Jobjagter-tråden

Kakro05
Kort karma: 38
Likede indlæg: 236

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf Kakro05 » 6. jun 2018, 18:35

Der er 2 runder og kommer jeg videre til sidste runde så skal jeg igennem to tests. Dem frygter jeg nu ikke så meget. Sidste klarede jeg mig fint i de der tests. Jeg håber! Det er en ret fed stilling og det virker som en god afdeling.
Jeg har tilgengæld en anden stilling jeg skal søge. Jeg har en veninde/tidligere studie kammerat der arbejder der i forvejen, så måske jeg har en god chance for at komme til samtale (det er en mega fed stilling også).
1
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 6
Likede indlæg: 136

Indlægaf Guru » 7. jun 2018, 11:44

Hmm nu er der gået over en uge siden jeg var til 2. jobsamtale. Jeg fik at vide at de ville ringe onsdag i denne uge, og at han ville ringe. Det var så igår. Det lød virkelig som om, at de syntes jeg var den rigtige til jobbet og at de nærmest allerede havde truffet deres beslutning. Nu frygter jeg at de har om bestemt sig, og at de sidder og snakker med en anden, eller allerede har valgt en anden. Jobopslaget er blevet taget ned fra hjemmesiden.

Kan jeg tillade mig at ringe og høre ad, selvom han tydeligt sagde at han selv ville ringe mig op?
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 978
Likede indlæg: 8413

Indlægaf Rapfisk » 7. jun 2018, 11:50

Guru skrev:Hmm nu er der gået over en uge siden jeg var til 2. jobsamtale. Jeg fik at vide at de ville ringe onsdag i denne uge, og at han ville ringe. Det var så igår. Det lød virkelig som om, at de syntes jeg var den rigtige til jobbet og at de nærmest allerede havde truffet deres beslutning. Nu frygter jeg at de har om bestemt sig, og at de sidder og snakker med en anden, eller allerede har valgt en anden. Jobopslaget er blevet taget ned fra hjemmesiden.

Kan jeg tillade mig at ringe og høre ad, selvom han tydeligt sagde at han selv ville ringe mig op?

Jeg ville vente til i morgen. De kan jo være ramt af sygdom eller noget andet uforudset. Hvis de taler med en anden, gør dit opkald i bedste fald hverken fra eller til.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Lalana
Kort karma: 58
Likede indlæg: 837

Indlægaf Lalana » 7. jun 2018, 19:12

Jeg har også sagt mit job op, i sidste uge - det føles lidt vildt når jeg ikke har et nyt job, men også virkelig godt, jeg er så glad for jeg fik taget den beslutning. Alle mine venner og familie har, uden undtagelse, støttet mig i et at det var en god ide og det hjulpet en del, jeg var overbevist om jeg skulle bruge lang tid på at forsvare mig selv.

Jeg synes det er drønhårdt at søge jobs, men har da fået søgt nogle stykker og har også en samtale på mandag - i en stilling som virker virkelig spændende, så er ret nervøs, men jeg skal jo starte et sted
5
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 120
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2124

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. jun 2018, 08:07

avdotja skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har fået en email om en informel samtale med et af de “lokale” semiprofessionelle fodboldhold - som fysio/sport rehab. Og hvad jeg forventer i løn.

Øøøh, jeg har virkelig ingen idé. Jeg har udelukkende referenceramme fra to professionelle klubber og en én semipro. Eller to, men er ikke sikker på den ene gælder eftersom “fysioen” der, ikke rigtig var kvalificeret og udelukkende virkede som massør/tape-dude. Det her er lidt mere fysio..

Kan du ikke tage fat i en af de uddannede fysioterapeuter du har arbejder under og høre hvad man normalt kan forvente? Hvis jeg husker rigtigt, har der været et par stykker du havde et ret godt forhold til?

Det fik jeg gjort - de er bare på ferie, så havde fet lidt dårligt med at skrive til dem.

Men så fik jeg da også spurgt indtil det job, der var blevet nævnt under min praktik. Hun var 99% sikker på at de havde en stilling til mig, men eftersom de stadig var i non-season, så var der ikke nogen til at sætte det i gang. Hun spurgte ind til mit first aid på højere niveau og sagde at hun personligt ville sætte en starter pack i gang.

Ville elske at kommme tilbage dertil og arbejde med hende igen. Lærte så meget sidst :love2:

Og så blev jeg tilbudt fuldtidstimer efter 2 dage i min 16 timers position.
0
Muspel
Kort karma: 267
Likede indlæg: 3956

Indlægaf Muspel » 8. jun 2018, 09:13

Jeg har været til samtale her til morgen og er inviteret videre i processen - til at skulle stå for en undervisningstime på tirsdag. :shock:
10
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 183
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2820

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. jun 2018, 10:53

Jeg er inviteret til samtale på mandag. Det er 3 ansøgninger i træk der har givet samtale, og sjovt nok 3 virkelig forskellige jobs.
Det første var et højt skud, hvor jeg nok ikke helt vidste hvad jeg gik ind til. Der afviste jeg selv 2. samtale. Derefter var jeg til samtale på et virkelig godt match, hvor jeg får svar i starten af næste uge. Og nu er der så kommet den her samtale på mandag, på et job hvor jeg nok har skudt lidt lavere end sædvanligt. Men nu må jeg høre hvad de siger. Jeg er villig til at gå mere på kompromis nu end for et par måneder siden, for motivationen i mit nuværende job er efterhånden ikke-eksisterende.
7
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1260
Likede indlæg: 4708

Indlægaf Spjaerten » 8. jun 2018, 14:00

Mit vikariat er forlænget. Måske det ender med jeg kan blive der, det er desværre bare et job, ikke noget jeg brænder for. Eller med mok ansvar.
Men resten så så stille om det overhovedet kunne.

:evil:
2
Tryk på * :slem:
Nomnom
Kort karma: 24
Likede indlæg: 193

Indlægaf Nomnom » 8. jun 2018, 14:39

Måske nogen herinde kan hjælpe mig med, at få opklaret en ting.

Jeg søger jo som kontorelev med speciale i administration eller offentlig administration. Det er umiddelbart offentlig administration, som tiltaler mig mest og det på baggrund af de stillinger jeg kan se man kan søge efterfølgende. Det virker lidt som om, at når man har speciale i offentlig administration, så kan man få arbejde efterfølgende i både kommuner, på universiteter og i styrelser. Det tiltaler mig.

Men hvordan er det så med speciale i administration? Hvis nu jeg får en elevplads med speciale i administration - er det offentlige så groft sagt ikke en mulighed for mig efterfølgende? Er der nogen med lidt insider-kendskab, som kan hjælpe med en afklaring? :)
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2018, 15:24

Spjaerten skrev:Mit vikariat er forlænget. Måske det ender med jeg kan blive der, det er desværre bare et job, ikke noget jeg brænder for. Eller med mok ansvar.
Men resten så så stille om det overhovedet kunne.

:evil:

Det er virkelig noget andet at være fast end at være vikar, så måske kan du være med til en kulturforandring - selv om det selvfølgelig skal være noget, du ikke er alene om, og som ledelsen også ønsker. Men ellers håber jeg, det bliver springbræt til noget andet :blomst:
0
#TeamFrederiksberg

Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 8. jun 2018, 15:25

Nomnom skrev:Måske nogen herinde kan hjælpe mig med, at få opklaret en ting.

Jeg søger jo som kontorelev med speciale i administration eller offentlig administration. Det er umiddelbart offentlig administration, som tiltaler mig mest og det på baggrund af de stillinger jeg kan se man kan søge efterfølgende. Det virker lidt som om, at når man har speciale i offentlig administration, så kan man få arbejde efterfølgende i både kommuner, på universiteter og i styrelser. Det tiltaler mig.

Men hvordan er det så med speciale i administration? Hvis nu jeg får en elevplads med speciale i administration - er det offentlige så groft sagt ikke en mulighed for mig efterfølgende? Er der nogen med lidt insider-kendskab, som kan hjælpe med en afklaring? :)

Jeg har en kollega, som kommer fra en privat elevplads. Jeg vil dog umiddelbart sige, man starter på et andet niveau end dem, der har været tæsket igennem forvaltningsloven og lignende (det tror jeg ikke er lige så udpræget på administrationslinjen - men jeg kan jo tage fejl).
0
#TeamFrederiksberg

Nomnom
Kort karma: 24
Likede indlæg: 193

Indlægaf Nomnom » 8. jun 2018, 17:38

Rapfisk skrev:

Jeg har en kollega, som kommer fra en privat elevplads. Jeg vil dog umiddelbart sige, man starter på et andet niveau end dem, der har været tæsket igennem forvaltningsloven og lignende (det tror jeg ikke er lige så udpræget på administrationslinjen - men jeg kan jo tage fejl).

Jeg tænker du har helt ret i, at det er et andet niveau. Jeg kan se at man med speciale i offentlig administration, har længere skoleperioder, så man kommer helt sikkert omkring andre og flere ting, end med et speciale i almindelig administration. Men jeg er positiv over at læse, at du har en kollega som kommer fra et privat sted. Det betyder, at jeg trods alt, ikke udelukker det, skulle det blive aktuelt.
0
Muspel
Kort karma: 267
Likede indlæg: 3956

Indlægaf Muspel » 8. jun 2018, 18:33

Jeg er kaldt til en samtale mere. Det er tosset!
10
Julledyret
Kort karma: 3
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 39

Indlægaf Julledyret » 9. jun 2018, 09:23

Jeg har selv en kontoruddannelse i administration fra en privat virksomhed, og har efterfølgende kun arbejdet inden for det offentlige/staten.

Det har aldrig været et problem, at jeg ikke har haft de fag der er målrettet offentlig administration. Det kommer nok også meget an på, hvilke stillinger man går efter. Min elevtid var centreret om bl.a. kursusadministration, som så er det der har givet afsæt til mine efterfølgende jobs. Det første var på et universitet og efterfølgende på andre uddannelsesinstitutioner. Det offentlige er jo mange ting!

Så jeg ser det ikke som en begrænsning at tage uddannelsen i en privat virksomhed frem for en offentlig - tvært imod.
1
1234
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1842

Indlægaf 1234 » 9. jun 2018, 20:58

Jeg fandt et virkelig interessant stillingsopslag torsdag i en anden landsdel, men bestemt jeg ville give min egen landsdel en chance først. Og nu der så kommet en stilling næsten magen til! Jeg kan nærmest ikke være I mig selv. Det er lige sådan noget jeg gerne vil lave og så kun få km fra mit hjem. Nu jeg bare vildt nervøs for de ikke finder min profil interessant :panik:
Senest rettet af 1234 10. jun 2018, 06:03, rettet i alt 1 gang.
3

Tilbage til "Job"