Hvordan er kontakten til dine forældre?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf decibell » 2. jun 2018, 16:45

Inspireret af en anden tråd, hvor emnet om kontakt til ens forældre kom op, havde flere manglende kontakt i voksenlivet, enten pga. afstand, travlhed eller manglende interesse fra forældrenes side.

Hvor meget ser du til din mor og/eller far?
Har det forandret sig, siden du flyttede hjemmefra? Og hvorfor/hvorfor ikke?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf decibell » 2. jun 2018, 17:12

Jeg har selv dagligt kontakt med min gamle mor på snart 80 år, men det skyldes nu mest, at jeg få en SMS fra hende hver morgen. Vi var ude for en episode, hvor vi ikke kunne få fat på hende, og det så bare var telefonen, der var i flytilstand. Det er aldrig en rar tanke, at de kunne ligge hjælpeløse - eller værre endnu, døde - i lang tid, uden det blev opdaget, så vi blev enige om en daglig SMS.

Før det kunne der vel gå max. 1-2 uger uden, at vi så hinanden. Drejede det sig om at ringe eller skrive sammen, gik der vel max. en 5-7 dage. Da jeg var helt ung, havde jeg næsten daglig kontakt med min mor og far, men der blev (meget) længere imellem i de år, hvor jeg var flyttet hjemmefra og rigtig nød ungdomslivet. Min far havde det vist lidt svært med det. Det skyldtes så også, at jeg skulle i telefonboks for at ringe. :D I dag har vi jo ikke den undskyldning.

Nu er det min tur til at se mindre til min datter, der er under uddannelse i Jylland og kun kommer hjem hver 2.-3. uge, men det går forbavsende godt alligevel, med tanke på hvor tæt vi ellers har været i livet op til nu. Vi var virkelig synkroniseret så meget, at vi ofte ikke behøvede ord for at vide, hvad den anden tænkte. Og jeg elsker min datter og ville ikke undvære hende. Men på en måde kan dagene godt gå nu, uden at jeg føler det store savn (og jeg er sikker på, det er sådan omvendt også), hvis jeg bare ved, at hun er der et sted, og jeg ser hende fra tid til anden.

Forhold skal plejes, om det er venskaber, kærester eller familie. Og det betyder, at man også gør det selv på de dage, hvor man egentlig ikke gider, hvis det er nødvendigt. Min datter og jeg har aftalt, at vi er nødt til at holde en nogenlunde regelmæssig kontakt, for dét, der holder os synkroniseret, er jo netop, at vi ved, hvad der foregår i hinandens (følelses)liv. Så vi snap'er, sms'er eller bruger Facebook og Instagram de dage, hvor vi ikke kan ses, og holder hinanden opdateret på de små ting, der er limen i forholdet. Men jeg kan sagtens mærke, at det forandrer sig stille og roligt til mindre kontakt, så jeg tror, at vi må minde hinanden om at gøre en indsats, hvis vi ikke skal miste hinanden på den måde.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Juki » 2. jun 2018, 17:20

Min mor har jeg daglig kontakt med og her i sommerhalvåret ses vi næsten hver dag derudover. Jeg kommer forbi når jeg alligevel lufter hunde og hun er i sin have.

Min far har jeg p.t. ikke kontakt med. Det er ca 8 år siden vi sidst havde kontakt.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Panton » 2. jun 2018, 17:52

Jeg stak af hjemmefra pga dagligt vold og druk som 14 årige. Så dem ikke frivilligt igen nogensinde. De døde så for hhv 13 og ca 4 år siden. Det hørte jeg fra skifteretten og et hospice. Har ingen kontakt med noget familie, det sluttede som 14 årige.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Pityt » 2. jun 2018, 18:00

Jeg taler i telefon med min mor en gang om ugen-agtigt. Vi ses desværre ikke særlig tit, da vi bor i hver sin ende af landet. Jeg gad virkelig godt have hende tættere på :gruble:

Min far døde i 2007, men inden da så jeg ham en del.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Æble » 2. jun 2018, 18:04

Snakker i tlf med min mor en til flere gange om ugen og ser mine forældre 1-4 gange om måneden. Føler vi er ret tætte. De bor 2.5 km væk og det er bevidst at vi har bosat os så tæt på. De betyder meget i mit liv og jeg kan slet ikke forestille mig ikke at have kontakt med dem.

Min svigerforældre ser vi desværre ikke, som jeg skrev i den anden tråd. En gang blev min mand træt af at det altid var ham der skulle ringe og ham der skulle invitere, så han prøvede at lade være for st se hvad der ville ske. Det er 6 år siden og vi har ikke set eller talt med dem siden :( Ved min mand er meget ked af det, og jeg prøver ind i mellem at presse lidt på for st han skal tage kontakt. Senest da vores datter blev født for et år siden. Men han er vred og ked af at de har valgt os fra og vil ikke åbne op for at de skal kunne give en afvisning igen. Forstår det godt. Jeg ved dog hvor hårdt det bliver den dag vi får besked om at en af dem eller begge er døde.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Santa » 2. jun 2018, 18:07

Jeg har altid haft rigtig god og tæt kontakt til mine forældre. Det er dog ikke det samme som at tale sammen hver dag, eller bare hver uge.
Min fars job gjorde at han var væk ca 3-6 måneder ad gangen, og sådan var det hele min opvækst, med sparsom kontakt (månedgamle breve eller ultra korte opkald over Lyngby radio med stor taleforsinkelse). Til gengæld var han så bagefter hjemme og havde fri i 3-4 måneder. Vores forhold har altid været tæt, uanset afstand.
Min mor var så hjemme, og begyndte først at arbejde igen, da vi var gamle nok. Vi har også altid haft et godt forhold.
Min far døde desværre for fem år siden, så nu har jeg kun min mor.
Der kan godt gå en 2-3 uger hvor vi ikke taler sammen eller ses (Kbh/Fyn), men tætte, det er vi. Ingen af os har behov for daglig kontakt.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Sophies-mor » 2. jun 2018, 18:18

Min mor - ingen kontakt.
Min far - ofte kontakt, faktisk sms mindst hveranden dag. Det er ret sjældent, at vi ikke enten sms'er eller ringer sammen. Men typisk taler vi i telefon ...3-4 gange ugentligt :lun:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf D.itsen » 2. jun 2018, 18:31

Jeg snakker i telefon med min mor hver eller hver anden uge, sjældent med min far. Og vi ser dem nok i snit knap hver måned. De bor to timers kørsel væk, så når vi ser dem er det ofte med overnatning
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Aviva » 2. jun 2018, 18:37

Min mor havde jeg kontakt med så tit som muligt -hun døde i 2007

Min far, har jeg ingen kontakt med - er lidt træt af det altid er mig der skal starte en samtale på fb fx..
og så skal han altid lige noget så han har ikke tid..
+ er ret træt af hans giftige kommentarer, til jeg ikke lige har fået gjort hytten skinnende ren på den times tid han gir som frist inden han vil komme forbi, næh bliv du heller væk!
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Mani » 2. jun 2018, 18:38

Jeg snakker i telefon med min mor cirka hver 14. dag og besøger hende et par timer 2-3 gange om året. Hun er psykisk syg og følger ikke sin medicinering - så jeg orker ikke mere.

Min far snakker jeg med cirka hver 14. dag og ser 8-10 gange om året. Han har travlt med sit eget liv og snakker sjældent om andet end sit eget, så det bliver næppe oftere.

Min søster ser jeg aldrig.

Min svigermor taler jeg med 1-2 gang om ugen og vi ser dem cirka 1 gang om måneden. De deltager interesseret i vores liv og vi i deres. Ligeså med min bedstemor.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf LadyFox » 2. jun 2018, 18:41

Jeg har kun min mor, og min stedfar som min mor ikke er sammen med mere.

Som det er nu ser jeg min mor 2-3 gange på en måned, og snakker telefon med hende en gang om ugen.
Da jeg flyttede hjemmefra havde jeg ikke boet med min mor i nogle år, så forandringen var ikke så stor. Men jeg spiste hjemme et par gange om ugen med overnatning, det har ændret sig en del siden, dels er jeg blevet mere selvstændig og dels gik min mor og stedfar fra hinanden og solgte den store lejlighed hvor jeg stadig havde to værelser fordi den alligevel var alt for stor til tre mennesker da min storesøster og jeg var flyttet hjemmefra. Da de flyttede føltes det ikke lige så hjemme for mig at komme i et hjem jeg aldrig har boet i, så vi fandt en anden måde at være sammen på.

Min stedfar ser jeg til højtider, fødselsdage og når jeg ringer for at spørge ham om alt muligt hvilket jeg vel gør med et par måneders mellemrum. Og så også når jeg møder ham tilfældigt og det gør jeg vel ca. En gang om måneden.
0
...
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf AgentPixie » 2. jun 2018, 19:24

Inden jeg producerede et barnebarn til min mor, snakkede vi nok en gang om ugen.
Nu er det hver dag via messenger (kunne godt undvære det), hvor hun spørger til min søn. Hun kommer på besøg ca en gang om ugen.

Min far døde for små 4 år siden. Ham havde jeg jævnligt kontakt med.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Persnikedy » 2. jun 2018, 19:28

Min mor smser jeg med et par gange om ugen, ser hende fysisk ca en gang om ugen

Min far ser jeg næsten aldrig, nok 2-3 gange om året fx til min brors fødselsdag.

Jeg er okay med ikke at se min far så tit, hvis bare det ikek var fordi mine søskene og deres påhæng høre fra min far ganske ofte. Invitation til spisning, hygge, bare kigge forbi mm.. Jeg bor under en km fra min bror som ser vores far flere gange om ugen. Hans forlovede er min far helt vild med. Bare ikke mig, jeg føler mig utrolig glemt og tilsidesat.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvordan er kontakten til dine forældre?

Indlægaf Flora » 2. jun 2018, 20:12

Jeg snakker i telefon med hhv. min mor og min far ca. en gang om måneden. Nogle gange oftere, nogle gange sjældnere. Fysisk ser jeg dem hver især 2-4 gange om året. Jeg har et fint forhold til dem begge.
0

Tilbage til "Generelt"