Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14765

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 13:34

Panton skrev:
Buffy skrev:Må man fjerne gamle telefontid og ledninger?

Uanset hvor mange gange jeg læser dit indlæg så giver det ikke mening, hvad mener du?? :genert:

Telefonstik måske? Dem man bl.a brugte til fastnettelefoner.

Det er mit bedste bud, men jeg ved ikke hvorfor de skulle fjernes da de stadig kan bruges til andre ting, så pas :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 192
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2964

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jun 2018, 13:54

Jeg har fjernet flere hjemme hos os og regner med at fjerne dem alle. Der vil vel altid være en hovedledning som man kan koble på igen, hvis man skulle få det behov.
Vi kan ikke se behovet da vi kun har mobiltelefoner og mobilt internet. I august får vi også fiber, og så er de gamle telefonstik vel ikke længere et brugbart alternativ.
0
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Sof » 13. jun 2018, 13:58

KitKat skrev:Jeg har et spørgsmål mere :)

Foran min hoveddør har jeg kedelige grå fliser. (udendørs)
Jeg vil gerne have noget farve og liv, men det skal kunne holde til både vejr og slid.

Google hjalp mig med at finde noget der hedder "at svumme" med cement, og man kan jo indfarve cement, så jeg overvejer at lave 4-5 forskellige farver tyndt svumme-blanding og så komme det på fliserne, men jeg kan ikke gennemskue om det kan holde eller om der er en smartere løsning.

Ved I det? :)

Ved du om det er samme princip som man gør på murstensvægge?
Vi har lige fået pudset noget mur op og jeg er næsten sikker på at jeg hørt ordet “svumme” i den forbindelse, ved selvfølgelig ikke om det er samme materiale, men jeg tror ikke det vi har fået lavet, ville holde til at blive gået på hver gang man går ind og ud af døren.
0
Brugeravatar
WorkInProgress
Kort karma: 252
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 1846
Kontakt:

Indlægaf WorkInProgress » 13. jun 2018, 15:12

Sof skrev:

Jeg vil gerne have noget farve og liv, men det skal kunne holde til både vejr og slid.

Google hjalp mig med at finde noget der hedder "at svumme" med cement, og man kan jo indfarve cement, så jeg overvejer at lave 4-5 forskellige farver tyndt svumme-blanding og så komme det på fliserne, men jeg kan ikke gennemskue om det kan holde eller om der er en smartere løsning.

Vi har lige fået pudset noget mur op og jeg er næsten sikker på at jeg hørt ordet “svumme” i den forbindelse, ved selvfølgelig ikke om det er samme materiale, men jeg tror ikke det vi har fået lavet, ville holde til at blive gået på hver gang man går ind og ud af døren.

Ja, det er præcis det samme, jeg tænkte man kunne overføre til fliserne. Øv :-(
0
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Sof » 13. jun 2018, 16:24

KitKat skrev:
Sof skrev:

Ja, det er præcis det samme, jeg tænkte man kunne overføre til fliserne. Øv :-(

Måske man kan gøre det med noget ekstra hårdt/hårdført cement? Vores er sådan lidt gennemsigtigt, man kan se fliserne igennem, tænker det er for porøst til et gangareal, men man kan jo lave alt muligt andet i beton fx., på gulvflader, så man burde vel næsten kunne købe noget farvet
1
Buffy
Kort karma: 173
Likede indlæg: 2221

Indlægaf Buffy » 13. jun 2018, 17:21

Panton skrev:

Uanset hvor mange gange jeg læser dit indlæg så giver det ikke mening, hvad mener du?? :genert:

Ha ja stik til fastnet telefon, du ved de der forhistoriske telefoner fra FM (før mobil) :-D
1
Buffy
Kort karma: 173
Likede indlæg: 2221

Indlægaf Buffy » 13. jun 2018, 17:23

NejJegErIkkeAsiat skrev:

Jeg har fjernet flere hjemme hos os og regner med at fjerne dem alle. Der vil vel altid være en hovedledning som man kan koble på igen, hvis man skulle få det behov.
Vi kan ikke se behovet da vi kun har mobiltelefoner og mobilt internet. I august får vi også fiber, og så er de gamle telefonstik vel ikke længere et brugbart alternativ.

Nice, så fjerner jeg dem også, det er oven i købt på gæsteværelset på 1. sal. Syntes dog at huske det var ulovligt :gruble:
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1801

Indlægaf TinaW » 15. jun 2018, 06:21

Kan man på nogen måde få et ubehandlet plankegulv, i lyst træ mørkere?
Vi har plankegulve i entreen og under det laminatgulv, der ligger i køkkenet. Nu får vi nyt køkken og manden spørger om vi skal prøve at beholde plankegulvet i stedet for at lægge det korkgulv på, som vi havde talt om.
Men det er meget lyst og jeg ville egentligt gerne have det et par nuancer mørkere, for at give varme til rummet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 642
Likede indlæg: 6701

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 06:47

TinaW skrev:Kan man på nogen måde få et ubehandlet plankegulv, i lyst træ mørkere?
Vi har plankegulve i entreen og under det laminatgulv, der ligger i køkkenet. Nu får vi nyt køkken og manden spørger om vi skal prøve at beholde plankegulvet i stedet for at lægge det korkgulv på, som vi havde talt om.
Men det er meget lyst og jeg ville egentligt gerne have det et par nuancer mørkere, for at give varme til rummet.

Du kan give det gulvolie med farve: https://www.junckers.com/dk/traepleje/g ... -100/p-549
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1801

Indlægaf TinaW » 15. jun 2018, 07:10

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Kan man på nogen måde få et ubehandlet plankegulv, i lyst træ mørkere?

Du kan give det gulvolie med farve: https://www.junckers.com/dk/traepleje/g ... -100/p-549

Tak!
Der er da lidt at vælge i mellem, så jeg kan få mine mørkere gulve.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1434
Likede indlæg: 25475

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 18:28

Jeg har købt den bageste vase til mit store trefags-dannebrogsvindue i soveværelset.
Den ser jo fin ud med afskårne blomster i, men har I andre ideer?
Gerne nogle, der ikke kræver udskiftning hver uge.

Billede
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 17. jun 2018, 18:47

DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt den bageste vase til mit store trefags-dannebrogsvindue i soveværelset.
Den ser jo fin ud med afskårne blomster i, men har I andre ideer?
Gerne nogle, der ikke kræver udskiftning hver uge.

Billede

Jeg har en vase med gæslingegrene stående året rundt :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1434
Likede indlæg: 25475

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jun 2018, 18:57

Pandesteg skrev:Jeg har en vase med gæslingegrene stående året rundt :)

Det var en god ide!
Hvor får man fat i sådan nogle og står de bare og står uden pasning af nogen art?
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 17. jun 2018, 19:51

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har en vase med gæslingegrene stående året rundt :)

Det var en god ide!
Hvor får man fat i sådan nogle og står de bare og står uden pasning af nogen art?

Jeg har købt mine hos blomsterhandleren i Amagercentret. Kan ikke huske hvad jeg gav for dem, men under 50 kr. Og ja de skal slet ikke passes (de er helt tørre og står slet ikke i vand) :)
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 721
Likede indlæg: 6850
Kontakt:

Indlægaf Annione » 17. jun 2018, 21:03

Må man fjerne ledning til antenne stik? Jeg tænker at lade selve kontakten være, men ledningen er pisse træls og går langs loft/dør - og så er den blevet malet over ca 15 gange, vil jeg gætte på, sådan ud fra laget af maling :sarkasme:
0

Tilbage til "Bolig"