Syg - syg ikke

bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 05:48

Hej,

Min søn på 9 år har fået lov til at være hjemme idag.
Dette er en beslutning jeg har taget, og min mand er ikke enig.

Han klagede igår morges over at han var små skidt, men jeg sagde han skulle afsted.
Han kørte hjem lige efter skole og var lidt mat i sokkerne i aftes og vi aflyste fritidsakitviterer..

Da han står op i morges er han egentlig frisk, siger dog at han har lidt ondt i hovedet og at han er lidt sløj.
Her vælger jeg så at give ham benefit of the doubt og lader ham få en dag hjemme.
Jeg kan arbejde hjemmefra.

Der er ikke noget i skolen der ikke er som det skal være tror bare han trænger til en slapper.

Er jeg helt galt på den her?

Han følger godt med og jeg regner med at han skal læse lidt senere og lave en matematik opgave på computeren.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf JoyNips » 24. maj 2018, 06:55

Jeg er nok på din mands hold. Hvis man ikke er syg, så tager man afsted. Manglende motivation er ikke en valid grund for at blive hjemme. Slet ikke når det er torsdag og weekend lige om et øjeblik. Så må man lige hænge i og få slappet af dér i stedet.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Jadajada » 24. maj 2018, 07:05

Jeg er på dit hold. Har gjort det flere gange. Med godt resultat.
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf AgentPixie » 24. maj 2018, 07:05

Hvis du har vurderet at det var det bedste, så er det vel det? Selvom det snart er weekend, synes jeg det er fair at have brug for en slapper.
Så længe det ikke sker hele tiden, kan jeg ikke se det skrækkelige i det.
4
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf sansera » 24. maj 2018, 07:10

Umiddelbart synes jeg jo at skolen skal passes og at det er et vigtigt signal, at man tager afsted hvis man kan.
Men jeg synes også, at man skal lytte, når børn udtrykker at de har det skidt. Man kan godt være syg uden feber og snot, og det er vigtig at børn lære at mærke efter og stole på deres egen vurdering.
Jeg tænker, at situationen i dag er et meget godt udgangspunkt for en snak om ansvar. Du har stolet på dit barns vurdering. Når dagen er gået kan i sammen tale om, om det var en rigtig vurdering og hvordan i gør det en anden gang. Det kan jeg godt med min pige på 9 og jeg føler egentlig at der er en masse læring i netop det, så de senere ved, at de kan sige fra men også at der følger et ansvar med det.
12
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Animi » 24. maj 2018, 07:13

Han virkede mat i går aftes, og sagde han stadigvæk følte sig lidt sløj her til morgen. Jeg synes det er det helt rigtige valg, at lade ham blive hjemme i dag
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Animi » 24. maj 2018, 07:15

Confucius skrev:
bibbs skrev:
Der er ikke noget i skolen der ikke er som det skal være tror bare han trænger til en slapper.


Det er dét som weekender er til for. Hvis du ikke engang har taget ham til lægen, selvom det endda er hans 2. dag med at være sløj, så tror jeg heller ikke for alvor du føler at han er reelt er sløj nok til at det kan forsvares at holde ham hjemme.

I slipper også for diskussioner mand og kone imellem, hvis I nu lader lægen afgøre om han er syg nok til at blive hjemme.


Ej, man skal da ikke slæbe et barn til lægen, fordi det føler sig lidt sløj over nogle dage. Det ville være total overkill.
31
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 07:25

Tak for jeres svar...

Vi har snakket om det her til morgen også, det der er i det for mig også at jeg tror på ham når han siger han er skidt er han skidt.

Det bliver en dag hjemme sammen med mig, hvor jeg skal arbejde ( og være på debatten åbenbart), han må se film og tv. Ingen computer eller iPad eller ihvertfald i små mængder.

Min mand og jeg er tit uenige om opdragelsen af børnene, dette er en af mange uoverenstemmelser. Men det er en hel anden tråd :-)
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Jadajada » 24. maj 2018, 07:30

bibbs skrev:
Min mand og jeg er tit uenige om opdragelsen af børnene, dette er en af mange uoverenstemmelser. Men det er en hel anden tråd :-)


Tag ungen til lægen hver gang. Så er I fri for at diskutere.
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 07:33

Tænker det ville være at spilde lægens tid at tage ham til lægen idag.

Måske er det fordi han ikke får nok at drikke, så han skal tankes godt op idag
3
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf ajnaM » 24. maj 2018, 07:40

Jadajada skrev:
bibbs skrev:
Min mand og jeg er tit uenige om opdragelsen af børnene, dette er en af mange uoverenstemmelser. Men det er en hel anden tråd :-)


Tag ungen til lægen hver gang. Så er I fri for at diskutere.


Det ville min læge virkelig opponere imod. :D

Jeg tager kun mine børn til lægen, hvis (jeg mistænker, at) der er tale om noget behandlingskrævende. Jeg tager dem da ikke til lægen for at retfærdiggøre mine valg.
19
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Jadajada » 24. maj 2018, 07:42

ajnaM skrev:
Jadajada skrev:
bibbs skrev:
Min mand og jeg er tit uenige om opdragelsen af børnene, dette er en af mange uoverenstemmelser. Men det er en hel anden tråd :-)


Tag ungen til lægen hver gang. Så er I fri for at diskutere.


Det ville min læge virkelig opponere imod. :D

Jeg tager kun mine børn til lægen, hvis (jeg mistænker, at) der er tale om noget behandlingskrævende. Jeg tager dem da ikke til lægen for at retfærdiggøre mine valg.


Nej, det ville være temmelig idiotisk at gøre. Eller anbefale. Men måske svaret på hvorfor det kan være svært at komme igennem til lægen ;)
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Animi » 24. maj 2018, 08:07

Confucius skrev:
Animi skrev:
Ej, man skal da ikke slæbe et barn til lægen, fordi det føler sig lidt sløj over nogle dage. Det ville være total overkill.


Ligesom at holde barnet hjemme, er det.


Der er jeg så uenig. Hvis et barn har været sløj dagen før, så man har måtte aflyse fritidsaktiviteterne, og barnet dagen efter stadigvæk har det skidt, så er det da kun rigtigt at holde barnet hjemme, indtil det er helt frisk.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf bibbs » 24. maj 2018, 08:08

Confucius skrev:
Animi skrev:
Ej, man skal da ikke slæbe et barn til lægen, fordi det føler sig lidt sløj over nogle dage. Det ville være total overkill.


Ligesom at holde barnet hjemme, er det.


Er ikke helt enig med sammenligningen, da det jo ikke spilder andres tid og penge at jeg holder ham hjemme.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Syg - syg ikke

Indlægaf Animi » 24. maj 2018, 08:10

Confucius skrev:
ajnaM skrev:
Jadajada skrev:
bibbs skrev:
Min mand og jeg er tit uenige om opdragelsen af børnene, dette er en af mange uoverenstemmelser. Men det er en hel anden tråd :-)


Tag ungen til lægen hver gang. Så er I fri for at diskutere.


Det ville min læge virkelig opponere imod. :D


Det kommer vel an på om barnet fejler noget eller ej. Enten fejler barnet noget, og så kan der blive taget hånd om det. Eller også fejler barnet ikke noget, og så kan forældrene få et realitycheck og indse at der ikke er grund til at holde barnet hjemme.


Ej, men altså, man kan da godt være syg, uden det er nødvendigt at tage til lægen.
16
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Børn"