Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 17. dec 2015, 11:00

1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 11:40


I told you so.

Og må jeg i den forbindelse have lov at citere artiklen:

Hvorfor er mange kommentarer fra unge drenge?
Man kan kun kommentere billeder og opdateringer på Hanne Pedersens profil, hvis man er venner med hende. Men mange af kommentarerne på hendes billeder er skrevet af unge drenge. Flere af dem er unge fyre med mellemøstlige navne.


Præcis dét der var min pointe.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 17. dec 2015, 11:49

Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

I hendes iver efter at flashe på Facebook har hun vist lige glemt min skrift bærer præg af min arm har været brækket 3 steder på en gang.

Er det upassende at håbe hun bliver virkelig virkelig flov når hun opdager de er fra mig?
14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 11:51

hotlips skrev:Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

I hendes iver efter at flashe på Facebook har hun vist lige glemt min skrift bærer præg af min arm har været brækket 3 steder på en gang.

Er det upassende at håbe hun bliver virkelig virkelig flov når hun opdager de er fra mig?

Er det upassende at håbe, at hun falder og slår sig hårdt?
Det er da utilgiveligt overfor en 15-årig pige eller er det bare mig?
13
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 11:52

Det er fandme upassende, at jeg skal forberede et lille oplæg om, hvorfor musik er det bedste fag i folkeskolen, og hvordan jeg kan bidrage med at gøre musik til en del af hverdagen, og så er jeg bare fuldstændig tom i hovedet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 17. dec 2015, 12:13

hotlips skrev:Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

I hendes iver efter at flashe på Facebook har hun vist lige glemt min skrift bærer præg af min arm har været brækket 3 steder på en gang.

Er det upassende at håbe hun bliver virkelig virkelig flov når hun opdager de er fra mig?


Shit hvor ville jeg blive ked af det og skuffet hvis min mor postede et billede af en gave til mig, måske uåbnet men med kommentar om hvor blød den er og om mon ikke det er tøj. :sur:
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 17. dec 2015, 12:23

kidkomb skrev:
hotlips skrev:Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

I hendes iver efter at flashe på Facebook har hun vist lige glemt min skrift bærer præg af min arm har været brækket 3 steder på en gang.

Er det upassende at håbe hun bliver virkelig virkelig flov når hun opdager de er fra mig?

Er det upassende at håbe, at hun falder og slår sig hårdt?
Det er da utilgiveligt overfor en 15-årig pige eller er det bare mig?


Det er ihvertfald ikke pænt gjort det kan vi hurtigt blive enige om,det har bestemt ikke været min hensigt at gøre hende flov og jeg ville gerne nive moren hårdt for at risikere at gøre hende utilpas fordi jeg nu har valgt at sende hende blomster.

Og havde det været en ung fyr...det havde da været rædsomt atrisikere han følte sig hængt ud bare for at gøre noget der på ingen måde kan
genere andre.

Men min egen forfængelighed har det generelt ikke fedt med at jeg skriver som jeg gør,jeg kunne godt leve med at min kusine lagde min skrift ud fordi hun bare ville vise hun er blevet glad for at få blomster,men at se den smidt hos hendes mor for at drille og se folk trampe i at man skriver som et barn...det synes jeg ikke er ret fedt.
7
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 17. dec 2015, 12:40

Var lige på posthuset for at hente en pakke. Det er et af de mange som engang var et velfungerende, stort og travlt posthus, men som nu er en lillebitte grim postbutik i et supermarked hvor der ikke er plads til meget mere end fire kunder ad gangen. Det er juletid, så der er selvfølgelig rigtig mange som skal hente pakker.... Der stod vel en 30 mennesker eller sådan noget da jeg kom, så supermarkedets gæster kunne nærmest ikke komme ind ad døren.

Nå, men jeg ventede i 45 min. Og de 45 min. kunne være halveret hvis bare halvdelen af kunderne havde husket at medbringe ID eller bare vidste sådan noooogenlunde hvad de rent faktisk skulle.

En mand bad om at få opremset fem forskellige forsendelsesmetoder med fem forskellige priser for at sende sin pakke til Tyskland inden jul, og for hver gang han fik opremset en ny metode, så havde han selvfølgelig glemt prisen på den foregående, så han skulle liiiige have det opremset igen. Og da han så endelig havde fået alle mulighederne fortalt, skulle han jo liiiiiige stå og overveje lidt.... og tænke over det.... Om det nu også var det smaaaaaarteste? Tjaaaa.... Joooo meeeeeeeennnnnnnn...... Nå, men så havde han forresten hverken taget penge eller dankort med, så han måtte alligevel gå med uforrettet sag. Efter at have holdt køen hen i ti minutter.

:tie:

Post Danmark har altså en rimelig fin hjemmeside hvor man kan slå alle forsendelsesmetoderne op og sidde i ro og mag og sammenligne dem indtil man har fundet ud af hvad man synes er bedst. Tænk at bruge ti minutter ved én ud af de to åbne kasser på dét mens der stod en konstant voksende kø bagved ham. Ej men det er så uforskammet...

Så var der en anden som heller ikke havde kontanter og hvis kort de ikke kunne tage, så han spurgte om vej til en hæveautomat, men han kendte ikke vejnavnene i området, så det tog flere minutter for personalet at forklare ham hvor han skulle gå hen.... Indtil de til sidst gav op og tegnede ham et kort. Arrrmen! :lol:

Halvdelen af dem, som skulle hente pakker, havde ikke ordentligt ID med og brugte så tid på at skælde personalet ud fordi de ikke bare kunne udlevere værdiforsendelser uden.

En dame, som stod ved siden af mig, stod og brokkede sig højlydt over hvordan "den her postbutik bare slet ikke fungerer!!!" selvom den faktisk fungerede ret fint - man kunne se at de havde styr på systemerne bag disken, men de kan jo ikke gøre ret meget ved at der er rigtig mange kunder på én gang og at kunderne ikke aner hvad de laver.

Og for at gøre det endnu bedre, så stod der en eller anden klovn i samtlige 45 minutter og brølede seriøst dårlige vittigheder ud over forsamlingen som en slags underholdningsservice til de ventende. Det havde været meget fint hvis han rent faktisk var sjov, men han var simpelthen så tåkrummende træls at høre på. Man kunne se hvordan folks ansigter bare blev mere og mere desperate efter at komme ud i takt med at han udfoldede sig.

Fremover vil jeg bede venner og veninder om, såfremt de meget gerne vil sende mig julegaver, at få dem afsted i starten af november....
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 17. dec 2015, 12:50

ShuruQ skrev:
hotlips skrev:Min kusine har fødselsdag,hun bliver 15 ,der er kommet blomster mens hun ikke var hjemme så nu har hendes mor smidt dem og kortet på Facebook,godt nok uåbnet,men så man tydeligt kan se det er en ret klodset håndskrift og hun kommer med kommentarer om at det da tydeligvis er skrevet af et stort barn hun tror må være en dreng,det gør hendes venner også.

I hendes iver efter at flashe på Facebook har hun vist lige glemt min skrift bærer præg af min arm har været brækket 3 steder på en gang.

Er det upassende at håbe hun bliver virkelig virkelig flov når hun opdager de er fra mig?


:nerve: :nerve: :nerve: .

Der er så mange upassende aspekter i det der at jeg slet ikke ved hvor jeg skal starte:

1: Det er blomster til hendes datter. De skal IKKE på hendes Facebook mens datteren er ude af huset. Det kan de komme når datteren er kommet hjem, har set blomsterne og sagt ok for at hendes mor må dele.

2: Lad os nu sige det var fra en ung mand der måske havde taget sig mod til at sende blomster, så ville det nærmest være mobning af ham. Stakkels ham når han første gang skulle møde svigermor :tie:.

Og! Og! Og! Og1!

Kunne finde mange flere ting. Men tænker bare "hvad fanden bilder hun sig ind". Jeg vil gerne være fluen på væggen når hun opdager de er fra dig og måske skulle stå face/face, ville elske at høre forklaringen.


Jeg har ikke anden kontakt med moren end at vi er venner derinde så jeg kommer ikke til at se hende.jeg overvejede at skrive noget spidst men det gør jeg ikke,så får hun chancen for at forsvare sig og det synes jeg ikke hun skal ha.
Vi var nære veninder engang og jeg passede i vidt omfang min kusine og hendes yngre bror men da jeg selv formastede mig til at få barn syntes hun det var så for meget at hun cuttede mig.

Så vores forhold er i forvejen baseret på ren høflighed og hun vil sikkert ikke synes det er så sjovt mere når hun opdager det er mig og at jeg har kunnet læse med.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 13:06

Kattefjæs skrev:Var lige på posthuset for at hente en pakke. Det er et af de mange som engang var et velfungerende, stort og travlt posthus, men som nu er en lillebitte grim postbutik i et supermarked hvor der ikke er plads til meget mere end fire kunder ad gangen. Det er juletid, så der er selvfølgelig rigtig mange som skal hente pakker.... Der stod vel en 30 mennesker eller sådan noget da jeg kom, så supermarkedets gæster kunne nærmest ikke komme ind ad døren.

Nå, men jeg ventede i 45 min. Og de 45 min. kunne være halveret hvis bare halvdelen af kunderne havde husket at medbringe ID eller bare vidste sådan noooogenlunde hvad de rent faktisk skulle.

En mand bad om at få opremset fem forskellige forsendelsesmetoder med fem forskellige priser for at sende sin pakke til Tyskland inden jul, og for hver gang han fik opremset en ny metode, så havde han selvfølgelig glemt prisen på den foregående, så han skulle liiiige have det opremset igen. Og da han så endelig havde fået alle mulighederne fortalt, skulle han jo liiiiiige stå og overveje lidt.... og tænke over det.... Om det nu også var det smaaaaaarteste? Tjaaaa.... Joooo meeeeeeeennnnnnnn...... Nå, men så havde han forresten hverken taget penge eller dankort med, så han måtte alligevel gå med uforrettet sag. Efter at have holdt køen hen i ti minutter.

:tie:

Post Danmark har altså en rimelig fin hjemmeside hvor man kan slå alle forsendelsesmetoderne op og sidde i ro og mag og sammenligne dem indtil man har fundet ud af hvad man synes er bedst. Tænk at bruge ti minutter ved én ud af de to åbne kasser på dét mens der stod en konstant voksende kø bagved ham. Ej men det er så uforskammet...

Så var der en anden som heller ikke havde kontanter og hvis kort de ikke kunne tage, så han spurgte om vej til en hæveautomat, men han kendte ikke vejnavnene i området, så det tog flere minutter for personalet at forklare ham hvor han skulle gå hen.... Indtil de til sidst gav op og tegnede ham et kort. Arrrmen! :lol:

Halvdelen af dem, som skulle hente pakker, havde ikke ordentligt ID med og brugte så tid på at skælde personalet ud fordi de ikke bare kunne udlevere værdiforsendelser uden.

En dame, som stod ved siden af mig, stod og brokkede sig højlydt over hvordan "den her postbutik bare slet ikke fungerer!!!" selvom den faktisk fungerede ret fint - man kunne se at de havde styr på systemerne bag disken, men de kan jo ikke gøre ret meget ved at der er rigtig mange kunder på én gang og at kunderne ikke aner hvad de laver.

Og for at gøre det endnu bedre, så stod der en eller anden klovn i samtlige 45 minutter og brølede seriøst dårlige vittigheder ud over forsamlingen som en slags underholdningsservice til de ventende. Det havde været meget fint hvis han rent faktisk var sjov, men han var simpelthen så tåkrummende træls at høre på. Man kunne se hvordan folks ansigter bare blev mere og mere desperate efter at komme ud i takt med at han udfoldede sig.

Fremover vil jeg bede venner og veninder om, såfremt de meget gerne vil sende mig julegaver, at få dem afsted i starten af november....

Det kunne være vores postbutik, du beskriver.

Jeg har præsteret at være den upassende, da der var enormt mange mennesker, der ventede før mig.
Jeg kunne ikke forstå, hvorfor de gloede så sært, indtil det gik op for mig, at jeg ikke stod og nynnede i mit hovede, som jeg altid gør som tidsfordriv, men at lyden faktisk kom ud. Hvor længe jeg har stået og sunget "Glade jul" skal jeg lade være usagt.
11
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 13:24

Jeg har mødt mennesker, der i ramme alvor gør som ham manden med priserne på pakker til Tyskland. Med vilje.
For "Jeg har sgu krav på den service. Det er jo det de får deres penge for!"

Haha, det er jo helt sort. Jeg håber virkelig ikke, at jeg bliver sådan en gammel sur prut.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 17. dec 2015, 13:36

Det værste ved hele posthus-historien var faktisk at da jeg endelig fik min pakke, så var den gået i stykker.

Min meget søde veninde fra Tyskland havde sendt mig en gave bestående af porcelæn i en helt almindelig kuvert med et enkelt tyndt lag boble-plast indeni.

Heldigvis kunne jeg jo godt høre at det klirrede indeni, så jeg hældte den meget forsigtigt ud af kuverten på spisebordet.... Julegave i 5000 små porcelænssplinter, og det ventede jeg 45 minutter på under de forhold. :trist: :cuss: :nej: :/
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 18. dec 2015, 06:56

Radioreklamen for Smukfest, hvor de mener at man bare skal købe billetter til Smukfest for at komme sig over en vinterdepression :tie: Det er eddermame upassende overfor de mennesker, der faktisk har en depression.
11
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. dec 2015, 09:16

ShuruQ skrev:Det var upassende jeg lige var ved at sende et indlæg afsted hvor der i stedet for panerer torsk stod paneret stork :lol:.


Prøv at foreslå DF det til deres næste arrangement med spisning!
Det er super dansk, og de kunne nok godt trænge til lidt afveksling fra flæskestegen der ved de rødternede duge.
4
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 18. dec 2015, 10:16

Kunder... Eller i hvert fald en lille del af dem, er møghamrende upassende. Heldigvis er de fleste søde, men dem der kommer ind og tror at jeg kender deres tante Oda bedre end dem selv, og derfor nemt bør kunne udpege en gave, øv de er upassende. Og dem der knipser, kommanderer og fløjter til man skal komme hen til dem. Vi har en kø, I kommer ikke foran bare fordi i skaber Jer. Og dem der mener de lige kan snige sig til at få hjælp mens man hjælper en anden kunde, selvom man svarer høfligt nej, for derefter at trampe uforskammet ud af biksen. Og sidst men ikke mindst, uhøflige kunder der aldrig siger tak, spørger pænt eller viser en lillesmule taknemlighed, men i stedet siger DU SKAL konstant. ARRRG .

Det lettede. Og så afsted til en lille 8 timers vagt i en populær smykkeforetning :P
10

Tilbage til "Generelt"