Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Chichu » 16. jun 2018, 13:30

Confucius skrev:
Chichu skrev:
Juki skrev:Inspireret af indlæg i en anden tråd om togforsinkelser med DSB undrer det mig at de toge DSB kører ret tit er forsinkede, men når jeg kører med Arriva så er de så godt som aldrig forsinkede, og hvis de er er det meget sjældent mere end nogle minutter og endnu sjældnere at det ikke bliver indhentet.

Der er sikkert flere mennesker der rejser med intercity togene fx, end Arrivas toge, men det er stadig de samme spor/skinner/strækninger, det samme vejr og de samme problemer der kan opstå.


Når jeg har kørt med Arriva har toget brugt åndssvagt lang tid på at holde og vente på forskellige stationer. Så hvis man indlægger en lang nok buffer i sin køreplan, så kan man nå en ret høj rettidighed...


Måske er det fordi der holder et DSB-tog foran og spærrer?


Nej, selvom det da godt kunne have været en sandsynlig forklaring :lol: Det var simpelthen for at overholde køreplanen, at toget hele tiden var nødt til at holde og vente. Det tog meget kortere tid at køre mellem stationerne end det, der var sat af i køreplanen. Det var mod Herning.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 16. jun 2018, 14:01

Hvordan Grunduddannelse København modtager post når de tilsyneladende ikke har nogen postkasse? :gruble:

Nu har jeg brugt 100 år på at rende rundt i deres bygning for at finde den. Jeg synes godt nok ikke at det er særlig smart når jeg skal aflevere en kontrakt inden mandag klokken 12, og deres åbningstid kun er mellem 10 og 14 hvor jeg ikke har fri, og den tid der har været til at få det ordnet ikke er lang nok til at jeg har ville turde satse på Post Nord :wacko:
0
...
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 16. jun 2018, 14:13

Moxy-lady skrev:Hvad der er sket hos debattens yndlingsblogger? Jeg læser ikke derinde fast, men var inde i dag for at læse. Det lyder til at hun har mistet lejlighed, barn og arbejde, men kan ikke finde nogle indlæg om det?


Inden jeg får flere grønne hvor jeg skal svare på hvem jeg mener, så udspecificerer jeg lige: den blogger det for ~ et halvt år siden var en tråd om, hvor en debattør var blevet bekymret for hende fordi hun bad om penge fra sine læsere. Hun fandt tråden og blev frygteligt vred og skrev også et indlæg om os tabere "for enden af internettet" der tillod os at have en holdning til de ting hun selv delte.
Jeg vil ikke skrive navnet, da jeg er usikker på om det overskrider retningslinjerne. Jeg mener egentlig at hun er en offentlig person, ligesom den tråd om Bloggere der er i politik&samfund hvor flere også nævnes ved navn. Men for at være sikker skriver jeg ikke navnet her. Håber og tror at de fleste kan huske hvem Jeg taler om alligevel. :)
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 16. jun 2018, 15:06

Hvor svært det kan være for manden - når vi talte sammen i går - at ønske tillykke med i dag?
Eller få sine forældre, der bor lige ved siden af til at plukke en buket ukrudt eller købe en blomst og få dem til at levere den?
Eller at bestille via Interflora, når han HAR internet dækning, hvad de jo trods alt har af og til?
Og hvorfor jeg i det hele taget håber på, at han gør noget ud af dagen?

Surt at sidde på sin 18-års bryllupsdag og overveje om de sidste 5-6 år har været en fejl ...
Senest rettet af Sophies-mor 16. jun 2018, 15:08, rettet i alt 1 gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 16. jun 2018, 15:07

Moxy-lady skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad der er sket hos debattens yndlingsblogger? Jeg læser ikke derinde fast, men var inde i dag for at læse. Det lyder til at hun har mistet lejlighed, barn og arbejde, men kan ikke finde nogle indlæg om det?


Inden jeg får flere grønne hvor jeg skal svare på hvem jeg mener, så udspecificerer jeg lige: den blogger det for ~ et halvt år siden var en tråd om, hvor en debattør var blevet bekymret for hende fordi hun bad om penge fra sine læsere. Hun fandt tråden og blev frygteligt vred og skrev også et indlæg om os tabere "for enden af internettet" der tillod os at have en holdning til de ting hun selv delte.
Jeg vil ikke skrive navnet, da jeg er usikker på om det overskrider retningslinjerne. Jeg mener egentlig at hun er en offentlig person, ligesom den tråd om Bloggere der er i politik&samfund hvor flere også nævnes ved navn. Men for at være sikker skriver jeg ikke navnet her. Håber og tror at de fleste kan huske hvem Jeg taler om alligevel. :)

Jeg ved godt, nogenlunde, hvad du tænker på.
Må også indrømme, at jeg faktisk ikke har skænket hende en tanke siden tråden.
:blush:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Chichu » 16. jun 2018, 18:00

Dittemus skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad der er sket hos debattens yndlingsblogger? Jeg læser ikke derinde fast, men var inde i dag for at læse. Det lyder til at hun har mistet lejlighed, barn og arbejde, men kan ikke finde nogle indlæg om det?

Nu blev jeg også nysgerrig. Hun har åbenbart slettet det indlæg, der hvor hun fortalte hvad der er sket. Og så er der, hvad jeg kan fornemme, en bog på vej fra hendes side. Og hun modtager stadig gerne bidrag.


Hendes barn er blevet fjernet (eller må i hvert fald ikke være ved hende) og hun har kun overvåget samvær med ham. Rigtig synd for hende, det er jo enhver mors mareridt :( men også rigtig godt, at folk reagerede, så nogen kunne hjælpe barnet. Mange flegnede fuldstændig over underretningerne, men de viste sig ikke at være helt ved siden af. Puha, håber hun får den rigtige hjælp nu.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jun 2018, 18:09

Jeg nåede ikke at læse indlægget i går aftes, men har fulgt lidt med. Det må være ganske forfærdeligt at være i den situation hun er i, uden tvivl, men det er jo næppe grebet ud af den blå luft eller en masse konspirerer imod hende for at få hende ned med nakken. Hensynet til barnet kommer først til hver en tid. Men jeg har uden tvivl ondt af hende, det må være ganske rædselsfuldt og hun har jo haft big time ondt i sindet siden hun blev mor og fik fødselsdepression osv.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. jun 2018, 18:19

Hvordan fxnden i hxlvede man kan finde på at tørre hænder i folks badehåndklæde når der er et tørt og rent håndklæde til at tørre hænder i LIGE VED SIDEN AF VASKEN. Skrid af med det. Jeg synes det er super ulækkert og åndssvagt dårlig opdragelse.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 16. jun 2018, 18:38

Dittemus skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad der er sket hos debattens yndlingsblogger? Jeg læser ikke derinde fast, men var inde i dag for at læse. Det lyder til at hun har mistet lejlighed, barn og arbejde, men kan ikke finde nogle indlæg om det?

Nu blev jeg også nysgerrig. Hun har åbenbart slettet det indlæg, der hvor hun fortalte hvad der er sket. Og så er der, hvad jeg kan fornemme, en bog på vej fra hendes side. Og hun modtager stadig gerne bidrag.

Jeg har aldrig rigtig fulgt hende før i tiden, men jeg læste den tråd der var her på Debatten om hende, og har siden da tjekket hendes blog et par gange.

Jeg undrer mig lidt over hvorfor hun ikke vil lade hendes læsere vide hvad det er som der er sket. Hvis hun gerne vil have de fortsat skal følge hende, og endda støtte hende økonomisk, så ville jeg da som læser gerne vide bare lidt om den situation hun er i. Ikke at hun skal udpensle det i detaljer, men jeg forstår nok bare ikke rigtigt de lange kryptiske indlæg.

Nogen der nåede at læse det indlæg hun slettede?

Men jeg har da ondt af hende. Tidligere på året havde hun da ellers fået et arbejde, så jeg havde da håbet at det kunne medføre noget økonomisk stabilitet i hendes liv. Men hvis hun har haft det så dårligt psykisk, så er det selvfølgelig svært at passe et arbejde.

Og ja, indberetningerne bekymrede læsere lavede, var jo nok desværre ikke helt ubegrundede.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. jun 2018, 18:44

hvorfor så mange folk går så voldsomt meget op i fodbold... eller sport i det hele taget!

Og ja, jeg er allerede træt af VM :sarkasme:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Miss_no_More » 16. jun 2018, 19:01

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Hvordan fxnden i hxlvede man kan finde på at tørre hænder i folks badehåndklæde når der er et tørt og rent håndklæde til at tørre hænder i LIGE VED SIDEN AF VASKEN. Skrid af med det. Jeg synes det er super ulækkert og åndssvagt dårlig opdragelse.


Netop derfor, fjernet jeg altid vores egne håndklæder når vi får gæster. Så hænger jeg gæstehåndklæder på alle knagerne. :D


Det gør jeg også altid. Jeg synes nemlig også, det er røvirriterende, hvis de bruger mit badehåndklæde. Men tror simpelthen ikke folk tænker over det :gruble: Selvom jeg altid selv gør.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. jun 2018, 19:03

Miss_no_More skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:Hvordan fxnden i hxlvede man kan finde på at tørre hænder i folks badehåndklæde når der er et tørt og rent håndklæde til at tørre hænder i LIGE VED SIDEN AF VASKEN. Skrid af med det. Jeg synes det er super ulækkert og åndssvagt dårlig opdragelse.


Netop derfor, fjernet jeg altid vores egne håndklæder når vi får gæster. Så hænger jeg gæstehåndklæder på alle knagerne. :D


Det gør jeg også altid. Jeg synes nemlig også, det er røvirriterende, hvis de bruger mit badehåndklæde. Men tror simpelthen ikke folk tænker over det :gruble: Selvom jeg altid selv gør.

I har ret. God ide, det gør jeg også næste gang! :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 16. jun 2018, 19:15

Svarmuligheden “not listed” i et spørgsmål om køn i et online spørgeskema :træt3: Eller undrer mig nok mere over nødvendigheden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 16. jun 2018, 19:55

Chichu skrev:
Juki skrev:Inspireret af indlæg i en anden tråd om togforsinkelser med DSB undrer det mig at de toge DSB kører ret tit er forsinkede, men når jeg kører med Arriva så er de så godt som aldrig forsinkede, og hvis de er er det meget sjældent mere end nogle minutter og endnu sjældnere at det ikke bliver indhentet.

Der er sikkert flere mennesker der rejser med intercity togene fx, end Arrivas toge, men det er stadig de samme spor/skinner/strækninger, det samme vejr og de samme problemer der kan opstå.


Når jeg har kørt med Arriva har toget brugt åndssvagt lang tid på at holde og vente på forskellige stationer. Så hvis man indlægger en lang nok buffer i sin køreplan, så kan man nå en ret høj rettidighed...

Men er det ikke bedre end at toget kommer for sent og man ikke kan nå et andet tog eller en bus? Uanset ruten og længden foretrækker jeg i hvert fald at jeg ved at kørrplanen holder.

Når jeg har kørt med Arriva har de oftest holdt længe på nogle stationer fordi der er et andet tog der skal passere eller i Skanderborg fordi de venter på et forsinket intercitytog.. Jeg har dog ikke kørt med tog på alle de strækninger Arriva betjener så jeg kan tage fejl :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 16. jun 2018, 22:33

Sophies-mor skrev:Hvor svært det kan være for manden - når vi talte sammen i går - at ønske tillykke med i dag?
Eller få sine forældre, der bor lige ved siden af til at plukke en buket ukrudt eller købe en blomst og få dem til at levere den?
Eller at bestille via Interflora, når han HAR internet dækning, hvad de jo trods alt har af og til?
Og hvorfor jeg i det hele taget håber på, at han gør noget ud af dagen?

Surt at sidde på sin 18-års bryllupsdag og overveje om de sidste 5-6 år har været en fejl ...

Nu hvor det er d.17.6 kl 00.30 er det helt officielt.
Ingenting!
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Generelt"