Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 14. dec 2015, 10:49

Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. dec 2015, 11:22

ManicNinja skrev:Den dér type, som altid skal blive siddende, når alle andre står op og klapper til en koncert ... Åh, jeg bliver træt, altså. Giv nu lidt efter. Indrøm for én gangs skyld at noget var godt i stedet for at sidde og demonstrere, hvor godt vant du er, og at DU lader dig altså ikke sådan lige overvælde og spise af med hvad som helst på samme måde som de frådende, prollede masser.

Og nej, intet personligt mod jer Novella og Cirkus, men nøøøøj, hvor jeg synes, det er er trættende med dem, der bare aldrig kan lade sig rive med af begejstring, men tværtimod altid skal påtale, hvor overfladiske eller prollede (!) eller tåbelige andre folk er, når de gør det.

Lidt ligesom den mand, der i dag kontaktede mig på dating med ordene: "Udmærket profil du har dér :)" (Han har garanteret overvejet længe, om han nu virkede FOR pågående og overstrømmende med den dér vovede smiley til sidst ... :panik: :gisp: ) Han har cyklet min profil tynd i dagevis. Urkomisk og ynkeligt!

Jeg er helt med jer i, at det kan blive for meget og for automatisk med stående ovationer til en eller anden optræden. Og den med Facebook og kvinder, der lukker ligegyldigt kompliment-diarré ud over deres veninder konstant, har jeg flere gange selv påtalt herinde. Men jeg synes virkelig også, det er nederen med folk, der i alle sammenhænge bare for enhver pris skal bevare fatningen. Det er de samme, som når jeg holder puden op foran ansigtet under en gyserfilm, siger: "Ja, det er jo altså bare en film". Hold nu kæft og lad mig leve mig ind i ting, altså. :stoned:


Men det, du beskriver, er jo egentlig bare et andet udtryk for det samme.
Nemlig at rejse sig/blive siddende pga. noget andet end det, der foregår på scenen.

Der er, som jeg ser det, to forklaringer på, at adfærden har ændret sig i løbet af de år, jeg har gået til optrædender med siddende publikum - enten er kunstnerne blevet mærkbart dygtigere og derfor mere egnede til stående applaus, eller også rejser man sig i dag op efter andre parametre end tidligere. Personligt mener jeg, at det sidste er tilfældet, og at adfærden derfor i rigtig mange tilfælde ikke er et spørgsmål om at være ekstraordinært eller bare almindeligt begejstret, men om at ville være en del af eventen i rollen som det rørstrømske publikum, ligesom det fx. kendes fra triumfscener af forskellig art i amerikanske film. Mange mennesker har i dag som succeskriterium, at alt helst skal være specielt og unikt, og hvis det ikke er det i sig selv, kan man selv iscenesætte det til at være det gennem sin respons på det.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 14. dec 2015, 12:25

Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet

:lol: Hvis det er for godt til at være sandt, så er det det nok også!
4
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 14. dec 2015, 12:29

HappyPaww skrev:
Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet

:lol: Hvis det er for godt til at være sandt, så er det det nok også!

Ej men man er da ikke bare naiv men decideret dum hvis man tror at en dyr designertaske til 5000 kr eller hvad sådan en sag nu koster pludselig kan findes til 500 kr. Det er ikke et godt tilbud - det er efterligninger og fup og svindel. Det burde man da kunne regne ud?
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. dec 2015, 12:34

HappyPaww skrev:
Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet

:lol: Hvis det er for godt til at være sandt, så er det det nok også!


Jeg må indrømme, at jeg også tænkte, at myndighederne trods alt ikke kan gardere sig mod manglende sund fornuft.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 14. dec 2015, 13:02

Hvad er ideen med kvinder, der er på en dating-site bare for at gøre grin med de mænd, der også er der? :gruble:
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 14. dec 2015, 13:38

Fyrst Eberhard skrev:Det er prisen man som mand må betale, i form af en virtuel lussing, når man sidder og er en sjover bag en anonym profil. Havde man brugt samme retorik i en bar et sted, havde udfaldet nok været det samme.

Jeg er for. Det giver en fin balance.

Jeg er da enig i sammenligningen ... men min :gruble: ville da også gælde en, der satte sig op ved bardisken og ventede på, at der skulle komme en, hun kunne give en rigtig lussing.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25742

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 14. dec 2015, 14:44

vibbsen skrev:
ShuruQ skrev:
vibbsen skrev:Ja, jeg er rigtig på krigsstien her til morgen :-D

Hvis man kun har 2500 kroner tilbage om måneden til at leve for fordi ens 17 årige datter skal have hest, så skal man sælge hesten. Ikke søge julehjælp.


Eller alternativt kunne den 17 årige få sig et job og selv hjælpe til med ar betale for krikken.

(Ved ikke om hun gør det, husker jeg ikke fra artiklen).


Præcis....Det fremgår ikke af artiklen om 17 årig selv har et job og hjælper til......Men det er så har jeg er ret kold....For hvis man er 17 år så skal man altså betale for sin hest selv. Så kan mor hjælpe til......Mor skal ikke betale og så hjælper man selv til...

#suredame :-D


De får en brat opvågning om ikke så længe, når børnepengene løber tør
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 14. dec 2015, 15:58

Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet


Ja, det er fandme også frækt at man ikke engang kan stole på internettet....Hvor søren er vi henne når samfundet har udviklet sig til et sted, hvor man risikerer at bliver snydt hvis man køber en mærkevare taske til 1/2 pris via kina...
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 14. dec 2015, 16:08

Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet


Og lidt ucharmerende at give en taske som er i stykker (og falsk) videre til en genbrug..
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. dec 2015, 16:11

Hunkat skrev:
Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet


Og lidt ucharmerende at give en taske som er i stykker (og falsk) videre til en genbrug..


Er der ikke noget med, at kopivarer skal destrueres?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 14. dec 2015, 16:22

DetSorteCirkus skrev:
Hunkat skrev:
Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet


Og lidt ucharmerende at give en taske som er i stykker (og falsk) videre til en genbrug..


Er der ikke noget med, at kopivarer skal destrueres?


I princippet. Og så synes jeg bare det er dårlig stil at give find som er i stykker til genbrug. Det er for brugte ting, ikke skald.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. dec 2015, 16:26

Hunkat skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Hunkat skrev:
Animi skrev:Ahmen altså, hvor naiv har man også lov til at være http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-1 ... og-skuffet


Og lidt ucharmerende at give en taske som er i stykker (og falsk) videre til en genbrug..


Er der ikke noget med, at kopivarer skal destrueres?


I princippet. Og så synes jeg bare det er dårlig stil at give find som er i stykker til genbrug. Det er for brugte ting, ikke skald.


Enig. Der var i det hele taget flere ting i det indslag og det, TV2 viste i går, som fik mig til at tænke, at hun ikke var for skarp.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 14. dec 2015, 17:53

Jeg ændrede profilbillede på Facebook den anden dag. Nogle skrev pæne ting om min måde at se ud på, og det gør de måske til en masse, men det er jeg ligeglad med, deres komplimenter mister ikke værdi af den grund. Jeg bliver glad af at læse dem. Ægte glad.
8
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 14. dec 2015, 18:03

ShuruQ skrev:^^…

Min nysgerrighed tillod mig ikke ikke at stalke dig efter det indlæg :-D.
De hæmninger har jeg heller ikke.
Det er et godt billede, og du er rigtig pæn Aima :gogo:
0
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Generelt"