Kæbesmerter/kæbespændinger

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Freya » 13. jun 2018, 18:14

Jeg er lige påbegyndt akupunktur-behandling og håber på lindring af smerter og spændinger. Min gaveevne er nedsat, kan kun lige åbne nok til at der er plads til to fingerbredder, normalen er tre, så det er også begrænset hvad jeg er i stand til at kunne få i munden. Og når jeg så tygger maden, bliver jeg hurtig træt og mærker hvordan kæbespændingerne trækker hele vejen om i nakken.
Jeg har det der hedder anterior discus forskydning. Min kæbe klikkede også tidligere, men nu er musklerne så spændte at jeg ikke kan åbne munden nok, til at ledskiven kan komme på plads og dermed give det klik der. En normal kæbe skal helst slet ikke klikke dog.
Hvilke øvelser er det du laver?
Senest rettet af Freya 13. jun 2018, 19:34, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. jun 2018, 19:01

Jeg stor gavn af akupunktur :gogo:

Jeg får desuden af og til trukket i muskler/sener inde i munden. Det gør mega ondt og er ikke rart at få en halv hånd ind i munden, men det gør underværker.

Jeg laver nogle øvelser jeg fik af en fys og min akupunktør som jeg laver. Fremskydning, side til side osv.

Jeg har været i en trafikulykke som smadrede min ene skulder og det giver mig en smerter i ryg, skuldre og nakke og min kæbespændinger gør det ikke bedre- og omvendt
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf heysamaysa » 16. jun 2018, 09:37

jeg har været 8 gange til akupunktur nu men har ingen virkning haft what so ever. Hvor mange gange har i været afsted før i havde effekt?
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jun 2018, 10:31

heysamaysa skrev:jeg har været 8 gange til akupunktur nu men har ingen virkning haft what so ever. Hvor mange gange har i været afsted før i havde effekt?

Jeg har virkning med det samme. Men jeg har også gået til det i en evighed og min nåledame kender mine problemer og præcis hvor hun skal sætte dem.

Tilgengæld har jeg aldrig oplevet at have gavn af gå hos en fysioterapeut. Og det uanset problematikken. Det har for mig altid været spild af tid og penge.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf IrmaPigen » 16. jun 2018, 13:44

Har du visdomstænder?

Jeg kan mærke mit bid er blevet et helt andet og at min kæbe er blevet afslappet efter jeg fik fjernet den sidste visdomstand.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3873

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Anlewi » 16. jun 2018, 17:48

Jer der har vedvarende smerter i kæben, er i blevet undersøgt for trigeminus?

http://www.trigeminus.dk
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf heysamaysa » 20. jun 2018, 10:03

IrmaPigen skrev:Har du visdomstænder?

Jeg kan mærke mit bid er blevet et helt andet og at min kæbe er blevet afslappet efter jeg fik fjernet den sidste visdomstand.



jeg har faktisk tænkt tanken om det kunne være mine visdomstænder der lavede problemer. Måske jeg skal spørge tandlægen på onsdag når jeg alligevel skal derhen. Det må man kunne se på nye røntgenbilleder.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Freya » 21. jun 2018, 06:44

FormerlyKnownAs skrev:
Jeg får desuden af og til trukket i muskler/sener inde i munden. Det gør mega ondt og er ikke rart at få en halv hånd ind i munden, men det gør underværker.


Hvilken slags behandler får du gjort dette hos? Det tror jeg lige er det, jeg har brug for. Prøver at massere i munden, hvor jeg er så helt utroligt øm. Men ved reelt ikke hvor jeg skal massere eller trække, for at det bliver bedre.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jun 2018, 07:03

Freya skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Jeg får desuden af og til trukket i muskler/sener inde i munden. Det gør mega ondt og er ikke rart at få en halv hånd ind i munden, men det gør underværker.


Hvilken slags behandler får du gjort dette hos? Det tror jeg lige er det, jeg har brug for. Prøver at massere i munden, hvor jeg er så helt utroligt øm. Men ved reelt ikke hvor jeg skal massere eller trække, for at det bliver bedre.


Jamen hun var faktisk fysioterapeut, men jeg gik hos hende fordi hun også var akupunktør
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jun 2018, 07:06

Har haft en del spændinger de sidste uger og i sidste uge vanvittig hovedpine og rigtig ondt i nakkefold kæbe. Da jeg er gravid kan jeg ikke tage det jeg plejer desværre.
Mandag hos kiropraktor og tirsdag massør. Ingen smerter nu og meget lidt spændt i kæbe. Det er en kæmpe lettelse
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Freya » 21. jun 2018, 07:35

FormerlyKnownAs skrev:
Freya skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Jeg får desuden af og til trukket i muskler/sener inde i munden. Det gør mega ondt og er ikke rart at få en halv hånd ind i munden, men det gør underværker.


Hvilken slags behandler får du gjort dette hos? Det tror jeg lige er det, jeg har brug for. Prøver at massere i munden, hvor jeg er så helt utroligt øm. Men ved reelt ikke hvor jeg skal massere eller trække, for at det bliver bedre.


Jamen hun var faktisk fysioterapeut, men jeg gik hos hende fordi hun også var akupunktør


Ok - jeg skal til min osteopat i næste uge. Må høre ham, det må han kunne ud over de andre manipulationer han laver. Jeg går også til akupunktur en gang om ugen. Det hjælper helt utroligt godt i forhold til mine nakkespændinger. Men desværre ingen effekt på kæben endnu. Men det virker også som om, at spændingerne sidder inde i munden, så spørgsmålet er, om akupunktur reelt kan gøre noget i forhold til det.
Senest rettet af Freya 21. jun 2018, 08:08, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Freya » 21. jun 2018, 07:37

FormerlyKnownAs skrev:Har haft en del spændinger de sidste uger og i sidste uge vanvittig hovedpine og rigtig ondt i nakkefold kæbe. Da jeg er gravid kan jeg ikke tage det jeg plejer desværre.
Mandag hos kiropraktor og tirsdag massør. Ingen smerter nu og meget lidt spændt i kæbe. Det er en kæmpe lettelse


Jeg har endnu ikke fundet noget smertestillende, der virker på disse smerter og spændinger. Oplever du også, i forbindelse med kæbe- og nakkespændinger, at der er som om der sidder en elastik og strammer hele dit ansigt til? (hvis den beskrivelse giver mening). Det er så vildt ubehageligt.

Og tillykke med graviditeten :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jun 2018, 08:01

Freya skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Har haft en del spændinger de sidste uger og i sidste uge vanvittig hovedpine og rigtig ondt i nakkefold kæbe. Da jeg er gravid kan jeg ikke tage det jeg plejer desværre.
Mandag hos kiropraktor og tirsdag massør. Ingen smerter nu og meget lidt spændt i kæbe. Det er en kæmpe lettelse


Jeg har endnu ikke fundet noget smertestillende, der virker på disse smerter og spændinger. Oplever du også, i forbindelse med kæbe- og nakkespændinger, at der er som om der sidder en elastik og strammer hele dit ansigt til? (hvis den beskrivelse giver mening). Det er så vildt ubehageligt.

Og tillykke med graviditeten :)


Der er ikke noget der tager smerter/spændinger, men det er for min hovedpine. Spændingshovedpine er fra helvede.

Ja det passer måske meget godt alt er spændt og gør ondt og s slemt som det netop har været, føles det som om alt sidder fast
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf heysamaysa » 22. jun 2018, 17:04

er der nogen af jer der oplever tandpine i forbindelse med kæbesmerterne?
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf heysamaysa » 22. okt 2018, 10:52

hvilke behandlingsformer har i haft succes med i forbindelse med kæbespændinger og deraf en modbydelig jagen i både kæbe og øret?

zoneterapi 4-5 gange - hjalp ikke en fis

jeg har gået til akupunktur 9 gange uden succes.


jeg har været til osteopati 6 gange og han siger at han ikke kan hjælpe mig mere.


har nogle af jer prøvet kranie sakral terapi?


jeg ville godt til psykolog for at få hjælp til smertehåndtering og stress da jeg også døjer med smerter fra den store ansigtsnerve trigeminus men min læge vil ikke give mig en henvisning, da jeg ikke lever op til kravene for at få en henvisning :whine:


jeg er ved at blive sindssyg af altid at have smerter dag ud og dag ind og der er ingen tvivl om at mine kæbesmerter fordi jeg spænder pga alle de andre smerter.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Helbred"