De spirrende forhold - snik snak

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Tilly » 19. jun 2018, 13:17

Marioneta skrev:
Tilly skrev:Hvordan gik det så med hans reeksamen i dag? :)


Godt spørgsmål. Som sagt var 7 ud af 20 til reeksamen og de var alle presset på tiden (2 har endda ekstra tid fordi de er ordblinde). Det er svære opgaver sammenlignet med hvad vi har fået af opgaver i løbet af undervisningen. Fx havde de noget om 4-talssystemet, som vi godt nok har haft noget om på tavlen, men ikke selv har fået opgaver i. Jeg tænker at niveauet for eksamen er som det skal være, men niveauet af undervisningen har været for dårlig. Vores underviser er på barsel og det har været svært at finde en vikar. Vi har fået en gymnasielærer, som slet ikke har haft seminariehold før. Vi har ikke fået særlig mange opgaver, som vi har kunne regne som forberedelse og til den første eksamen var der også noget, som vi slet ikke har haft i pensum. Det er en eksamen, som tre undervisere har lavet til de tre matematikhold, men vores undervisning virker ikke til at have været på samme niveau som de to andres hold. Jeg har svært ved at forestille mig, at det er meningen, at det skal være sådan.

Han fik lavet det hele, dog er der to del-opgaver han ved, at han ikke får fuld point for og hans besvarelse af det fagdidaktiske synes han selv er mindre god end sidste gang (hvor han dog faldt på at han ikke nåede en hel opgave). Han føler sig ikke sikker på at bestå, men håber at han gør. Det samme med vores veninde, hun føler sig heller ikke sikker. De får først at vide på mandag, så det bliver en lang uge for dem.

Øv det er lang tid at vente. Håber han består :)

Madam Pomfrey skrev:Ikke at jeg skal blande mig, men det går måske meget godt i tråd at spørge ind til de andre ting der udfordrer dig i jeres relation, eller som du undrer dig over i hans relationer til andre i det hele taget. F.x. det med at han ikke får lavet en aftale med sin mor i ferien.
Eller det med at at han ikke rigtig evner eller har lyst til at kommunikere på daglig basis.

Det er måske mere ufarligt at spørge ind til det, reelt undrende, nu hvor du selv har besluttet at det ikke skal være et issue imellem jer, at du har accepteret at det er præmissen. Så kommer det jo netop ikke til at handle om dine behov og forventninger. Men bliver en decideret undren på hvorfor han har det sådan.

Jeg tænker også at det er rigtig fint hvis du kan spørge nysgerrigt ind til dette. Om hvordan han selv har det med det?

Hvad gør det fx ved ham, når han ikke får set sin mor, fordi han ikke fik taget sig sammen til det? Er det bare ok? Eller er han ked af at han har svært ved at tage initiativ, og derved går glip af aftaler?

Det er jo ikke sikkert at han selv oplever hans manglende evne til initiativ som et problem (såvel på det private område samt studierelateret). Men hvis han gør, så er det da noget han skal arbejde med.

Jeg har selv i perioder kæmpet meget med manglende evne til at tage initiativ, og nøj hvor har jeg skældt mig selv meget ud over det. Så jeg ved godt hvor svært det kan være at kæmpe med.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. jun 2018, 19:15

Mærkelig dag i dag, både god og tung...

Jeg tog hjem til S, som aftalt, så vi kunne snakke. Men jeg havde jo taget min beslutning. Han havde gættet at det ville gå den vej, og tog imod mig uden at kysse mig, bare et tæt og varmt kram, det var egentligt fint.
Fik fortalt ham at jeg bare ikke kunne deale med det svigt, at det gjorde for ondt. At det gjorde ondt på mig, at skulle "rydde op efter ham" ifht et brudt løfte til børnene.
Han forstod det godt, og sagde at han kun kunne beklage, og at det ikke ville ske igen. - ingen forklaring, ingen årsag... jeg spurgte heller ikke, dog. Havde måske bare håbet at han faktisk havde overvejet årsagen til at det skete.
Jeg fortæller at jeg har det svært med uligheden i hvor meget vi hver især kan, vil, har kræfter og overskud til. At jeg har været ked af at han ikke respekterede mine grænser, ikke lyttede når jeg sagde stop.

Han spillede ud med at tingene lå på min banehalvdel, at han godt vidste at det ikke var godt nu, at han tydeligt kunne mærke det på mig.
At han havde håbet jeg havde overvejet at give ham en chanse - hvilket jeg kunne fortælle ham at det har jeg, men at jeg må lytte til mig selv, mine følelser, mavefornemmelse.

Jeg var bombet, havde sovet dårligt, og var vel bare presset af dagens dagsorden. Så han smed mig faktisk i seng til en times middagslur, og imens lavede han frokost til mig. Jeg fik lov at putte i arm i sofaen, og han nussede mig lige så stille.
Så det blev til nogle egentligt hyggelige timer, stille og rolig, i god tone, venskabelig stemning. Og vi skiltes med et på gensyn.
Det sætter jeg stor pris på.
Han har bedt mig sige til hvis vi vil ud at fiske, tilbød at jeg kunne beholde fiskestængerne han havde lagt ved mig.

Bagefter tog jeg i IKEA og trøsteshoppede :lol: Var trist, ramt.... mere end jeg egentligt havde troet. Pludselig savnede jeg ham helt vildt, og ville ønske at jeg bare kunne glemme hans fuckup, og give ham den chanse. For det var faktisk rart og dejligt at være en del af et os. Og han er faktisk sød, dejlig, kærlig, opmærksom, hjælpsom - og alt muligt andet jeg havde brug for han var.

Han skrev senere, at en kollega havde ønsket tillykke med kærligheden, og at han jo så havde kunne fortælle at det netop var slut i dag.
Det var lidt akavet skrev han, men med smiley bagefter.
Han skrev tak for alt, og skrev at han synes jeg er dejlig, fantastisk, smuk og at han havde nydt tiden sammen med mig.
Jeg skrev en lang besked, hvor jeg takkede for alt det han vitterligt har gjort og betydet for mig, at jeg altid vil være taknemmelig, og at jeg har nydt tiden med ham. At jeg godt ved at jeg har været tung at danse med, at jeg har paraderne oppe. osv. Og så tog jeg mig en tudetur.

Men alt i alt, et blidt og udramatisk brud.
17
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jun 2018, 13:37

Marioneta skrev:
Jeg tror bare at der er mange ting, der spiller ind på hvorfor han er, som han er, og opfører sig, som han gør.


Det lyder sådan...
Jeg synes stadig godt du kan tillade dig at puffe ham blidt, så han måske får overvejet, reflekteret over og måske gjort noget ved de skelletter han har i skabet - de påvirker ham jo i flere henseender, spænder ben for ham.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jun 2018, 14:03

Nu har jeg summet et par dage, savnet er større end forventet, det gør stadig ondt, og jeg er ramt. Men jeg er også helt afklaret med at jeg har brug for bare at være mig, slippe det pres der lå i at være nogens kæreste, og i særdeleshed presset ifht at han gerne ville have mere, jeg syntes det var rigeligt her og nu. Han erkendte at have kendt præmissen, men det ændrer jo ikke på hans følelser og behov for mere. Han har rigtig svært ved at der ikke var plads og overskud til mere for mit vedkommende, - men som jeg har gentaget for ham mange gange, dér var jeg på vej hen.

Men jeg fik dog en lidt mere uddybende forklaring på hans fuckup. Nogle gange skal der meget lidt alkohol til, førend han bliver påvirket, pga heldbred/medicin. Han havde drukket 3-4 øl den dag, og var godt påvirket efter nr 2, og dømmekraften røg på den konto.
Jeg vidste godt at han har været lidt udfordret omkring alkohol tidligere i sit liv, men at han ligefrem har valgt at gå på antabus denne gang, det var godt nok info jeg lige skulle synke. Jeg fortalte ham at det ville ha været rart at vide...Han syntes dog det kunne være ligemeget, da han regnede med at det nok var slut.

Den var lidt svær at sluge, at han bare smed det hele over på min banehalvdel. Ja, det var MIG der lige skulle ha det hele på afstand, mærke efter, overveje osv. Men jeg tror faktisk det ville ha gjort en pæn forskel for mig, hvis han havde meldt ud. At det havde åbnet op for nogle af de vigtige snakke, fremfor at han bare lod som om tingene var OK.
Jeg føler mig som en røv, fordi han har fået lov til at hænge i en måned inden jeg havde tid til at se ham, og har gentagende gange forklaret at det ikke handlede om at jeg ikke ville, men at kalenderne var totalt booket.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Tilly » 26. jun 2018, 21:59

Marioneta skrev:Min kæreste og min veninde bestod deres reeksamen, så nu kan de slappe af og holde ferie. Eller det kan min kæreste, den torsk, jo ikke :sarkasme:

Godt at han bestod matematik :) Men havde han ikke en reeksamen mere? Er den også veloverstået?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29811

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf TinaW » 27. jun 2018, 04:22

Marioneta skrev:Min kæreste og min veninde bestod deres reeksamen, så nu kan de slappe af og holde ferie. Eller det kan min kæreste, den torsk, jo ikke :sarkasme:

girl_beat skrev:Nu ved jeg ikke, om jeg kommer til at simplificere noget ude af kontekst, men har det markerede ikke været gennemgående i flere aspekter af jeres forhold? :gruble:

At initiativ, planlægning og ansvar for tingenes udførelse ligger meget langt fra ham - og du påtager dig det, fordi du er vant til at klare dig selv? På kort sigt er det nemt for jer begge, fordi I bare gør det, I plejer, men på sigt kan det give en masse frustrationer og en skæv relation, som du - måske - skal have liggende i baghovedet, hvis du seriøst overveje at skabe en familie sammen med ham.


Her i weekenden opstod et godt eksempel på hans planlægningsevner. Han tog jo initiativ til noget brætspilscafe i weekenden, da jeg tog hjem fredag, hvilket var dejligt. Men jeg kunne ikke lørdag og han ville derfor finde ud af om han kunne søndag. Jeg tager så hjem og sender ham et billede af noget relevant til noget vi havde snakket om og derefter vælger jeg netop ikke at planlægge mere for ham. Det er ham, som skal finde ud af, om han kunne søndag eller ej og jeg vælger ikke at spørge ind til det, for det er jo ham, som skal have tjek på sin kalender. Så er det jo også naturligt at han vender tilbage til mig og det kan også være lidt træls, når folk skynder på en. Jeg havde ikke andre planer søndag, så jeg kunne sagtens afvente ham, også selvom svaret nok først kom søndag formiddag.

Der kom så slet ikke noget svar. Søndag eftermiddag skrev min veninde at hun havde bestået eksamen og jeg skrev og spurgte ham og det svarede han dog på. Ellers kom der slet ikke noget om vores aftale. Jeg skrev så om aftenen og påpegede at han i det mindste kunne have skrevet og opdateret mig og til det svarede han, at han ikke lige havde fået det gjort og kunne slet ikke forstå problemet. Jeg kunne jo bare have skrevet og ja, det kunne jeg jo også, det ville være det nemmeste, men det nytter bare ikke i længden. Jeg skrev en besked mere og skar det ud i pap og til et svarede han bare en lidt kort sarkastisk bemærkning, så tror faktisk, at han fattede det til sidst. Vi skrev ikke sammen i et døgns tid og så skrev han og spurgte om jeg ville med i parken og hygge i dag, så det var vi. I dag ville jeg så skrive til min bror omkring turen til Kbh og da jeg så opdaterede ham omkring den, takkede han for at jeg skrev. Der skulle jeg så lige dy mig for ikke at skrive, at det er sådan man gør, når man skal tjekke sin kalender og finde ud af noget :cool:


Jeg synes det er så godt, at du ikke tager ansvaret for hans planlægning på dine skuldre, men hold op hvor ville jeg blive træt af den “ladhed” han udviser i forbindelse med at netop selv få taget ansvar og få lavet en aftale.
Du er mere tålmodig end jeg kunne være.
10
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf LaScrooge » 27. jun 2018, 04:51

Jeg kender godt "typen" fra et tidligere forhold og min erfaring er, at man ender frustreret ligemeget hvad. For enten venter man på dem, at de tager ansvar og viser initiativ, eller også gør man det for dem og er frustreret over det. I det første tilfælde prøver man at opdrage på nogen, der ikke lærer af ens metoder, i det andet føler man at man enabler et mønsters fortsatte eksistens som man ikke trives med.

Min erfaring blev, at det vigtigste er at man handler på dét der betyder mest for én i situationen: er det vigtigt at ses, så tager man over så det kan ske, er man mere ligeglad så lægger man det bag sig ved at fylde sin tid ud med noget andet. Man skal i hvert fald sørge for at minimere sin egen irritation og frustration mest muligt, for den kan ende ud i nogle andre grimme ting, så som spids kommunikation og manglende respekt.

Et alternativ er at man indimellem tager konfrontationen og taler med store ord om hvad det får en til at føle og hvordan det påvirker ens syn på ham og forholdet, så det bliver skåret ud i pap at det koster. For man har med en at gøre, som dybest set ikke betragter sin egen adfærd som problematisk og kun ændrer for at imødekomme og det kan i sagens natur kun blive på slump.
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Tilly » 27. jun 2018, 08:31

Marioneta skrev:
Tilly skrev:
Marioneta skrev:Min kæreste og min veninde bestod deres reeksamen, så nu kan de slappe af og holde ferie. Eller det kan min kæreste, den torsk, jo ikke :sarkasme:

Godt at han bestod matematik :) Men havde han ikke en reeksamen mere? Er den også veloverstået?


Jo, det er jo derfor han ikke kan holde ferie som sådan. Han skal aflevere sin opgave d. 3/8 og til mundtligt eksamen halvanden uge senere. Han har slet ikke fået lavet mere med sin opgave. Vores lærer har tilbudt vejledning i morgen, da hun alligevel var på skolen, og da jeg snakkede med ham i dag, havde han ikke engang svaret hendes mail om det. Jeg håber dog, at han får snøvlet sig afsted, for før han ved af det er det august.

Jeg tror måske, at det er en blanding af, at det alligevel er sværere at lave opgave alene end han troede og at han har høje forventninger til sig selv og nu sidder han og ikke rigtigt kan acceptere, at det ikke er nemt, når han er vant til at andet kommer nemt til ham og han frygter måske at skulle indse, at han ikke kan leve op til egne krav.

Jeg får næsten helt stress på hans vegne. Det er en lidt mærkelig blanding at han både har høje forventninger til sig selv, men samtidig ikke gør hvad han kan for at indfri dem. Jeg synes det er virkelig synd for ham at han ikke kan tage sig sammen. Jeg håber da at han får brugt tilbuddet om vejledning i dag. Ideelt set så brugte han jo den første uge af sin sommerferie intensivt på at lave opgaven, og så kunne han slappe af med god samvittighed og holde ferie resten af sommeren. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort. Og jeg har faktisk selv været i en meget lignende situation engang hvor jeg gik på et studie, som jeg endte med ikke at færdiggøre.

Men ultimativt er det jo selvfølgelig hans eget ansvar. Og du kan jo ikke gøre andet end at tilbyde moralsk støtte.

Jeg håber i hvert fald at du kommer til at nyde din ferie, og at du får nogle gode ture og oplevelser med din søn :)
3
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf ina » 27. jun 2018, 13:00

Marioneta skrev:
LaScrooge skrev:For man har med en at gøre, som dybest set ikke betragter sin egen adfærd som problematisk og kun ændrer for at imødekomme og det kan i sagens natur kun blive på slump.


Nemlig. Han prøver på at forbedre sig på nogle af de her punkter, men han falder nogle gange tilbage i det gamle mønster, fordi han oprigtigt ikke synes der er en adfærd, som skal ændres.

Her på det sidste har jeg virkelig indset, hvor langt vi er fra hinanden. Han havde ellers rykket sig en del på mange punkter og det gik fint. Han var med ud at spise til min fødselsdag og han var også med, da vi var ude at spise til min søns fødselsdag. Men alligevel så sker der de her ting, som viser, at han bare ikke rykker sig permanent.

Udover hans uddannelses-udfordringer for tiden så får han besøg af en ven i næste uge, som regelmæssigt ryger hash og han har fortalt, at han også vil ryge hash med ham. Jeg har aldrig selv røget hash og det har aldrig været en del af mit liv. Jeg synes hash hører ungdommen til og forventer ærligt talt, at voksne har lagt det bag sig. Jeg vidste godt, at han havde prøvet at ryge før, men troede virkelig ikke, at det var noget han ville gøre nu.

Jeg har det svært ved det og han forstår det ikke, for hvad sker der ved at ryge en enkelt gang eller to? Og nej, det sker der som sådan heller ikke noget ved, og jeg kommer heller ikke til at slå op med ham pga. det. Min eks røg også på et tidspunkt som 27-årig, da han nogle måneder boede i Holland. Han fortalte det, da han kom hjem og jeg blev overrasket over, at han havde gjort det som "ansvarlig voksen", men så var det jo heller ikke værre og det er det heller ikke med min kæreste nu, hvis han ryger i næste uge. Men jeg har det stadig svært ved det og det er pga. min søn.

Jeg har lukket min kæreste ind i min søns liv og her går bare en grænse, kan jeg mærke, og den overskrider han, hvis han ryger. Der er opbygget noget tillid omkring ham og min søn og han har også passet ham en enkelt gang. Den tillid bliver brudt, hvis han skal til at ryge hash og det skal jeg havde fortalt ham på en eller anden måde. Ikke fordi jeg tror, at det forhindrer ham i at gøre det, men han skal have at vide, at det har nogle konsekvenser mht min søn.

Åh, hvorfor kan han ikke bare blive voksen i stedet for alt det her pjat :trist:


Altså, bliver tilliden brugt pga. din søn, hvis han ryger hash sammen med sin ven i næste uge? Eller mener du hvis han skal til at ryge permanent?

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme hvad du skal gøre, men... Lad være med at tage bekymringerne på forskud. Hvis han ellers ikke normalt ryger hash dagligt, ikke ryger i selskab med din søn eller andet, så vent og se. Lad være med at fortælle ham noget om brudt tillid og overskredet grænse, fordi han ryger hash i selskab med en ven en gang.

Hvis du har nul-tolerence overfor hash (det lyder det dog ikke som om?), så må du tage konsekvensen af det og sige det til ham og så må du se hvad der sker. Hvis du synes det er ok, at han ryger en gang med en ven, så lad være med at male fanden på væggen og snakke om brudt tillid osv.
7
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 13:21

Marioneta skrev:
ina skrev:Altså, bliver tilliden brugt pga. din søn, hvis han ryger hash sammen med sin ven i næste uge? Eller mener du hvis han skal til at ryge permanent?

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme hvad du skal gøre, men... Lad være med at tage bekymringerne på forskud. Hvis han ellers ikke normalt ryger hash dagligt, ikke ryger i selskab med din søn eller andet, så vent og se. Lad være med at fortælle ham noget om brudt tillid og overskredet grænse, fordi han ryger hash i selskab med en ven en gang.

Hvis du har nul-tolerence overfor hash (det lyder det dog ikke som om?), så må du tage konsekvensen af det og sige det til ham og så må du se hvad der sker. Hvis du synes det er ok, at han ryger en gang med en ven, så lad være med at male fanden på væggen og snakke om brudt tillid osv.


Han ryger ikke normalt og vil forhåbentligt heller ikke komme til det, fordi han ryger et par gange med sin ven. Det sidste hash han havde, gav han til sin ven i stedet for at ryge alene. Så tror egentligt ikke, at der er risiko for at han kommer til at fortsætte efter vennen tager hjem.

Jeg har egentligt nul-tolerance overfor det, forstået sådan, at det ikke skal være en del af mit liv. At han så ryger med sin ven i en uge, hvor jeg er på ferie med min søn, er derfor også okay i forhold til mig, for jeg er ikke en del af det. Men jeg har det svært ved at lade ham være sammen med min søn kort bagefter, når jeg ved, at han har røget. Ligesom at jeg heller ikke ville acceptere at han røg i et evt. fremtidig fælles hjem.


Hvad er det du forstiller dig der sker ved at han ryger med en ven og så er sammen med din søn flere dage efter?
6
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 14:06

Marioneta skrev:
LadyFox skrev:Hvad er det du forstiller dig der sker ved at han ryger med en ven og så er sammen med din søn flere dage efter?


Mit barn skal ikke være sammen med folk, som er påvirkede, om det så er alkohol, hash eller hårde stoffer. Jeg ved godt, at man - udover rusen - kun er påvirket i et par dage med hash og han skal i hvert fald ikke være sammen med ham i det tidsrum. Men når han nu skal til at ryge, så er der bare en risiko for at det bliver til mere og det vil jeg bare gerne have styr på ikke er tilfældet inden han er sammen med min søn igen.

Jeg forstår godt at du ikke ønsker din søn skal være sammen med folk der er påvirkede.
Men som du selv er inde på så er man jo ikke påvirket af hash i særlig lang tid, jeg vil endda mene at et par dage er højt sat. Jeg ved godt at det kan spores i kroppen efter det, men det betyder ikke at man er påvirket. Men altså, jeg forstår da som sagt godt at din søn ikke skal være sammen med påvirkede mennesker.

Jeg forstår bare ikke at det er et tillidsbrud i forhold til din søn at din kæreste ryger med en ven i mens han ikke skal se din søn. Det er jo ikke fordi din kæreste bliver misbruger af at ryge et par joints med en ven - hvilket det jo også beviser at han har gjort det før uden at begynde at gøre det fast.

Måske du skulle finde ud af om hashrygning engang i mellem når han ikke er sammen med jer er en dealbreaker for dig. For du siger jo lidt at det egentlig er lidt okay, fordi du og din søn er på ferie og i jo derfor ikke kommer til at mærke det, og du stoler på at hashen ikke bliver en fast ting, men på samme tid vil du gerne fortælle ham at det er et tillidsbrud overfor din søn hvis han gør det. Det et lidt modsatrettet synes jeg.
4
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 14:58

Marioneta skrev:
LadyFox skrev:Jeg forstår godt at du ikke ønsker din søn skal være sammen med folk der er påvirkede.
Men som du selv er inde på så er man jo ikke påvirket af hash i særlig lang tid, jeg vil endda mene at et par dage er højt sat. Jeg ved godt at det kan spores i kroppen efter det, men det betyder ikke at man er påvirket. Men altså, jeg forstår da som sagt godt at din søn ikke skal være sammen med påvirkede mennesker.

Jeg forstår bare ikke at det er et tillidsbrud i forhold til din søn at din kæreste ryger med en ven i mens han ikke skal se din søn. Det er jo ikke fordi din kæreste bliver misbruger af at ryge et par joints med en ven - hvilket det jo også beviser at han har gjort det før uden at begynde at gøre det fast.

Måske du skulle finde ud af om hashrygning engang i mellem når han ikke er sammen med jer er en dealbreaker for dig. For du siger jo lidt at det egentlig er lidt okay, fordi du og din søn er på ferie og i jo derfor ikke kommer til at mærke det, og du stoler på at hashen ikke bliver en fast ting, men på samme tid vil du gerne fortælle ham at det er et tillidsbrud overfor din søn hvis han gør det. Det et lidt modsatrettet synes jeg.


Jeg stoler næsten på ham, at det ikke bliver en ting han gør regelmæssigt, men jeg stoler ikke 100% på det. Det skyldes at han til karneval fortalte, at han havde prøvet det og han ikke brød sig om at gøre det, fordi det sløvede hans tænkning og selvom han ikke direkte sagde, at han ikke ville gøre det igen, så lød det som om det var et overstået kapitel i hans liv. Det var det så ikke og jeg ved egentligt ikke helt, hvad jeg skal tro lige nu. Men i og med at han jo har prøvet det før og ikke har fortsat et regelmæssigt forbrug, så ved jeg med min fornuft, at jeg burde kunne stole på ham, men jeg har ikke helt hjertet med i den del og derfor har jeg det svært med det.

Så er der fremtiden. Jeg kan ikke have folk, der ryger hash hjemme ved mig. Ingen ryger herhjemme og hvis du skal ryge tobak, kan du gøre det i haven. Men jeg kan ikke have at folk ryger hash i min have. Jeg bor i rækkehus tæt på folk og der er børn i alle huse. Hash er ulovligt og der kan simpelthen ikke lugte af hash fra mit hjem/min have. Så jeg ved slet ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi flytter sammen og han skal have besøg af sin ven, som ryger til dagligt.

Jeg vil dog ikke bestemme over ham, så hvis han vil besøge sin ven i Kbh og ryge hos ham, så er det ikke en dealbreaker, ligesom det heller ikke er en dealbreaker nu. Men det skal ikke ske i mit hjem og evt. fremtidig fælles hjem.

Med tillidsbrud så mener jeg det nok ikke helt så alvorligt, som det lyder. Men han tager et skridt tilbage i forhold til min søn, når han gør sådan noget her. Jeg skal altså være sikker på, at det bare er en engangsting.


Jeg synes der er stor forskel på at han ryger hjemme hos ham selv nu, og så hvad han gør i et fælles hjem. Jeg tænker at bare fordi de ryger derhjemme nu, behøver den tradition jo ikke følge med i et næste hjem, han deler med en anden.
Det er selvfølgelig noget man skal snakke om inden man flytter sammen.
Men uanset om han ryger eller ej kan jeg da godt se at han ryger-vennen kan blive et problem når i flytter sammen. Han vil jo temmelig sikkert ikke lade være med at ryge når han er på besøg.
2
...
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 16:29

Marioneta, har du for nylig lavet status over jer, jeres forhold og specielt hvad det bidrager med i dit liv?
Simpelthen en liste over pros & cons.
Jeg ved godt at det kan lyde vanvittig provokerende at lave sådan en liste, men nogle gange giver det én overblikket tilbage.

Er der 12 gode ting og 3 dårlige - jamen, så er det jo fint.
Er det omvendt og forholdet sort på hvidt bidrager mere flere dårlige end gode ting, er det tiden til at overveje om det er værd at bruge tid/liv på. I det mindste gøre det klart for sig selv hvorfor evt ulemper opvejer fordele.
11
Undtagelsen
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4556

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 18:28

Marioneta skrev:
Undtagelsen skrev:Marioneta, har du for nylig lavet status over jer, jeres forhold og specielt hvad det bidrager med i dit liv?
Simpelthen en liste over pros & cons.
Jeg ved godt at det kan lyde vanvittig provokerende at lave sådan en liste, men nogle gange giver det én overblikket tilbage.

Er der 12 gode ting og 3 dårlige - jamen, så er det jo fint.
Er det omvendt og forholdet sort på hvidt bidrager mere flere dårlige end gode ting, er det tiden til at overveje om det er værd at bruge tid/liv på. I det mindste gøre det klart for sig selv hvorfor evt ulemper opvejer fordele.


God ide. Når først det her kommer lidt på afstand, så betyder det nok heller ikke så meget. Der er dog problemet med vennen i fremtiden, men det må vi jo tage, som det kommer.


Jeg er glad for at du ikke tog forslaget ilde op.

Det er naturligvis ikke op til mig at sætte reglerne for dine evt lister, men jeg tror det er vigtigt at være 100% ærlig, når man laver dem.
Ikke noget med at "det kunne være meget godt, hvis det lige blev sådan her", "måske i fremtiden" osv. You get the picture.
Råt for usødet. Giver forholdet/din kæreste dig flest bekymringer eller glæder. Man må tage udgangspunkt i hvad man har og om man har lyst til at leve med det. Bliver det (endnu) bedre senere hen, er det bare fantastisk, men det må ikke blive en sovepude.
1
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Q-beben » 27. jun 2018, 18:43

Jeg har nul tolerance overfor hash/pot/skunk. Jeg kan sagtens følge Marioneta, og det er helt ok at føle det på den måde, hun gør.

Måske føler man ikke selv, at virkningen af hash er der så længe, men der kan være så mange ufede følgevirkninger og risiko for at blive afhængig af det. Sidst men ikke mindst... blir du taget med det i blodet som bilist, koster det kørekortet.
5

Tilbage til "Forhold og sex"