Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Kommodedyret » 16. dec 2015, 20:30

NICE.

Jeg er kødspiser, men pt fattig, så glæden var stor da jeg fandt nogle rigtig gode tilbud på dagens shoppingtur:

1 kilo oksefars (lav fedtprocent) 25kroner.
1 kilo flæskefars (lav fedtprocent) 25 kroner
Oksestroganof, 500gram, 25 kroner
Baconpakker til 5 kroner stykket

Fuck yes, jeg har kød til resten af måneden og næste med. Det må fejres med en dansende frugt! :banan:
7
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf icelady » 16. dec 2015, 20:32

At datterens sagsbehandler hos kommunen vil presse på for, at hun kan få den akut-lejlighed, der er i det bofællesskab, hun gerne vil ind på.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pityt » 16. dec 2015, 20:38

Et uventet besøg af en kollega, der lige kom forbi til en kop kaffe :)
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Pussikat82 » 17. dec 2015, 11:59

At kæresten har fået nyt job, og det er endda her i byen. Han har drømt om et job tættere på i mange år, men det er svært, når man er IT-mand og bor, hvor kragerne vender. Er også rigtig glad for, at han har fået taget en beslutning, da han har haft to jobs at vælge imellem, og det har været nogle hårde dage mht. overvejelser. Nu er det overstået, og han skal starte i januar :)

At en god veninde fik afleveret sit eksamensprojekt. Er simpelthen så glad på hendes vegne, for jeg ved, hvor hårdt det har været for hende. Nu håber jeg, at julefreden kan sænke sig over hende (og os) oven på den hårde tid, som vi har været igennem hele december.
12
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 13:07

En stor lækker rugbrødsmad med masser af sprød salat, fuldfed ost, letrøget skinke og en umanerlig god agurk på :love:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 17. dec 2015, 16:34

*At jeg er blevet så meget bedre til at stoppe op og somme tider udsætte ting, når jeg mærker, at jeg har brug for at slappe af - det dér med at ringe til en arbejdsgiver og stille spørgsmål til stillingsopslag ... det kan jeg jo godt lige klare i morgen formiddag inden min aftenvagt i stedet for at stresse over det i dag på min fridag. Og herregud, spørgsmålene har jeg forberedt, og ansøgningsfristen er først efter nytår. Det behøver nok ikke lige være på eneste fridag i denne uge, at jeg søger det job.

*At jeg har fået en helt anden måde at håndtere bestemte situationer på: Ringede til min mor i dag og var egentlig i humør til en hyggesnak. Hun var så totalt julestresset, meget træt og lidt småsløj. Blev både glad over, hun sagde fra (noget, hun tit har været en klovn til) og over, at det på ingen måde var jordens undergang. For Helvede - det er da helt i orden. Hun er faktisk en ældre dame efterhånden. Og jeg er for længst voksen og kan klare mig selv og det dér. Det lyder så enkelt. Men der var engang, hvor den slags kunne være blevet et værre drama. Eller hvor jeg kunne have sagt, det var okay, men ikke ment det. Det samme med situationer, jeg førhen kunne blive enormt bange over. Sådan noget med konflikter og relationer og "ender relationen nu, fordi jeg har vist, jeg var vred?" eller "er jeg nu ude i kulden, fordi den her person har misforstået mig?" I dag tænker jeg ting som: "Det kan vi ikke løse lige nu. Vi ser på det i morgen. Sover på det. Gad vide, om der i øvrigt ikke er en god film, jeg kunne slappe af til?" eller: "Jeg har forklaret mig, hvis vedkommende vil være sur og tilknappet, så er der ikke mere, jeg kan gøre ved det. Det er ærgerligt, men jeg dør ikke af det".

Det giver mig en enorm frihed til at være den, jeg er, at jeg ikke hele tiden er bange for at nedkalde andres vrede over mig! At jeg kan se, jeg også har "ret" til at blive vred og ikke kan tage hele ansvaret for, at relationen nu fungerer.

*At jeg har fået ryddet op i mit køkken og gjort rent i lejligheden. Skønt!

*At hovedpinen lettede, og at jeg har hygget med god kaffe og croissanter.

*Sød hilsen fra meddebattør.

*At ret så pæn mandlig kollega åbent var utilfreds med, jeg alligevel ikke kunne deltage i firmaarrangement i går ...

*At Brormand har inviteret mig på aftensmad. Vi er ellers altid hos mig.

*At jeg har fået tilsendt tre flasker vin fra firma, som blev meget begejstrede og glade for noget feedback, jeg sendte dem om nogle af deres produkter.

*At jeg lavede regnskab og opdagede, at jeg havde små 9.000 til gode i min boligforening. Jeg vidste godt, jeg havde penge til gode. Men ikke at det var i den størrelsesorden. Nu forstår jeg pludselig bedre, hvorfor økonomien har været noget presset på det sidste. :nerve: :gisp: :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Animi » 17. dec 2015, 18:31

Denne her teaser trailer for "Fuller House" som bare går lige i barndomshjertet :love:

1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Ally » 17. dec 2015, 19:16

De sidste uger har været hårde pga. eksamensforberedelse til flere eksaminer, undervisning og forberedelse hertil m.m. - og så er det bare helt vildt skønt med den ros, jeg har fået fra min nærmeste leder - og at hun også har fortalt andre uddannelsesledere hvor meget ros, jeg har fortjent. Dét kan jeg virkelig leve højt på! :D
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Garfield » 17. dec 2015, 22:41

Hvis man vil vide mere - Spoiler alert!

http://www.imdb.com/title/tt3986586/?ref_=nv_sr_1


Animi skrev:Denne her teaser trailer for "Fuller House" som bare går lige i barndomshjertet :love:

2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf vibbsen » 17. dec 2015, 22:48

At jeg efter at have være sygemeldt med stress siden i sommers endelig er blevet sagt op....Det er simpelthen sådan en lettelse...Jeg har gruet for at skulle tilbage og det i sig selv har faktisk været en væsentlig stress faktor. Men samtidig har jeg også været fast besluttet på at de ikke skulle gøre mig syg og så få mig til at gå selv. Jeg ville fyres.

Da jeg så min chef's nummer på displayet vidste jeg at det var en fyreseddel....Vi havde en rigtig god snak, for jeg kan sagtens forstå det. Og hun kan sagtens forstå mig. Og der er absolut ingen drama eller sure miner. Jeg kommer ikke til at savne hverken jobbet eller arbejdspladsen. Men jeg kommer til at savne hende. Som chef. Og som menneske. Hun har været rigtig god til at "se mig". Og vi har været "vidne" til hinanden op- og nedture de sidste næsten 6 år....Det er langt tid. Jeg har fået et barn (hvilket jeg ikke troede var muligt). Hun er blevet skilt. Vi ved alt om hinandens unger, hvem de leger med hvad de får af karakterer og om de har en kæreste. Ting som virkelig betyder noget for ens liv. Jeg formåede at holde det skjult for hende i præcis 3 dage at jeg var gravid.. Og hun græd da jeg fortalte hende det. Af glæde. For hun vidste hvor brændende jeg ønskede mig det barn. Og hvor meget det påvirkede mig at være ufrivillig barnløs. Vi vidste hvis den anden havde en dårlig dag. Uden overhovedet at behøve at veksle et ord. Det betyder rigtig meget. Men det er desværre ikke nok til at opveje at jeg ikke kunne holde til jobbet.

Jeg ved godt at jeg måske burde være ked af det og nervøs for fremtiden....Men jeg er upassende glad...Nu kan jeg endelig komme videre med mit liv.
12
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Fillie » 18. dec 2015, 09:19

Det er alligevel lidt vildt: I går formiddags foretog jeg en bestilling hos en butik i England via Amazon og var selvfølgelig lidt spændt på leveringstiden her så tæt på jul. For kun fem kroner ekstra kunne man vælge ekspreslevering, hvilket var ekstremt billigt, og I tror nok, det er løgn, men min pakke er lige blevet leveret af DHL! :banan:
6
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf dykkersild » 18. dec 2015, 11:00

Min chef sneg et supergavekort på 2.000,- ned i min taske - taarrkkk!
8
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sevii » 18. dec 2015, 16:35

Jeg har den sødeste lillebror :lun:
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Skralde » 18. dec 2015, 16:50

En lang og voldsom kildekamp med min datter. I ved, sådan én hvor hun klukker af grin, som kun et barn kan og hvor jeg endte med tårer i øjnene og hæs hals af også pga. grin :love:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sorenspige » 18. dec 2015, 20:09

At jeg har 16 dages ferie :love:.
3

Tilbage til "Generelt"