Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 15. jun 2018, 11:11

Er der nogen der har en super anbefaling til et nyt katte-hjem? Altså, vi skal jo ud og købe alt det grundlæggende, så vi kan ligeså godt få den bedste version for pengene i første omgang. Vi har en 2V lejlighed og katten bliver indekat.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 11:18

Hunkat skrev:Er der nogen der har en super anbefaling til et nyt katte-hjem? Altså, vi skal jo ud og købe alt det grundlæggende, så vi kan ligeså godt få den bedste version for pengene i første omgang. Vi har en 2V lejlighed og katten bliver indekat.


Hvad er et kattehjem? :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 15. jun 2018, 11:21

Pandesteg skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der har en super anbefaling til et nyt katte-hjem? Altså, vi skal jo ud og købe alt det grundlæggende, så vi kan ligeså godt få den bedste version for pengene i første omgang. Vi har en 2V lejlighed og katten bliver indekat.


Hvad er et kattehjem? :gruble:


Et hjem hvor der bor en kat :D
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 11:25

Hunkat skrev:
Pandesteg skrev:
Hunkat skrev:Er der nogen der har en super anbefaling til et nyt katte-hjem? Altså, vi skal jo ud og købe alt det grundlæggende, så vi kan ligeså godt få den bedste version for pengene i første omgang. Vi har en 2V lejlighed og katten bliver indekat.


Hvad er et kattehjem? :gruble:


Et hjem hvor der bor en kat :D


Ej okay jeg læste det indlæg helt gak :lol: som om I skulle KØBE et kattehjem, tænkte om du mente en hule eller lignende :stoned: sorry! Ditsen lavede en tråd med anbefalinger til nye katteejere hvor der kom en masse gode anbefalinger (også fra undertegnede :P), ser lige om jeg kan finde et link :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Pandesteg » 15. jun 2018, 11:27

0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 16. jun 2018, 22:17

Vores lille stakkels vuffer kom til skade under leg i dag, så han fik et ordentligt hak i snuden af en anden hundetand. Det blødte temmelig meget og han peb virkelig højt, da det skete, så vi var lige en tur forbi vagtdyrlæge med ham. Han fik et skud antibiotika og smertestillende og skal have antibiotika i pilleform i 5 dage. Han er ikke synderligt påvirket af det, men han ligner altså noget der er løgn :genert: :lol2: Vi håber snart hævelsen aftager, så han kan komme til at se lidt normal ud igen. Hehe.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Juki » 17. jun 2018, 00:50

Maoam skrev:Jeg fik nogle prøver på vådfoder, da jeg havde katten til dyrlægen. Hun slikkede bare sovsen af kødet, da jeg gav hende det her til morgen.

"Hvad er det her? Giv mig noget kylling"

Min yngste hund(beagle) er virkelig altædende, men da hun for et par måneder siden blev tilbudt noget vådfoder rørte hun det ikke :nerve: Jeg tilbud hen noget 2-3 gange i alt(i løbet af to dage) men nej. Hun ville hellere have sit tørfoder :lol2:


Zonta skrev:Vores lille stakkels vuffer kom til skade under leg i dag, så han fik et ordentligt hak i snuden af en anden hundetand. Det blødte temmelig meget og han peb virkelig højt, da det skete, så vi var lige en tur forbi vagtdyrlæge med ham. Han fik et skud antibiotika og smertestillende og skal have antibiotika i pilleform i 5 dage. Han er ikke synderligt påvirket af det, men han ligner altså noget der er løgn :genert: :lol2: Vi håber snart hævelsen aftager, så han kan komme til at se lidt normal ud igen. Hehe.

Åh av, god bedring :kram:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 17. jun 2018, 12:31

Tak for god bedring og grønt :)

Han er lidt mat i dag og det virker som om maven er lidt påvirket af antibiotika, men det er ikke noget vi er bekymrede over. Til gengæld er han virkelig nem at give piller. Bare ind i lidt leverpostej, så sluger han skidtet som om han var født til det :lol:
Vi holder bare en stille dag på sofaen og hygger :lun:
0
J, juli 2018.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf avdotja » 17. jun 2018, 13:13

Zonta skrev:Tak for god bedring og grønt :)

Han er lidt mat i dag og det virker som om maven er lidt påvirket af antibiotika, men det er ikke noget vi er bekymrede over. Til gengæld er han virkelig nem at give piller. Bare ind i lidt leverpostej, så sluger han skidtet som om han var født til det :lol:
Vi holder bare en stille dag på sofaen og hygger :lun:

Den kan jeg slå - min hund er så altædende at jeg ikke engang behøver pakke eventuelle piller ind; jeg kaster dem bare ned i madskålen og væk er de - og hun er ikke engang hverken golden eller labrador :lol:

Men god bedring med ham :)
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 17. jun 2018, 14:18

avdotja skrev:
Zonta skrev:Tak for god bedring og grønt :)

Han er lidt mat i dag og det virker som om maven er lidt påvirket af antibiotika, men det er ikke noget vi er bekymrede over. Til gengæld er han virkelig nem at give piller. Bare ind i lidt leverpostej, så sluger han skidtet som om han var født til det :lol:
Vi holder bare en stille dag på sofaen og hygger :lun:

Den kan jeg slå - min hund er så altædende at jeg ikke engang behøver pakke eventuelle piller ind; jeg kaster dem bare ned i madskålen og væk er de - og hun er ikke engang hverken golden eller labrador :lol:

Men god bedring med ham :)

Jeg tror også vi prøver at give ham pillerne her i aften bare som godbidder - tror muligvis bare han spiser dem uden at tænke for meget over noget :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 17. jun 2018, 16:28

Pandesteg skrev:Her: viewtopic.php?f=16&t=10100


Tak for link, jeg havde helt glemt den tråd.

Nå men mis kommer hjem til os på fredag. Jeg flytter min ferie lidt og der er bestilt basics på zooplus. Så statser jeg bare på at det fungerer.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 17. jun 2018, 17:44

Zonta skrev:
avdotja skrev:
Zonta skrev:Tak for god bedring og grønt :)

Han er lidt mat i dag og det virker som om maven er lidt påvirket af antibiotika, men det er ikke noget vi er bekymrede over. Til gengæld er han virkelig nem at give piller. Bare ind i lidt leverpostej, så sluger han skidtet som om han var født til det :lol:
Vi holder bare en stille dag på sofaen og hygger :lun:

Den kan jeg slå - min hund er så altædende at jeg ikke engang behøver pakke eventuelle piller ind; jeg kaster dem bare ned i madskålen og væk er de - og hun er ikke engang hverken golden eller labrador :lol:

Men god bedring med ham :)

Jeg tror også vi prøver at give ham pillerne her i aften bare som godbidder - tror muligvis bare han spiser dem uden at tænke for meget over noget :D

Han fik dem bare som godbidder - de gled simpelthen så fint ned. Han fatter ikke så meget :lun:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Hunkat » 20. jun 2018, 16:16

Bør man få en katteforsikring? Jeg synes godt nok prisen er lidt hamper (900 kr. + 1200 selvrisiko + 10% af regningen). Det er selvfølgelig en fordel hvis jeg pludselig står med en regning på 10.000... men hvor ofte sker der? Og almindelige ting er jo ikke dækket alligevel.

Jeg er splittet, jeg synes det er mange penge men... ja. Jeg er også en bangebuks.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Zonta » 20. jun 2018, 21:21

Hunkat skrev:Bør man få en katteforsikring? Jeg synes godt nok prisen er lidt hamper (900 kr. + 1200 selvrisiko + 10% af regningen). Det er selvfølgelig en fordel hvis jeg pludselig står med en regning på 10.000... men hvor ofte sker der? Og almindelige ting er jo ikke dækket alligevel.

Jeg er splittet, jeg synes det er mange penge men... ja. Jeg er også en bangebuks.

Vi har på vores kat og havde også på vores tidligere kat.

Det var vi glade for, da hun kom hjem og var blevet kørt ned af en bil. Hun skulle til vagtdyrlæge og have taget røntgen og endte med at blive aflivet pga. knust bækken. Det kostede os knap 5.000 kr. Vi havde hende forsikret hos Agria og der får man en selvrisikobonus på 300 kr. pr. år man ikke har brugt forsikringen, så vi endte faktisk med at få omkring 4.000 kr. igen. Så faktisk tjente forsikringen sig hjem i forhold til hvad vi havde betalt af præmie.

Hvis hun havde kunne opereres på, havde vi valgt at gøre det og så havde det jo hurtigt kostet 10-15.000 kr. Vi skulle nok få løst det og fundet pengene, men for os er det rart, at vi ikke skal stå og overveje pengene, men "kun" skal tage stilling til hvordan dyrets situation er.

Jeg synes ikke det er noget man bør få - mange af de små ting får man jo ikke noget for pga. selvrisikoen. Altså de almindelige tjek og konsultationer. Jeg tror det kommer an på om man har lyst til at helgardere sig. Hvis man kan lægge 900 kr. om året, så synes jeg det er en god idé. Det kommer også an på ens økonomi generelt. Hvis man har en buffer på 10-15-20.000 og ikke har noget imod (måske) at skulle bruge dem på en operation til en kat, så synes jeg det er fint at gøre det sådan. Det har vi bare ikke lige :D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Studsgaard » 24. jun 2018, 17:37

Vi skal have en mere hund. :klap:
Både min mand og jeg har savnet at have en stor hund. Jo vi er glade for hende den lille og hun er lettere at få passet end en stor. Men vi savner det.
Og nogen på campingpladsen har cane Corso hvalpe, så den skal vi have en af.

Børnene ved det ikke, det bliver en overraskelse til dem. De nusser med de hvalpe og forældrene hver dag vi er der, så de har spurgt mange gange om ikke vi skal have en.
2

Tilbage til "Kæledyr"