Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 17. maj 2018, 18:18

RavenClaw skrev:
Delfin skrev:
RavenClaw skrev:Jeg skrev til min udlejer fra formandsmailen i mit boligkompleks, da en god ven har spurgt om ventetiden på at få en bolig. Jeg skrev pænt og spurgte, om jeg kunne få et tidsestimat, og om der ellers var mulighed for at rykke op ad listen, da han har udfordringer med bolig. Hvilket har lykkedes før, så sent som i januar af samme årsager. Jeg har så modtaget en sur mail tilbage fra udlejer, hvor hun spørger, om jeg overhovedet selv bor i komplekset... Ja, Fru PMS, jeg er formand i den bestyrelse, du refererer til, når der er problemer......


Det ville både formand og udlejning få en alvorlig en over næsen for her. Det er misbrug af posten at skaffe sig selv eller andre fordele, som andre lejere ikke har


Der er indtil flere tomme boliger herude, så jeg tænker ikke, ventelisten bliver sprunget over.

Desuden har jeg endnu ikke oplevet et boligselskab, kommunalt eller privat, hvor man har fulgt ventelisten slavisk. Man bliver nemt tilbudt en bolig, hvis man henvender sig direkte til dem med kontrakten. Faktisk, så her i kommunen kan kommunen uddele boliger til tilfældige folk, på trods af der er 15 års ventetid på nogle af dem..


Hvis der er ledige boliger, har din indblanding vel heller ikke haft nogen betydning, og så forstår jeg heller ikke, hvorfor din nuværende bekendt skulle have behov for at skubbe på. Jeg forstår ikke hvilken kontrakt, man skal henvende sig med :gruble:
Kommunen har også anvisningsret til hver 4. bolig her. Det er helt efter bogen
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 17. maj 2018, 18:21

Kommunal anvisning til almene familieboliger

Kommunalbestyrelsen i den enkelte kommune kan beslutte, at et antal almene familieboliger i kommunen skal stilles til rådighed for løsning af påtrængende boligsociale opgaver.
Dette kan kommunen gøre på tre måder.

Kommunalbestyrelsen kan træffe beslutning om, at indtil hver fjerde ledige familiebolig skal stilles til rådighed for kommunalbestyrelsen til løsning af påtrængende boligsociale opgaver.
Kommunalbestyrelsen kan indgå (frivillig) aftale med boligorganisationen om at stille et antal ledige familieboliger til rådighed til løsning af påtrængende boligsociale opgaver. Dette tal kan både være mere eller mindre end hver fjerde bolig. Kommunalbestyrelsen kan dog altid jf. punkt 1 beslutte, at mindst hver fjerde bolig skal stilles til rådighed.
Kommunalbestyrelsen kan beslutte, at almene boligorganisationer skal stille indtil hver tredje bolig til rådighed til genhusning for husstande, hvis bolig skal rømmes som følge af sanering, byfornyelse eller nedrivning.


Det er kommunen der alene træffer beslutning om, hvem der kan anvises under hensyntagen til enkeltes boligsociale behov og det område, der anvises til. Men som eksempel kan nævnes skilsmisseramte og personer, der ufrivilligt er blevet hjemløse.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf RavenClaw » 17. maj 2018, 18:22

Delfin skrev:
RavenClaw skrev:
Delfin skrev:
RavenClaw skrev:Jeg skrev til min udlejer fra formandsmailen i mit boligkompleks, da en god ven har spurgt om ventetiden på at få en bolig. Jeg skrev pænt og spurgte, om jeg kunne få et tidsestimat, og om der ellers var mulighed for at rykke op ad listen, da han har udfordringer med bolig. Hvilket har lykkedes før, så sent som i januar af samme årsager. Jeg har så modtaget en sur mail tilbage fra udlejer, hvor hun spørger, om jeg overhovedet selv bor i komplekset... Ja, Fru PMS, jeg er formand i den bestyrelse, du refererer til, når der er problemer......


Det ville både formand og udlejning få en alvorlig en over næsen for her. Det er misbrug af posten at skaffe sig selv eller andre fordele, som andre lejere ikke har


Der er indtil flere tomme boliger herude, så jeg tænker ikke, ventelisten bliver sprunget over.

Desuden har jeg endnu ikke oplevet et boligselskab, kommunalt eller privat, hvor man har fulgt ventelisten slavisk. Man bliver nemt tilbudt en bolig, hvis man henvender sig direkte til dem med kontrakten. Faktisk, så her i kommunen kan kommunen uddele boliger til tilfældige folk, på trods af der er 15 års ventetid på nogle af dem..


Hvis der er ledige boliger, har din indblanding vel heller ikke haft nogen betydning, og så forstår jeg heller ikke, hvorfor din nuværende bekendt skulle have behov for at skubbe på. Jeg forstår ikke hvilken kontrakt, man skal henvende sig med :gruble:
Kommunen har også anvisningsret til hver 4. bolig her. Det er helt efter bogen


Man skal ikke henvende sig med en kontrakt, men til dem der sidder med kontrakten og udformer dem.

Kommunen har ikke anvisningsret til private boliger, men det forhindrer dem ikke i at blande sig alligevel.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 17. maj 2018, 18:24

RavenClaw skrev:
Delfin skrev:
RavenClaw skrev:
Delfin skrev:
RavenClaw skrev:Jeg skrev til min udlejer fra formandsmailen i mit boligkompleks, da en god ven har spurgt om ventetiden på at få en bolig. Jeg skrev pænt og spurgte, om jeg kunne få et tidsestimat, og om der ellers var mulighed for at rykke op ad listen, da han har udfordringer med bolig. Hvilket har lykkedes før, så sent som i januar af samme årsager. Jeg har så modtaget en sur mail tilbage fra udlejer, hvor hun spørger, om jeg overhovedet selv bor i komplekset... Ja, Fru PMS, jeg er formand i den bestyrelse, du refererer til, når der er problemer......


Det ville både formand og udlejning få en alvorlig en over næsen for her. Det er misbrug af posten at skaffe sig selv eller andre fordele, som andre lejere ikke har


Der er indtil flere tomme boliger herude, så jeg tænker ikke, ventelisten bliver sprunget over.

Desuden har jeg endnu ikke oplevet et boligselskab, kommunalt eller privat, hvor man har fulgt ventelisten slavisk. Man bliver nemt tilbudt en bolig, hvis man henvender sig direkte til dem med kontrakten. Faktisk, så her i kommunen kan kommunen uddele boliger til tilfældige folk, på trods af der er 15 års ventetid på nogle af dem..


Hvis der er ledige boliger, har din indblanding vel heller ikke haft nogen betydning, og så forstår jeg heller ikke, hvorfor din nuværende bekendt skulle have behov for at skubbe på. Jeg forstår ikke hvilken kontrakt, man skal henvende sig med :gruble:
Kommunen har også anvisningsret til hver 4. bolig her. Det er helt efter bogen




Man skal ikke henvende sig med en kontrakt, men til dem der sidder med kontrakten og udformer dem.

Kommunen har ikke anvisningsret til private boliger, men det forhindrer dem ikke i at blande sig alligevel.[/quote]

Jeg har ikke nok kendskab til lovgivningen på det private område til at udtale mig om det
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 17. maj 2018, 18:26

Der gik kage i quote
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 17. maj 2018, 18:30

Ok det fremgår her, at det er muligt mod godtgørelse til ejeren, så den hænger godt nok sammen stadigvæk https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=127212

§ 1. Kommunalbestyrelsen i kommuner, hvor kommunalbestyrelsen har besluttet, at boligorganisationen skal afvise boligsøgende efter § 51 b, stk. 1, eller at anvisning skal foretages efter § 59, stk. 4, i lov om almene boliger samt støttede private andelsboliger m.v., kan indgå aftale efter reglerne i denne lov om erhvervelse af anvisningsret til ledigblevne lejligheder i private udlejningsejendomme i kommunen mod at yde en godtgørelse til ejeren, jf. § 4. Aftale efter 1. pkt. kan kun indgås med henblik på løsning af boligsociale opgaver, herunder at opnå en mere afbalanceret beboersammensætning i enkelte ejendomme.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf sigge » 18. maj 2018, 18:49

Efter al den fokus, der har været på plast i medierne fornylig, er jeg træt af, at vi ikke har affaldssortering i min bygning bortset fra papir og en flaskecontainer, for jeg smider en del fine, klare plastbakker ud, som ville være perfekte at lave til ny plast.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 19. maj 2018, 13:33

At mediernes hjemmesider altid skal have en video ved artiklen - der tit starter af sig selv, men som så viser sig slet ikke at have noget med artiklens indhold at gøre (bortset fra at den involverer nogle af de samme personer). :genert:
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2018, 18:43

Jeg er træls. Jeg overvurderer altid mig selv når det kommer til praktiske opgaver. F.eks. når jeg køber brugte ting så tænker jeg altid at "det klare jeg snildt, det kan da sagtens håndtere selv" - f.eks. i dag da jeg skulle hente en boksmadras på 160 cm en kilometer væk, den tænkte jeg at den kunne min eks og jeg da sagtens flytte til fods, hvor svært kunne det dog være?
Jeg havde dog troet at madrassen var væsentlig lettere end den viste sig at være, den var rigtig tung - og jeg burde have betalt mig fra det.
Det er bare hver evig eneste gang jeg ender med at fortryde. Men nu har jeg da en seng.
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 20. maj 2018, 18:56

dgd2007 skrev:At mediernes hjemmesider altid skal have en video ved artiklen - der tit starter af sig selv, men som så viser sig slet ikke at have noget med artiklens indhold at gøre (bortset fra at den involverer nogle af de samme personer). :genert:


og at tv2, når den første video er færdig, automatisk starter den næste video, som viser sig at høre til en helt anden artikel.
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2018, 23:47

Denne her er på grænsen til det grænseløse!

Det burde være forbudt at lave telefonlignende lyde i tv-reklamer nu til dags hvor der i forvejen er så mange devices omkring én, der siger mærkelige lyde. Man kan jo ikke undgå lige at tænke: "hov, var det nu en af mine?" Og så er det bare en åndssvag reklame på tv! :evil:
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Delfin » 22. maj 2018, 14:39

dgd2007 skrev:Denne her er på grænsen til det grænseløse!

Det burde være forbudt at lave telefonlignende lyde i tv-reklamer nu til dags hvor der i forvejen er så mange devices omkring én, der siger mærkelige lyde. Man kan jo ikke undgå lige at tænke: "hov, var det nu en af mine?" Og så er det bare en åndssvag reklame på tv! :evil:


Det virker, du opdagede jo reklamen :devil2: :-D
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf dgd2007 » 22. maj 2018, 15:27

Delfin skrev:Det virker, du opdagede jo reklamen :devil2: :-D

Najehj ... mht. den der gav anledning til mit læserbrev, så jeg faktisk ikke reklamen, eller hvem den var for. Jeg konkluderede bare at det var en reklame og ikke var nogen af vores devices. ;)
1
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Muspel » 23. maj 2018, 18:09

dgd2007 skrev:Denne her er på grænsen til det grænseløse!

Det burde være forbudt at lave telefonlignende lyde i tv-reklamer nu til dags hvor der i forvejen er så mange devices omkring én, der siger mærkelige lyde. Man kan jo ikke undgå lige at tænke: "hov, var det nu en af mine?" Og så er det bare en åndssvag reklame på tv! :evil:



Enig. Men forhøjer med et ønske om et forbud mod sirener i radioen. HVER gang jeg hører radio 24syv og hører programmet ‘politiradio’s reklame i min bil, så farer jeg op. Slukker radio og orienterer mig på livet løs. For at konstatere, at det var radioen. :cuss:
5
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad er træls, men ikke irriterende til det grænseløse

Indlægaf Hunkat » 24. maj 2018, 18:00

En af naboerne tester sit tv's diskant. Det virker, by the way.
Jeg troede først mine høretelefoner var gået i stykker fordi der var sådan en mærkelig skrattende lyd.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Generelt"