And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf HappyHippo » 17. dec 2015, 10:51

milisa skrev:^Hvis du vil lave begge dele samtidig, så SKAL du stege anden i stegepose - ellers kommer flæskested til at smage af and......

I min familie er vi vant til at anden steges om formiddagen, parteres, og varmes om aftenen, efter flæskestegen er stegt. Har aldrig tænkt det som rester, men selvfølgelig har toby en pointe - men hey, hvis man er vant til rester juleaften, så synes man jo, at det er fantastisk! :-D


Min mor er vildt dårlig til at lave mad, så det er svært at tage imod hendes råd :genert:

Men når I nu allesammen gør det rr det vel ok? At stege anden først, lade den hvile mens stegen er i ovnen, smøre anden i fedt og give den et skud varme til sidst.

Og først partere den derefter? Eller skal den parteres før den bliver genvarmet?
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf HappyHippo » 17. dec 2015, 10:52

Ok, kunne læse den skal parteres før den genvarmes. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, den bliver tør. Uanset hvor meget fedt den får...
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf Sophies-mor » 17. dec 2015, 11:03

Jeg spiser helst ikke genopvarmet and - og slet ikke juleaften. Det bliver SÅ tørt.
Af samme årsag spiser jeg helst kun and juleaften, så kan flæskestegen spises af de andre og bruges til biks i juledagene.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 11:16

HappyHippo skrev:Ok, kunne læse den skal parteres før den genvarmes. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, den bliver tør. Uanset hvor meget fedt den får...

Hvis du laver den rigtigt, bliver den ikke tør.
Den skal ikke steges helt igennem i første omgang, og den skal ikke parteres før lige inden, den skal varmes. Og så skal man selvfølgelig ikke give den for meget.

Her er jeg så priviligeret, at min mor (der altså er ret god til at lave mad) ordner anden, for jeg giver ikke køb på min nystegte flæskesteg for en dum and.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf Pussikat82 » 17. dec 2015, 11:30

Sophies-mor skrev:Jeg spiser helst ikke genopvarmet and - og slet ikke juleaften. Det bliver SÅ tørt.
Af samme årsag spiser jeg helst kun and juleaften, så kan flæskestegen spises af de andre og bruges til biks i juledagene.


Så er det, fordi den er varmet for længe. Eller stegt for lang tid i første omgang. Jeg oplever ikke, at anden bliver tør, selvom jeg steger den dagen i forvejen og opvarmer den smurt med andefedt.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf Sophies-mor » 17. dec 2015, 11:47

Pussikat82 skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg spiser helst ikke genopvarmet and - og slet ikke juleaften. Det bliver SÅ tørt.
Af samme årsag spiser jeg helst kun and juleaften, så kan flæskestegen spises af de andre og bruges til biks i juledagene.


Så er det, fordi den er varmet for længe. Eller stegt for lang tid i første omgang. Jeg oplever ikke, at anden bliver tør, selvom jeg steger den dagen i forvejen og opvarmer den smurt med andefedt.

Vi har sjældent haft held med det, uanset hvordan vi har stegt/ opvarmet.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf Pussikat82 » 17. dec 2015, 11:50

Sophies-mor skrev:
Pussikat82 skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg spiser helst ikke genopvarmet and - og slet ikke juleaften. Det bliver SÅ tørt.
Af samme årsag spiser jeg helst kun and juleaften, så kan flæskestegen spises af de andre og bruges til biks i juledagene.


Så er det, fordi den er varmet for længe. Eller stegt for lang tid i første omgang. Jeg oplever ikke, at anden bliver tør, selvom jeg steger den dagen i forvejen og opvarmer den smurt med andefedt.

Vi har sjældent haft held med det, uanset hvordan vi har stegt/ opvarmet.


Ærgerligt. Jeg har aldrig oplevet problemer.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf HappyHippo » 17. dec 2015, 13:00

Jeg kigger på en opskrift hvor den skal have 6 timer ved 130 grader. Er det for meget hvis den skal opvarmes?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: And og flæskesteg, men kun 1 ovn

Indlægaf vibbsen » 20. dec 2015, 11:42

Jeg fandt faktisk lige denne opskrift på "langtidsstegt and lavet dagen før"...Birthes opskrifter plejer at virke OK.

Jeg laver flæskesteg i min webergrill og ænderne i ovnen....Flæskesteg bliver bedst i weber - ænder bliver bedst i ovn. Jeg overvejer dog lige om ænderne skal have et drøn i grillen til sidst i år...Bare for at få lidt fornyelse :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Mad og drikke"