Bryllup 23.06.18

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf FruKuk » 10. jun 2018, 16:43

godtnavn skrev:
1234 skrev:Jeg blev også ked af det når folk meldt afbud. Alle dem til festen havde vidst datoen et år i forvejen. To af dem havde ingen forklaring. De to andre forstår jeg godt. De slog op to dage før de skulle melde om de kom. Det havde jeg heller ikke orker hverken at den anden eller fejre kærligheden efter sit brud 3 uger før.


Altså det er en måned siden folk skulle give svar, så det er folk der har sagt de kommer og derefter har meldt fra. Afbud før su var lidt nemmere at håndterer synes jeg.


Det var jeg også blevet ked af. Og sur
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. jun 2018, 16:54

Det ene afbud, de to fra kærestens familie som skulle komme til receptionen er ala "Min kæreste har fået en fibersprægning og den når ikke at blive god" og jeg tænker lidt, hvorfor melder I begge afbud af den grund? Altså hvorfor tager kvinden, som rent faktisk er den der er biologisk i familie så ikke afsted alene? Jeg tænker det nok er fordi det var ham der skulle kører, men forstår ikke hvorfor hun ikke selv kan, kan kører med nogle andre eller bare tage toget... Jeg kunne ikke overskue at svare hende. Det er voksne mennesker så det virker helt skørt føler jeg. Men det er kærestens familie og kan ikke voerskue at blive uvenner med dem selvom jeg virkelig har lyst til at komme med et halvsurt svar.

Så er der to bekendte af mig (mor og barn) der melder fra da det falder sammen med at det ældre barn skal hentes fra efterskolen og en anden ting også, det er forståeligt, men tænker bare at de vel har kendt den dato længe? Så det er jeg også lidt træt af og har ikke svaret.

Sidst er der en af vores fælles venner, som faktisk var med kæresten på polterabend i forgårs, han skulle rejse dagen efter vores bryllup på en rejse han har glædet sig til længe. Hans ven der stod for at købe billetterne har netop sendt ham hans billet, men har købt til d. 23. og ikke d. 24. som de havde aftalt. Det er virkelig ærgeligt, omend han ikke er en af vores allertætteste venner, men vi har kendt ham i rigtig mange år og altid holdt af hinanden, så er ked af han ikke kommer. Men det ville være lidt nemmere at tackle hvis hans afbud ikke var kommet samtidig med alle andres.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. jun 2018, 20:01

For at opveje afbuddene har min brors kæreste som ellers ikke kunne komme da hun er ved at uddanne sig til pilot og derfor bor på Island netop skrevet og hørt om hun må komme alligevel da det lader til hun får fløjet alt det hun skal allerede i denne uge og dermed godt kan tage til Danmark til brylluppet alligevel. Hun har godkendt et mindre navneskift på dagen (vi har bestilt bordkort fra udlandet så vi kan ikke lige nå at få et nyt med rette navn). Hende er jeg rigitg glad for kommer! Så hun hedder Elias for en dag :lol:

Hvilket minder mig om at jeg skal få lavet bordkortene til bordene, det var egentlig planen at jeg burde have nået denne weekend (vores bordplan kræver to bordkort per person).
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf FruKuk » 10. jun 2018, 20:06

Okay den der fibersprængning må fandme være af en seriøs karakter, når man 14 dage i forvejen ved, at man ikke bliver klar :stoned:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf FruKuk » 10. jun 2018, 20:07

Men super dejligt med svigerinden
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 20:08

FruKuk skrev:Okay den der fibersprængning må fandme være af en seriøs karakter, når man 14 dage i forvejen ved, at man ikke bliver klar :stoned:

Det vel bare en dårlig undskyldning.
Noget af min kæreste meldt også fra, fordi de havde slået hånden :gruble:
Fair nok man ikke gider, men kan man så ikke finde på en lidt bedre undskyldning :genert:
1
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. jun 2018, 20:30

1234 skrev:
FruKuk skrev:Okay den der fibersprængning må fandme være af en seriøs karakter, når man 14 dage i forvejen ved, at man ikke bliver klar :stoned:

Det vel bare en dårlig undskyldning.
Noget af min kæreste meldt også fra, fordi de havde slået hånden :gruble:
Fair nok man ikke gider, men kan man så ikke finde på en lidt bedre undskyldning :genert:


Jeg synes det er mega sært, især fordi det altså er hende der er familie og ham der er påhæng, ergo ville det give ret god mening at hun bare kom uden ham, tænker ikke han er så hårdt ramt at han har brug for en sygepasser i døgndrift :lol: Har virkelig lyst til at skrive god bedring med ham og at jeg håber for hende at hun en dag bliver selvstændig nok til at tage til et bryllup alene. Kvinden er 45-ish så det undre mig virkelig... Men jeg synes det er så svært hvad fanden man skal skrive når det nu ikke er min familie, vil gerne være lidt mere konstruktiv når det er kærestens familie, men omvendt vil jeg heller ikke bare skrive "det var ærgeligt". Så lige nu står den uden svar, ligesom de to andre beskeder med afbud...
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 20:32

godtnavn skrev:
1234 skrev:
FruKuk skrev:Okay den der fibersprængning må fandme være af en seriøs karakter, når man 14 dage i forvejen ved, at man ikke bliver klar :stoned:

Det vel bare en dårlig undskyldning.
Noget af min kæreste meldt også fra, fordi de havde slået hånden :gruble:
Fair nok man ikke gider, men kan man så ikke finde på en lidt bedre undskyldning :genert:


Jeg synes det er mega sært, især fordi det altså er hende der er familie og ham der er påhæng, ergo ville det give ret god mening at hun bare kom uden ham, tænker ikke han er så hårdt ramt at han har brug for en sygepasser i døgndrift :lol: Har virkelig lyst til at skrive god bedring med ham og at jeg håber for hende at hun en dag bliver selvstændig nok til at tage til et bryllup alene. Kvinden er 45-ish så det undre mig virkelig... Men jeg synes det er så svært hvad fanden man skal skrive når det nu ikke er min familie, vil gerne være lidt mere konstruktiv når det er kærestens familie, men omvendt vil jeg heller ikke bare skrive "det var ærgeligt". Så lige nu står den uden svar, ligesom de to andre beskeder med afbud...


Jeg tror vitterlig nogen mennesker i den aldersgruppe er så meget et vi, at de slet ikke overvejer, at man kan komme separat.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. jun 2018, 20:42

1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:
FruKuk skrev:Okay den der fibersprængning må fandme være af en seriøs karakter, når man 14 dage i forvejen ved, at man ikke bliver klar :stoned:

Det vel bare en dårlig undskyldning.
Noget af min kæreste meldt også fra, fordi de havde slået hånden :gruble:
Fair nok man ikke gider, men kan man så ikke finde på en lidt bedre undskyldning :genert:


Jeg synes det er mega sært, især fordi det altså er hende der er familie og ham der er påhæng, ergo ville det give ret god mening at hun bare kom uden ham, tænker ikke han er så hårdt ramt at han har brug for en sygepasser i døgndrift :lol: Har virkelig lyst til at skrive god bedring med ham og at jeg håber for hende at hun en dag bliver selvstændig nok til at tage til et bryllup alene. Kvinden er 45-ish så det undre mig virkelig... Men jeg synes det er så svært hvad fanden man skal skrive når det nu ikke er min familie, vil gerne være lidt mere konstruktiv når det er kærestens familie, men omvendt vil jeg heller ikke bare skrive "det var ærgeligt". Så lige nu står den uden svar, ligesom de to andre beskeder med afbud...


Jeg tror vitterlig nogen mennesker i den aldersgruppe er så meget et vi, at de slet ikke overvejer, at man kan komme separat.


Vi har mødt manden én gang, så de er vidst relativ nye, og ikke fasttømret "vi". Eller, jeg ved ikke om de er et nyt par faktisk, men hun er i hvert fald komet alene (eller hun har jo sine børn med) til alle familieting altid indtil i april...
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 20:46

godtnavn skrev:
1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:
FruKuk skrev:Okay den der fibersprængning må fandme være af en seriøs karakter, når man 14 dage i forvejen ved, at man ikke bliver klar :stoned:

Det vel bare en dårlig undskyldning.
Noget af min kæreste meldt også fra, fordi de havde slået hånden :gruble:
Fair nok man ikke gider, men kan man så ikke finde på en lidt bedre undskyldning :genert:


Jeg synes det er mega sært, især fordi det altså er hende der er familie og ham der er påhæng, ergo ville det give ret god mening at hun bare kom uden ham, tænker ikke han er så hårdt ramt at han har brug for en sygepasser i døgndrift :lol: Har virkelig lyst til at skrive god bedring med ham og at jeg håber for hende at hun en dag bliver selvstændig nok til at tage til et bryllup alene. Kvinden er 45-ish så det undre mig virkelig... Men jeg synes det er så svært hvad fanden man skal skrive når det nu ikke er min familie, vil gerne være lidt mere konstruktiv når det er kærestens familie, men omvendt vil jeg heller ikke bare skrive "det var ærgeligt". Så lige nu står den uden svar, ligesom de to andre beskeder med afbud...


Jeg tror vitterlig nogen mennesker i den aldersgruppe er så meget et vi, at de slet ikke overvejer, at man kan komme separat.


Vi har mødt manden én gang, så de er vidst relativ nye, og ikke fasttømret "vi". Eller, jeg ved ikke om de er et nyt par faktisk, men hun er i hvert fald komet alene (eller hun har jo sine børn med) til alle familieting altid indtil i april...


Så er det sgu bare sært.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. jun 2018, 20:48

Det er mega sært... Måske jeg bare skal skrive god bedring og at jeg håber han kommer sig, for det må jo være slemt når han har brug for hun bliver hjemme og passer ham. Åh jeg har så meget lyst til at skrive noget ala det, men jeg ved jo godt det er dumt, er bare blevet sur og har ikke lyst til bare at ignorere det...
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 20:50

godtnavn skrev:Det er mega sært... Måske jeg bare skal skrive god bedring og at jeg håber han kommer sig, for det må jo være slemt når han har brug for hun bliver hjemme og passer ham. Åh jeg har så meget lyst til at skrive noget ala det, men jeg ved jo godt det er dumt, er bare blevet sur og har ikke lyst til bare at ignorere det...

Bare vær høfligt. Det har jeg været ved alle.
Der ingen grund til at blive uvenner med folk.
Det er spild af tid. Jeg lader bare være med at invitere folk en anden gang.
3
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. jun 2018, 21:03

1234 skrev:
godtnavn skrev:Det er mega sært... Måske jeg bare skal skrive god bedring og at jeg håber han kommer sig, for det må jo være slemt når han har brug for hun bliver hjemme og passer ham. Åh jeg har så meget lyst til at skrive noget ala det, men jeg ved jo godt det er dumt, er bare blevet sur og har ikke lyst til bare at ignorere det...

Bare vær høfligt. Det jeg været ved alle.
Der ingen grund til at blive uvenner med folk.
Det er spild af tid. Jeg lader bare være med at invitere folk en anden gang.


Jeg tror bare jeg lige pt er i et mindre oprør fordi det er gået op for mig jeg i lidt for mange år har været lidt for flink og ladet folk træde på mig uen at sige fra, så de her uger har jeg et enormt behov for at sige "hold kæft" og smække med døren når nogen gør mig ked af det. Ikke videre konstruktivt, men det er det omvendte heller ikke, jeg tror det ville være klogt at finde en gylden mellemvej :lol:

Hvis vi lader vær med at inviterer hende en anden gang men inviterer alle andre lige så langt ude i familien vil der helt sikkert komme kæmpe drama, så det er desværre ikke en mulighed memindre vi virkelig vil have uvenskab og drama. Det kunne ellers være dejlig nemt og har jeg tænkt mig at gøre med en af vores venner (ikke ham der har meldt afbud nu her).
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf 1234 » 10. jun 2018, 21:15

Jeg ville nok hellere have drama over en invitation jeg ikke sendte end lave drama over et afbud, men det nok bare hvem man er.
1
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Bryllup 23.06.18

Indlægaf godtnavn » 10. jun 2018, 21:43

1234 skrev:Jeg ville nok hellere have drama over en invitation jeg ikke sendte end lave drama over et afbud, men det nok bare hvem man er.


Jeg tror bare ikke jeg vil gide drama om en glad fest en dag i fremtiden, fordi den slags altid gør mig i dårligt humør, og lige nu er jeg i dårlig humør over hende, og så vil jeg hellere få den dårlige stemning overstået på en gang hvis det giver mening? Derudover synes jeg også det ville være mærkeligt at sige "ja der var det der du sagde for 2 år siden, det sagde jeg godt nok var fint, men i virkeligheden gjorde det mig ked af det og derfor bliver du ikke inviteret nu her til noget helt andet". Så hellere tage det i situationen, men det ved jeg omvendt heller ikke om jeg orker, men siger jeg ikke noget nu synes jeg ikke jeg kan sige jeg var sur/ked af det over det på et senere tidspunkt.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"