Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 14. jun 2018, 05:24

Især den ene "vært" på DR3's morgengymnastik program.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tata » 14. jun 2018, 09:05

Hvorfor en diabetiker kan lugte af acetone med et blodsukker på 8,3. Der jo i princippet ikke er højt. Here we go again med den slags spekulationer. Prøver på ikke at være på nakken af min kæreste, og lade ham selv styre det, men er præget af en eks-kæreste og en far der lod det sejle. Så den der umiskendelige lugt, vækker automatisk en mistro og uro indeni mig...
0
Timian :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 14. jun 2018, 21:12

Der er tilsyneladende noget der ikke stemmer ved teorien om arternes udvikling. Ledet af en anatomiprofessor, har et hold videnskabsfolk prøvet at fremstille det optimale menneske - sådan som mennesket ville se ud, hvis det i langt højere grad skulle være tilpasset til livet her på planeten (efter tesen; Survival of the fittest)

Det menneske, de så har skabt (i en 3D model) har bedre hjerte med langt flere arterier end menneskets. Lunger, der er langt mere effektive. Øjne, der ser langt bedre og ikke har nogle blinde punkter. Ben som er langt mere effektive og kan transportere mennesket langt hurtigere af sted. En slags reptil-hud, som er immun overfor ultraviolet lys. Herudover en kraftig opgradering på en række andre punkter.

Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. (bemærk den praktiske kænguruagtige babytransport)

Vi mennesker er simpelthen nogle misfostre, som vi ser ud i dag. Et seriøst fejlskud. Man burde kunne klage over det, ét eller andet sted.

:gruble:

Billede

Billede
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 14. jun 2018, 21:36

At jeg ikke kan kende forskel på Madam Pomfrey og lamariposa....
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. jun 2018, 08:19

Dmitra skrev:Kan godt undre mig lidt over at ingen af flyselskaberne dækker nogle af omkostningerne hvis man kommer for sent til næste fly pga forsinkelser hos første flyselskab.

Jeg ved forsinkelser altid kan ske og det er en risiko man må iberegne, men alligevel lidt sur røv.

Jeg mener de fleste sørger for én, hvis man har bestilt fortsættelsen hos det samme selskab eller deres samarbejdspartnere(?) :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. jun 2018, 08:25

paint skrev:[...]
Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. (bemærk den praktiske kænguruagtige babytransport)

Vi mennesker er simpelthen nogle misfostre, som vi ser ud i dag. Et seriøst fejlskud. Man burde kunne klage over det, ét eller andet sted.
[...]

:shock: Jeg må indrømme jeg foretrækker evolutionsudgaven! :-D
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. jun 2018, 09:56

At min (måske) kommende arbejdsgiver ville se et kopi af min seneste lønseddel ifm. lønforhandling.
Det må de da gerne. Men det ændrer ikke på hvad jeg har tænkt mig at kræve.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. jun 2018, 10:48

Lemonella skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:At min (måske) kommende arbejdsgiver ville se et kopi af min seneste lønseddel ifm. lønforhandling.
Det må de da gerne. Men det ændrer ikke på hvad jeg har tænkt mig at kræve.


Det har de, så vidt jeg husker, slet ikke lov til at bede dig om.
https://www.detfagligehus.dk/faa-hjaelp ... nyansatte/


Det tænkte jeg faktisk også. Men det ændrer som sagt ikke noget på forhandlingen, da jeg vil argumentere for at jeg både mister en del af min arbejdsgiverbetalte pension + en arbejdsgiverbetalt sundhedsforsikring. Derfor vil jeg "kompenseres" for det gennem en højere løn end jeg får nu.
Hvad deres tabeller og min lønseddel siger, betyder ikke noget for mit lønkrav. Så må vi se hvor meget de ønsker at ansætte mig.
1
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2321

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Jadajada » 15. jun 2018, 10:49

Eller hvor meget du ønsker at komme væk - hvilket vist er ikke så lidt ;)

Pøj-pøj.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. jun 2018, 10:51

Jadajada skrev:Eller hvor meget du ønsker at komme væk - hvilket vist er ikke så lidt ;)

Pøj-pøj.


:lol: korrekt. Men jeg tror nu nok at jeg er klar til at holde ud lidt længere, hvis ikke vi når til enighed. Jeg ville føle at jeg gik på kompromis med for mange ting, hvis jeg også skulle gå ned i løn.
Det skal for resten siges, at jeg har set deres løntabel og jeg kræver ikke mere end deres øvre grænse. Så derfor ligger den lidt hos dem, om de vil betale for kvalificeret arbejdskraft eller ej.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 918
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jun 2018, 15:39

paint skrev: Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. ]


Jeg forstår slet ikke de ben dér. Knæ højt på lårene og haserne længere nede - hvordan skal man forestille sig, de bøjer under bevægelse? :gruble:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 15. jun 2018, 15:52

Guilded_Lily skrev:
paint skrev: Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. ]


Jeg forstår slet ikke de ben dér. Knæ højt på lårene og haserne længere nede - hvordan skal man forestille sig, de bøjer under bevægelse? :gruble:


Tror det du ser som en hase er hælen. Låret er meget kort, og foden er enormt lang og hun går kun på fodspidsen.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 15. jun 2018, 15:56

Siddet i toget og pludselig åbner alle døre i toget samtidigt :gruble: Altså de indvendige.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 918
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jun 2018, 16:07

Sangius skrev:
Guilded_Lily skrev:
paint skrev: Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. ]


Jeg forstår slet ikke de ben dér. Knæ højt på lårene og haserne længere nede - hvordan skal man forestille sig, de bøjer under bevægelse? :gruble:


Tror det du ser som en hase er hælen. Låret er meget kort, og foden er enormt lang og hun går kun på fodspidsen.


Nu har jeg siddet og studeret min hund og tænkt på en løbende struds :lol:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 15. jun 2018, 17:16

Guilded_Lily skrev:
paint skrev: Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. ]


Jeg forstår slet ikke de ben dér. Knæ højt på lårene og haserne længere nede - hvordan skal man forestille sig, de bøjer under bevægelse? :gruble:


'Knæene', bøjer bagud - faktisk på samme måde som en kats bagben. Dette betyder at 'personen' vil have en enorm spring/hoppe-styrke. Formentlig vil dén slags ben betyde, at man kan springe 2½-3 meter lige op i luften. De vil også kunne give en stor fremdrift, idet de kan bøjes i lige præcis dén vinkel bagud, som øger fremdriften maksimalt. En løve, kan f.eks løbe omkring 60km/t. Et menneske kan 'kun' løbe maksimalt (verdens hurtigste) ca. 35 km/t. Hende på billedet, vil formentlig kunne løbe en løve op ;)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"