Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. dec 2015, 22:08

Storesøster vil ikke rigtigt blive rask. Hun har nu haft feber i 11 dage. Ikke skyhøj. Bare svingende omkring de 38-39 stykker. Nu måtte hun godt snart få det bedre.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 15. dec 2015, 23:11

Benjamin fik sin første rokketand idag,han har sagt han havde en rokketand i et par uger men jeg har ikke kunnet finde den men da jeg så mærkede igen i morges var den god nok.
Senere var vi til tandlæge,som lige checkede om der var flere,så der er en meget stolt dreng der glæder sig til at fortælle sin far han har hele 6 rokketænder OG at han er vokset mere end han skulle når hans far kommer imorgen.

Tandlægen kunne øvrigt mærke alle fortænderne sidder helt løst så de vil falde ud snart og når de begynder at rokke vil de hurtigt ryge,jeg anede ikke de kunne sige så meget uden røntgen eller den slags.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 16. dec 2015, 05:47

Jeg har et barn der gruer for at blive 18. Frem til nu har hun stædigt holdt fast i diverse samværs aftaler fordi hun er bange for sin fars reaktion hvis hun melder fra. Når hun bliver 18 behøver hun ikke tage afsted men allerede nu bruger han afpresningsmetoder og skyldkort for at hun skal komme og hun er overbevist om at det bliver meget værre når hun ikke SKAL komme. Jeg ved godt at hun bare skal lære at sige fra men hun er et utroligt pligtopfyldende og artigt barn og har været det hele sit liv så jeg ved simpelt hen ikke hvordan jeg skal få hende overbevist om at det er ok at hun lever sit eget liv. Suk. Godmorgen ellers :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. dec 2015, 06:04

Thestral skrev:Jeg har et barn der gruer for at blive 18. Frem til nu har hun stædigt holdt fast i diverse samværs aftaler fordi hun er bange for sin fars reaktion hvis hun melder fra. Når hun bliver 18 behøver hun ikke tage afsted men allerede nu bruger han afpresningsmetoder og skyldkort for at hun skal komme og hun er overbevist om at det bliver meget værre når hun ikke SKAL komme. Jeg ved godt at hun bare skal lære at sige fra men hun er et utroligt pligtopfyldende og artigt barn og har været det hele sit liv så jeg ved simpelt hen ikke hvordan jeg skal få hende overbevist om at det er ok at hun lever sit eget liv. Suk. Godmorgen ellers :genert:


Det er også en stor opgave. Men du kan nok ikke gøre så meget andet at bakke op og være der.

Og godmorgen til dig også.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. dec 2015, 06:05

hotlips skrev:Benjamin fik sin første rokketand idag,han har sagt han havde en rokketand i et par uger men jeg har ikke kunnet finde den men da jeg så mærkede igen i morges var den god nok.
Senere var vi til tandlæge,som lige checkede om der var flere,så der er en meget stolt dreng der glæder sig til at fortælle sin far han har hele 6 rokketænder OG at han er vokset mere end han skulle når hans far kommer imorgen.

Tandlægen kunne øvrigt mærke alle fortænderne sidder helt løst så de vil falde ud snart og når de begynder at rokke vil de hurtigt ryge,jeg anede ikke de kunne sige så meget uden røntgen eller den slags.


Rokketænder er seje!!
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 16. dec 2015, 06:14

FruKuk skrev:
Thestral skrev:Jeg har et barn der gruer for at blive 18. Frem til nu har hun stædigt holdt fast i diverse samværs aftaler fordi hun er bange for sin fars reaktion hvis hun melder fra. Når hun bliver 18 behøver hun ikke tage afsted men allerede nu bruger han afpresningsmetoder og skyldkort for at hun skal komme og hun er overbevist om at det bliver meget værre når hun ikke SKAL komme. Jeg ved godt at hun bare skal lære at sige fra men hun er et utroligt pligtopfyldende og artigt barn og har været det hele sit liv så jeg ved simpelt hen ikke hvordan jeg skal få hende overbevist om at det er ok at hun lever sit eget liv. Suk. Godmorgen ellers :genert:


Det er også en stor opgave. Men du kan nok ikke gøre så meget andet at bakke op og være der.

Og godmorgen til dig også.

Jeg synes jeg gør hvad jeg kan men føler samtidig at jeg fejler et eller andet sted. Måske jeg bare har ondt af hende og den situation hun står i. :mellow:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 16. dec 2015, 06:50

Zinde skrev:
Thestral skrev:
FruKuk skrev:
Thestral skrev:Jeg har et barn der gruer for at blive 18. Frem til nu har hun stædigt holdt fast i diverse samværs aftaler fordi hun er bange for sin fars reaktion hvis hun melder fra. Når hun bliver 18 behøver hun ikke tage afsted men allerede nu bruger han afpresningsmetoder og skyldkort for at hun skal komme og hun er overbevist om at det bliver meget værre når hun ikke SKAL komme. Jeg ved godt at hun bare skal lære at sige fra men hun er et utroligt pligtopfyldende og artigt barn og har været det hele sit liv så jeg ved simpelt hen ikke hvordan jeg skal få hende overbevist om at det er ok at hun lever sit eget liv. Suk. Godmorgen ellers :genert:


Det er også en stor opgave. Men du kan nok ikke gøre så meget andet at bakke op og være der.

Og godmorgen til dig også.

Jeg synes jeg gør hvad jeg kan men føler samtidig at jeg fejler et eller andet sted. Måske jeg bare har ondt af hende og den situation hun står i. :mellow:


Åha, det er synd for hende. Er far slet ikke til at tale med - måske kan han mindes om, hvordan det var at være 18?
Der har ikke været nogen konstruktiv kommuikation med ham i al den tid pigen har levet. De er ligeglade med at hun har et liv og forventer at hun er sammen med dem selv når de skal ud og handle, lidt som var hun 4 stadig væk. Hun magter ikke at sige fra for de gange hun har gjort det er de blevet vildt vrede på hende og har kastet det ene skyld kort efter det andet efter hende. De få gange hun er blevet hjemme, har han hentet mig i fogedretten. Senest da hun var 13 og havde været syg hvor hun ikke ville afsted. Han fik ikke så meget ud af det dog grundet hendes alder, men fogedretten skal/skulle reagere på en henvendelse, dengang. Hun er vildt ked af at han lader det gå ud over mig, så hun holder sig i skindet
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. dec 2015, 16:29

Thestral skrev:TAG


Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig med min datter og forklare hende, at hun ikke skal udkæmpe dine kampe.
Hun kan selv bestemme, om hun gider se sin far, og hun har lov til selv at bestemme. Det har hun jo haft i flere år.

Mine valgte samværet med deres far fra, da den yngste var 15. De gad ikke det der, og selv om deres fars kone gav mig en allerhelvedes dynge ballade (som hun ynder, når hun ikke får sin vilje), så holdt jeg fast i, at de IKKE skulle tage afsted for min skyld. Det hjalp dem lidt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 16. dec 2015, 16:48

Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:TAG


Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig med min datter og forklare hende, at hun ikke skal udkæmpe dine kampe.
Hun kan selv bestemme, om hun gider se sin far, og hun har lov til selv at bestemme. Det har hun jo haft i flere år.

Mine valgte samværet med deres far fra, da den yngste var 15. De gad ikke det der, og selv om deres fars kone gav mig en allerhelvedes dynge ballade (som hun ynder, når hun ikke får sin vilje), så holdt jeg fast i, at de IKKE skulle tage afsted for min skyld. Det hjalp dem lidt.
Tak for at bekræfte en samtale jeg allerede har haft med hende. Hun siger hun ikke orker de skæld ud hun får når hun melder fra.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. dec 2015, 17:02

Thestral skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:TAG


Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig med min datter og forklare hende, at hun ikke skal udkæmpe dine kampe.
Hun kan selv bestemme, om hun gider se sin far, og hun har lov til selv at bestemme. Det har hun jo haft i flere år.

Mine valgte samværet med deres far fra, da den yngste var 15. De gad ikke det der, og selv om deres fars kone gav mig en allerhelvedes dynge ballade (som hun ynder, når hun ikke får sin vilje), så holdt jeg fast i, at de IKKE skulle tage afsted for min skyld. Det hjalp dem lidt.
Tak for at bekræfte en samtale jeg allerede har haft med hende. Hun siger hun ikke orker de skæld ud hun får når hun melder fra.

Stakkels pige.
Den far lyder godt nok ikke særlig sød.
Men du kan ikke gøre andet end at bakke hende op, og så håbe på, at hun tager dine råd til sig.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 05:04

Rakel skrev:
Thestral skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:TAG


Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig med min datter og forklare hende, at hun ikke skal udkæmpe dine kampe.
Hun kan selv bestemme, om hun gider se sin far, og hun har lov til selv at bestemme. Det har hun jo haft i flere år.

Mine valgte samværet med deres far fra, da den yngste var 15. De gad ikke det der, og selv om deres fars kone gav mig en allerhelvedes dynge ballade (som hun ynder, når hun ikke får sin vilje), så holdt jeg fast i, at de IKKE skulle tage afsted for min skyld. Det hjalp dem lidt.
Tak for at bekræfte en samtale jeg allerede har haft med hende. Hun siger hun ikke orker de skæld ud hun får når hun melder fra.


Dem skal hun ikke have. Meld afbud med din telefon og overtag samtalen, hvis der skældes ud. Farvel - ring, når du kan tale pænt til din datter.
Hvis det bare var så nemt. De skælder først ud når hun dukker op igen :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 09:44

Rakel skrev:
Thestral skrev:
Rakel skrev:
Thestral skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:TAG


Hvis jeg var dig, ville jeg sætte mig med min datter og forklare hende, at hun ikke skal udkæmpe dine kampe.
Hun kan selv bestemme, om hun gider se sin far, og hun har lov til selv at bestemme. Det har hun jo haft i flere år.

Mine valgte samværet med deres far fra, da den yngste var 15. De gad ikke det der, og selv om deres fars kone gav mig en allerhelvedes dynge ballade (som hun ynder, når hun ikke får sin vilje), så holdt jeg fast i, at de IKKE skulle tage afsted for min skyld. Det hjalp dem lidt.
Tak for at bekræfte en samtale jeg allerede har haft med hende. Hun siger hun ikke orker de skæld ud hun får når hun melder fra.


Dem skal hun ikke have. Meld afbud med din telefon og overtag samtalen, hvis der skældes ud. Farvel - ring, når du kan tale pænt til din datter.
Hvis det bare var så nemt. De skælder først ud når hun dukker op igen :genert:


Så ringer man hjem og bliver hentet. 'Farvel. Jeg kommer, når der bliver talt ordentligt til mig'. Jeg ville altså gribe ind.

Jeg får det først at vide når hun kommer hjem, hvor jeg ikke kan gøre så meget andet end at gentage mig selv og fortælle hende at hun ikke behøver at komme der og at det ikke er nødvendigt at finde sig i sådan noget. Det hjælper bare ikke. Jeg tror, at hun tror, at hvis hun holder samværsaftalen til hun fylder 18, at så bliver det lettere at komme ud af til den tid. Det er jeg bare ikke så sikker på så det er vi ret uenige om herhjemme. Hvis hun havde været et barn der kunne sige fra, så ville du have ret, men hun finder sig i det, til trods for at jeg i flere år har sagt at det skal hun ikke. Der gik år før hun åbnede op om det første gang. I mange år anede jeg ikke de behandlede hende sådan.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 09:49

Rakel skrev:Jeg ville i den grad handle på, at mit barn blev behandlet på den måde og fandt sig i det. Men jeg er også jævnt krigerisk, når det gælder børn :)
Men hvordan det når hun ikke fortæller om det når det sker? Når hun ikke selv siger fra og ringer hjem og vil hentes? Jeg bliver mest af alt ked af det for jeg kan ved gud ikke forstå at hun vil finde sig i det og jeg forstår slet ikke at de kan få sig selv til at behandle hende så skidt. Jeg har sagt om og om igen siden hun var 13 at hun ikke behøvede at tage afsted. Hun siger hun gør det for at se sine brødre og sine katte. Det er jo tosset, men det er den undskyldning hun bruger for at tage afsted.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. dec 2015, 09:55

Rakel skrev:
Thestral skrev:
Rakel skrev:Jeg ville i den grad handle på, at mit barn blev behandlet på den måde og fandt sig i det. Men jeg er også jævnt krigerisk, når det gælder børn :)
Men hvordan det når hun ikke fortæller om det når det sker? Når hun ikke selv siger fra og ringer hjem og vil hentes? Jeg bliver mest af alt ked af det for jeg kan ved gud ikke forstå at hun vil finde sig i det og jeg forstår slet ikke at de kan få sig selv til at behandle hende så skidt. Jeg har sagt om og om igen siden hun var 13 at hun ikke behøvede at tage afsted. Hun siger hun gør det for at se sine brødre og sine katte. Det er jo tosset, men det er den undskyldning hun bruger for at tage afsted.



Jeg kan ikke sige dig, hvad løsningen er, men ærligt jeg synes, at det lyder enormt fastlåst og ikke særlig sundt for en teenager at blive behandlet sådan. Uanset, hvordan hun selv takler det.
Det kan jeg kun give dig ret i og tro mig når jeg siger at jeg er meget bekymret for hende.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 11:11

Thestral skrev:
Rakel skrev:
Thestral skrev:
Rakel skrev:Jeg ville i den grad handle på, at mit barn blev behandlet på den måde og fandt sig i det. Men jeg er også jævnt krigerisk, når det gælder børn :)
Men hvordan det når hun ikke fortæller om det når det sker? Når hun ikke selv siger fra og ringer hjem og vil hentes? Jeg bliver mest af alt ked af det for jeg kan ved gud ikke forstå at hun vil finde sig i det og jeg forstår slet ikke at de kan få sig selv til at behandle hende så skidt. Jeg har sagt om og om igen siden hun var 13 at hun ikke behøvede at tage afsted. Hun siger hun gør det for at se sine brødre og sine katte. Det er jo tosset, men det er den undskyldning hun bruger for at tage afsted.



Jeg kan ikke sige dig, hvad løsningen er, men ærligt jeg synes, at det lyder enormt fastlåst og ikke særlig sundt for en teenager at blive behandlet sådan. Uanset, hvordan hun selv takler det.
Det kan jeg kun give dig ret i og tro mig når jeg siger at jeg er meget bekymret for hende.

En dag får hun nok, og så siger hun fra.

Min datter har altid nærmest slået knuder på sig selv for at være så sød som muligt på det samvær, men hendes far og hans havheks har behandlet hende virkelig dårligt. Det har været storebror, der har været der og samlet hende op, men pludselig en dag havde de begge fået nok, og min søn meddelte ligeud, at han aldrig ville se havheksen for sine øjne igen, og hvis hans far ville ham noget, så kunne han dukke op - alene.

Nu ser min datter kun sin far og havheksen, når der bliver holdt noget i familien, hvor fætre og kusiner deltager, og min søn har valgt dem helt fra. Han gider dem bare ikke.

Så jeg er sikker på, at det nok skal komme for din datter.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forældre"