Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mangoness » 2. apr 2018, 20:58

Her er lidt gifte-råd til unge kvinder fra 1911.

Fundet på Unyttige historiefacts på Facebook: https://www.facebook.com/unyttigehistoriefacts/

Billede
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mangoness » 29. apr 2018, 14:07

Fra Reddit

dating.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mangoness » 14. maj 2018, 16:09

5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 849
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Precaseptica » 28. maj 2018, 17:30

RavenClaw skrev:
Purple Haze skrev:
RavenClaw skrev:Jeg kender en, hvor hans Tindertekst var "Jeg kan modstå alt undtagen fristelser."

Jeg spurgte pænt, om jeg ikke godt måtte formulere en ny til ham. Han undrede sig nemlig over, at han ikke fik matches :gruble:


Han var ikke så god til at tænke særlig langt må man sige.


Det værste ved den er, at han absolut ingen spontanitet har. Han gennemtænker alt, hvad han foretager sig, og gerne flere gange..


Så hvad skal man skrive i sin profiltekst?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf RavenClaw » 28. maj 2018, 18:16

Precaseptica skrev:
RavenClaw skrev:
Purple Haze skrev:
RavenClaw skrev:Jeg kender en, hvor hans Tindertekst var "Jeg kan modstå alt undtagen fristelser."

Jeg spurgte pænt, om jeg ikke godt måtte formulere en ny til ham. Han undrede sig nemlig over, at han ikke fik matches :gruble:


Han var ikke så god til at tænke særlig langt må man sige.


Det værste ved den er, at han absolut ingen spontanitet har. Han gennemtænker alt, hvad han foretager sig, og gerne flere gange..


Så hvad skal man skrive i sin profiltekst?


Man kunne starte med noget, der beskriver en som person - og som Asta skriver, ikke bare højde og snapchatnavn.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Juki » 28. maj 2018, 18:21

Precaseptica skrev:
RavenClaw skrev:
Purple Haze skrev:
RavenClaw skrev:Jeg kender en, hvor hans Tindertekst var "Jeg kan modstå alt undtagen fristelser."

Jeg spurgte pænt, om jeg ikke godt måtte formulere en ny til ham. Han undrede sig nemlig over, at han ikke fik matches :gruble:


Han var ikke så god til at tænke særlig langt må man sige.


Det værste ved den er, at han absolut ingen spontanitet har. Han gennemtænker alt, hvad han foretager sig, og gerne flere gange..


Så hvad skal man skrive i sin profiltekst?

Det der er relevant for at modtagers interesse bliver vækket. Og så ikke en masse corny stikord/citater eller andre ligegyldigheder(overload af emojis fx) Det gælder jo om at sælge sig selv, så hvad er vigtigt for dig at mulige interesserede får at vide om dig og ikke mindst hvad har du at byde på og hvad søger du. Hvorfor skal man vælge lige dig og ikke alle mulige andre med tilsvarende profiltekster?

Jeg synes generelt problemet med profiltekster er at folk prøver at henvende sig så bredt som muligt og derfor ender med at gabe over for meget. Fx fordi det bliver en roman hvis man skal virke interessant for alle. I stedet for at skrive de der klassiske standardtravere som "Jeg bruger min fritid sammen med venner og familie. Derudover kan jeg godt lide at tage i biografen". Okay, men hvorfor kan du det? For mig som læser er det mere interessant at vide hvorfor en person kan lide biografture. Er du passioneret filmnørd(evt. hvilken genre) og går i biografen flere gange om ugen eller er det mere fordi det er hyggeligt at gøre et par gange om året.

Det behøver ikke være så kompliceret, men det kan være ret relevant for "mig" at vide om det er en hobby med en filmklub eller noget der forventes jeg deltager aktivt i. Biografture siger mig ikke noget så det ville ikke være et plus i min bog. Er det derimod en hobby vedkommende er meget passioneret omkring vil det derimod være et stort plus.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Purple Haze » 28. maj 2018, 18:34

Juki skrev:
Precaseptica skrev:
RavenClaw skrev:
Purple Haze skrev:
RavenClaw skrev:Jeg kender en, hvor hans Tindertekst var "Jeg kan modstå alt undtagen fristelser."

Jeg spurgte pænt, om jeg ikke godt måtte formulere en ny til ham. Han undrede sig nemlig over, at han ikke fik matches :gruble:


Han var ikke så god til at tænke særlig langt må man sige.


Det værste ved den er, at han absolut ingen spontanitet har. Han gennemtænker alt, hvad han foretager sig, og gerne flere gange..


Så hvad skal man skrive i sin profiltekst?

Det der er relevant for at modtagers interesse bliver vækket. Og så ikke en masse corny stikord/citater eller andre ligegyldigheder(overload af emojis fx) Det gælder jo om at sælge sig selv, så hvad er vigtigt for dig at mulige interesserede får at vide om dig og ikke mindst hvad har du at byde på og hvad søger du. Hvorfor skal man vælge lige dig og ikke alle mulige andre med tilsvarende profiltekster?

Jeg synes generelt problemet med profiltekster er at folk prøver at henvende sig så bredt som muligt og derfor ender med at gabe over for meget. Fx fordi det bliver en roman hvis man skal virke interessant for alle. I stedet for at skrive de der klassiske standardtravere som "Jeg bruger min fritid sammen med venner og familie. Derudover kan jeg godt lide at tage i biografen". Okay, men hvorfor kan du det? For mig som læser er det mere interessant at vide hvorfor en person kan lide biografture. Er du passioneret filmnørd(evt. hvilken genre) og går i biografen flere gange om ugen eller er det mere fordi det er hyggeligt at gøre et par gange om året.

Det behøver ikke være så kompliceret, men det kan være ret relevant for "mig" at vide om det er en hobby med en filmklub eller noget der forventes jeg deltager aktivt i. Biografture siger mig ikke noget så det ville ikke være et plus i min bog. Er det derimod en hobby vedkommende er meget passioneret omkring vil det derimod være et stort plus.


Det er jeg enig i.
De jeg har haft vellykkede dates med, har været nogen hvor vi på forhånd har etableret nogle fælles interesser.
Hvor både han og jeg havde en del specifikke oplysninger på vores profiler.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf RavenClaw » 28. maj 2018, 19:24

molan skrev:
RavenClaw skrev:Jeg bruger slet ikke Tinder. Jeg har hørt alt for mange sære historier fra den app :lol:


Ja, men du vil sikkert have stor succes hvis vi taler kvantitet på Tinder, det bygger på udseende og type.

Men det noget overfladisk crap, så heller gammeldags online dating, men det kræver mere tid og energi.


Og der må jeg ærligt indrømme, at jeg er meget mere til kvalitet :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf cola » 29. maj 2018, 04:14

molan skrev:En af mine rigtige gode venner igennem mange år, har prøver online dating og scor mm. det sammen har jeg. Det er bare tydelig at der var stor forskel, han er ikke så høj (ca. 175), er bestem ikke i så god form som mig. Jeg havde en del beder held end han have, så jeg ville hjælpe og sammen brugte vi hans konto til at skrive en ny profil og sammen skrev vi med nogle piger - også en jeg selv snakkede med.
Det hjalp ikke, vi kunne bare konstater at det er ikke hvem der skriver, eller hvad der skrives som virkelig tæller, men billederne og stamdata.

Det var tydeligvis ikke der jeg sagde som gjorde forskellen, men simpelthen udseendet.

Så det er også en observationer på datingsider, som jeg har erfaret.

Ikke så høj lol... Jeg går hellere efter en mand på 165 end en på 180 :-) Det kan du så fortælle din ven, der findes kvinder der gerne vil have små mænd, da de godt ved hvor stort deres hjerte er :-)
3
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Anne Droid » 29. maj 2018, 05:09

molan skrev:En af mine rigtige gode venner igennem mange år, har prøver online dating og scor mm. det sammen har jeg. Det er bare tydelig at der var stor forskel, han er ikke så høj (ca. 175), er bestem ikke i så god form som mig. Jeg havde en del beder held end han have, så jeg ville hjælpe og sammen brugte vi hans konto til at skrive en ny profil og sammen skrev vi med nogle piger - også en jeg selv snakkede med.
Det hjalp ikke, vi kunne bare konstater at det er ikke hvem der skriver, eller hvad der skrives som virkelig tæller, men billederne og stamdata.

Det var tydeligvis ikke der jeg sagde som gjorde forskellen, men simpelthen udseendet.

Så det er også en observationer på datingsider, som jeg har erfaret.


Da jeg var på scor, var det ikke mandens udseende der var det vigtigste. Jeg tog ham der rent faktisk læste min profiltekst og var i stand til at skrive sammenhængende sætninger. Havde jeg gået efter udseendet, så var han sorteret fra fordi han er 10 cm for høj. Men hans intelligens betyder bare mere end højde.
1
Klimatosse
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf RavenClaw » 29. maj 2018, 15:59

molan skrev:
RavenClaw skrev:
molan skrev:
RavenClaw skrev:Jeg bruger slet ikke Tinder. Jeg har hørt alt for mange sære historier fra den app :lol:


Ja, men du vil sikkert have stor succes hvis vi taler kvantitet på Tinder, det bygger på udseende og type.

Men det noget overfladisk crap, så heller gammeldags online dating, men det kræver mere tid og energi.


Og der må jeg ærligt indrømme, at jeg er meget mere til kvalitet :)


Men du ved, du skal kysse nogle frøer før du finder prinsen Billede


Well, jeg nåede kun meget få frøer igennem, før jeg fandt min prins :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf decibell » 29. maj 2018, 16:30

AstaPasta skrev:
molan skrev:
JessicaD skrev:
molan skrev:En af de ting jeg har lagt mærke til er at, kvinder (som mand er det jo kvinder profiler jeg ser) skriver deres profiler som om det var til andre kvinder og ikke mænd.

En total mangels på indsigt i hvordan mænd tænker når de læser profilerne, mit gæt vil være mænd gør tilsvarende på deres profiler.

Så i virkeligheden brude kvinder skrive deres profiler, sådan som mænd gør og omvendt.


Interessant. Kan du give nogle eksempler? :D


Der er mange, men et eksempel er at kvinder ynder at skrive de mange krav de har til manden, vise de er kredsende og ikke tager hvem som helst.

Det er muligt kvinder selv synes det er tiltalende læsning og de synes om en to A4 siders lang brødtekst, men de fleste mænd har kun brug for at vide de meste kritiske deal-breakers for at sortere fra, ellers er det dine billeder og stamdata der afgøre vores interesse til at begynde med. Resten finder vi selv ud af når vi er sammen og oplever jer personligt.

Vi er også ret ligeglade med at I skriver i er letomgængelig /easy going og andet i den dur, vi kender kvinders natur og skal nok selv vurderer om vi er enige eller ej.

Der er mange andre, men det er klassikere.


Der er også mænd, der skriver kravspecifikationer. På Tinder opfatter jeg det som et forsøg på at signalere overlegenhed ("hvis du har duckface og kaninører kan du bare swipe videre"). I virkeligheden virker de bare snobbede.
På Scor opstilles der også krav. Lige for tiden skriver en fyr til mig, om at han gerne vil se mig. Han skriver specifikt i sin profil, at hans eneste krav til fysik er en lille mås. Han forstår åbenbart ikke, at jeg ikke gider spilde tid på ham, når jeg allerede ved, at jeg ikke er hans type.

Jeg har selv skrevet, at jeg kun er til mænd på ca. min egen alder, og det afskrækker ikke mange. Nogen ser det måske ligefrem som en udfordring. Det er dog ikke til forhandling, for jeg kan simpelthen ikke tænde på mænd, der er ret meget ældre end mig.

Jeg vil helst have, at han skriver noget i sin profiltekst, som jeg kan bruge som indgangsvinkel. Ikke bare hans højde og hans snapchatnavn.


Min datter havde også en præference på alder, der sagde +4 år max (mener at hun var 19 på det tidspunkt). Det var mændene ret ligeglade med og skrev lystigt. Hun svarede altid høfligt tilbage, men hun lærte, at hun i hvert fald ikke skulle skrive, at "du er for gammel til mig". Han, der var 27 år, flejnede fuldstændig ud og svinede hende til. Og da hun blev ved med bare at lade det høfligt glide af sig, endte han med at kalde hende barnlig. :D Det var både til at grine og græde over.
5
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mocca » 29. maj 2018, 17:13

molan skrev:
JessicaD skrev:Da jeg havde en profil var den med kort tekst, og en stor del af beskederne var a la “det var godt nok en kort tekst”, så du er vist lidt ene om den holdning. Jeg gider dog heller ikke læse de meget lange tekster, men en beskrivelse af dem selv kan jo bruges til meget, selvom der står kedelige ting. Så må man jo læse mellem linjerne.

Det er jo en balance, der skal står nok til at det siger noget og det der skal står, er det som flertallet bruger til at sortere fra i, altså deal-breakers, det kan være eksempelvis være rygning.

Men der behøver ikke står 40 ting som manden skal, eks. skal han få dig til at le, eller han skal viden hvordan en kvinde skal behandles.

Hvis man ikke ved hvordan en kvinde skal behandles, så vil det blive ignoreret alligvel. Hvis han ved det, så gør teksten ingen forskel. Det er fint at sige du skal være højere end mig, hvis det er en deal-breakerfor dig, men ellers behøver man ikke skrive en lang liste som får manden til at tænke, sikker meget jeg skal og ikke må være.

Nogle bruger sætninger som "jeg ved hvad jeg vil have", eller "jeg ved hvad jeg er værd", men det er ikke sætninger som i de fleste mænds øre lyder som positive egenskaber af en pige som man skal bedømmes af om lidt.


Nu ser jeg primært mænds profiler. Og ud fra det, du skriver her, kan jeg konkludere, at der ikke er den store forskel på kvinders og mænds profiltekster...
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mangoness » 13. jun 2018, 09:10

Fra denne Instagram profil: https://www.instagram.com/byefelipe/

wauw1.png


wauw2.png


:nerve:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Muspel » 14. jun 2018, 17:38

Falstria skrev:Min tekst lyder bare "Du skal have en god frikadelleopskrift".

Jeg bliver ikke just overfaldet, men det kan jo skyldes at de forkerte typer automatisk sorteres fra :)


Jeg ville synes det var sjovt.
1

Tilbage til "Forhold og sex"