Gyyyys, der er mere end en!!

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf paint » 5. jun 2018, 14:11

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Som en ung dame jeg kender ynder at sige "Du er også mand, der er så meget I ikke forstår" :-D
Jeg er ikke uenig med dig, objektivt set er det sindssygt at bruge så mange penge på sko, tasker og lign. Men jeg må også indrømme at der findes lignende "sindssyge" i mandeverdenen, her hedder objekterne bare biler, motorcykler, elektronik, computer, vin osv osv.
Jeg er mest "rystet" over at en 23-årig på kollegieværelse, har sådan en samling :8: Jeg ved lidt om hvad den slags koster :gisp: og der er trods alt lidt forskel på en 23årig studine og en X-og-tredive årig, der har haft fuldtidsjob i små 15år. Der er godt nok sket et og andet med studerendes økonomi siden dengang jeg var studerende på SU og boede på kollegie. :D
Men det er da lidt imponerende, at hun har disciplinen til at fokusere sin økonomi på den måde. Da jeg var studerende gik ekstra penge til rejser, oplevelser og spise ude.
Gad vide hvor ofte havregrød står på menuen hjemme på kollegiet? :gruble:


Der er da sørme også mænd, som bruger store summer på tøj, sko, osv.

Anyway. Hvis ellers beløbene nævnt i artiklen står til troende, har hun heller ikke en almindelig studieøkonomi.


Men alligevel benytter hun sig af en studiebolig, beregnet på studerende med en stram økonomi, hvilket hun er nødt til, for at kunne hænge for ½ mio sko og taske op på væggene.
Senest rettet af paint 5. jun 2018, 14:13, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf LadyFox » 5. jun 2018, 14:13

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Som en ung dame jeg kender ynder at sige "Du er også mand, der er så meget I ikke forstår" :-D
Jeg er ikke uenig med dig, objektivt set er det sindssygt at bruge så mange penge på sko, tasker og lign. Men jeg må også indrømme at der findes lignende "sindssyge" i mandeverdenen, her hedder objekterne bare biler, motorcykler, elektronik, computer, vin osv osv.
Jeg er mest "rystet" over at en 23-årig på kollegieværelse, har sådan en samling :8: Jeg ved lidt om hvad den slags koster :gisp: og der er trods alt lidt forskel på en 23årig studine og en X-og-tredive årig, der har haft fuldtidsjob i små 15år. Der er godt nok sket et og andet med studerendes økonomi siden dengang jeg var studerende på SU og boede på kollegie. :D
Men det er da lidt imponerende, at hun har disciplinen til at fokusere sin økonomi på den måde. Da jeg var studerende gik ekstra penge til rejser, oplevelser og spise ude.
Gad vide hvor ofte havregrød står på menuen hjemme på kollegiet? :gruble:


Der er da sørme også mænd, som bruger store summer på tøj, sko, osv.

Anyway. Hvis ellers beløbene nævnt i artiklen står til troende, har hun heller ikke en almindelig studieøkonomi.

Det er vel næppe heller ikke udelukkende for fornøjelsens skyld hun deltager i fordrag/events, blogger, er på instagram, er i TV, for taget billeder i blade og hvad hun ellers laver. Det er vel mest af alt arbejde. :)
2
...
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf StripesAddict » 5. jun 2018, 14:14

Wizzze skrev:Jeg er mest "rystet" over at en 23-årig på kollegieværelse, har sådan en samling :8: Jeg ved lidt om hvad den slags koster :gisp: og der er trods alt lidt forskel på en 23årig studine og en X-og-tredive årig, der har haft fuldtidsjob i små 15år. Der er godt nok sket et og andet med studerendes økonomi siden dengang jeg var studerende på SU og boede på kollegie. :D
Men det er da lidt imponerende, at hun har disciplinen til at fokusere sin økonomi på den måde. Da jeg var studerende gik ekstra penge til rejser, oplevelser og spise ude.
Gad vide hvor ofte havregrød står på menuen hjemme på kollegiet? :gruble:


Nu er det jo nok de færreste studerende, der har indtjening i den her størrelsesorden ved siden af deres SU.

Wizzze skrev:Nikita Klæstrup tjener pengene til de dyre mærkevarer på at reklamere på den private instagramprofil, hvor hun har 216.000 følgere. Her varierer det meget, hvad de enkelte opslag giver, men hun vurderer mellem 10.000 og 20.000 kr.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jun 2018, 14:16

paint skrev:Men alligevel benytter hun sig af en studiebolig, beregnet på studerende med en stram økonomi.


Den del går jeg ud fra, at boliganvisningen har styr på.

Jeg bor forresten selv i en andelsbolig til 2900- om måneden ti minutter på cykel fra KUA. Her burde også bo studerende. Virkelig. Men jeg har ikke tænkt mig at flytte foreløbig.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf paint » 5. jun 2018, 14:22

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Men alligevel benytter hun sig af en studiebolig, beregnet på studerende med en stram økonomi.


Den del går jeg ud fra, at boliganvisningen har styr på.

Jeg bor forresten selv i en andelsbolig til 2900- om måneden ti minutter på cykel fra KUA. Her burde også bo studerende. Virkelig. Men jeg har ikke tænkt mig at flytte foreløbig.


Jeg ved faktisk ikke om der er indtægtsloft, i forbindelse med leje af studiebolig. Men det burde der måske være. Jeg vil jo mene at den slags boliger (og ikke andelsboliger med lav husleje) burde være forbeholdt studerende, som rent faktisk havde brug for en relativ billig bolig. Og ikke til mennesker med en sær passion for ekstremt dyrt fodtøj.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jun 2018, 14:25

paint skrev:Jeg ved faktisk ikke om der er indtægtsloft, i forbindelse med leje af studiebolig. Men det burde der måske være. Jeg vil jo mene at den slags boliger (og ikke andelsboliger med lav husleje) burde være forbeholdt studerende, som rent faktisk havde brug for en relativ billig bolig.


Jeg kunne forestille mig, at eksempler som hendes er så sjældne, at det ikke kan betale sig at sætte ind overfor det. Det bliver også svært at handle på moral alene, for hvad med studerende, der får høje beløb hjemmefra, mange gaver, osv.?
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf LadyFox » 5. jun 2018, 14:27

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Jeg ved faktisk ikke om der er indtægtsloft, i forbindelse med leje af studiebolig. Men det burde der måske være. Jeg vil jo mene at den slags boliger (og ikke andelsboliger med lav husleje) burde være forbeholdt studerende, som rent faktisk havde brug for en relativ billig bolig.


Jeg kunne forestille mig, at eksempler som hendes er så sjældne, at det ikke kan betale sig at sætte ind overfor det. Det bliver også svært at handle på moral alene, for hvad med studerende, der får høje beløb hjemmefra, mange gaver, osv.?

Der til kan det sagtens være billigere at bo i et forældrekøb, end i en studiebolig i København :panik:
0
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf paint » 5. jun 2018, 14:42

Dybest set, tror jeg egentlig at det der får mig til at reagere på hende med skoene, mere handler om psykologi end økonomi. Det er muligt at jeg er erhvervsskadet, men jeg har en tilbøjelighed til at se mere på hvad, der motiverer folk (tanker, følelser etc) til at handle som de gør, end selve handlingen.
Og uanset hvor meget jeg anstrenger mig, kan jeg ganske enkelt ikke finde nogle relativt 'normale' motivationsfaktorer, der kan forklare hendes adfærd - især ikke, når hun kalder sine sko for sine "små babyer". Skoene må have én eller anden ekstrem følelsesmæssig betydning for hende. Så voldsomt, at hun (tilsyneladende) tilsidesætter alt andet for at kunne 'dyrke' dem (skoene, taskerne)

Det eneste jeg kan komme på er et udslag af ekstrem fetichisme. Men man kunne sikkert skrive en længere afhandling, hvor man dykkede ned i de determinerende og motivationelle faktorer for hendes adfærd.

Med fred være med hende. Og må hun leve længe og lykkeligt med sine sko.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf fisken80 » 5. jun 2018, 14:48

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
paint skrev:En kollegielejlighed og sko på væggene med en stykpris på 50.000 kr :gruble:


Tjo, eller en herskabslejlighed med IKEA-møbler, eller en billig andel og dyre jordomrejser. De fleste af os er jo nødt til at prioritere et eller andet sted og kan ikke både have luksus bolig/bil/tøj/sko/rejser/etc.


Og hvis man hellere vil have dyre sko end større bolig, hvad så?


Så ikke noget! Ikke andet end at jeg personligt, synes det virker vanvittigt. Lige som alle har ret til deres prioriteringer, har vi vel også ret til vores undren og uenighed (med disse prioriteringer)?

Jeg ville i øvrigt synes det samme, hvis nogen boede i et nedslidt kolonihavehus, for at have råd til at have en Lamborghini, holdende i indkørslen.


Man har sgu da ikke nogen indkørsel, hvis man bor i et nedslidt kolonihavehus... doh :P
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Wizzze » 5. jun 2018, 14:49

StripesAddict skrev:
Wizzze skrev:Jeg er mest "rystet" over at en 23-årig på kollegieværelse, har sådan en samling :8: Jeg ved lidt om hvad den slags koster :gisp: og der er trods alt lidt forskel på en 23årig studine og en X-og-tredive årig, der har haft fuldtidsjob i små 15år. Der er godt nok sket et og andet med studerendes økonomi siden dengang jeg var studerende på SU og boede på kollegie. :D
Men det er da lidt imponerende, at hun har disciplinen til at fokusere sin økonomi på den måde. Da jeg var studerende gik ekstra penge til rejser, oplevelser og spise ude.
Gad vide hvor ofte havregrød står på menuen hjemme på kollegiet? :gruble:


Nu er det jo nok de færreste studerende, der har indtjening i den her størrelsesorden ved siden af deres SU.

Wizzze skrev:Nikita Klæstrup tjener pengene til de dyre mærkevarer på at reklamere på den private instagramprofil, hvor hun har 216.000 følgere. Her varierer det meget, hvad de enkelte opslag giver, men hun vurderer mellem 10.000 og 20.000 kr.


Som jeg husker SU reglerne, så er der begrænsninger i hvad man må tjene ved siden af SU´en?

Da jeg var SU´er i nittenhundredehvidkål, måtte man tjene ca. 3.000kr. ved siden af, før man skulle til at vælge klip fra. Det er nok mere i dag, men de omtalte 10.000-20.000kr. reklamejob, må vel hurtigt koste SU´en? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf bluetof1 » 5. jun 2018, 15:22

Jeg tænker at man hurtigt reagerer på hendes skosamling fordi hun (og hendes fellow girl squad veninder) kan være meget svære at holde af.
Jeg synes de er nogle skingre, usikre, udseendefikserede strigler, der nægter at forholde sig til det faktum at ALLE bliver vurderet på det de viser frem. Hvis du viser din krop, så er det den folk vurderer. Det gælder for både mænd og kvinder.
Man burde kunne blive taget alvorligt selvom man er nøgen, men budskabet drukner når det man viser er så langt fra det man gerne vil vurderes på.
Jeg kan heller ikke møde på arbejde i joggingtøj selvom det intet siger om kvaliteten af mit arbejde.

Til emnet i øvrigt: jeg er ret ligeglad med at hun har så mange, så dyre sko. Jeg ville ikke selv prioritere sko eller tøj så højt, men det er fordi mine præferencer ligger et andet sted. Jeg havde f.eks. konkurrencehest i alle mine år på uni. Det var heller ikke billigt og betyder da også at jeg har studiegæld nu. Der er hun trods alt noget mere fornuftig.
6
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf differentdaydifferentperson » 5. jun 2018, 16:25

POCKETKITTEN skrev:Jeg husker det ret tydeligt som en orange Hermes Burkin. :D



Det var det :D
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. jun 2018, 17:09

Min stavekontrol skriver i øvrigt Birkin om til Burkini. Educate yourself.
6
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf LaScrooge » 6. jun 2018, 07:10

paint skrev:Dybest set, tror jeg egentlig at det der får mig til at reagere på hende med skoene, mere handler om psykologi end økonomi. Det er muligt at jeg er erhvervsskadet, men jeg har en tilbøjelighed til at se mere på hvad, der motiverer folk (tanker, følelser etc) til at handle som de gør, end selve handlingen.
Og uanset hvor meget jeg anstrenger mig, kan jeg ganske enkelt ikke finde nogle relativt 'normale' motivationsfaktorer, der kan forklare hendes adfærd - især ikke, når hun kalder sine sko for sine "små babyer". Skoene må have én eller anden ekstrem følelsesmæssig betydning for hende. Så voldsomt, at hun (tilsyneladende) tilsidesætter alt andet for at kunne 'dyrke' dem (skoene, taskerne)

Det eneste jeg kan komme på er et udslag af ekstrem fetichisme. Men man kunne sikkert skrive en længere afhandling, hvor man dykkede ned i de determinerende og motivationelle faktorer for hendes adfærd.

Med fred være med hende. Og må hun leve længe og lykkeligt med sine sko.


Tager man den gennemsnitlige dansker bruges der mange, mange penge på værdiløst lort. Det meste forbrug er strengt taget unødvendigt, fordi de fleste har nok tøj, nok sko, tilstrækkeligt med tasker, fungerende møbler og fjernsyn, elektronik der fungerer, computere der kan det meste, computerspil til det næste år, tilstrækkeligt med makeup og hudplejeprodukter og især rigeligt med neglelak. Din analyse af Nikita Klæstrups forbrug kan sagtens omsættes til den relativt hovedløse spendering de fleste praktiserer. Hun fokuserer bare sit på noget, der rent faktisk ER noget værd, i hvert fald som verden tager sig ud pt. Den kærlighed hun udtrykker for sine sko, er ikke anderledes end den kærlighed, man kan udtrykke for sin kunstsamling, eller sin samling af silkekjoler eller bøger.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Gyyyys, der er mere end en!!

Indlægaf Fru Sunshine » 6. jun 2018, 07:20

Jeg har det nok sådan lidt "Nå? Er det vigtigt"-agtigt.

Jeg har ingen bøf med Nikita Klæstrup, ej heller med hendes skosamling. Jeg kunne godt finde andre ting, jeg hellere ville bruge mine penge på (som f.eks. at udvide min samling af Margot-kjoler), men det er da hendes egen sag.

Jeg har i øvrigt også fået gaver af min mand - og fra mine ekser. Det gør mig vel ikke til prostitueret.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mode"