbejde igen med at få hjælp.


Min leder er bortrejst på den anden side af jorden, så det hjælper nok ikke så meget... Men jo, kunne sagtens sætte telefonen på lydløs eller slukke den. Dem der ringer kan sagtens være uinformerede om, at jeg er syg, da det langt fra er alle, der logger på det interne system. Var mest irriteret over den besked om, at skulle give besked nu, om jeg kommer i morgen... Synes det er ret flabet at bede om.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 14. dec 2015, 11:25

Daine skrev:
2SHY skrev:Jeg synes det er vildt upassende at min seneste arbejdsgiver forsøger at luske sig ud af at give mig løn for 2 ugers arbejde ved at påstå det var virksomhedspraktik. Ej vel? Så jeg har svaret med en lettere sarkastisk mail om hvorvidt jeg skal kontakte jobcentret for at høre om de ligger inde med papirerne på den aftale nu jeg ikke selv gør


Du er sgu da uheldig med dine arbejdsgivere! Har du fået den løn fra oktober, som en anden skyldte dig?
Jeg håber for dig, du snart finder en godt fast sted at arbejde, det har du ærligt fortjent :kram:

Delvist ja. Jeg har fået for den ene dag de skyldte mig for da jeg var vikar for den ene fys.

Men så påstår de så nu at jeg efterfølgende var i praktik i 14 dage dvs den periode hvor jeg var vikar for en opsagt fys. Det har så aldrig været på tale og havde det været det, så havde jeg sagt nej fordi jeg på en arbejdsmarkedsydelse ikke har råd til at ligge og køre 2x89 km 5 dage om ugen uden at få noget ind for det.
Jeg tror i øvrigt heller ikke man overgivet kan komme i virksomhedspraktik efter man har arbejdet ordinært det samme sted. Det ville jo ikke give mening.

Ah men jeg er så træt af det der pis men glad for ar jeg har det på papir fordi det ikke så bliver noget med at man ikke kan bevise hvad der er blevet sagt.

Men nu tror jeg at jeg vil sætte mig til tasterne og sende en lille mail til jobcentret for at høre om de skulle ligge inde med papirer om at jeg har sagt ja til at være i virksomhedspraktik. Om ikke andet så for at have min røv dækket ind og ellers må jeg have fat i fagforeningen (der i øvrigt kender klinikejeren temmelig godt og ikke for noget positivt)

Suuuuuuk... Hvorfor skal det være så skide svært at få et job og når man så endelig får noget, så bliver man taget i røven? :nej:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dragonfly
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30. nov 2015, 19:54
Kort karma: 3
Geografisk sted: Bøhlandet
Likede indlæg: 23

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dragonfly » 14. dec 2015, 11:30

vUlpeS skrev:
icelady skrev:Kan I huske plukflis-damen? Hun har en mand. :pompom:



dav. du har skrevt og smit min kone ud af faceboook grubben og det er ikk i orden. hun har ike gjort noget galt og jeg vil osse støte hende i at skrive hvem mannen er men det kan hun ik fordi du har smit henne ud. du ska lade henne kome ind i grubben igen ellers går vi til politi imorn og anmeller dig.



Suk....

I dette tilfælde må man sige, at ordsproget "Krage søger mage" vist er meget rammende....


Edit: Jeg orker næsten ikke at svare. :genert:


Jeg forestiller mig lidt, at politianmeldelsen kommer til at foregå omtrent således:
https://youtu.be/A1XV1c9EUFo
Altså... Du ved... Ingen grund til at være nervøs, hvis det trykker dig, at de måske "anmæler dig til krinalpolitet". Tror jeg.


Den er lovligt undskyldt, i min optik ser det ud til manden er ordblind.
0
I'm the new normal :devil2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 14. dec 2015, 11:31

Mi55y skrev:
Daine skrev:
Mi55y skrev:Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag pga. hovedpine, kvalme og mavekneb. På trods af at jeg har registreret mig som syg i vores interne system, så bliver jeg kimet ned af kolleger på min arbejdstelefon. Og nu har jeg lige fået en besked om, at en kollega altså gerne vil være sikker på, om jeg kommer i morgen, for jeg skal hjælpe med noget, som skal af sted i morgen.

Det er sgu ikke nemt at forsøge at blive rask så...


Du har ikke mulighed for at slukke telefonen? Evt sende en SMS til din leder, om at du altså er syg og nu slukker telefonen i en forsøg på at blive rask og at kollegaer må vente til du er på arbejde igen med at få hjælp.


Min leder er bortrejst på den anden side af jorden, så det hjælper nok ikke så meget... Men jo, kunne sagtens sætte telefonen på lydløs eller slukke den. Dem der ringer kan sagtens være uinformerede om, at jeg er syg, da det langt fra er alle, der logger på det interne system. Var mest irriteret over den besked om, at skulle give besked nu, om jeg kommer i morgen... Synes det er ret flabet at bede om.


SÅ enig! Damn, jeg kunne godt ha vredet noget surt ud mellem sidebenene hvis det havde været mig, selvom jeg går all in for at man taler pænt til hinanden som kollegaer.
Jeg ville nu nok, hvis jeg var dig, sætte telefonen på lydløs, smide den i en skuffe og så koncentrere mig om at blive rask. Og så ellers henvise til den interne besked, hvis nogen skulle undre sig når du kommer på arbejde igen. Det kan ikke være dit problem, at de ikke tjekker intraen.

Og så rigtig god bedring :kram:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"