Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Kalimsofie » 19. jun 2018, 07:41

Vi skal flytte udenlands og skal i den forbindelse aflevere lejligheden med nyslebne gulve, nymalede vægge og rengjort. Vi gider ikke gøre det selv, da vi hellere vil nyde den sidste tid, vi har i Danmark sammen med familien.

Vi er nu i tvivl om, hvorvidt vi selv skal hyre håndværkere til at gøre arbejdet før flyttesyn. Eller om vi skal lade udlejer hyre håndværkere efter flyttesyn men på vores regning. Det sidste bliver nok det dyreste, da udlejer næppe gider lede alt for længe efter det bedste tilbud, når det alligevel er os, der betaler.

Vi har 1-1,5 uge fra lejligheden bliver tømt, til vi skal aflevere den istandsat. Lejligheden er ca. 70 kvm, 3 værelser, gang, køkken, bad.
Jeg ved intet om den slags, men er det realistisk at arbejdet kan gøres på en uge?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7791

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Filipai » 19. jun 2018, 07:44

Det burde i godt kunne nå. Maler 2 dage. Gulvafslipning 2-3 dage alt efter hvad der skal på af efterbehandling og så 1 dag til et rengøringshold.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Kalimsofie » 19. jun 2018, 07:45

Filipai skrev:Det burde i godt kunne nå. Maler 2 dage. Gulvafslipning 2-3 dage alt efter hvad der skal på af efterbehandling og så 1 dag til et rengøringshold.


Det ville jo være fedt! Er det mon det samme firma, man kan hyre til det hele, tror du? :gruble:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7791

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Filipai » 19. jun 2018, 07:46

Kalimsofie skrev:
Filipai skrev:Det burde i godt kunne nå. Maler 2 dage. Gulvafslipning 2-3 dage alt efter hvad der skal på af efterbehandling og så 1 dag til et rengøringshold.


Det ville jo være fedt! Er det mon det samme firma, man kan hyre til det hele, tror du? :gruble:


Hvis det er for at spare lidt penge, tænker jeg bedst det kan svare sig at hyre forskellige ind. Tænker et samlet firma må gøre løsningen dyrere :)
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Kalimsofie » 19. jun 2018, 07:52

Filipai skrev:
Kalimsofie skrev:
Filipai skrev:Det burde i godt kunne nå. Maler 2 dage. Gulvafslipning 2-3 dage alt efter hvad der skal på af efterbehandling og så 1 dag til et rengøringshold.


Det ville jo være fedt! Er det mon det samme firma, man kan hyre til det hele, tror du? :gruble:


Hvis det er for at spare lidt penge, tænker jeg bedst det kan svare sig at hyre forskellige ind. Tænker et samlet firma må gøre løsningen dyrere :)


Ja, det er nok rigtig nok. Good point. Der ligger til gengæld en del mere koordination i det, når der er flere, der er individuelt afhængige af de andres arbejde. Hm...

Årh mand, gider egentlig overhovedet ikke mere bøvl med den her dumme lejlighed og min latterlige udlejer. Måske skulle jeg bare lade dem stå for det, og æde regningen.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf JoyNips » 19. jun 2018, 08:18

Vi har 11 dage fra vi overtager vores hus til vi flytter ind. Vi satser på at kunne nå at få slebet + lakeret eller olieret gulve (140 m2) samt male størstedelen af huset (223 m2 i alt). Måske vælger vi at undlade at male nogle af rummene, hvis det kommer til at knibe med tid (hvilket vi forventer at det gør - ting tager altid længere end man tror...!)
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Purple Haze » 19. jun 2018, 08:26

Kalimsofie skrev:
Ja, det er nok rigtig nok. Good point. Der ligger til gengæld en del mere koordination i det, når der er flere, der er individuelt afhængige af de andres arbejde. Hm...

Årh mand, gider egentlig overhovedet ikke mere bøvl med den her dumme lejlighed og min latterlige udlejer. Måske skulle jeg bare lade dem stå for det, og æde regningen.


Du kan evt skrive på en af de sider hvor man skriver ind hvad der skal gøres og hvornår, og så kommer der tre tilbud fra forskellige firmaer.
Det er rimelig nemt at gå til.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Sof » 19. jun 2018, 08:30

Kalimsofie skrev:Ja, det er nok rigtig nok. Good point. Der ligger til gengæld en del mere koordination i det, når der er flere, der er individuelt afhængige af de andres arbejde. Hm...

Årh mand, gider egentlig overhovedet ikke mere bøvl med den her dumme lejlighed og min latterlige udlejer. Måske skulle jeg bare lade dem stå for det, og æde regningen.


Hvis du synes udlejeren er latterlig, så tænker jeg det kan være grund nok til selv at stå for det/hyre selv. Har selv stået med en regning der var mindst 3 gange så stor, som tilbud jeg selv kunne finde på samme opgave. Prøvede at lave en sag, men meldingen var at man desværre bare selv kunne have stået for det så.


Vi fik slebet og lakeret 100 m2(2 dage plus 2(mener jeg) i tørretid, malet, spartlet og filtet 2 rum(2 dage inkl tørretid, elektriker og en murer der lagde fliser på 13 m2 samt lavede en lille mur. Vi havde 12 dage fra overtagelse til vi flyttede ind og der var ikke håndværkere i huset hver dag.
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Lykke » 19. jun 2018, 08:35

Sof skrev:
Kalimsofie skrev:Ja, det er nok rigtig nok. Good point. Der ligger til gengæld en del mere koordination i det, når der er flere, der er individuelt afhængige af de andres arbejde. Hm...

Årh mand, gider egentlig overhovedet ikke mere bøvl med den her dumme lejlighed og min latterlige udlejer. Måske skulle jeg bare lade dem stå for det, og æde regningen.


Hvis du synes udlejeren er latterlig, så tænker jeg det kan være grund nok til selv at stå for det/hyre selv. Har selv stået med en regning der var mindst 3 gange så stor, som tilbud jeg selv kunne finde på samme opgave. Prøvede at lave en sag, men meldingen var at man desværre bare selv kunne have stået for det så.


Vi fik slebet og lakeret 100 m2(2 dage plus 2(mener jeg) i tørretid, malet, spartlet og filtet 2 rum(2 dage inkl tørretid, elektriker og en murer der lagde fliser på 13 m2 samt lavede en lille mur. Vi havde 12 dage fra overtagelse til vi flyttede ind og der var ikke håndværkere i huset hver dag.


Og ellers mener udlejer at det ikke levede op til kravene for istandsættelse, så du ender med en endnu større regning.

Jeg ville aldrig male osv. Det imo lever aldrig op til det de mener det skal leve op til.
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf billiebean » 19. jun 2018, 08:38

Der er vist også stadig håndværkerfradrag. Så du kan trække udgiften - hvad enten I selv organiserer eller lader udlejer om det - fra i skat. Det kan trøst en smule.. :)

Kan udlejer komme bagefter og brokke sig over resultatet, hvis I selv arrangerer?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24895

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf sigge » 19. jun 2018, 08:39

Hvad står der i jeres lejekontrakt? Skal lejemålet være istandsat ved udflytning? Hvis ikke der står det (og i overtog det nyistandsat, da i flyttede ind), risikerer I, at udlejeren alligevel hyrer folk til at gøre det om.
0
You can't spell awesome without me.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Sof » 19. jun 2018, 08:42

billiebean skrev:Der er vist også stadig håndværkerfradrag. Så du kan trække udgiften - hvad enten I selv organiserer eller lader udlejer om det - fra i skat. Det kan trøst en smule.. :)

Kan udlejer komme bagefter og brokke sig over resultatet, hvis I selv arrangerer?

Tror kun det er hvis malerarbejdet er udvendigt http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759 ellers skal håndværket vist primært tælle som en grøn forbedring
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf billiebean » 19. jun 2018, 08:50

Sof skrev:
billiebean skrev:Der er vist også stadig håndværkerfradrag. Så du kan trække udgiften - hvad enten I selv organiserer eller lader udlejer om det - fra i skat. Det kan trøst en smule.. :)

Kan udlejer komme bagefter og brokke sig over resultatet, hvis I selv arrangerer?

Tror kun det er hvis malerarbejdet er udvendigt http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759 ellers skal håndværket vist primært tælle som en grøn forbedring


Ja, det kan jeg godt se, er blevet ændret. Vi fik det for udflytningsistandsættelse i 2015. Rengøringsdelen kan vist stadig trækkes fra dog.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Kalimsofie » 19. jun 2018, 12:47

sigge skrev:Hvad står der i jeres lejekontrakt? Skal lejemålet være istandsat ved udflytning? Hvis ikke der står det (og i overtog det nyistandsat, da i flyttede ind), risikerer I, at udlejeren alligevel hyrer folk til at gøre det om.


Det skal være istandsat, hvilket det også var, da vi flyttede ind. Og hun vil gerne vide, om vi selv får det gjort, eller om hun skal stå for det.

Jeg ved bare, at hvis hun står for det, bliver det dyrere. Men jeg frygter nemlig lige præcis, at hvis jeg selv gør det, så er hun ikke tilfreds, og så kommer der alligevel en ekstraregning :rulle:
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Æhm... istandsættelse... hvor hurtigt kan det gøres?

Indlægaf Kalimsofie » 19. jun 2018, 12:49

Sof skrev:
Kalimsofie skrev:Ja, det er nok rigtig nok. Good point. Der ligger til gengæld en del mere koordination i det, når der er flere, der er individuelt afhængige af de andres arbejde. Hm...

Årh mand, gider egentlig overhovedet ikke mere bøvl med den her dumme lejlighed og min latterlige udlejer. Måske skulle jeg bare lade dem stå for det, og æde regningen.


Hvis du synes udlejeren er latterlig, så tænker jeg det kan være grund nok til selv at stå for det/hyre selv. Har selv stået med en regning der var mindst 3 gange så stor, som tilbud jeg selv kunne finde på samme opgave. Prøvede at lave en sag, men meldingen var at man desværre bare selv kunne have stået for det så.


Vi fik slebet og lakeret 100 m2(2 dage plus 2(mener jeg) i tørretid, malet, spartlet og filtet 2 rum(2 dage inkl tørretid, elektriker og en murer der lagde fliser på 13 m2 samt lavede en lille mur. Vi havde 12 dage fra overtagelse til vi flyttede ind og der var ikke håndværkere i huset hver dag.


Jeg har nemlig også engang stået med en regning på 20.000 for en f..... etværelses! Så det er lidt det jeg frygter. At hun tager det dyreste bud, hun kan finde :nej:
0

Tilbage til "Bolig"