Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. jun 2018, 08:22

Vi har pt verdens kedeligste soveværelse. Jeg havde håbet at finde et billede eller to på ferien vi lige hsr været på. Men nej.

Jeg er blevet lidt inspireret af Scrooge tråd og tænker at male endevæggen i en farve. Jeg er ret glad for koral. Men tænker om det bliver liiidt for piget? Har tænkt mig at holde min helt uden for og da han er i Asien opdager han det alligevel først om 5 uger. Og ja ja, jeg kender ham godt nok til at vide at det er okay at gøre.

Der er et vindue i væggen, skal siderne på det også males, eller forblive hvide :gruble:

Det er de her toner jeg tænker det skal være. Nr 3 eller 4 på farvekortet
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf LadyFox » 10. jun 2018, 08:24

Neverkont skrev:
LadyFox skrev: Og skal jeg regne med de er i gang med alle rum på en gang?


Der er ved at blive skiftet vinduer i den ejendom min bror bor i, og dér tager de én side af ejendommen af gangen. Sandsynligvis fordi liften skal flyttes.

Det giver mening at gøre det på den måde. :)
1
...
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. jun 2018, 11:22

FormerlyKnownAs skrev:Vi har pt verdens kedeligste soveværelse. Jeg havde håbet at finde et billede eller to på ferien vi lige hsr været på. Men nej.

Jeg er blevet lidt inspireret af Scrooge tråd og tænker at male endevæggen i en farve. Jeg er ret glad for koral. Men tænker om det bliver liiidt for piget? Har tænkt mig at holde min helt uden for og da han er i Asien opdager han det alligevel først om 5 uger. Og ja ja, jeg kender ham godt nok til at vide at det er okay at gøre.

Der er et vindue i væggen, skal siderne på det også males, eller forblive hvide :gruble:

Det er de her toner jeg tænker det skal være. Nr 3 eller 4 på farvekortet


Nå, men jeg gik igang og jeg ELSKER det og hsr lyst til at male vægge overalt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 10. jun 2018, 13:49

Lulu skrev:Gardiner:

Vi snakker om foldegardiner til vores hus.
Er jeres erfaring (vi har ingen med sådanne gardiner), at man får hvad man betaler for? Vil jysk/bilka udgaven altid være dårligere end botex /garant?
Fungerer mørklægning med foldegardiner, eller skal vi ud i rullegardiner der?

Jeg har nogle foldegardiner i bomuld fra Jysk, men de er desværre udgået.

Jeg har været på jagt efter nogle nye og tilsvarende, da jeg ikke vil have hverken rullegardiner eller plissegardiner, men uden held. Da jeg i stedet besluttede mig for at få persienner i "træ" fra Jysk måtte jeg opgive fordi målene ikke passede :rulle: Jeg fik nogle forskellige anbefalinger her i tråden til foldegardiner, men prismæssigt var de ret dyre. Jeg har ikke fundet en erstatning for mine foldegardiner endnu, da jeg er glad for dem, men de kan ikke vaskes så de trænger til at blive udskiftet.

Mine foldegardiner er hvide og selve stoffet er ret tyndt, men det fungerer fint i min stue for der kommer masser af lys igennem. Jeg er dog ikke sikker på at jeg ville vælge dem i mit soveværelse fx. Men ellers fungerer de rigtig godt. De er enkle, diskrete og idiotsikre(modsat rullegardiner som jeg altid får ødelagt :rulle:)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf avdotja » 10. jun 2018, 16:29

FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi har pt verdens kedeligste soveværelse. Jeg havde håbet at finde et billede eller to på ferien vi lige hsr været på. Men nej.

Jeg er blevet lidt inspireret af Scrooge tråd og tænker at male endevæggen i en farve. Jeg er ret glad for koral. Men tænker om det bliver liiidt for piget? Har tænkt mig at holde min helt uden for og da han er i Asien opdager han det alligevel først om 5 uger. Og ja ja, jeg kender ham godt nok til at vide at det er okay at gøre.

Der er et vindue i væggen, skal siderne på det også males, eller forblive hvide :gruble:

Det er de her toner jeg tænker det skal være. Nr 3 eller 4 på farvekortet


Nå, men jeg gik igang og jeg ELSKER det og hsr lyst til at male vægge overalt

Okay; der var ikke langt fra tanke til handling der :D
2
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 11. jun 2018, 12:46

Engang hed det sig at der var (en del) penge at spare hvis man købte vinduer i Polen fremfor i DK.

Er det stadig sådan, og hvis det er: Hvordan hulan bærer man sig så ad når man ikke taler polsk?
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 12. jun 2018, 07:49

Jeg har et spørgsmål mere :)

Foran min hoveddør har jeg kedelige grå fliser. (udendørs)
Jeg vil gerne have noget farve og liv, men det skal kunne holde til både vejr og slid.

Google hjalp mig med at finde noget der hedder "at svumme" med cement, og man kan jo indfarve cement, så jeg overvejer at lave 4-5 forskellige farver tyndt svumme-blanding og så komme det på fliserne, men jeg kan ikke gennemskue om det kan holde eller om der er en smartere løsning.

Ved I det? :)
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Buffy » 12. jun 2018, 14:48

Må man fjerne gamle telefontid og ledninger?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Panton » 13. jun 2018, 13:30

Buffy skrev:Må man fjerne gamle telefontid og ledninger?



Uanset hvor mange gange jeg læser dit indlæg så giver det ikke mening, hvad mener du?? :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 13:34

Panton skrev:
Buffy skrev:Må man fjerne gamle telefontid og ledninger?



Uanset hvor mange gange jeg læser dit indlæg så giver det ikke mening, hvad mener du?? :genert:

Telefonstik måske? Dem man bl.a brugte til fastnettelefoner.

Det er mit bedste bud, men jeg ved ikke hvorfor de skulle fjernes da de stadig kan bruges til andre ting, så pas :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jun 2018, 13:54

Buffy skrev:Må man fjerne gamle telefontid og ledninger?



Jeg har fjernet flere hjemme hos os og regner med at fjerne dem alle. Der vil vel altid være en hovedledning som man kan koble på igen, hvis man skulle få det behov.
Vi kan ikke se behovet da vi kun har mobiltelefoner og mobilt internet. I august får vi også fiber, og så er de gamle telefonstik vel ikke længere et brugbart alternativ.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sof » 13. jun 2018, 13:58

KitKat skrev:Jeg har et spørgsmål mere :)

Foran min hoveddør har jeg kedelige grå fliser. (udendørs)
Jeg vil gerne have noget farve og liv, men det skal kunne holde til både vejr og slid.

Google hjalp mig med at finde noget der hedder "at svumme" med cement, og man kan jo indfarve cement, så jeg overvejer at lave 4-5 forskellige farver tyndt svumme-blanding og så komme det på fliserne, men jeg kan ikke gennemskue om det kan holde eller om der er en smartere løsning.

Ved I det? :)

Ved du om det er samme princip som man gør på murstensvægge?
Vi har lige fået pudset noget mur op og jeg er næsten sikker på at jeg hørt ordet “svumme” i den forbindelse, ved selvfølgelig ikke om det er samme materiale, men jeg tror ikke det vi har fået lavet, ville holde til at blive gået på hver gang man går ind og ud af døren.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 13. jun 2018, 15:12

Sof skrev:
KitKat skrev:Jeg har et spørgsmål mere :)

Foran min hoveddør har jeg kedelige grå fliser. (udendørs)
Jeg vil gerne have noget farve og liv, men det skal kunne holde til både vejr og slid.

Google hjalp mig med at finde noget der hedder "at svumme" med cement, og man kan jo indfarve cement, så jeg overvejer at lave 4-5 forskellige farver tyndt svumme-blanding og så komme det på fliserne, men jeg kan ikke gennemskue om det kan holde eller om der er en smartere løsning.

Ved I det? :)

Ved du om det er samme princip som man gør på murstensvægge?
Vi har lige fået pudset noget mur op og jeg er næsten sikker på at jeg hørt ordet “svumme” i den forbindelse, ved selvfølgelig ikke om det er samme materiale, men jeg tror ikke det vi har fået lavet, ville holde til at blive gået på hver gang man går ind og ud af døren.


Ja, det er præcis det samme, jeg tænkte man kunne overføre til fliserne. Øv :-(
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Sof » 13. jun 2018, 16:24

KitKat skrev:
Sof skrev:
KitKat skrev:Jeg har et spørgsmål mere :)

Foran min hoveddør har jeg kedelige grå fliser. (udendørs)
Jeg vil gerne have noget farve og liv, men det skal kunne holde til både vejr og slid.

Google hjalp mig med at finde noget der hedder "at svumme" med cement, og man kan jo indfarve cement, så jeg overvejer at lave 4-5 forskellige farver tyndt svumme-blanding og så komme det på fliserne, men jeg kan ikke gennemskue om det kan holde eller om der er en smartere løsning.

Ved I det? :)

Ved du om det er samme princip som man gør på murstensvægge?
Vi har lige fået pudset noget mur op og jeg er næsten sikker på at jeg hørt ordet “svumme” i den forbindelse, ved selvfølgelig ikke om det er samme materiale, men jeg tror ikke det vi har fået lavet, ville holde til at blive gået på hver gang man går ind og ud af døren.


Ja, det er præcis det samme, jeg tænkte man kunne overføre til fliserne. Øv :-(

Måske man kan gøre det med noget ekstra hårdt/hårdført cement? Vores er sådan lidt gennemsigtigt, man kan se fliserne igennem, tænker det er for porøst til et gangareal, men man kan jo lave alt muligt andet i beton fx., på gulvflader, så man burde vel næsten kunne købe noget farvet
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Buffy » 13. jun 2018, 17:21

Panton skrev:
Buffy skrev:Må man fjerne gamle telefontid og ledninger?



Uanset hvor mange gange jeg læser dit indlæg så giver det ikke mening, hvad mener du?? :genert:


Ha ja stik til fastnet telefon, du ved de der forhistoriske telefoner fra FM (før mobil) :-D
1

Tilbage til "Bolig"