Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. maj 2018, 17:58

Tilly skrev:Hvor kan man købe skovsyre? Har mega lyst til at smage det, efter at have set det i billedtråden.


Nogle gange har de rød skovsyre som krydderurteplante i Kvicklys grøntafdeling :) Den er nem at holde liv i og giver godt.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf POCKETKITTEN » 30. maj 2018, 18:00

Dumt spørgsmål. Jeg skal lave falafler, og kilærterne skal opblødes i koldt vand over natten. Men skal de koges derefter?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2018, 18:03

POCKETKITTEN skrev:Dumt spørgsmål. Jeg skal lave falafler, og kilærterne skal opblødes i koldt vand over natten. Men skal de koges derefter?


Nej, så hænger de ikke ordentligt sammen.
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 4. jun 2018, 08:14

Den bedste dåse confit de canard - hvilken kan I anbefale?
Jeg synes på en eller anden måde at jeg har svært ved at det er i sådan en dåse, men er det hele godt, eller?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 4. jun 2018, 09:34

ina skrev:Hvor meget kartoffelsalat ville I købe til 12 personer? Menuen er pølser, brød og kartoffelsalat (og snackgrønt).

(jeg tror ikke jeg gider lave det selv, men ved ikke hvor meget skal købe for at være sikker)

3-4 kilo?

Afhængig af hvor stor appetit de 12 personer har og hvor mange pølser osv. der ellers er til rådighed.

Hvis du har mulighed for det vil jeg råde dig til at lave det selv. Færdiglavet kartoffelsalat kan slet ikke sammenlignes med smagen af hjemmelavet kartoffelsalat, men det er jo et spørgsmål om smag.

Min erfaring er at der bliver spist mere kartoffelsalat når det er hjemmelavet, så det er måske også værd at tage med i overvejelserne når der skal udregnes mængder.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Akehurst2 » 4. jun 2018, 09:40

Juki skrev:
ina skrev:Hvor meget kartoffelsalat ville I købe til 12 personer? Menuen er pølser, brød og kartoffelsalat (og snackgrønt).

(jeg tror ikke jeg gider lave det selv, men ved ikke hvor meget skal købe for at være sikker)

3-4 kilo?

Afhængig af hvor stor appetit de 12 personer har og hvor mange pølser osv. der ellers er til rådighed.

Hvis du har mulighed for det vil jeg råde dig til at lave det selv. Færdiglavet kartoffelsalat kan slet ikke sammenlignes med smagen af hjemmelavet kartoffelsalat, men det er jo et spørgsmål om smag.

Min erfaring er at der bliver spist mere kartoffelsalat når det er hjemmelavet, så det er måske også værd at tage med i overvejelserne når der skal udregnes mængder.


De gange, hvor jeg har været til arrangementer med færdig kartoffelsalat, er der blevet spist tæt på intet af det. Så hvis du fastholder det færdige ville jeg købe ganske lidt.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Zonta » 4. jun 2018, 11:03

Akehurst2 skrev:
Juki skrev:
ina skrev:Hvor meget kartoffelsalat ville I købe til 12 personer? Menuen er pølser, brød og kartoffelsalat (og snackgrønt).

(jeg tror ikke jeg gider lave det selv, men ved ikke hvor meget skal købe for at være sikker)

3-4 kilo?

Afhængig af hvor stor appetit de 12 personer har og hvor mange pølser osv. der ellers er til rådighed.

Hvis du har mulighed for det vil jeg råde dig til at lave det selv. Færdiglavet kartoffelsalat kan slet ikke sammenlignes med smagen af hjemmelavet kartoffelsalat, men det er jo et spørgsmål om smag.

Min erfaring er at der bliver spist mere kartoffelsalat når det er hjemmelavet, så det er måske også værd at tage med i overvejelserne når der skal udregnes mængder.


De gange, hvor jeg har været til arrangementer med færdig kartoffelsalat, er der blevet spist tæt på intet af det. Så hvis du fastholder det færdige ville jeg købe ganske lidt.

Jeg har en enkelt gang købt færdiglavet kartoffelsalat, men så selv spædet til med stykker af grønne asparges, forårsløg og radiser. Og så lidt ekstra peber + hakket purløg og/eller persille. Selvom det ikke kan måle sig med at lave kartoffelsalaten helt fra bunden, så synes jeg selv det var et ret godt alternativ, specielt hvis man ikke lige synes man har tid eller overskud til at koge, pille og skære kartoflerne. Og så kommer man det jo i bøtter/skåle osv. og så ser det hjemmelavet ud :klap: :deer: :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Stitch » 4. jun 2018, 12:53

Jeg købte en kartoffelsalat i Lidl igår. Den var virkelig god.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Stitch » 4. jun 2018, 12:53

Vi var forresten 5 om sådan en bøtte. Havde desuden lidt salat at spæde op med.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf ina » 4. jun 2018, 16:48

Zonta skrev:
Akehurst2 skrev:
Juki skrev:
ina skrev:Hvor meget kartoffelsalat ville I købe til 12 personer? Menuen er pølser, brød og kartoffelsalat (og snackgrønt).

(jeg tror ikke jeg gider lave det selv, men ved ikke hvor meget skal købe for at være sikker)

3-4 kilo?

Afhængig af hvor stor appetit de 12 personer har og hvor mange pølser osv. der ellers er til rådighed.

Hvis du har mulighed for det vil jeg råde dig til at lave det selv. Færdiglavet kartoffelsalat kan slet ikke sammenlignes med smagen af hjemmelavet kartoffelsalat, men det er jo et spørgsmål om smag.

Min erfaring er at der bliver spist mere kartoffelsalat når det er hjemmelavet, så det er måske også værd at tage med i overvejelserne når der skal udregnes mængder.


De gange, hvor jeg har været til arrangementer med færdig kartoffelsalat, er der blevet spist tæt på intet af det. Så hvis du fastholder det færdige ville jeg købe ganske lidt.

Jeg har en enkelt gang købt færdiglavet kartoffelsalat, men så selv spædet til med stykker af grønne asparges, forårsløg og radiser. Og så lidt ekstra peber + hakket purløg og/eller persille. Selvom det ikke kan måle sig med at lave kartoffelsalaten helt fra bunden, så synes jeg selv det var et ret godt alternativ, specielt hvis man ikke lige synes man har tid eller overskud til at koge, pille og skære kartoflerne. Og så kommer man det jo i bøtter/skåle osv. og så ser det hjemmelavet ud :klap: :deer: :lol:


Tak for svar alle sammen. Jeg endte med at lave det selv og det var en stor succes :D
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 4. jun 2018, 17:17

Zonta skrev:
Akehurst2 skrev:
Juki skrev:
ina skrev:Hvor meget kartoffelsalat ville I købe til 12 personer? Menuen er pølser, brød og kartoffelsalat (og snackgrønt).

(jeg tror ikke jeg gider lave det selv, men ved ikke hvor meget skal købe for at være sikker)

3-4 kilo?

Afhængig af hvor stor appetit de 12 personer har og hvor mange pølser osv. der ellers er til rådighed.

Hvis du har mulighed for det vil jeg råde dig til at lave det selv. Færdiglavet kartoffelsalat kan slet ikke sammenlignes med smagen af hjemmelavet kartoffelsalat, men det er jo et spørgsmål om smag.

Min erfaring er at der bliver spist mere kartoffelsalat når det er hjemmelavet, så det er måske også værd at tage med i overvejelserne når der skal udregnes mængder.


De gange, hvor jeg har været til arrangementer med færdig kartoffelsalat, er der blevet spist tæt på intet af det. Så hvis du fastholder det færdige ville jeg købe ganske lidt.

Jeg har en enkelt gang købt færdiglavet kartoffelsalat, men så selv spædet til med stykker af grønne asparges, forårsløg og radiser. Og så lidt ekstra peber + hakket purløg og/eller persille. Selvom det ikke kan måle sig med at lave kartoffelsalaten helt fra bunden, så synes jeg selv det var et ret godt alternativ, specielt hvis man ikke lige synes man har tid eller overskud til at koge, pille og skære kartoflerne. Og så kommer man det jo i bøtter/skåle osv. og så ser det hjemmelavet ud :klap: :deer: :lol:

Jeg skræller aldrig mine kartofler :slem:

Jeg vælger selvfølgelig dem uden en masse jord på sig, men ellers tror jeg også at man nogle gange kan få færdigskrællede kartofler :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Tilly » 6. jun 2018, 12:02

Tilly skrev:Hvor kan man købe skovsyre? Har mega lyst til at smage det, efter at have set det i billedtråden.

Min jagt er slut, det vokser vildt flere steder i mine forældres køkkenhave :D

20180606_104636-550x412.jpg


20180606_104221-412x550.jpg


Min mor siger godt nok at hun har gået og rykket det op, for hun betragter det som ukrudt. Men jeg vil lave en krukke med det, som jeg kan tage med hjem :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Sof » 8. jun 2018, 07:32

Hvor finder jeg sådan nogle engangs-paptallerkener, små med høje sider? Det skal bruges til soft tacos som på billedet, så de skal ikke være på størrelse med den klassiske fra grillbaren til fritter.
De må gerne være farverige, det er til en fest. Har søgt på eBay, men jeg ved simpelthen ikke om jeg søger på det forkerte. Så evt. tips til engelske søgeord.

C0E9BA04-7AAD-4123-AABC-9A752B349F79.jpeg


Hvis det er en fysisk butik, skal det være i Københavnsområdet, jeg har kigget i mine lokale SG’er og Tiger butikker uden held.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 8. jun 2018, 07:43

Sof skrev:Hvor finder jeg sådan nogle engangs-paptallerkener, små med høje sider? Det skal bruges til soft tacos som på billedet, så de skal ikke være på størrelse med den klassiske fra grillbaren til fritter.
De må gerne være farverige, det er til en fest. Har søgt på eBay, men jeg ved simpelthen ikke om jeg søger på det forkerte. Så evt. tips til engelske søgeord.

C0E9BA04-7AAD-4123-AABC-9A752B349F79.jpeg


Hvis det er en fysisk butik, skal det være i Københavnsområdet, jeg har kigget i mine lokale SG’er og Tiger butikker uden held.


Er det ikke sådan nogle små “træbåde” du skal have fat i?

https://www.boxdelux.dk/shop/engangsser ... 426c1.html
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Sof » 8. jun 2018, 07:54

Æble skrev:Er det ikke sådan nogle små “træbåde” du skal have fat i?

https://www.boxdelux.dk/shop/engangsser ... 426c1.html


Dem har jeg selv overvejet, jeg kan dog ikke fordrage følelsen af dem på fingrene, så ville helst have noget i pap :genert:

Som sidste udvej kunne det måske godt ende med dem, tak! :gogo:
1

Tilbage til "Mad og drikke"