Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 15. dec 2015, 05:32

Nå, men så er det vel så nu, vi tager en afstemning her på Debatten: Hvor mange herinde badede sammen med nøgne forældre, da de var små? Og - af dem, der har børn - hvor mange holder traditionen i hævd?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 15. dec 2015, 05:59

Jeg kan ikke huske, om der var fælles badning. Måske jeg er så traumatiseret, at jeg har fortrængt det.
Der er blevet badet med mine unger. Og i et "vaskebad" , er man nøgen. Hvilket ikke alle selv i svømmehaller fatter.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 07:13

ManicNinja skrev:Nå, men så er det vel så nu, vi tager en afstemning her på Debatten: Hvor mange herinde badede sammen med nøgne forældre, da de var små? Og - af dem, der har børn - hvor mange holder traditionen i hævd?

1) Kan jeg faktisk ikke huske
2) Ja
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 07:31

Garfield skrev:Er det kun aktiviteten eller også resultatet? Altså, er det okay og måske lækkert at benene er barberede, bare du ikke skal høre om det eller se det? Eller ville du foretrække at det slet ikke blev gjort? Og hvordan med at læse om det på skrift?

Tag og sig mig, er du ude på at bringe mig i uføre blandt debattens uden tvivl store skarer af benbarberende kvindfolk? Billede
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 07:35

vibbsen skrev:Jeg beklager, men jeg synes Kaj Boysen aben er næsten ligeså prollet som Kahler vasen....Det er sådan noget "man" har.....

Well, ikke her i huset...

Altså jeg ved ikke, hvad der er af hype om den for tiden ... men i sig selv har den et genialt udtryk! Og både min kone og jeg blev da rørt, da vi så et billede af en her for nylig. Så man husker den efter 50 år ;)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 15. dec 2015, 07:40

Ja, jeg badede nøgen med min mor, men ikke min far. Men det var fordi det var min mor, der havde tid til det, da vi var små, og vi havde sådan et lillebitte badekar, hvor min far ikke kunne være med os :lol:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skralde » 15. dec 2015, 09:34

Min datter på 5 ser mig nøgen næsten dagligt - helt uden at blive traumatiseret. (Endnu i hvert fald) Altså Herre-Gud-da - hun ved ingen gang hvad sex er endnu og konstaterer blot at jeg har store bryster og "bred" mave. Og det har hun faktisk ret i.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2015, 09:48

Skralde skrev:Min datter på 5 ser mig nøgen næsten dagligt - helt uden at blive traumatiseret. (Endnu i hvert fald) Altså Herre-Gud-da - hun ved ingen gang hvad sex er endnu og konstaterer blot at jeg har store bryster og "bred" mave. Og det har hun faktisk ret i.

Åh, vi har haft den diskution før husker jeg nu.
Noget med, at nogen synes man indvaderer børnenes personlige space og at det er akavet for dem og tænk hvis de ikke kan lide det.
Det er børn for faen. De synes kun nøgenhed er unaturligt, fordi voksne synes det.
Men det var en temmelig ophedet diskution. Ligesom de fleste diskutioner er, når det har noget med børn at gøre.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 15. dec 2015, 10:26

ShuruQ skrev:
FruDulle skrev:Til forargelsen over at bade nøgen med sit barn. Det er åbenbart akavet at gøre


For fanden altså.

Både min eksmand og jeg havde vores to sønner med i bad da de var små og jeg har altså aldrig mistænkt ham fot at være pædofil. Jøsses. Det var kun da de var helt små, nok også fordi der kun er 15 mdr mellem dem og de så kom i bad sammen i stedet. Jeg personligt synes hurtigt de bliver for gamle men jeg dømmer ikke andre der gør det anderledes og det sidste jeg tænker om dem er da at de skulle være pædofile.
Det handler vel også meget om hvad man er opdraget med, det ene er hverken mere rigtigt eller forkert end det andet. Der hvor det går galt er når man dømmer dem med et andet syn for det ene eller andet. Respekt for forskellige normer uden beskyldninger om pædofili eller snerpethed ville være rart. Gør hvad du føler er rigtigt.

Altså jeg er helt enig i, at man ikke skal kalde det pædofili at være nøgen med sit barn. For det ER det ikke. Altså pædofili er, når man tænder på sex med børn, så der er termen helt forkert at bruge.

Men det med snerpethed er jo et holdningsspørgsmål. Jeg kunne aldrig drømme om at sige det til nogen i den virkelige verden, det må de selv om, men herinde hvor vi debatterer: Jeg synes, det er kropforskrækket og lidt snerpet ikke at kunne være nøgen med sit barn i en eller anden grad. Der kommer en alder, hvor det også størrelsesmæssigt vil være lidt upraktisk at bade sammen, men altså jeg er 23, og jeg har alle dage (og sådan er det stadigvæk) set min mor nøgen og omvendt. Og i øvrigt resten af familien, hvis det lige har været relevant, fordi man var på vej i bad eller noget. Jeg tror på, at det er sundt, og at det der med altid at se hinanden fuldt påklædte skaber en usund kropopfattelse og et usundt forhold til nøgenhed.
Men det ér jo min personlige holdning, andre har en anden, og derfor siger jeg det til ikke folk, men jeg tænker det. Og det må man nok ikke sige.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 15. dec 2015, 11:25

Jeg savner faktisk den gamle jubii-debat. Jeg var ikke superaktiv, men jeg har skrevet der gennem en del af min studietid, før jeg fik børn, da jeg fik mit første arbejde, da jeg fik mit første barn, da jeg fik mit sidste barn. Den har fulgt mig gennem snart 15 år (jeg var der da den hed woman..et eller andet) og det var vel at mærke 15 ret betydningsfulde år, eller i hvert fald år som har sat store spor hos mig.

Jeg går nogen gange ind på jubii-debatten, men bliver hver gang sådan lidt mææhh...Det er sgu bare ikke det samme længere.

Men sådan basalt set. Jeg savner den som den var.
12
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 11:30

^ Det synes jeg gerne, man må sige. Jeg synes i hvert fald, at det er mega ærgerligt, at et fantastisk sted med så meget historie er blevet smadret til ukendelighed. :(
5
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 15. dec 2015, 11:40

lulu-p skrev:Jeg savner faktisk den gamle jubii-debat. Jeg var ikke superaktiv, men jeg har skrevet der gennem en del af min studietid, før jeg fik børn, da jeg fik mit første arbejde, da jeg fik mit første barn, da jeg fik mit sidste barn. Den har fulgt mig gennem snart 15 år (jeg var der da den hed woman..et eller andet) og det var vel at mærke 15 ret betydningsfulde år, eller i hvert fald år som har sat store spor hos mig.

Jeg går nogen gange ind på jubii-debatten, men bliver hver gang sådan lidt mææhh...Det er sgu bare ikke det samme længere.

Men sådan basalt set. Jeg savner den som den var.


Det tror jeg vi allesammen gør :)

For mange står der jo rigtig mange personlige ting derinde, og det har været hyggeligt at kigge tilbage efter gamle ting. Det ER ærgerligt, drønærgerligt, at den er blevet sådan.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 15. dec 2015, 11:52

ShuruQ skrev:
Eller de der falder for at de kan gå fra 110 kg og blæver til 70 kg og veltrænet på 6 uger med 15 minutters daglig træning i en eller anden dum TV-shop reklame.

Listen er lang. Faktum er at så længe der findes skødesløse idioter så længe vil fupmagerne være der, med andre ord, det ændrer sig aldrig.


What the f.... ??????? Du sidder simpelthen ikke og fortæller mig at jeg IKKE kan tabe 25 kilo, så renere hud, hvidere tænder og fastere bryster hvis min mand bruger den ABTronic X2 som jeg har købt til ham i julegave ?????

Det er kraftedme pisse-meget-for-ringe....Der burde være en eller anden lov som forbød den slags falsk reklame..

Nå, jeg har ikke tid til at være her....Jeg har hørt at man kan købe Ægget til kun 15000 kroner i England....Og så har jeg jo sparet 60000 i forhold til hvis jeg køber den i DK :-D *Starter sin varevogn og sætter kursen mod grænsen*

Edit : Er der nogen der skal have noget med ??? De der Eames stole er vist også skrald billige derovre
Senest rettet af vibbsen 15. dec 2015, 11:56, rettet i alt 1 gang.
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 15. dec 2015, 11:54

lulu-p skrev:Jeg savner faktisk den gamle jubii-debat. Jeg var ikke superaktiv, men jeg har skrevet der gennem en del af min studietid, før jeg fik børn, da jeg fik mit første arbejde, da jeg fik mit første barn, da jeg fik mit sidste barn. Den har fulgt mig gennem snart 15 år (jeg var der da den hed woman..et eller andet) og det var vel at mærke 15 ret betydningsfulde år, eller i hvert fald år som har sat store spor hos mig.

Jeg går nogen gange ind på jubii-debatten, men bliver hver gang sådan lidt mææhh...Det er sgu bare ikke det samme længere.

Men sådan basalt set. Jeg savner den som den var.


Det samme her. Det var sgu en god tid. Faktisk en slags "walk down memory lane" for de seneste 11 år......
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 15. dec 2015, 11:56

^^ Det er da spild af tid og penge at køre nogen steder. For et mindre beløb findes der rare mennesker, som tilfældigvis har mulighed for at afhente varen på sælgers adresse og sende den til dig. Du skal bare lige overføre beløbet først via Western Union. De er bare så flinke altså! :lol:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"