Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf icelady » 4. jun 2018, 07:57

Pandesteg skrev:
Vores katte er også nogle gange helt blege om næsen, kan ikke rigtig finde et mønster i hvornår det sker, men hvis hun ellers opgører sig normalt (mine sover også mere her i varmen) så ville jeg se an...



Jeg ser det også an, for så længe hun er som normalt vil jeg ikke gøre noget.

Men tænker umiddelbart at det næsten må være varmen, for hendes næse har aldrig været så hvid som den er nu.


Det ser lidt creepy ud, for den står meget skarpt i forhold til hendes sorte ansigt :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 4. jun 2018, 08:00

icelady skrev:
Pandesteg skrev:
Vores katte er også nogle gange helt blege om næsen, kan ikke rigtig finde et mønster i hvornår det sker, men hvis hun ellers opgører sig normalt (mine sover også mere her i varmen) så ville jeg se an...



Jeg ser det også an, for så længe hun er som normalt vil jeg ikke gøre noget.

Men tænker umiddelbart at det næsten må være varmen, for hendes næse har aldrig været så hvid som den er nu.


Det ser lidt creepy ud, for den står meget skarpt i forhold til hendes sorte ansigt :D


Man bliver nemlig lidt forskrækket, især vores store hankat er hyppigst helt bleg om snuden og jeg for altid lyst til at gnubbe lidt på den for at få blodet til at løbe til :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Fru Sunshine » 4. jun 2018, 08:12

Vores missenæser er også blege. Det bliver de altid, når misserne har det varmt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 4. jun 2018, 09:46

HerErJeg skrev:
Juki skrev:
HerErJeg skrev:Jeg kan godt blive lidt arrig på div. veterinærsygeplejersker der delvist render og sælger "frygt" i metermål.
Nu skal vovsen have fjernet tandsten, så jeg skulle booke en tid. Se det var jo nærmest umuligt, for de måtte jo hellere se hunden til et tandtjek først. Undersøgelsen viste jo ganske rigtigt, at der var en del som skulle væk.
Og hvad koster det så? Jo, det kan man jo ikke lige sige, for det kommer an på hvor meget der skal fjernes... JAMEN, hvorfor så overhovedet spilde tiden på et tandtjek, hvis det ikke giver svar på spørgsmål alligevel?

Næste problem var bedøvelsen. Det kunne jo være rigtigt rart at lave en blodprøve til at analysere på nyrer og lever, for de skulle jo arbejde med at udskille bedøvelsen, så det var for at være på den sikre side - men det måtte jeg jo selv om, men de anbefaler jo...
Lige der bliver jeg simpelthen så utroligt træt i hovedet. Vi har i familien fået steriliseret og kastreret kæledyr de sidste 40 år, og der har aldrig været nogen verdens ting på tale, det er bare blevet gjort og ingen problemer nogensinde.

Dyrlægerne selv er rimeligt hardcore, de ved godt hvad dyr kan tåle og ikke kan tåle. Der er ikke så mange spørgsmål. Det kan jeg rigtig godt lide.
Men den der verden af pyller jeg mødes med ved skranken, det er bare for meget, og selv den mindste lille loppe bliver problematiseret.

Jeg ved ikke om jeg synes det er pyller. Nogle ting kan virke unødvendige, men så kan de jo fravælges.

Personligt synes jeg det er rart at dyret bliver undersøgt før en behandling i narkose. Jeg ville slet ikke være tryg ved at jeg selv skulle vurdere hvilken form for behandling der skal foretages.

At der har været kæledyr i jeres familie i 40 år synes jeg ikke rigtig er et argument der holder i den sammenhæng. Selvfølgelig sker der en udvikling i behandlingen og håndteringen af kæledyr og at du har haft en adfærd de sidste 40 år er ikke lig med at det er den bedste løsning for kæledyrene.

Jeg stoler på vores dyrlæge og jeg er tryg ved at de ikke tilbyder nyttesløs behandling eller at de kun er til for at tjene ekstra på hvad der nu kan tjenes på. Det er vel heller ikke for at genere at jeres dyrlæge gør opmærksom på hvilken behandling der vil være gavnlig.

Jeg kan dog godt synes det er træls når jeg ringer til dyrlægen om et mindre, tilbagevendende problem(fx svamp i mundvigen) og de så vil se dyret før de ordinerer et eller andet creme fx.

Men generelt er dyrlægens vurdering ikke noget jeg gider være stædig over.


Jeg tror lige præcis, hvis det var dyrlægen som tog imod eller besvarede telefonen, så ville du bare få at vide at pillerne eller cremen lå parat til dig. De synes ikke der er grund til at bøvle med andet.

I nogle situationer måske, men ikke generelt.

Dyrlægen har jo den fordel at vedkommende kender mine hunde og deres sygehistorie, og selvfølgelig ved de mere og andet end veterinærsygeplejerskerne og hvad de lige kan vurdere udfra et notat i journalen. Men det er så heller ikke et problem at komme til at snakke med en dyrlæge det sted vi bruger.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 4. jun 2018, 09:48

SAGA skrev:Juki:
Jeg tror det ender med dette. Vi har ikke Petworld i nærheden og vil ikke have det sendt. Så skal lige have det hentet :)

https://www.petworld.dk/hundepool?gclid ... gKOdfD_BwE

Spændende :D

Jeg så også for nogle dage siden at Maxizoo har et bassin fra Anione, men deres søgefunktion er elendig når jeg er på fra min mobil så jeg kan ikke finde det på deres side :rulle:

Edit: det er en del af deres "månedens hug" tilbud. Bare er tip hvis du bor tættere på en Maxizoo.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 9. jun 2018, 19:31

Momo er overhovedet ikke glad for børn. Men min veninde har en baby på 5 måneder, og han er så nysgerrig og afslappet omkring hende, han synes virkelig hun er det mest spændende og skal hele tiden være i nærheden af hende, kigge på hende, snuse til hende - og ikke på den der nervøse måde, tvært imod. Det er så skønt og fint, jeg håber at hvis han bliver ved med at se hende ofte at han kan være tryg omkring hende når hun bliver ældre. :) Det ville være så skønt hvis jeg kunne blive ved med at have ham med på besøg, især fordi han kommer godt ud af det med min venindes hund.
1
...
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 10. jun 2018, 16:22

Tamara skrev:
HerErJeg skrev:Jeg kan godt blive lidt arrig på div. veterinærsygeplejersker der delvist render og sælger "frygt" i metermål.
Nu skal vovsen have fjernet tandsten, så jeg skulle booke en tid. Se det var jo nærmest umuligt, for de måtte jo hellere se hunden til et tandtjek først. Undersøgelsen viste jo ganske rigtigt, at der var en del som skulle væk.
Og hvad koster det så? Jo, det kan man jo ikke lige sige, for det kommer an på hvor meget der skal fjernes... JAMEN, hvorfor så overhovedet spilde tiden på et tandtjek, hvis det ikke giver svar på spørgsmål alligevel?

Næste problem var bedøvelsen. Det kunne jo være rigtigt rart at lave en blodprøve til at analysere på nyrer og lever, for de skulle jo arbejde med at udskille bedøvelsen, så det var for at være på den sikre side - men det måtte jeg jo selv om, men de anbefaler jo...
Lige der bliver jeg simpelthen så utroligt træt i hovedet. Vi har i familien fået steriliseret og kastreret kæledyr de sidste 40 år, og der har aldrig været nogen verdens ting på tale, det er bare blevet gjort og ingen problemer nogensinde.

Dyrlægerne selv er rimeligt hardcore, de ved godt hvad dyr kan tåle og ikke kan tåle. Der er ikke så mange spørgsmål. Det kan jeg rigtig godt lide.
Men den der verden af pyller jeg mødes med ved skranken, det er bare for meget, og selv den mindste lille loppe bliver problematiseret.


Jeg er så træt af københavnerdyrlæger. Har prøvet 3 stk og deres dyresygepkejersker nu og opgir. ALT problemstiseres. Mis fået tid hos vores tidl landdyrlæge og hardcore sygeplejerske, der fikser tingene uden at blinke gennem 15 år. Så må vi leve med udflugten på 2 timer hver vej.

Det er også mit indtryk at der er visse klinikker som lever højt på at dyr ikke kan tale... Man har jo heller ikke lyst til at tage chance, for der må vel være en grund til at dyrlægen nævner det, selv om det er formuleres som “Det er jo ikke sikkert det er et problem, men for en sikkerheds skyld kan man gøre X, Y og Z”. Der er det formentlig også (altså en grund); jeg mistænker bare at den grund nogengange er dyrlægens konto :rulle:
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Maoam » 11. jun 2018, 06:56

Misser har været på taget tre gange indenfor en uge. Skøre kat, der ikke kan komme ned derfra. Hun kravler op ad et hegn mellem vores og naboens have og hopper fra hegnet til taget.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf girl_beat » 11. jun 2018, 08:19

Dmitra skrev:Det er ikke sådan når man er en nysgerrig lille fugl.
Han plejer ikke at komme tæt på mig når han er ude og motionere, men i går og i dag har han godt nok været modig :lun:.

Desværre så modig at han da jeg havde hældt morgenkaffe op kom hen og satte sig ved siden af koppen, scannede den, for derefter at sætte sig på kanten af den og inden jeg kunne reagere dyppede han hovedet i kaffen. Nåede lige at blive bange for han havde brændt sig helt vildt, men efter han havde basket lidt rundt virker han ok, spiser normalt og alt det der, men må lige holde øje med ham.

Åh nej :lol: Håber ikke han har taget skade af den varme kaffe - og koffeinen...
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 11. jun 2018, 08:35

Dmitra skrev:
girl_beat skrev:
Dmitra skrev:Det er ikke sådan når man er en nysgerrig lille fugl.
Han plejer ikke at komme tæt på mig når han er ude og motionere, men i går og i dag har han godt nok været modig :lun:.

Desværre så modig at han da jeg havde hældt morgenkaffe op kom hen og satte sig ved siden af koppen, scannede den, for derefter at sætte sig på kanten af den og inden jeg kunne reagere dyppede han hovedet i kaffen. Nåede lige at blive bange for han havde brændt sig helt vildt, men efter han havde basket lidt rundt virker han ok, spiser normalt og alt det der, men må lige holde øje med ham.

Åh nej :lol: Håber ikke han har taget skade af den varme kaffe - og koffeinen...


Han virker som sit vanlige jeg. Spiser, synger, beundrer sig selv i spejlet og så videre. Det er som et lille barn, så måske han ved det til en anden gang han ikke skal dykke ned i det der sorte stads :lol:.


Tror ikke der er sket noget alvorligt, når han har det så fint :)

Men bare han ikke får smag for det :P Min hunkat elsker kaffe. Hvis man har rørt ved den ske, der ligger i vores neskaffebøtte, så er hun ved at gnave fingrene af en af ren iver over at slikke kaffe af. Og hvis man har hældt en slat kaffe ud i vasken og glemt at skylle efter med vand er det så sikkert som amen i kirken, at hun står deroppe og slikker bunden af vasken for at få noget kaffe :nerve:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf LadyFox » 11. jun 2018, 09:32

Dmitra skrev:
girl_beat skrev:
Dmitra skrev:Det er ikke sådan når man er en nysgerrig lille fugl.
Han plejer ikke at komme tæt på mig når han er ude og motionere, men i går og i dag har han godt nok været modig :lun:.

Desværre så modig at han da jeg havde hældt morgenkaffe op kom hen og satte sig ved siden af koppen, scannede den, for derefter at sætte sig på kanten af den og inden jeg kunne reagere dyppede han hovedet i kaffen. Nåede lige at blive bange for han havde brændt sig helt vildt, men efter han havde basket lidt rundt virker han ok, spiser normalt og alt det der, men må lige holde øje med ham.

Åh nej :lol: Håber ikke han har taget skade af den varme kaffe - og koffeinen...


Han virker som sit vanlige jeg. Spiser, synger, beundrer sig selv i spejlet og så videre. Det er som et lille barn, så måske han ved det til en anden gang han ikke skal dykke ned i det der sorte stads :lol:.

Jeg har haft undulater både som barn og voksen, så ret mange år faktisk, og der har været en del hændelser med varme ting, og der er aldrig slet noget ved det, hvilket er ret utroligt i forhold til hvor sarte fugle faktisk er. Men lige varme ting har aldrig været et problem.
0
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jun 2018, 06:03

Min korthårede hankat fælder i vildskab. Det gør han året rundt og i kæmpemængder.
Jeg har indtil videre brugt min tangle teezer (der absolut ikke dur i mit hår) til ham, og han elsker den, men den holder ikke evigt, så hvad kan I anbefale? Den må også gerne kunne bruges til langhårede storesøster.
Jeg er ikke sikker på, at furminator vil fungere til ham.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Tata » 14. jun 2018, 08:55

Fru Sunshine skrev:Min korthårede hankat fælder i vildskab. Det gør han året rundt og i kæmpemængder.
Jeg har indtil videre brugt min tangle teezer (der absolut ikke dur i mit hår) til ham, og han elsker den, men den holder ikke evigt, så hvad kan I anbefale? Den må også gerne kunne bruges til langhårede storesøster.
Jeg er ikke sikker på, at furminator vil fungere til ham.


Jeg har ikke erfaring med langhårede katte, men mine korthårede katte, der begge har meget tyk pels, elsker at blive børstet med en karte, og den er også ret effektiv. Jeg har både nogle med bløde og hårde tænder, det virker ikke til at gøre nogen forskel i forhold til effektivitet/præference. Jeg har også en Furminator cat de luxe, den er de helt enige om ikke er til kattebrug, kan i hvert fald ikke få lov til at børste dem med den :lol:

Har en model a'la denne her, der er nem at rense :

https://www.olivers.dk/buster-selvrense ... nder-lille
1
Timian :lun:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jun 2018, 08:57

Tata skrev:
Fru Sunshine skrev:Min korthårede hankat fælder i vildskab. Det gør han året rundt og i kæmpemængder.
Jeg har indtil videre brugt min tangle teezer (der absolut ikke dur i mit hår) til ham, og han elsker den, men den holder ikke evigt, så hvad kan I anbefale? Den må også gerne kunne bruges til langhårede storesøster.
Jeg er ikke sikker på, at furminator vil fungere til ham.


Jeg har ikke erfaring med langhårede katte, men mine korthårede katte, der begge har meget tyk pels, elsker at blive børstet med en karte, og den er også ret effektiv. Jeg har både nogle med bløde og hårde tænder, det virker ikke til at gøre nogen forskel i forhold til effektivitet/præference. Jeg har også en Furminator cat de luxe, den er de helt enige om ikke er til kattebrug, kan i hvert fald ikke få lov til at børste dem med den :lol:

Har en model a'la denne her, der er nem at rense :

https://www.olivers.dk/buster-selvrense ... nder-lille

Den er smart. Sådan en må vi afprøve.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Maoam » 15. jun 2018, 08:21

Jeg fik nogle prøver på vådfoder, da jeg havde katten til dyrlægen. Hun slikkede bare sovsen af kødet, da jeg gav hende det her til morgen.

"Hvad er det her? Giv mig noget kylling"
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Kæledyr"