Kvinder og orgasmer...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2018, 14:46

Jeg er stikmodsat størstedelen af kvinder.. penetration kan få mig helt op at ringe og det føltes fantastisk 95% af gangene. Det er sjældent jeg kommer af det, men det betyder ikke det store for mig da det oftest føltes virkelig godt alligevel.

Rører min partner klitoris derimod ... det er SÅ ubehageligt og kan faktisk blive helt turned off hvis det fortsætter. Mine kæreste har lidt svært ved at slippe den der med at kvinder oftest får nydelse af klitoris stimulation og det var virkelig svært for mig at sige at jeg synes det er ubehageligt. Så endte egentlig med bare at sige at jeg foretrækker penetration.

Jeg har dog aldrig rigtig onaneret - så kan ikke sammenligne det ene med det andet. Onani siger mig intet. Sex med den rigtige partner derimod :genert:
1
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Honningprut » 19. maj 2018, 14:52

Sådan helt konkret så ser jeg ikke mine manglende orgasmer som et problem, gu' har jeg da fået en orgasme på et tidspunkt. Men for mig handler det egentlig ikke om at servicere manden, men om at være sammen.

For mig handler det om tillid, erfaring fra mandens side, at han ikke bare pumper løs og at man kender sin egen krop. Jeg kan personligt ikke fordrage orgasme jagten, det bliver for "opstillet" på en eller anden facon. Jeg får sjældent orgasmer, men det er som sådan ikke et problem, sex er så meget andet.

- For at tilføje får min kæreste heller ikke en orgamse eller udløsning hvergang, det generer ham ikke synderligt.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 19. maj 2018, 15:05

FletpArkett skrev:
Lys skrev:
FletpArkett skrev:
Lys skrev:
FletpArkett skrev:
IrmaPigen skrev:Hovedparten af mænd interesserer sig faktisk ikke specielt meget for kvindens anatomi.

Rigtig mange kvinder kan ikke få orgasme, medmindre de får stimuleret klitoris.

Hovedparten af mænd tror modsat at alle kvinder kommer bare af "pik i kusse".

Sådan er det langt fra. Men det lader egentlig heller ikke til at interessere jer vildt meget.


Det er slet ikke min erfaring. Jeg tror det handler meget om hvilken type mand man er sammen med. De fleste af de mænd jeg har kendt, har da selvfølgelig haft en interesse i at kvinden fik noget ud af det. Det er for mig et must i et sexliv. Jeg gider ikke sexuelt servicere en mand der kun tænker på sig selv. Faktisk tror jeg det er en dealbreaker for mig hvis manden er uvidende om kvindens anatomi og ikke har interesse i den.


Men det er jo ikke nødvendigvis noget, man ved på forhånd? Jeg tror egentlig også, at mændene gerne vil have, at man får noget ud af det, men hvis man nu ikke får orgasme supernemt og slet ikke ved de tricks, som manden “plejer” at bruge, så er der mange, som (tilsyneladende) ikke besidder en nysgerrighed i forhold til at finde ud af, hvad der så virker.

Det lyder som om du bare generelt er heldig på dette område :)


Det tror jeg. Tænker det måske også handler om blufærdighed? Talte med en veninde forleden der sagde at hun havde været så flov over sine bryster, at der gik mange måneder inden kæresten sådan måtte se dem, udover i mørke. Hvis man er meget blufærdig, kan det vel også påvirke, så man ikke kan give sig hen? Jeg er vokset op i en meget fri familie, hvor der altid er blevet talt frit om sex, uden det blev grænseoverskridende. Tænker det har gjort det meget naturligt og let for mig at slappe af i det?


Ja, eller også handler det bare om, at vi er indrettet forskelligt. Det lyder lidt som som du søger efter “fejl” ved dem, der har sværere ved det, end du har, og det fremmer nok ikke rigtigt noget for nogen, at konkludere, at der er noget galt med “de andre”.

Jeg tror i øvrigt ikke, at svaret er særligt simpelt. Det handler jo om en kombination af anatomisk udformning, psyke, erfaringer, partneren, graden af tryghed, engangsknald/fast partner etc etc. Så at koge det ned til blufærdighed alene forekommer mig lige vel simpelt.


Jeg er virkelig ked af hvis det er det du/I læser og så har jeg formuleret mig forkert. :mellow: At jeg finder efter fejl hos kvinder der har svært ved at få orgasmer. Intet kunne være mere forkert. Ønsker jo netop at prøve at forstå hvad det handler om, hvis kvinder har svært ved at komme. Så me bad. Og du har fuldstændig ret. Jeg er alt for sort/hvid. Det kan ikke koges ned til en enkelt ting. Der er jo også kommet mange gode forklaringer og beskrivelser frem her i tråden.


Fair nok. Det er nok også svært at forklare - for ingen af os ved jo hvordan det føles for andre, og vi kan nok alle have en tendens til at tro, at alle andre har det som os selv.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lurende Peber » 19. maj 2018, 15:52

IrmaPigen skrev:Hovedparten af mænd interesserer sig faktisk ikke specielt meget for kvindens anatomi.

Rigtig mange kvinder kan ikke få orgasme, medmindre de får stimuleret klitoris.

Hovedparten af mænd tror modsat at alle kvinder kommer bare af "pik i kusse".

Sådan er det langt fra. Men det lader egentlig heller ikke til at interessere jer vildt meget.

Folk er forskellige. Nogle elsker at glæde, andre er egoister. Og så en masse nuancer imellem.
Men ikke at interessere sig for sin sexpartners udbytte af akten giver slet ikke mening for mig.
Måske i et forstokket miljø, hvor kvinden bare skal holde kæft og servicere manden, men ikke i et samfund som feks i DK.
Selv med de mest kyniske briller på, vil der vel være større chance for manden at få sex fremover, hvis kvinden har haft en skøn oplevelse, end hvis hun har kedet sig eller direkte haft det ubehageligt.......tror og håber jeg da :gruble:

Disclaimer: nogen tænder sikkert på altid at blive behandlet som skidt, men er det ikke et mindretal?

Nå. Jeg er vist driftet fra trådens emne. :blush:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf LadyFox » 19. maj 2018, 15:59

Jeg kan få orgasme med en hvilken som helst mand, uanset hvor kedeligt sexen er, så længe jeg kan få "ro" til at tænke. Faktisk er jeg meget tæt på at kunne tænke mig til en orgasme uden nogen former for berøring. :stoned:

Til gengæld kan jeg ikke få klitoris-orgasme, jeg synes berøring deromkring er noget af det mest ubehagelige man kan udsætte mig for.
0
...
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2018, 17:10

LadyFox skrev:Jeg kan få orgasme med en hvilken som helst mand, uanset hvor kedeligt sexen er, så længe jeg kan få "ro" til at tænke. Faktisk er jeg meget tæt på at kunne tænke mig til en orgasme uden nogen former for berøring. :stoned:

Til gengæld kan jeg ikke få klitoris-orgasme, jeg synes berøring deromkring er noget af det mest ubehagelige man kan udsætte mig for.


Det er nogenlunde sådan jeg har det. Specielt det nederste. Det er faktisk ret tit jeg drømmer mig til en orgasme uden nogen fysisk stimuli, hvor jeg ved hvor det går hen ad ligeså snart drømmen begynder.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lykke » 19. maj 2018, 19:19

Dikus skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
LadyFox skrev:Jeg kan få orgasme med en hvilken som helst mand, uanset hvor kedeligt sexen er, så længe jeg kan få "ro" til at tænke. Faktisk er jeg meget tæt på at kunne tænke mig til en orgasme uden nogen former for berøring. :stoned:

Til gengæld kan jeg ikke få klitoris-orgasme, jeg synes berøring deromkring er noget af det mest ubehagelige man kan udsætte mig for.


Det er nogenlunde sådan jeg har det. Specielt det nederste. Det er faktisk ret tit jeg drømmer mig til en orgasme uden nogen fysisk stimuli, hvor jeg ved hvor det går hen ad ligeså snart drømmen begynder.


Gør alle ikke det?


Hvorfor skulle alle gøre et eller andet?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2018, 19:20

Dikus skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
LadyFox skrev:Jeg kan få orgasme med en hvilken som helst mand, uanset hvor kedeligt sexen er, så længe jeg kan få "ro" til at tænke. Faktisk er jeg meget tæt på at kunne tænke mig til en orgasme uden nogen former for berøring. :stoned:

Til gengæld kan jeg ikke få klitoris-orgasme, jeg synes berøring deromkring er noget af det mest ubehagelige man kan udsætte mig for.


Det er nogenlunde sådan jeg har det. Specielt det nederste. Det er faktisk ret tit jeg drømmer mig til en orgasme uden nogen fysisk stimuli, hvor jeg ved hvor det går hen ad ligeså snart drømmen begynder.


Gør alle ikke det?


Det aner jeg ikke intet om ærlig talt.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2018, 19:27

Dikus skrev:
Lykke skrev:
Dikus skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
LadyFox skrev:Jeg kan få orgasme med en hvilken som helst mand, uanset hvor kedeligt sexen er, så længe jeg kan få "ro" til at tænke. Faktisk er jeg meget tæt på at kunne tænke mig til en orgasme uden nogen former for berøring. :stoned:

Til gengæld kan jeg ikke få klitoris-orgasme, jeg synes berøring deromkring er noget af det mest ubehagelige man kan udsætte mig for.


Det er nogenlunde sådan jeg har det. Specielt det nederste. Det er faktisk ret tit jeg drømmer mig til en orgasme uden nogen fysisk stimuli, hvor jeg ved hvor det går hen ad ligeså snart drømmen begynder.


Gør alle ikke det?


Hvorfor skulle alle gøre et eller andet?


Alle som i normen. Lige som alle mænd oplever natlig udløsning.


Altså fra hvad jeg har hørt fra mandlige partnere er deres natlige udløsning anderledes end sådan som jeg oplever det. Men jeg aner det virkelig ikke. Det er sikkert ligeså individuelt som alt andet :)
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Tanten » 19. maj 2018, 19:34

Definer sex? Det er vel ikke kun penetration?

Jeg kan sagtens få orgasme med og af en mand, og endda mange gange i træk - men ikke ved penetration, dvs. pik-i-kusse-sex, hvis klitoris ikke samtidig stimuleres med fingrene.

Jeg fylder 50 næste gang, har et rigtig godt forhold til min krop og min seksualitet og en dejlig partner, jeg tænder på. Jeg elsker sex og bliver meget ophidset under samleje - men hvis jeg skal komme, skal klitoris stimuleres.

En anden kvinde spurgte mig engang, hvad der var galt med mig; ingen verdens ting! Jeg gider ikke skabe et problem omkring min seksualitet, fordi skiftende tiders seksualnormer har fremhævet enten vagnialorgasme eller klitorisorgasmie som den eneste rigtige måde at komme på.

For en doven partner kunne det sikkert være praktisk, hvis jeg kom under samleje, uden at manden skulle gøre noget ekstra for det, men for en opmærksom partner er det intet problem, og jeg er heller ikke bange for at tage sagen i egen hånd undervejs. Nogen gange kommer jeg mange gange under sex, andre gange slet ikke - og begge dele er helt fint, afhængig af situationen. Det er heller ikke hver gang, min partner kommer.
8
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Zombie » 19. maj 2018, 21:47

Min kæreste er i Tyskland, jeg ser ham først onsdag og jeg hader denne her tråd lige nu. :genert: Æv, I er dumme!
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Sophies-mor » 19. maj 2018, 21:55

Tanten skrev:Definer sex? Det er vel ikke kun penetration?

Jeg kan sagtens få orgasme med og af en mand, og endda mange gange i træk - men ikke ved penetration, dvs. pik-i-kusse-sex, hvis klitoris ikke samtidig stimuleres med fingrene.

Jeg fylder 50 næste gang, har et rigtig godt forhold til min krop og min seksualitet og en dejlig partner, jeg tænder på. Jeg elsker sex og bliver meget ophidset under samleje - men hvis jeg skal komme, skal klitoris stimuleres.

En anden kvinde spurgte mig engang, hvad der var galt med mig; ingen verdens ting! Jeg gider ikke skabe et problem omkring min seksualitet, fordi skiftende tiders seksualnormer har fremhævet enten vagnialorgasme eller klitorisorgasmie som den eneste rigtige måde at komme på.

For en doven partner kunne det sikkert være praktisk, hvis jeg kom under samleje, uden at manden skulle gøre noget ekstra for det, men for en opmærksom partner er det intet problem, og jeg er heller ikke bange for at tage sagen i egen hånd undervejs. Nogen gange kommer jeg mange gange under sex, andre gange slet ikke - og begge dele er helt fint, afhængig af situationen. Det er heller ikke hver gang, min partner kommer.

This.
Med den rigtige partner kommer det ikke an på orgasmen som det eneste.

Men, jeg vil så sige, at hvis han rammer rigtigt (vinkel, "hårdhed" i stød og tempo - alle 3 ting kan variere fra gang til gang og hvilken stemning vi/ jeg er i) så er skedeorgasme intet problem. Som i slet ikke.
Klitoris... ja, jo... hvis det er direkte på, kan det være for intenst, men igen det er så også afhængigt af stemning.
Nok primært det.
Og desuden, groft sagt: alt kan tillæres.
For x år siden, måtte min klitoris slet ikke berøres - det var alt for voldsom en påvirkning. Nu, der er det absolut ikke dårligt, hvis jeg er i det rigtige humør.
Jeg tænker, at man også rykker sig i seksuallivet, på samme måde, som så mange andre steder.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Artem » 19. maj 2018, 23:16

Jeg har været sammen med flere kvinder som direkte har sagt til mig at de ikke kan få orgasme, og at det derfor ikke er noget jeg skulle arbejde på at prøve at give dem. Hvilket jeg bare har accepteret, selv med en b-veninde som jeg havde i over et år. Hvilket faktisk godt kan undre mig lidt nu jeg tænker tilbage. :gruble:

Men alle dem jeg har været kæreste med har kunne få orgasme enten nemt eller med lidt hjælp. Hvilket jeg som mand ser som en klar fordel. For vil jo gerne have at hun også får noget ud af sex, og så er det også min opfattelse at kvinder der kan få orgasme har et større sexdrive og er mere eksperimenterende, som alt sammen kun er en fordel. :slem:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Persnikedy » 20. maj 2018, 06:22

Jeg nyder sex til fulde og har en glubende appetit. Det er dog en sjældenhed at jeg får orgasme sammen med en partner. Som i at jeg er i 30erne, ikke ligefrem har ligget på den lade side men kan tælle over 50 partner igennem tiden, og har prøvet det meste - men nok kun har prøvet at få orgasme under samleje en 10-20 gange i alt.

Jeg kan godt få klitoris orgasme, skedeorgasme har jeg aldrig oplevet og tvivler på at det sker. Jeg kan bedst når jeg selv onaner (der er der bonus hver gang) eller når jeg onanere samtidig med samlejet. Der plejer dog heller ikke at komme brok fra partneren når jeg onanere imens - de ser det nærmest som et show :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Precaseptica » 20. maj 2018, 07:23

Animi skrev:Jeg blev lidt mere overrasket, da jeg fandt ud af, at bare fordi en mand får udløsning, betyder det ikke, at han så altid får en orgasme også


Der hersker tydeligvis en del tvivl på dette punkt, kan jeg se på denne tråd.

Det er et ret simpelt eksperiment at udføre. Man fører blot manden helt op til point of no return med stimuli og så stopper man. Det sker næsten altid for mig, at jeg så mister orgasmen, selvom jeg får udløsning. Nogen gange kan det reddes ved at man griber ind og fortsætter, men for det meste er man forvist til en runde to, hvis man skal have sin oxytocin.
0

Tilbage til "Forhold og sex"