Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Tata
Kort karma: 121
Likede indlæg: 812

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Tata » 14. jun 2018, 08:55

Fru Sunshine skrev:Min korthårede hankat fælder i vildskab. Det gør han året rundt og i kæmpemængder.
Jeg har indtil videre brugt min tangle teezer (der absolut ikke dur i mit hår) til ham, og han elsker den, men den holder ikke evigt, så hvad kan I anbefale? Den må også gerne kunne bruges til langhårede storesøster.
Jeg er ikke sikker på, at furminator vil fungere til ham.

Jeg har ikke erfaring med langhårede katte, men mine korthårede katte, der begge har meget tyk pels, elsker at blive børstet med en karte, og den er også ret effektiv. Jeg har både nogle med bløde og hårde tænder, det virker ikke til at gøre nogen forskel i forhold til effektivitet/præference. Jeg har også en Furminator cat de luxe, den er de helt enige om ikke er til kattebrug, kan i hvert fald ikke få lov til at børste dem med den :lol:

Har en model a'la denne her, der er nem at rense :

https://www.olivers.dk/buster-selvrense ... nder-lille
1
Free Worl Boss
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1306
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12196

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jun 2018, 08:57

Tata skrev:
Fru Sunshine skrev:Min korthårede hankat fælder i vildskab. Det gør han året rundt og i kæmpemængder.
Jeg har indtil videre brugt min tangle teezer (der absolut ikke dur i mit hår) til ham, og han elsker den, men den holder ikke evigt, så hvad kan I anbefale? Den må også gerne kunne bruges til langhårede storesøster.
Jeg er ikke sikker på, at furminator vil fungere til ham.

Jeg har ikke erfaring med langhårede katte, men mine korthårede katte, der begge har meget tyk pels, elsker at blive børstet med en karte, og den er også ret effektiv. Jeg har både nogle med bløde og hårde tænder, det virker ikke til at gøre nogen forskel i forhold til effektivitet/præference. Jeg har også en Furminator cat de luxe, den er de helt enige om ikke er til kattebrug, kan i hvert fald ikke få lov til at børste dem med den :lol:

Har en model a'la denne her, der er nem at rense :

https://www.olivers.dk/buster-selvrense ... nder-lille

Den er smart. Sådan en må vi afprøve.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Maoam » 15. jun 2018, 08:21

Jeg fik nogle prøver på vådfoder, da jeg havde katten til dyrlægen. Hun slikkede bare sovsen af kødet, da jeg gav hende det her til morgen.

"Hvad er det her? Giv mig noget kylling"
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 331
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 10832

Indlægaf Hunkat » 15. jun 2018, 11:11

Er der nogen der har en super anbefaling til et nyt katte-hjem? Altså, vi skal jo ud og købe alt det grundlæggende, så vi kan ligeså godt få den bedste version for pengene i første omgang. Vi har en 2V lejlighed og katten bliver indekat.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 617
Likede indlæg: 6330

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 11:18

Hunkat skrev:Er der nogen der har en super anbefaling til et nyt katte-hjem? Altså, vi skal jo ud og købe alt det grundlæggende, så vi kan ligeså godt få den bedste version for pengene i første omgang. Vi har en 2V lejlighed og katten bliver indekat.

Hvad er et kattehjem? :gruble:
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 15. jun 2018, 11:21

Pandesteg skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der har en super anbefaling til et nyt katte-hjem? Altså, vi skal jo ud og købe alt det grundlæggende, så vi kan ligeså godt få den bedste version for pengene i første omgang. Vi har en 2V lejlighed og katten bliver indekat.

Et hjem hvor der bor en kat :D
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 11:25

Hunkat skrev:
Pandesteg skrev:

Et hjem hvor der bor en kat :D

Ej okay jeg læste det indlæg helt gak :lol: som om I skulle KØBE et kattehjem, tænkte om du mente en hule eller lignende :stoned: sorry! Ditsen lavede en tråd med anbefalinger til nye katteejere hvor der kom en masse gode anbefalinger (også fra undertegnede :P), ser lige om jeg kan finde et link :)
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 11:27

0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 155
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Zonta » 16. jun 2018, 22:17

Vores lille stakkels vuffer kom til skade under leg i dag, så han fik et ordentligt hak i snuden af en anden hundetand. Det blødte temmelig meget og han peb virkelig højt, da det skete, så vi var lige en tur forbi vagtdyrlæge med ham. Han fik et skud antibiotika og smertestillende og skal have antibiotika i pilleform i 5 dage. Han er ikke synderligt påvirket af det, men han ligner altså noget der er løgn :genert: :lol2: Vi håber snart hævelsen aftager, så han kan komme til at se lidt normal ud igen. Hehe.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 17. jun 2018, 00:50

Maoam skrev:Jeg fik nogle prøver på vådfoder, da jeg havde katten til dyrlægen. Hun slikkede bare sovsen af kødet, da jeg gav hende det her til morgen.

"Hvad er det her? Giv mig noget kylling"

Min yngste hund(beagle) er virkelig altædende, men da hun for et par måneder siden blev tilbudt noget vådfoder rørte hun det ikke :nerve: Jeg tilbud hen noget 2-3 gange i alt(i løbet af to dage) men nej. Hun ville hellere have sit tørfoder :lol2:

Zonta skrev:Vores lille stakkels vuffer kom til skade under leg i dag, så han fik et ordentligt hak i snuden af en anden hundetand. Det blødte temmelig meget og han peb virkelig højt, da det skete, så vi var lige en tur forbi vagtdyrlæge med ham. Han fik et skud antibiotika og smertestillende og skal have antibiotika i pilleform i 5 dage. Han er ikke synderligt påvirket af det, men han ligner altså noget der er løgn :genert: :lol2: Vi håber snart hævelsen aftager, så han kan komme til at se lidt normal ud igen. Hehe.

Åh av, god bedring :kram:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 17. jun 2018, 12:31

Tak for god bedring og grønt :)

Han er lidt mat i dag og det virker som om maven er lidt påvirket af antibiotika, men det er ikke noget vi er bekymrede over. Til gengæld er han virkelig nem at give piller. Bare ind i lidt leverpostej, så sluger han skidtet som om han var født til det :lol:
Vi holder bare en stille dag på sofaen og hygger :lun:
0
avdotja
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4127

Indlægaf avdotja » 17. jun 2018, 13:13

Zonta skrev:Tak for god bedring og grønt :)

Han er lidt mat i dag og det virker som om maven er lidt påvirket af antibiotika, men det er ikke noget vi er bekymrede over. Til gengæld er han virkelig nem at give piller. Bare ind i lidt leverpostej, så sluger han skidtet som om han var født til det :lol:

Den kan jeg slå - min hund er så altædende at jeg ikke engang behøver pakke eventuelle piller ind; jeg kaster dem bare ned i madskålen og væk er de - og hun er ikke engang hverken golden eller labrador :lol:

Men god bedring med ham :)
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 17. jun 2018, 14:18

avdotja skrev:

Den kan jeg slå - min hund er så altædende at jeg ikke engang behøver pakke eventuelle piller ind; jeg kaster dem bare ned i madskålen og væk er de - og hun er ikke engang hverken golden eller labrador :lol:

Jeg tror også vi prøver at give ham pillerne her i aften bare som godbidder - tror muligvis bare han spiser dem uden at tænke for meget over noget :D
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 17. jun 2018, 16:28

Pandesteg skrev:Her: viewtopic.php?f=16&t=10100

Tak for link, jeg havde helt glemt den tråd.

Nå men mis kommer hjem til os på fredag. Jeg flytter min ferie lidt og der er bestilt basics på zooplus. Så statser jeg bare på at det fungerer.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 17. jun 2018, 17:44

Zonta skrev:
avdotja skrev:

Jeg tror også vi prøver at give ham pillerne her i aften bare som godbidder - tror muligvis bare han spiser dem uden at tænke for meget over noget :D

Han fik dem bare som godbidder - de gled simpelthen så fint ned. Han fatter ikke så meget :lun:
2

Tilbage til "Kæledyr"