Ny minister

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ny minister

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 21:30

Artem skrev:
paint skrev:Der er ikke noget galt i af folk fra erhvervslivet, bliver ministre. Det er den anden vej rundt, der er problematisk.

Men hvis en erhvervsmand bliver minister, vil han jo næsten helt sikkert nogle år efter ende som erhvervsmand igen.

Jeg ser helt ærligt kun vekselvirkningen mellem det offentlige og private som noget positivt. På mit niveau er det også blevet meget mere almindeligt i dag end for 30 år siden hvor man enten arbejde i det private eller offentlige hele livet, men hvor det i dag er blevet normalt at man skifter mellem at være privat entrepriseleder, og offentlig projektleder/sagsbehandler. Som også er et skifte jeg selv har lavet, et par gange, og ser det kun som en fordel at kende til begge sider af bordet.


Det vil han muligvis, men Mikkelsen bliver ikke erhvervsmand, han bliver erhverslivets mand. Dansk Erhverv, er en organisation, som via lobbyvirksomhed og andet, søger at påvirke politikerne til at handle i deres interesse. Det er noget lidt andet.

Det er Dansk Erhvervs vision at være den mest betydningsfulde politiske repræsentant og foretrukne rådgiver for erhvervslivet (hentet fra deres hjemmeside)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Ny minister

Indlægaf Artem » 20. jun 2018, 22:04

paint skrev:Det vil han muligvis, men Mikkelsen bliver ikke erhvervsmand, han bliver erhverslivets mand. Dansk Erhverv, er en organisation, som via lobbyvirksomhed og andet, søger at påvirke politikerne til at handle i deres interesse. Det er noget lidt andet.

Det er Dansk Erhvervs vision at være den mest betydningsfulde politiske repræsentant og foretrukne rådgiver for erhvervslivet (hentet fra deres hjemmeside)

Ja og Anders Fogh blev NATO's generalsekretær. Hvor man også kan beskylde ham for at trække i tråde for at øge danmarks forsvarsbudget for at leve op til NATO's krav osv...
Eller hvad med Helle Thorning som er direktør i en nødhjælps organisation?

Ikke at jeg har nogle problemer med de her ting. Vil da kun ønske Brian Mikkelsen held og lykke med det nye job, og tror han vil gøre det godt der.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ny minister

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 22:19

Artem skrev:
paint skrev:Det vil han muligvis, men Mikkelsen bliver ikke erhvervsmand, han bliver erhverslivets mand. Dansk Erhverv, er en organisation, som via lobbyvirksomhed og andet, søger at påvirke politikerne til at handle i deres interesse. Det er noget lidt andet.

Det er Dansk Erhvervs vision at være den mest betydningsfulde politiske repræsentant og foretrukne rådgiver for erhvervslivet (hentet fra deres hjemmeside)

Ja og Anders Fogh blev NATO's generalsekretær. Hvor man også kan beskylde ham for at trække i tråde for at øge danmarks forsvarsbudget for at leve op til NATO's krav osv...
Eller hvad med Helle Thorning som er direktør i en nødhjælps organisation?

Ikke at jeg har nogle problemer med de her ting. Vil da kun ønske Brian Mikkelsen held og lykke med det nye job, og tror han vil gøre det godt der.


At en Statsminister, bliver generalsekretær for Nato (en international organisation) og en Thorning, der bliver direktør for Red Barnet, kan ikke rigtig sammenliges, med en Erhvervsminister Mikkelsen, der bliver direktør for en organisation som søger at påvirke politikerne på vegne af dansk erhvervsliv.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Ny minister

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2018, 15:09

Confucius skrev:
paint skrev:... med en Erhvervsminister Mikkelsen, der bliver direktør for en organisation som søger at påvirke politikerne på vegne af dansk erhvervsliv.


Det var hans job som erhvervsminister at søge at påvirke politikere på vegne af en bestemt gruppe med en bestemt agenda - hans parti - og det er det samme nu. Nu er gruppen med den bestemte agenda bare en anden.

Har du set for mange amerikanske serier, siden du frygter lobbyister så meget?


Nej, det var hans job som minister at være udøvende magt og således at forvalte den lovgivning, Folketinget vedtager.

Jeg synes bestemt ikke, det er klædeligt at en minister vandrer direkte fra rollen som udøvende magt over til at være lobbyist med al den interne, fortrolige viden, han har med sig i bagagen.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Ny minister

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2018, 15:25

Men det starter da ellers godt for den ny minister: https://www.b.dk/politiko/df-rasmus-jar ... ser-aldrig

Hovskisnovski, alligevel. Det er længe siden jeg har hørt det ord.
0
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Ny minister

Indlægaf ajnaM » 21. jun 2018, 15:39

Akehurst2 skrev:Men det starter da ellers godt for den ny minister: https://www.b.dk/politiko/df-rasmus-jar ... ser-aldrig

Hovskisnovski, alligevel. Det er længe siden jeg har hørt det ord.


Det er jo forventeligt.

Og i øvrigt er jeg helt enig.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ny minister

Indlægaf vibbsen » 21. jun 2018, 16:50

DetSorteCirkus skrev:Jeg havde respekt for ham i Eva Kjær Hansen-sagen, men ellers forbinder jeg mest Rasmus Jarlov med nogle bidrag til henholdsvis udlændinge- og ligestillingsdebatteb, som har fået mig til at ryste på hovedet.


Nå, men så forbinder du ham trods alt med noget politisk....Jeg forbinder ham primært med hans deltagelse i Vild Med Dans og for at være Mascha Vangs kæreste.....

Jeg har et ret stramt forhold til folketingspolitikere som vælger at deltage i Vild med Dans :tie: :tie: (Ja, Kristian Jensen...Jeg tænker på dig). Det vidner om rimelig dårlig dømmekraft IMO....Men er åbenbart gavnligt for ministerkarrieren :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ny minister

Indlægaf vibbsen » 21. jun 2018, 16:53

Sophies-mor skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sophies-mor skrev:Godt, at Jarlov ikke er sammen med Mascha Vang længere. Nu gør hun jo sine hoser grønne hos Anders Samuelsen, må håbe det forbliver useriøst, så hun ikke skal med til Nytårskur.
Gad ikke se hende til Dronningens hofballer.

Jeg er usikker på Jarlov i den her forbindelse. Men bedre valg end Jerkel og Østerby.


Arh, Anders Samuelsen var en fake historie.

Hun er sammen med en jægerpilot. Siden februar vist nok.

Ok, så slipper vi da for hende i officielt regi.


Men Nikita Klæbestrup har da vist ikke være på Jarlov endnu....Se DER har vi en interessant ministerfrue..... :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

[/spydig]
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Ny minister

Indlægaf Modesty Blame » 21. jun 2018, 17:00

vibbsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg havde respekt for ham i Eva Kjær Hansen-sagen, men ellers forbinder jeg mest Rasmus Jarlov med nogle bidrag til henholdsvis udlændinge- og ligestillingsdebatteb, som har fået mig til at ryste på hovedet.


Nå, men så forbinder du ham trods alt med noget politisk....Jeg forbinder ham primært med hans deltagelse i Vild Med Dans og for at være Mascha Vangs kæreste.....

Jeg har et ret stramt forhold til folketingspolitikere som vælger at deltage i Vild med Dans :tie: :tie: (Ja, Kristian Jensen...Jeg tænker på dig). Det vidner om rimelig dårlig dømmekraft IMO....Men er åbenbart gavnligt for ministerkarrieren :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt:

Jeg er meget enig i det med Vild med Dans. Men jeg husker ham også for hans udtalelser om karrierekvinder.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Ny minister

Indlægaf Modesty Blame » 21. jun 2018, 17:02

vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sophies-mor skrev:Godt, at Jarlov ikke er sammen med Mascha Vang længere. Nu gør hun jo sine hoser grønne hos Anders Samuelsen, må håbe det forbliver useriøst, så hun ikke skal med til Nytårskur.
Gad ikke se hende til Dronningens hofballer.

Jeg er usikker på Jarlov i den her forbindelse. Men bedre valg end Jerkel og Østerby.


Arh, Anders Samuelsen var en fake historie.

Hun er sammen med en jægerpilot. Siden februar vist nok.

Ok, så slipper vi da for hende i officielt regi.


Men Nikita Klæbestrup har da vist ikke være på Jarlov endnu....Se DER har vi en interessant ministerfrue..... :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

[/spydig]

Give it time.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ny minister

Indlægaf vibbsen » 21. jun 2018, 17:17

Modesty Blame skrev:
vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sophies-mor skrev:Godt, at Jarlov ikke er sammen med Mascha Vang længere. Nu gør hun jo sine hoser grønne hos Anders Samuelsen, må håbe det forbliver useriøst, så hun ikke skal med til Nytårskur.
Gad ikke se hende til Dronningens hofballer.

Jeg er usikker på Jarlov i den her forbindelse. Men bedre valg end Jerkel og Østerby.


Arh, Anders Samuelsen var en fake historie.

Hun er sammen med en jægerpilot. Siden februar vist nok.

Ok, så slipper vi da for hende i officielt regi.


Men Nikita Klæbestrup har da vist ikke være på Jarlov endnu....Se DER har vi en interessant ministerfrue..... :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

[/spydig]

Give it time.


#triplefacepalm
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Ny minister

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2018, 17:27

Hvis det var, havde de vel rige muligheder, da hun var i KU.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9489
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Ny minister

Indlægaf Sophies-mor » 21. jun 2018, 17:49

vibbsen skrev:
Sophies-mor skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sophies-mor skrev:Godt, at Jarlov ikke er sammen med Mascha Vang længere. Nu gør hun jo sine hoser grønne hos Anders Samuelsen, må håbe det forbliver useriøst, så hun ikke skal med til Nytårskur.
Gad ikke se hende til Dronningens hofballer.

Jeg er usikker på Jarlov i den her forbindelse. Men bedre valg end Jerkel og Østerby.


Arh, Anders Samuelsen var en fake historie.

Hun er sammen med en jægerpilot. Siden februar vist nok.

Ok, så slipper vi da for hende i officielt regi.


Men Nikita Klæbestrup har da vist ikke være på Jarlov endnu....Se DER har vi en interessant ministerfrue..... :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

[/spydig]

Der ville jeg kaste lidt op :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Ny minister

Indlægaf TomKah » 21. jun 2018, 18:49

Modesty Blame skrev:
vibbsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg havde respekt for ham i Eva Kjær Hansen-sagen, men ellers forbinder jeg mest Rasmus Jarlov med nogle bidrag til henholdsvis udlændinge- og ligestillingsdebatteb, som har fået mig til at ryste på hovedet.


Nå, men så forbinder du ham trods alt med noget politisk....Jeg forbinder ham primært med hans deltagelse i Vild Med Dans og for at være Mascha Vangs kæreste.....

Jeg har et ret stramt forhold til folketingspolitikere som vælger at deltage i Vild med Dans :tie: :tie: (Ja, Kristian Jensen...Jeg tænker på dig). Det vidner om rimelig dårlig dømmekraft IMO....Men er åbenbart gavnligt for ministerkarrieren :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt: :fløjt:

Jeg er meget enig i det med Vild med Dans. Men jeg husker ham også for hans udtalelser om karrierekvinder.


Jeg er også enig med at politikere ville gøre sig bedre uden Vild med Dans og diverse duller, men er udtalelsen om karrierekvinder virkelig kontroversiel? Jeg har det nøjagtig på samme måde med karrieremænd - ikke om jeg vil røre dem med en ildtang, men en sød nørd derimod :love:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ny minister

Indlægaf Wizzze » 21. jun 2018, 19:01

Rapfisk skrev:Hvis det var, havde de vel rige muligheder, da hun var i KU.


Siger du, at du ved noget vi ikke ved? :slem:
Hvad sker der til de landsmøder :devil:

Tror Se&Hør ville få en kollektiv orgasme, hvis de kunne skrive om det :lol:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"