Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 12:18

Det her bliver nok lidt rodet for lige i øjeblikket sidder mine følelser temmelig meget uden på tøjet.
Min historie er som følgende : Jeg er 43 år , opvokset hos en kærlig og dejlig mor, der fik lov til at adoptere mig , da jeg var omkring 5 uger gammel. Eller rettere sagt hun havde mig i pleje til jeg var ca. 3,5 år, hvor mit biologiske ophav endelig valgte at skrive under på adoptionspapirene .
Der var fra starten ingen tvivl om at de under ingen omstændigheder havde fået lov til at få mig med hjem fra sygehuset. Lægerne var på det tidspunkt slet ikke i tvivl om at det ville blive plejefamilie og efterfølgende adoption, hvorfor de havde haft ringet til min adoptivmors arbejdsplads, på daværende tidspunkt arbejdede hun på et børnehjem, for at høre om de tog imod et nyfødt barn,hvilket de på det tidspunkt ikke gjorde.
Heldigvis for mig valgte hun at sige ja til at tage imod mig. Det er jeg hende evigt taknemmelig for.Det jeg kan i dag er takket være hendes utrættelige omsorg og uendelige kærlighed.
Allerede da jeg var ca.2 år , nævner hun overfor flere læger og en sundhedsplejerske, at hun synes der noget der ikke helt stemmer i forhold til mig. Men hver gang får hun at vide at jeg jo følger kurven på fysisk udvikling som jeg skal. Så der slår hun hovedet mod en mur mange gange.
Det skal så vise sig at hun har ret i sin mistanke om at der er nogle ting der ikke harmonere helt. Men det findes der først ud af da jeg er blevet 28 og har været til en undersøgelse hos en neuropsykolog, der kan konstatere at jeg har en medfødt hjerneskade, der gør det svært for mig at forholde mig til mange informationer på samme tid.
Jeg bliver så ansat i fleksjob på en kirkegård og er der i 7 år. Det var pragtfuldt, faste rutiner, ikke for mange mennesker jeg skulle forholde mig til og stort set de samme informationer fra de 2 jeg arbejdede med.
Efter de 7 år havner jeg så der hvor jeg er nu . Nemlig i en børnehave hvor jeg gør rent. Jeg har efterhånden snart været der i 3 år og har nydt det.
Da jeg startede derude vidste personalet godt at jeg havde problemer med at huske, og aftalen var at hvis jeg havde glemt noget, blev det skrevet i en bog, hvor jeg så også kunne bemærke til dem, når de evt.glemte at rydde op og grovfeje.
Men nu har de så valgt at de ikke vil skrive i den bog mere, de vil hellere rengøringsfirmaet og få dem til at komme ud og fortælle hvad detaljer jeg så har glemt.
Meget af det er detaljer såsom der er en lille smule kalk i toilettet eller der ligger et lille stykke papir bagved en sofa, som så ikke har været rykket væk fra væggen.
Så nu er jeg ret bange for at de måske synes at det ikke er umagen værd at have en, til at gøre rent, der render rundt med en hjerneskade.
Og hvad gør jeg så ? Hvor kan jeg SÅ bruges ?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. dec 2015, 12:42

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvad du mener :)
Er du ansat hos et rengøringsfirma, hvor du er bange for at miste dit job, fordi børnehaven er begyndt at orientere ledelsen om de ting, du glemmer, i stedet for bare at tage dem med dig via beskeder i bogen?
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 12:51

Jeg kan godt se at det er lidt rodet. Jeg er som sagt ansat hos et rengøringsfirma, der er udvalgt af min kommune til at gøre rent i diverse børnehaver og skoler. Jeg er egentlig ikke bange for at miste mit job hos rengøringsfirmaet, men vel mere bange for at børnehaven siger til firmaet at hvis de skal blive ved med at gøre rent hos børnehaven,så skal de finde et andet sted at placerer mig. Det er så inden for det sidste halve år der i børnehaven er gået væk fra at skrive i bogen omkring mangler .
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 12:59

Hvorfor er de gået væk fra det?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 13:03

Jeg tror en del af det skyldes at den daglige leder, følte at hun skrev det samme i bogen mange gange, og de gange hvor der så ikke var skrevet i bogen, så har jeg troet at så var det i orden, men det viser sig nu at flere gange har de i børnehaven glemt at skrive i bogen.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 13:10

Er du bange for, at de ikke synes, du har gjort det godt nok?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 13:31

Ja! Jeg har før prøvet noget lignende, hvor jeg fik at vide at det var så fint og godt, for at vedkommende så ca. 2 dage efter vendte fuldstændig på en tallerken og opsagde mig. Det skal lige siges at det ikke er der hvor jeg arbejder nu, men af en eller anden grund så sidder det stadigvæk meget i mig.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 13:39

computermus skrev:Ja! Jeg har før prøvet noget lignende, hvor jeg fik at vide at det var så fint og godt, for at vedkommende så ca. 2 dage efter vendte fuldstændig på en tallerken og opsagde mig. Det skal lige siges at det ikke er der hvor jeg arbejder nu, men af en eller anden grund så sidder det stadigvæk meget i mig.

Jeg forstår dig godt.
Det ville også skræmme mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 14:26

Det er nemlig det at det skræmmer mig af h. til. For selvom det er nogle af de sammen ting, som servicemægleren falder over hver 3. måned, så er det småting, det kan være en lille smule sand på en hylde i garderoben,hvor der om fredagen efter lukketid lå vanter og huer, klapvogn der ikke er kørt på plads om fredagen. Så den flytter jeg selvfølgelig, for at kunne vaske og støvsuge. Så bliver den flyttet om mandagen, inden servicemægleren kommer og så ser hun at der ligger sand.
Jeg får 4 taller for min rengøring, men de vil have at jeg skal have 5-taller i stedet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. dec 2015, 15:16

Jeg kan godt forstå, at det er en ubehagelig fornemmelse, men samtidig tænker jeg, at du er nødt til at finde ud af, hvad der reelt er sket. Ved du, at den lederen har ændret procedure? Er det noget, du er blevet orienteret om enten af hende eller din leder?
Eller er det noget, du selv har regnet dig frem til på baggrund af de forskellige ting, du har observeret?
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf BlueBunny » 17. dec 2015, 16:25

Har du en tjekliste? Ellers er det måske en ide, så du helt konkret kan gå frem efter den.
Så er der ikke noget du glemmer.
Hvis du har glemt et stykke papir bag sofaen, så ligger det der alligevel ikke næste gang, og så kan du ikke bruge det til meget.

Jeg kan godt følge at som institution har de ikke tid til at lave lister hver gang. Der må være en fast fremgangsmåde.

Det lyder som om det er hårde præmisser du arbejder under og at de er lidt urimelige. Det er bare svært at påpege uden selv at virke usamarbejdsvillig. Kan du tale med din overordnede om hvordan I kan imødekomme ønskerne. Hvordan du skal forholde dig hvis de ikke har klargjort korrekt?

:ae:
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 18:52

DetSorteCirkus skrev:Jeg kan godt forstå, at det er en ubehagelig fornemmelse, men samtidig tænker jeg, at du er nødt til at finde ud af, hvad der reelt er sket. Ved du, at den lederen har ændret procedure? Er det noget, du er blevet orienteret om enten af hende eller din leder?
Eller er det noget, du selv har regnet dig frem til på baggrund af de forskellige ting, du har observeret?

Det er noget jeg har fra den daglige leder af institutionen. Det var så vidt jeg husker noget med at det med at skrive i bogen ikke virkede så godt i de to andre institutioner.Derfor valgte de at ændre fremgangsmåde, så det blev det rengøringsfirma jeg er tilknyttet, der skulle komme og give mig besked om de små mangler.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 19:02

polavyk skrev:Det er nærmest urealistisk at kunne gøre rent til topkarakter i en børnehave. Der er altid garderoberum, der ikke bliver tømt. Steder personalet har glemt at rydde, dage hvor fejningen gik meget hurtigt osv.

Hvem er det, der er utilfredse? Hvis det er personalet i børnehaven, må du fortælle din chef, at de heller ikke altid holder deres del af aftalen. For ret beset, skal du ikke flytte en klapvogn, der ikke er kørt ud eller gøre et garderoberum rent, der ikke er ryddet. Du skal gøre rent om stolene, hvis der ikke er stolet op osv. Du skal ikke gøre rent bag sofaer, der ikke er rykket ud.

Jeg ved ikke, hvad en servicemægler er. Er det en tilsynsførende? Og er h*n fra rengøringsfirmaet?

Du skal tænke over de "klagepunkter", der er, og så skal du ikke tage ansvar for det, der ikke er dit. Desuden skal du huske, at du er i fleksjob, og det skal din chef også! Det lyder som bagateller, man går op i.

Jeg bliver sur på dine vegne. For det er urimelige klagepunkter.

Nu kommer det nok til at lyde lidt kringlet,men dem der er utilfredse og vil have et 5-tal i stedet for et 4-tal er min kommune. Efter hvad jeg har fået at vide så er det noget med at kommunen kan opkræve en bod fra rengøringsfirmaet i fald at der bliver givet et 3-tal. Får institutionen et 4-tal kan de ikke opkræve penge fra firmaet. Det var den forklaring der blev givet sidste gang der var blevet bedømt rengøring i børnehaven.
Servicemægleren er egentlig et firma som min kommune har købt sig en ydelse hos. En uvildig rengøringskontrollant.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 17. dec 2015, 19:13

BlueBunny skrev:Har du en tjekliste? Ellers er det måske en ide, så du helt konkret kan gå frem efter den.
Så er der ikke noget du glemmer.
Hvis du har glemt et stykke papir bag sofaen, så ligger det der alligevel ikke næste gang, og så kan du ikke bruge det til meget.

Jeg kan godt følge at som institution har de ikke tid til at lave lister hver gang. Der må være en fast fremgangsmåde.

Det lyder som om det er hårde præmisser du arbejder under og at de er lidt urimelige. Det er bare svært at påpege uden selv at virke usamarbejdsvillig. Kan du tale med din overordnede om hvordan I kan imødekomme ønskerne. Hvordan du skal forholde dig hvis de ikke har klargjort korrekt?

:ae:

Jeg har en liste at gå frem efter, men den er ikke helt så udspecificeret som jeg nok egentlig har brug for. Det er ikke sådan at institutionen skal lave lister til mig . Det de gjorde i starten var at de evt.skrev "Vil du lige huske at slå alarmen til når du går"eller " der er lidt støv på et af toiletterne , vil du lige kigge på det".
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. dec 2015, 19:38

I min andelsboligforening, hvor vi får gjort fællesarealerne rent af et firma, hænger der en liste over steder, type af rengøring samt hyppighed. Det er den, der gælder begge veje, sådan at forstå, at personalet skal rundt alle aftale steder og som udgangspunkt levere dem rene, men selvfølgelig ikke er ansvarlige for det snavs, der måtte være andre steder eller som ikke kan fjernes med den aftalte type rengøring.

Det er vel sådan en præcis liste, der skal udarbejdes, så du ikke er i tvivl om, hvad du skal lave. Af den bør det også fremgå, hvordan institutionen skal aflevere rummene til dig. På de skoler, hvor jeg har arbejdet, blev der fx. ikke vasket gulv i klasser, hvor der ikke var stolet op.
0

Tilbage til "Livets forhold"