Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 16. dec 2015, 19:44

ShuruQ skrev:Hvordan visse mennesker formår at få deres hjerne til at brygge sådan noget her sammen :gruble:?


Jeg fårsådan en lyst til at skrive "Hvis du kører med samme bus som muslimerne,må I da nå frem på samme tid?"

:D
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guldfisk » 16. dec 2015, 19:48

ShuruQ skrev:Hvordan visse mennesker formår at få deres hjerne til at brygge sådan noget her sammen :gruble:?


Fanfiction over Hannes toiletpapir-ting?
8
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 16. dec 2015, 20:19

Hvem det har lavet designet på de danske håndboldkvinders shorts :gruble: På indersiden af begge ben er der en rød bane stof, som man ikke rigtig ser-ser. Man aner bare lige noget rødt mellem benene på dem. Det er ikke særlig elegant lavet, slet ikke til kvinder.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 16. dec 2015, 20:47

At jeg får absolut ingen notifikationer for likes, her til aften.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 16. dec 2015, 20:55

Lemonella skrev:
Kommodedyret skrev:At jeg får absolut ingen notifikationer for likes, her til aften.


Det gør jeg heller ikke.


Men citater får jeg dog for.
Jeg har fyi lige liket dig to gange :D
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. dec 2015, 22:36

Guldfisk skrev:
ShuruQ skrev:Hvordan visse mennesker formår at få deres hjerne til at brygge sådan noget her sammen :gruble:?


Fanfiction over Hannes toiletpapir-ting?

Jeg har en stærk formodning om, at gnavne danskere står bag flest "det er en muslim, der skriver det her bras" og at gnavne muslimer står bag de fleste af den slags, som ShuruQ lige postede.
Altså omvendt markedsføring-agtigt. Det er det, der virker bedst, så man kan ikke beskylde dem for at være dumme faktisk.

Det er lidt ligesom rigtig mange af de videoer, der florerer af israelske soldater, der gør ditten og datten ved palæstinensere er helt tydeligt fabrikeret af anti-israelere.
Det betyder ingenlunde at jeg ikke tror på at det foregår, det er bare så fordummende og åndssvagt synes jeg.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. dec 2015, 22:52

Jeg undrer mig over, at det kun er Enhedslisten, Dansk Folkeparti og Alternativet, der stemte for Enhedslistens forslag om, at folketingspolitikere skal følge samme pensionsalder som øvrige befolkning.
Dvs at kun de partier, som af mange bliver betragtet som lidt tossegode (alternativt tosse-dårlige alt efter hvilken lejr man befinder sig i) stemmer i overensstemmelse med befolkningens ønsker.

Hvis noget er tankevækkende, så er det vist dét!

Der var een, der i forbindelse med afstemningen om retsforbeholdet argumenterede sit ja med, at når langt de fleste af partierne vil have os til at stemme ja, så er det nok fordi de ved, hvad de snakker om. Altså implicit, at det ved EL, O og Å ikke.
Det bør give anledning til seriøse overvejelser, idet det ser ud som om, at ja-partierne stemmer ud fra, hvad der er bedst for dem personligt og ikke ud fra, hvad der er bedst for Danmark.

Hvis der var en god og logisk årsag til, at de fleste partier ikke vil hæve pensionsalderen for folketingspolitikere, så burde de brandhyleme da bare fortælle det? Istedet for at sætte sig til at vente på shit-stormen med en selvtilfreds mine.
Det er helt utroligt provokerende overfor den danske befolkning.

Hvis nogen herinde, kan komme på et godt argument for, at de bør pensioneres så tidligt, så vil jeg rigtig gerne høre det.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. dec 2015, 23:16

Daine skrev:Hvem det har lavet designet på de danske håndboldkvinders shorts :gruble: På indersiden af begge ben er der en rød bane stof, som man ikke rigtig ser-ser. Man aner bare lige noget rødt mellem benene på dem. Det er ikke særlig elegant lavet, slet ikke til kvinder.

Jeg kan ikke huske, om det var landsholdet eller et af de store klubhold, men de havde også engang reklame for naturgas bag på bukserne! :genert:
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. dec 2015, 23:22

ShuruQ skrev:Jeg får også udelukkende for citater.

Troede eller lige det var fordi ingen kunne lide mig, men kan da se på mine indlæg der er likes på nogle af dem :-D.

Det er åbenbart lidt random ... men lige for lidt siden fik jeg notits om det like, du havde givet mig i denne tråd. Så det er ikke helt slået fra :gruble:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 16. dec 2015, 23:26

kidkomb skrev:Jeg undrer mig over, at det kun er Enhedslisten, Dansk Folkeparti og Alternativet, der stemte for Enhedslistens forslag om, at folketingspolitikere skal følge samme pensionsalder som øvrige befolkning.
Dvs at kun de partier, som af mange bliver betragtet som lidt tossegode (alternativt tosse-dårlige alt efter hvilken lejr man befinder sig i) stemmer i overensstemmelse med befolkningens ønsker.

Hvis noget er tankevækkende, så er det vist dét!

Der var een, der i forbindelse med afstemningen om retsforbeholdet argumenterede sit ja med, at når langt de fleste af partierne vil have os til at stemme ja, så er det nok fordi de ved, hvad de snakker om. Altså implicit, at det ved EL, O og Å ikke.
Det bør give anledning til seriøse overvejelser, idet det ser ud som om, at ja-partierne stemmer ud fra, hvad der er bedst for dem personligt og ikke ud fra, hvad der er bedst for Danmark.

Hvis der var en god og logisk årsag til, at de fleste partier ikke vil hæve pensionsalderen for folketingspolitikere, så burde de brandhyleme da bare fortælle det? Istedet for at sætte sig til at vente på shit-stormen med en selvtilfreds mine.
Det er helt utroligt provokerende overfor den danske befolkning.

Hvis nogen herinde, kan komme på et godt argument for, at de bør pensioneres så tidligt, så vil jeg rigtig gerne høre det.

Liberal Alliance ville have stemt for Enhedslistens forslag. De lavede en fejl og stemte imod. De har lovet at støtte forslaget ved 2. behandlingen.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. dec 2015, 23:31

landsbytossen skrev:Liberal Alliance ville have stemt for Enhedslistens forslag. De lavede en fejl og stemte imod. De har lovet at støtte forslaget ved 2. behandlingen.

Bwahaha, jeg er ikke helt sikker på, hvorfor jeg finder det så morsomt. Ganske givet noget med Joachim B. Olsen :lol:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 16. dec 2015, 23:36

kidkomb skrev:
landsbytossen skrev:Liberal Alliance ville have stemt for Enhedslistens forslag. De lavede en fejl og stemte imod. De har lovet at støtte forslaget ved 2. behandlingen.

Bwahaha, jeg er ikke helt sikker på, hvorfor jeg finder det så morsomt. Ganske givet noget med Joachim B. Olsen :lol:

Det kan være hans skyld. Det var noget med, de misforstod forslaget :D
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mi55y » 17. dec 2015, 08:46

Jeg undrer mig over i hvor høj grad facebook faktisk "udspionerer" sine brugere. Et par eksempler:

Dagen efter at min date havde købt min fødselsdagsgave på nettet (som var enormt svær at opdrive - jeg selv har jævnligt forsøgt i flere år), dukkede der på min tidslinje en reklame for lige præcis den ting op fra lige præcis den hjemmeside, hvorfra han havde bestilt.

Siden jeg i en messengersamtale skrev noget om, at jeg havde været herresej til dart en aften i byen, fik jeg dagligt i en uge efter en reklame for dartskiver på min tidslinje...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Firebird » 17. dec 2015, 08:54

Lemonella skrev:^ Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg faktisk politikerne i mange tilfælde, er fulde af løgn. De kan ikke være uvidende om, hvordan systemet fungerer og er de det, burde de undervise i den slags, inden de får plads i folketinget.


Regel nr. 1 i politik. Du skal ikke sige sandheden, men derimod skal du sige det der forhindrer dine modstandere i at få ram på dig. Det er en del af det politiske spil. Kan du huske hvordan det gik Elbæk da han lige pludselig fik lyst til at lege "policy of truth". Han røg ud på røv og albuer.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mi55y » 17. dec 2015, 09:00

Skumfidusen skrev:
Mi55y skrev:Jeg undrer mig over i hvor høj grad facebook faktisk "udspionerer" sine brugere. Et par eksempler:

Dagen efter at min date havde købt min fødselsdagsgave på nettet (som var enormt svær at opdrive - jeg selv har jævnligt forsøgt i flere år), dukkede der på min tidslinje en reklame for lige præcis den ting op fra lige præcis den hjemmeside, hvorfra han havde bestilt.

Siden jeg i en messengersamtale skrev noget om, at jeg havde været herresej til dart en aften i byen, fik jeg dagligt i en uge efter en reklame for dartskiver på min tidslinje...


Det MÅ simpelt hen ikke undre dig. Det er jo det facebook lever af. Det er en stor maskine til at lave produktet, brugerne, mere attraktive over for kunderne. Og jo bedre facebook kender sig produkt, desto mere er det værd for kunderne.

Facebook og googles hele eksistensgrundlag er at snage så meget de overhovedet kan i alt vi gør. Facebook er IKKE et socialt netværk som forretning. Det er en maskine der opsamler data om sine brugere og sælger det til sine annoncører.


Jeg undrer mig ikke over, at de gør det. Det er jeg udmærket klar over. Jeg undrer mig over, at de gør det i så høj grad. Altså, at jeg har nævnt ordet dart en enkelt gang i en messengersamtale, betyder jo ikke, at jeg er megafan af dart. Tænker bare at de kunne målrette deres reklamer bedre ved f.eks. at gå efter ting, som jeg søger på eller har liket. Synes det andet er lidt overkill.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"