Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf JoyNips » 30. maj 2018, 13:31

JessicaD skrev:Men hun skriver jo, at han henvender sig til hende via sin private FB og vil lave det sort. Så det er jo 100% udenom firmaet på alle måder. Det er selvfølgelig ærgerligt for firmaet, at han arbejder sort i sin fritid i stedet for gennem dem, men ellers har de jo intet at gøre med det. Og når man nu selv er gået med til at få lavet sort arbejde, klinger det lidt hult at kontakte firmaet for at “melde” ham for det samme.


Men han har formentlig legitimeret sin kvalitet ved at henvise til sit arbejdsforhold. Og så er det jo ikke irrelevant at vide for dem at han dels kaprer business fra dem og dels laver noget makværk.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. maj 2018, 15:44

JessicaD skrev:Det har han jo ikke, når han skriver til hende, at han vil lave det sort i sin fritid. Det er en rimelig klar aftale uanset hvad tøj og bil, han kører i. Han siger endda, at han kan gøre det hurtigere, fordi han laver der uden om firmaet. Jeg kan slet ikke se, at der på nogen måde kan være tvivl om det her. Om han bruger bilen på arbejdet eller privat, tænker jeg ikke, han er typen, der går så meget op i.


Men det gør firmaet formodentligt.
Branding og troværdighed er en skrøbelig størrelse, der ikke altid fungerer rationelt. Det er derfor, firmaer er så opmærksomme på, hvem og hvad deres navn, logo og produkter optræder sammen med, og prøver at styre forbrugernes associationer gennem reklamer, højt betalte "spoke persons", sponsorater og lignende.
Jeg mener heller ikke, at manden officielt og i forhold til juridisk ansvar har involveret firmaet, men uden sit job kunne han jo være en hvem-som-helst, og så ville Kid næppe have valgt ham. Så jo, han snylter på (og involverer derved) sin arbejdsplads.

Naboerne har måske set firmabilen udenfor Kids hus og vil kæde den sammen med det dårlige resultat, hvis de ved lejlighed ser gulvet.
Allerede det vil kunne være skadeligt for firmaet.
6
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf JoyNips » 30. maj 2018, 15:55

Decorum.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2018, 11:37

JessicaD skrev:Men bortset fra det kan jeg godt forstå, at du er træt af det gulv, kidkomb :( Det er ærgerligt at have glædet sig til at få et pænt gulv, og så bliver det sådan der. Især i starten kan man næsten ikke fokusere på andet. Kan du måske købe nogle flotte planter eller lign pynt til at stå i nogle af hjørnerne og dække lidt?

Vores møbler er desværre sådan ret luftige i det, men jo, vi har måtte stille nogle planter og omrokere lidt for at skjule det værste. Men sjusket omkring nedgang til trappe kan vi desværre ikke skjule. Og så de der pletter af indtørret lak på fodlister og dørkarm, fyldt med savsmuld, som bare ligner at vi ikke gør rent :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf Modesty Blame » 31. maj 2018, 18:31

Jeg fik slebet og lakeret mine gulve sidste år, og gav godt nok også en del mere for det, men det ser meget anderledes ud. Der er ikke nogle søer af lak for eksempel.
Jeg brugte Hummel. Når gulvet er grim og skummel, så ring til Hummel. Jeg kunne selvfølgelig kun gøre det på regning, fordi det er i boligforeningen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2018, 18:49

JessicaD skrev:Jo, men hvad hvis resultatet var blevet godt - skulle man så også kontakte firmaet og fortælle om situationen? Eller er det kun, fordi det gik dårligt, at de skal have det at vide? Jeg kan ikke helt gennemskue, om folk synes, at firmaet skal kontaktes, fordi han er en røv og laver sort arbejde, eller fordi det blev lavet grimt. Hvis det er det første, så burde man jo også have kontaktet dem, selvom det var blevet pænt, og hvis det er det sidste, kan jeg ikke se, hvad man vil få ud af det, da de nok ikke kan hjælpe alligevel, fordi det er lavet sort. Som jeg skrev før, så kan jeg sagtens forstå, at firmaet gerne vil have det at vide, så de måske kan få det stoppet, for ja det er da super uheldigt for dem, at de har en medarbejder, der fusker rundt på den måde og henviser til dem som arbejdsplads/brand. Hvis hans arbejde generelt er dårligt, så var han vel ikke ansat i firmaet - og de kender vel hans kompetencer som ansat, så på den måde er det eneste, der kan komme ud af det ved at kontakte dem, at de bliver opmærksom på, at han laver sort arbejde i sin fritid - og den præmis var TS helt ok med til at starte med. Jeg har svært ved at se, hvordan en evt. telefonsamtale skulle foregå, uden at det ville blive vanvittigt akavet for TS, da hun jo selv er blandet ind i sagen ved at have hyret ham på det grundlag.


Jamen, helt enig i det med dobbeltmoralen og den forventlige akavethed.
Mit indlæg gik alene på, at firmaet sandsynligvis gerne vil vide besked.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf kidkomb » 1. jun 2018, 09:40

Han har i dag været her, men ikke været inde. Han har stillet et syltetøjsglas med lak og en pensel.
Øh, tak, tror jeg nok :stoned:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf TinaW » 1. jun 2018, 10:05

kidkomb skrev:Han har i dag været her, men ikke været inde. Han har stillet et syltetøjsglas med lak og en pensel.
Øh, tak, tror jeg nok :stoned:


Flabet.
Der skal vel slibes, før I kan udbedre med ny lak?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf kidkomb » 1. jun 2018, 10:09

TinaW skrev:
kidkomb skrev:Han har i dag været her, men ikke været inde. Han har stillet et syltetøjsglas med lak og en pensel.
Øh, tak, tror jeg nok :stoned:


Flabet.
Der skal vel slibes, før I kan udbedre med ny lak?

Jamen, jeg ved ikke hvad han havde tænkt sig. Jeg gider ikke mere dialog med ham tror jeg.
Jeg skriver til firmaet og siger at jeg har fået lavet det her af en mand fra dem. Så må de selv om hvad de gør med den oplysning.
Men det gør jeg ikke for at få noget, men fordi jeg ikke synes at han skal slippe afsted med sådan noget uden konsekvenser.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf Zonta » 4. jun 2018, 10:13

Jeg havde også kontaktet firmaet han arbejder for. Ikke for at de skal tage action på noget omkring dit gulv, men mere så de ved, at en af deres medarbejdere tager ud i arbejdsuniform og -bil og laver et dårligt stykke arbejde. Det giver jo ikke dig lyst til at bruge dem, hvis du skal have rettet op på arbejdet på et senere tidspunkt. Det synes jeg de fortjener at få at vide. Du kan jo tilbyde dem at sende de billeder du har taget.

Det der med, at det er lavet uden regning, det ville jeg ikke være så "flov" over i forhold til at ringe til dem :)
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf lillebjoern » 4. jun 2018, 12:30

Er der sket noget nyt?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf kidkomb » 4. jun 2018, 12:51

Nej, jeg har ikke skrevet til firmaet endnu. Vil gerne lige have taget et billede af min dørkarm med lak på en meter over gulvhøjde også. Det er ude i sommerhuset så kommer der ikke hver dag :)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf kidkomb » 19. jun 2018, 09:06

Update:
Jeg tør simpelthen ikke at kontakte firmaet.
Jeg er af en eller anden grund vildt bange for at han vil køre forbi og smadre noget/ridse bilen/dumpe affald/hvad man nu kan komme på, fordi han godt ved at det er et sommerhus og vi ikke er der så tit.
Jeg vil ikke kunne bevise noget som helst og selvom jeg godt ved at det ikke er sandsynligt at han er sådan en type, så er det ikke frygten værd synes jeg.
Satans at han bare slipper afsted med det, men jeg skatter mit eget velbefindende over retfærdigheden her :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf JoyNips » 19. jun 2018, 10:12

Jeg er iøvrigt lige af vores guldmand blevet oplyst, at det er en god idé at tape alle lister etc af, fordi det ikke kan undgåes at det sjasker lidt når de olierer og at vi ellers skal være obs på, at vi skal rundt og vaske listerne ned efter at de har været der. Sådan en info kunne din gulvmand jo godt lige være kommet med...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg har fået slebet mit gulv og jeg er SÅ skuffet!

Indlægaf kidkomb » 19. jun 2018, 10:31

JoyNips skrev:Jeg er iøvrigt lige af vores guldmand blevet oplyst, at det er en god idé at tape alle lister etc af, fordi det ikke kan undgåes at det sjasker lidt når de olierer og at vi ellers skal være obs på, at vi skal rundt og vaske listerne ned efter at de har været der. Sådan en info kunne din gulvmand jo godt lige være kommet med...

Ja. Det ville absolut have været mere end almindeligt passende info at komme med! :sur:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"