Lærer/elev sex

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Sangius » 14. jun 2018, 17:45

Jeg synes vi skal passe på med at skabe en retorik, som lægger op til hvordan folk bør/skal have det.

Det er dumt at presse på for at nogen skal føle sig mishandlet, hvis de aldrig følte det sådan fra start af. Det kan skabe et traume, som måske slet ikke havde opstået.

Men ligeledes er det altså også dumt at mene, at drt er fuldstændig problemfrit altid, og at ingen 15årig dreng ville føle sig krænket eller lignende. Måske ikke med det samme, men senere.

Man må være åben over for begge muligheder, ellers risikerer man at gøre skade.

På min gamle folkeskole havde en 14årig pige et seksuelt forhold med en lærer på 27.
Han blev fyret og straffet.
De er gift nu - på 10. år - og er glade sammen, med to børn. Jeg tror virkelig aldrig hun har været et offer, og det ville være fjollet at "tvinge" hende til at få disse følelser.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jun 2018, 17:54

Sangius skrev:Jeg synes vi skal passe på med at skabe en retorik, som lægger op til hvordan folk bør/skal have det.

Det er dumt at presse på for at nogen skal føle sig mishandlet, hvis de aldrig følte det sådan fra start af. Det kan skabe et traume, som måske slet ikke havde opstået.

Men ligeledes er det altså også dumt at mene, at drt er fuldstændig problemfrit altid, og at ingen 15årig dreng ville føle sig krænket eller lignende. Måske ikke med det samme, men senere.

Man må være åben over for begge muligheder, ellers risikerer man at gøre skade.

På min gamle folkeskole havde en 14årig pige et seksuelt forhold med en lærer på 27.
Han blev fyret og straffet.
De er gift nu - på 10. år - og er glade sammen, med to børn. Jeg tror virkelig aldrig hun har været et offer, og det ville være fjollet at "tvinge" hende til at få disse følelser.


Jeg synes heller ikke, at man nødvendigvis gør hende til offer, fordi han bliver fyret og straffet.
Sanktionerne handler om, at han ikke har evnet sin professionalisme.
Plus at det i det pågældende tilfælde, formoder jeg, har spillet en stor rolle, at han har haft sex med en mindreårig. Det er jo ulovligt, uanset om han er hendes lærer eller ej, og det må han selvfølgelig tage konsekvensen af.
8
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 14. jun 2018, 18:08

DetSorteCirkus skrev:Det er korrekt, at det ikke er ulovligt for en 15-årig og en 30-årig at finde sammen, men den skærpende omstændighed i forhold til lærer-elev-forhold er, synes jeg, at optakten, hvor parterne jo endnu ikke kender hinandens indstilling, også har fundet sted i relation til skolen. Unge skal selvfølgelig kunne passe deres skolegang og omgås deres lærer uden at risikere at blive lagt an på og få tilbud.

Og jeg ser egentlig ikke med mildere øjne på eksempler, hvor eleven tager initiativ, da det er en del af en lærers professionalisme og ansvar at afslå og få relationen tilbage på sporet igen.


Jeg tror alle kan blive enige om at lærere ikke bør have seksuelle relationer til deres elever, og det er lærerens ansvar at sørge for at det ikke sker. Jeg synes det kører af sporet når man begynder at tale om overgreb. Især når den unge mand sikkert har tænkt at det var en fest.

Og så tænker jeg egentlig at det farlige ikke er sexen i sig selv. Hvis en lærer f.eks. spiller med på at en elev er forelsket i ham, uden han har sex med hende eller på anden vis direkte går med på det. Smiler flirtende til hende, holder hende tilbage efter timen for at fortælle hende hvor dygtig hun er. Foregøgler hende at der på en eller anden måde kunne være noget imellem dem uden direkte at sige det, selv om det for ham bare er en leg der behager hans ego. Det tænker jeg er mere giftigt end bare sex, og jeg kan sagtens forestille mig at nogle mennesker kunne være forfaldne til den slags. Men sex er selvfølgelig noget lettere at måle.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jun 2018, 18:14

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det er korrekt, at det ikke er ulovligt for en 15-årig og en 30-årig at finde sammen, men den skærpende omstændighed i forhold til lærer-elev-forhold er, synes jeg, at optakten, hvor parterne jo endnu ikke kender hinandens indstilling, også har fundet sted i relation til skolen. Unge skal selvfølgelig kunne passe deres skolegang og omgås deres lærer uden at risikere at blive lagt an på og få tilbud.

Og jeg ser egentlig ikke med mildere øjne på eksempler, hvor eleven tager initiativ, da det er en del af en lærers professionalisme og ansvar at afslå og få relationen tilbage på sporet igen.


Jeg tror alle kan blive enige om at lærere ikke bør have seksuelle relationer til deres elever, og det er lærerens ansvar at sørge for at det ikke sker. Jeg synes det kører af sporet når man begynder at tale om overgreb. Især når den unge mand sikkert har tænkt at det var en fest.

Og så tænker jeg egentlig at det farlige ikke er sexen i sig selv. Hvis en lærer f.eks. spiller med på at en elev er forelsket i ham, uden han har sex med hende eller på anden vis direkte går med på det. Smiler flirtende til hende, holder hende tilbage efter timen for at fortælle hende hvor dygtig hun er. Foregøgler hende at der på en eller anden måde kunne være noget imellem dem uden direkte at sige det, selv om det for ham bare er en leg der behager hans ego. Det tænker jeg er mere giftigt end bare sex, og jeg kunne sagtens forestille mig at nogle mennesker kunne være forfaldne til den slags. Men sex er selvfølgelig noget lettere at måle.


Jeg er overvejende enig med dig her. Jeg tager bestemt ikke for givet, at eleven synes, at det har været fedt, men er åben for muligheden af, at et sådant forhold kan være frivilligt for begge parter. Der er det så alligevel bare sådan, at læreren stadig skal møde sanktioner for forsømmelse af sit hverv.
Og ja, den forsømmelse starter næppe først ved den eventuelle sex.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Sangius » 14. jun 2018, 18:31

DetSorteCirkus skrev:
Sangius skrev:Jeg synes vi skal passe på med at skabe en retorik, som lægger op til hvordan folk bør/skal have det.

Det er dumt at presse på for at nogen skal føle sig mishandlet, hvis de aldrig følte det sådan fra start af. Det kan skabe et traume, som måske slet ikke havde opstået.

Men ligeledes er det altså også dumt at mene, at drt er fuldstændig problemfrit altid, og at ingen 15årig dreng ville føle sig krænket eller lignende. Måske ikke med det samme, men senere.

Man må være åben over for begge muligheder, ellers risikerer man at gøre skade.

På min gamle folkeskole havde en 14årig pige et seksuelt forhold med en lærer på 27.
Han blev fyret og straffet.
De er gift nu - på 10. år - og er glade sammen, med to børn. Jeg tror virkelig aldrig hun har været et offer, og det ville være fjollet at "tvinge" hende til at få disse følelser.


Jeg synes heller ikke, at man nødvendigvis gør hende til offer, fordi han bliver fyret og straffet.
Sanktionerne handler om, at han ikke har evnet sin professionalisme.
Plus at det i det pågældende tilfælde, formoder jeg, har spillet en stor rolle, at han har haft sex med en mindreårig. Det er jo ulovligt, uanset om han er hendes lærer eller ej, og det må han selvfølgelig tage konsekvensen af.


Enig. Jeg synes det skal straffes. Jeg tænkte på retorikken her i debatten, da jeg skrev indlægget :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Liou » 14. jun 2018, 18:35

Der er helt sikkert grundlæggende en større accept af det, når det drejer sig om en læreinde og en stor knægt, end hvis det modsatte ville have været tilfældet. Hun bliver selvfølgelig stadig straffet, men den folkelige stemning er sådan lidt "Eh - han kunne formentlig lide det". Og med god grund... i de fleste af den slags sager, der har været oppe, har der ikke ligefrem været tale om voldtægt. Havde muligheden budt sig da jeg var 15, havde jeg formentlig enten sprunget på, hvis jeg var interesseret, eller jeg skulle nok MEGET klart have sagt fra. Og sådan tror jeg mænd generelt mange gange tænker om det... fordi vi kan huske, hvordan det var, at være teenager med hormonerne rasende i kroppen. Vi har simpelthen svært ved at sætte os ind i tanken om, at der er tale om misbrug, fordi vi kan forestille os selv i situationen og har svært ved at se os selv som offer i de omstændigheder. Stik modsat med en lærer og en ung pige. Og det giver virkelig ikke meget mening, i betragtning af, at unge piger også sagtens kan være tiltrukket af ældre (og i nogle tilfælde endda meget meget ældre) mænd. I begge tilfælde misbruger læreren sin position - både via sit job som lærer og sin rolle som den voksne. I begge tilfælde er den unge ikke mentalt klar til at tage sådanne beslutninger - måske endda drenge i endnu mindre grad end piger, da vi er mere langsomt udviklet. Derfor tænker jeg egentlig, at den folkelige opfattelse bunder i en sexistisk opfattelse af de 2 køn, og paradoksalt nok sexisme mod begge køn. Kvinder fordi tanken er, at de er mindre egnede end mænd til at træffe en beslutning om, hvem de hopper i kanen med og i højere grad har brug for beskyttelse. Mænd fordi forestillingen er, at den mandlige lærer på en eller anden måde har mindre rent mel i posen sammenlignet med læreinden, til trods for, at der er tale om den præcis samme forbrydelse.

Sker det her hjemme? Formentlig. Vi har bare ikke lige haft så mange sager af den art.
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 19:51

Jeg synes der er mange der generelt har en tendens til at undervurdere at teenagepiger også kan have en en ret stor og udviklet sexlyst. Den kommer måske bare til udtryk på andre måder end ved drenge. Fx ved at de opsøger ældre fyre, der kan fortælle dem hvad de vil høre og opfører sig mere modent i forhold til det de oplever fra deres jævnaldrende drengevenner.

Så for teenagepiger handler det tit om andet end bare sex, hvis de er sammen med en ældre fyr.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19609

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Animi » 14. jun 2018, 20:29

Sangius skrev:Jeg synes vi skal passe på med at skabe en retorik, som lægger op til hvordan folk bør/skal have det.

Det er dumt at presse på for at nogen skal føle sig mishandlet, hvis de aldrig følte det sådan fra start af. Det kan skabe et traume, som måske slet ikke havde opstået.

Men ligeledes er det altså også dumt at mene, at drt er fuldstændig problemfrit altid, og at ingen 15årig dreng ville føle sig krænket eller lignende. Måske ikke med det samme, men senere.

Man må være åben over for begge muligheder, ellers risikerer man at gøre skade.

På min gamle folkeskole havde en 14årig pige et seksuelt forhold med en lærer på 27.
Han blev fyret og straffet.
De er gift nu - på 10. år - og er glade sammen, med to børn. Jeg tror virkelig aldrig hun har været et offer, og det ville være fjollet at "tvinge" hende til at få disse følelser.


Jeg er egentlig sådan set enig i det du skriver (selvom jeg personligt stejler ved, at en voksen mand på 27, har haft lyst til at være sammen med et barn :tie: )

Spørgsmålet er jo så bare, hvor ung skal man være, før man ikke er i stand til at indgå frivilligt i et forhold med en voksen mand/kvinde, også selvom det måske føles frivilligt? (Ikke at det er noget du skal svare på Sangius, det er bare et lidt svævende spørgsmål ift emnet)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Sangius » 14. jun 2018, 20:39

Animi skrev:
Sangius skrev:Jeg synes vi skal passe på med at skabe en retorik, som lægger op til hvordan folk bør/skal have det.

Det er dumt at presse på for at nogen skal føle sig mishandlet, hvis de aldrig følte det sådan fra start af. Det kan skabe et traume, som måske slet ikke havde opstået.

Men ligeledes er det altså også dumt at mene, at drt er fuldstændig problemfrit altid, og at ingen 15årig dreng ville føle sig krænket eller lignende. Måske ikke med det samme, men senere.

Man må være åben over for begge muligheder, ellers risikerer man at gøre skade.

På min gamle folkeskole havde en 14årig pige et seksuelt forhold med en lærer på 27.
Han blev fyret og straffet.
De er gift nu - på 10. år - og er glade sammen, med to børn. Jeg tror virkelig aldrig hun har været et offer, og det ville være fjollet at "tvinge" hende til at få disse følelser.


Jeg er egentlig sådan set enig i det du skriver (selvom jeg personligt stejler ved, at en voksen mand på 27, har haft lyst til at være sammen med et barn :tie: )

Spørgsmålet er jo så bare, hvor ung skal man være, før man ikke er i stand til at indgå frivilligt i et forhold med en voksen mand/kvinde, også selvom det måske føles frivilligt? (Ikke at det er noget du skal svare på Sangius, det er bare et lidt svævende spørgsmål ift emnet)


Ja, det er nemlig et rigtig godt spørgsmål. Jeg synes lovgivningen som den er nu er passende, 15 år generelt og 18 år for professionelle forhold.

Men selvom lovgivningen er som den er, opponerer jeg imod at se alle der har brudt sig på lovgivningen som seksuelle predators og alle dem det "er gået ud over" som ofre.

Hvornår man går fra at ikke at være et offer til at være et, er så meget svært at definere, og kan vurderes i hver enkelt sag, tænker jeg.

Men lovgivningen er der for en grund, og den synes jeg vi skal beholde :)
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf hotlips » 14. jun 2018, 20:45

Min morfar blev to gange gift med en af sine tidligere elever, den første var han gift med i 15 år og fik to børn, den anden til sin død, det må også have været 15-20 år, de fik også to børn. Jeg har som voksen arbejdet sammen med en anden af hans gamle elever, hun sagde at de unge damer rendte efter ham konstant.

Min ene ex blev kærester med en af de voksne på det børnehjem han voksede op på, han var 16, hun var 22.

Nu rendte jeg ikke på en relativt ung lærer jeg gerne ville have da jeg var teenager, men hvis jeg havde gjort det så havde jeg utvivlsomt gjort mit ypperste for at lokke ham i fordærv og jeg har også haft "børn" på de hold jeg skulle undervise i at ride og omgås dyr der har været unge mænd på 17 år fra diverse landshold der gjorde deres bedste for at få mig i kanen, jeg var 20-23 dengang og havde jeg ikke været særdeles optaget så er jeg sq heller ikke sikker på jeg havde kunnet sige nej.

Jeg finder det tåbeligt at opføre sig som om det er en der har misbrugt et lille barn når der er tale om teenagere der gør det frivilligt, det er fint nok det som udgangspunkt ikke skal forekomme i en lærer og elev situation, og at det er strafbart hvis der er grund til at tro der er tale om en eller anden grad af udnyttelse af sin stilling, men der er jo ingen tvivl om at det forekommer frivilligt og der er tusindvis af par der er startet mens den ene var stor teenager, og jeg synes det ville være meningsløst at bruge retssystemet på den slags.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf hotlips » 14. jun 2018, 21:03

Juki skrev:Jeg synes der er mange der generelt har en tendens til at undervurdere at teenagepiger også kan have en en ret stor og udviklet sexlyst. Den kommer måske bare til udtryk på andre måder end ved drenge. Fx ved at de opsøger ældre fyre, der kan fortælle dem hvad de vil høre og opfører sig mere modent i forhold til det de oplever fra deres jævnaldrende drengevenner.

Så for teenagepiger handler det tit om andet end bare sex, hvis de er sammen med en ældre fyr.


Da jeg var 16 tog jeg og min veninde hver dag ind til kalvebod brygge, der stod bungyjump kranen om sommeren i nogle år i starten af 90erne, der var en af dem der styrede det derinde jeg havde besluttet at jeg måtte have, han var 22 og det var kun et spørgsmål om sex om om at kunne nedlægge ham. Jeg gik med korsetter og hofteholdere og fortalte ham temmeligt bramfrit hvad jeg havde lyst til at gøre ved ham og det tog vist en uge eller måske to så kunne jeg få ham som jeg ville, og det benyttede jeg mig så af.

Et år eller to senere gik jeg på hg hvor vi fik en ung lærer, han var ikke noget for mig men de fleste af pigerne kvidrende nærmest ihhh, Maads når de kunne finde en undskyldning for at gå op til ham og jeg syntes de var ynkelige for ikke at forsøge at gøre noget ved det i stedet for at sidde der og glo.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Juki » 14. jun 2018, 22:06

hotlips skrev:
Juki skrev:Jeg synes der er mange der generelt har en tendens til at undervurdere at teenagepiger også kan have en en ret stor og udviklet sexlyst. Den kommer måske bare til udtryk på andre måder end ved drenge. Fx ved at de opsøger ældre fyre, der kan fortælle dem hvad de vil høre og opfører sig mere modent i forhold til det de oplever fra deres jævnaldrende drengevenner.

Så for teenagepiger handler det tit om andet end bare sex, hvis de er sammen med en ældre fyr.


Da jeg var 16 tog jeg og min veninde hver dag ind til kalvebod brygge, der stod bungyjump kranen om sommeren i nogle år i starten af 90erne, der var en af dem der styrede det derinde jeg havde besluttet at jeg måtte have, han var 22 og det var kun et spørgsmål om sex om om at kunne nedlægge ham. Jeg gik med korsetter og hofteholdere og fortalte ham temmeligt bramfrit hvad jeg havde lyst til at gøre ved ham og det tog vist en uge eller måske to så kunne jeg få ham som jeg ville, og det benyttede jeg mig så af.

Et år eller to senere gik jeg på hg hvor vi fik en ung lærer, han var ikke noget for mig men de fleste af pigerne kvidrende nærmest ihhh, Maads når de kunne finde en undskyldning for at gå op til ham og jeg syntes de var ynkelige for ikke at forsøge at gøre noget ved det i stedet for at sidde der og glo.

Jeg siger heller ikke at det ikke også handler om sex for teenagepiger. Men det du nævner er et glimrende eksempel på at det ikke kun er drenge der er stangliderlige når de teenagere.

Min erfaring fra min tid som teenagepige er at ældre fyre tit interesserer dem mere end deres jævnaldrende drenge. Og uanset hvor gammel jeg har været i forskellige situationer, så er overdrevet liderlighed bare sjældent charmerende når det kommer totalt uopfordret.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf LaScrooge » 15. jun 2018, 05:57

Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.
9
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf LaScrooge » 15. jun 2018, 05:59

"Er du *sikker* på, at det føltes som et overgreb? Kunne du ikke lide det bare en lille smule? Jeg mener, det er jo alle drenges drøm at blive forført af deres lærerinde ;)"

Føj. For. Helvede.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Fru Sunshine » 15. jun 2018, 06:11

Med tanke på de par piger, der i 10. klasse hoppede i kassen med den tidligere omtalte lærer (dog ikke samtidig), og som nok blev opdaget, men nægtede at melde ham, så tænker jeg, at de nok har været dybt forelskede i ham.

Det samme med de gymnasielærere, der væltede sig i kvinder (og på mit tidligere gymnasium var der godt nok mange. Kun en blev fyret på det grundlag, men da blev han og pigen også taget på fersk gerning på bordet i biologi(!)lokalet.). Ved de andre handlede det mere om rygter, der dog var hold i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"