Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: 35+1

Indlægaf Sangius » 21. jun 2018, 11:06

Janni.A006 skrev:Jeg sidder og reseacher hvad i alverden der skal puttes i den hospitalstaske. På trods af, at det er nummer 2 barn er det jo ikke noget, jeg har haft fornøjelsen af før. Nogen ting giver rigtig god mening og så er der andre ting, hvor jeg tænker, ah - sku vi nu ikke lige.. F.eks. make-up.. Men jeg bruger det selvfølgelig heller ikke vanvittig meget i det daglige og jeg ved, at hvis jeg tog det med, ville det være lige så ubrugt, når jeg kom hjem, som inden jeg tog af sted.
Jeg har fået lov til at blive indlagt efter fødsel til ammeetablering - det har jeg heller ikke prøvet før jo, så jeg vil i det mindste give det en chance. På den anden side ved jeg udmærket godt, at det at være en god mor ikke sidder i mine bryster, så selvom jeg godt vil give det en chance, tænker jeg også, at jeg vil pakke en lille sutteflaske og noget erstatning. Men det tror jeg muligvis dem der skal hjælpe mig med at få amningen op at køre, vil synes er lidt træls. :gruble:


De har helt sikkert erstatning på afdelingen, og vel sikkert også flasker. Men hvis du får ro i maven af at pakke det, synes jeg du skal gøre det.
Men hvis du sådan for alvor gerne vil have amningen op og køre, skulle du måske også pakke små shotglas el. lign., og så give erstatningen med dem i stedet, hvis det bliver nødvendigt? Flaske så tidligt i forløbet kan godt give sutteforvirring, og ødelægge amningen helt - hvilket jo er ærgerligt hvis det bare var for at supplere lidt inden mælken løb til, eller hvis man havde lidt ømme brystvorter eller lignende. :)

Ellers ville jeg anbefale at holde sig ajour med www.ammenet.dk, der er virkelig mange gode råd og artikler derinde, og alt sammen videnskabeligt understøttet - jeg synes ofte at have oplevet sundhedspersonale som ikke rigtig har en særlig god viden inde for amningen, desværre.

Og i sidste ende skal du jo lytte til dig selv, og gøre det, som du får ro i maven af - det absolut vigtigste for et lille nyt barn er nærhed, tryghed og en glad mor - alt sammen noget som jo ikke behøver indeholde amning <3
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 21. jun 2018, 16:10

Da jeg var indlagt efter fødslen havde de det hele.. sutter, erstatning, shotglas, steriliseringsudstyr til flasker osv. Al erstatning blev givet på shotglas ind til jeg tog beslutningen om, at gå fuldt over på flaske.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

36+6

Indlægaf Buller » 21. jun 2018, 19:56

Puha. Jeg synes i dag har været lidt hård. Har haft en mængde plukkeveer og bare generelt ubehag i kroppen. Det er endda ikke fordi jeg har lavet det vilde. Men det tog flere timer i sengen før min mave holdt helt op med at spænde. Træls.

Heldigvis føles det mere almindeligt nu. Og baby møfler derud af.
Men hvor er jeg ved at blive øm nede foran i siderne af skridtet. Det må være baby maven det trækker i det hele.
0
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 06:13

twinkle skrev:Da jeg var indlagt efter fødslen havde de det hele.. sutter, erstatning, shotglas, steriliseringsudstyr til flasker osv. Al erstatning blev givet på shotglas ind til jeg tog beslutningen om, at gå fuldt over på flaske.


Vi var indlagt på Riget med A. og der havde de også det hele til ham, også dyne osv. som jeg kan se, at jeg skal have med, nu hvor jeg skal føde på Hillerød. :) Jeg vil bare så gerne give amningen en ærlig chance, men samtidig har jeg også brug for at sende et signal om, at det hverken skal ødelægge mig eller lillebror, at få det op at køre.
0
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 36+6

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 06:17

Buller skrev:Puha. Jeg synes i dag har været lidt hård. Har haft en mængde plukkeveer og bare generelt ubehag i kroppen. Det er endda ikke fordi jeg har lavet det vilde. Men det tog flere timer i sengen før min mave holdt helt op med at spænde. Træls.

Heldigvis føles det mere almindeligt nu. Og baby møfler derud af.
Men hvor er jeg ved at blive øm nede foran i siderne af skridtet. Det må være baby maven det trækker i det hele.


Jeg havde også sådan en dag i går. Jeg måtte gå ind og ligge mig til sidst, mens mand og barn spiste aftensmad, fordi jeg havde det så ringe. Altså ikke sådan influenza-dårligt, men som du beskriver det.

Jeg håber vi får en meget bedre dag i dag - begge 2. :) :) Hvornår skal du til jm igen?
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 22. jun 2018, 07:14

først den 4. juli. De vælter sig ikke besøg, der går en 3-4 uger imellem hver gang.

hvad med dig? :)
0
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 08:54

Buller skrev:først den 4. juli. De vælter sig ikke besøg, der går en 3-4 uger imellem hver gang.

hvad med dig? :)


Jeg skulle have været i går, men det blev aflyst da jm var syg. Så jeg har fået tid på torsdag i stedet for, hvor jeg er 36+1. Så må vi se hvornår jeg får tider derefter. :)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jun 2018, 11:12

Så er der booket fly. Det er mig ret meget imod så tidligt, fordi jeg ikke er klar, men det skal ordnes nu.
Jeg flyver til Dk med vores søn 34+ 4. Måtte have fat i flyselskabet for reelt kan man flyve 35+5, men der står uge 36 :stoned: men det er forskelligt hvor læger/lande formulerer det. Lidt irriterende

Nå, men den er booket.

Min mand kommer hjem 4 dage før termin :8: , vi rejser retur 17 dage efter termin. Så det hele skal helst klappe!
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

32+4

Indlægaf Zonta » 22. jun 2018, 12:07

Er I overtroiske? :D

Har lige fået en sms om, at barnevognen er klar til afhentning. På den ene side vil jeg gerne vente, men på den anden side kunne det også være rart at gøre den klar og have den herhjemme. Hvad gør I/hvad har I tidligere gjort? :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

40+1

Indlægaf billiebean » 22. jun 2018, 13:03

Blev nødt til at unfollowe terminsgruppen på Face i dag. Kan ikke holde ud at se nyfødte babyer all over. Er simpelthen så misundelig :genert:

Arbejder på at få mit hoved til at acceptere en ny hjemmelavet termin, som hedder på søndag! Kan mærke at jeg ligesom har brug for en deadline om jeg så skal opfinde og genopfinde den selv :stoned:
3
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: 32+4

Indlægaf Neenah » 22. jun 2018, 13:12

Zonta skrev:Er I overtroiske? :D

Har lige fået en sms om, at barnevognen er klar til afhentning. På den ene side vil jeg gerne vente, men på den anden side kunne det også være rart at gøre den klar og have den herhjemme. Hvad gør I/hvad har I tidligere gjort? :)

Vi har haft vores hjemme siden jeg var i uge 22 eller sådan noget. Vi købte den brugt, så der var ikke rigtig et valg. Men jeg er meget lidt overtro.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: 32+4

Indlægaf Sangius » 22. jun 2018, 14:12

Zonta skrev:Er I overtroiske? :D

Har lige fået en sms om, at barnevognen er klar til afhentning. På den ene side vil jeg gerne vente, men på den anden side kunne det også være rart at gøre den klar og have den herhjemme. Hvad gør I/hvad har I tidligere gjort? :)


Vi købte en i god tid og havde den hjemme. Lillebrors vogn køber vi her i weekenden, han skal have sin egen da min datter stadig bruger hendes.

Jeg havde hentet den hjem, og så hvis du har have/terasse ladet den stå ude når vejret var godt, så den blev luftet godt igennem og ikke var så "ny" i lugten og stoffet :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 32+4

Indlægaf Aquadorable » 22. jun 2018, 17:15

Zonta skrev:Er I overtroiske? :D

Har lige fået en sms om, at barnevognen er klar til afhentning. På den ene side vil jeg gerne vente, men på den anden side kunne det også være rart at gøre den klar og have den herhjemme. Hvad gør I/hvad har I tidligere gjort? :)


Vi hentede den hjem - men kun, fordi den kunne stå i vores cykelkælder under den bygning, vi bor i - og dermed ikke kom ind i lejligheden :D Vi redte heller ikke hendes seng af samme årsag - det skete først, da vi kom hjem fra sygehuset med hende :fløjt:
1
K - 12.06.18 :love:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

19+2

Indlægaf Pilen » 22. jun 2018, 17:32

Dejlig dag :-)

Frifundet for diabetes i første omgang.
Skal to gange på grund højt BMI og diabetes i familien, så skal igen omkring uge 30. Så må vi se til den tid. Kom til at spørge sekretæren lidt dumt om hvordan og hvorledes, så hun gav mig tallet, da jeg var nysgerrig på, om jeg lå lige på vippen til, at det var forhøjet eller hvor det lå henne. Men blodsukker lå på 5,0 efter drikken. Så det kunne jo ikke være bedre. Må indrømme, at den drik slet ikke var så slem, som jeg havde frygtet. Det betyder ikke, at jeg ikke har respekt for at det kan være slemt for andre!
Men jeg har aldrig været særligt sulten om morgenen, så at vente til kl. 10 med at spise rør mig ikke, heller ikke nu. Desuden har ham der kvalme gået forbi min dør indtil videre, 7-9-13. Så er man nok hårdere ramt med sådan en gang sukkervand på tom mave, hvis man er utilpas i forvejen. Der var i hvert fald en anden pige, som slet ikke kunne holde det nede :( Det var træls for hende at skulle derind igen.


Så kom jeg lige forbi en vægt og den sagde +300 g siden jordemoderbesøg i slut maj. Så må jeg jo gøre noget rigtigt, selv om der bliver skejet ud en gang i mellem, tænker jeg.


Fik lagt MD-scanning samme dag, så jeg ikke skulle køre to gange inden for en uge.
319 gram meget aktiv babypige bokser rundt derinde og alt er, som det skal være. Vægten er åbenbart i den høje ende, dog inden for referenceværdierne for nuværende tidspunkt, men det tilskrev scanningsjordemoderen pigens lange arme- og benknogler, som ligger lidt over referenceværdien. Paniktanken nåede lige et øjeblik at strejfe mig, om der til den tid skulle mases en 7 kilos baby ud down there, fordi den bare voksede for vildt :lol: Man tænker mange mærkelige ting. Eller, jeg gør :genert:
Men vi er jo begge høje, så det kommer ikke ud af ingenting, vægten bekymrede hende på ingen måde. Den skal nok få normal fødselsvægt, var hun sikker på :lol: Lad os nu se :D Men det var jo dejligt at høre, at det hele så fuldstændigt normalt ud. Nu vi er begyndt så småt fortælle om det til familie og venner. Så var det ikke til at bære tanken, om at det kunne slutte der alligevel.
5
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 32+4

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 18:46

Zonta skrev:Er I overtroiske? :D

Har lige fået en sms om, at barnevognen er klar til afhentning. På den ene side vil jeg gerne vente, men på den anden side kunne det også være rart at gøre den klar og have den herhjemme. Hvad gør I/hvad har I tidligere gjort? :)


Altså nu er barnevognen jo bare herhjemme, når det er nummer 2, men ved min søn stod den ude ved mine svigerforældre indtil vi kom hjem fra hospitalet.
0

Tilbage til "Graviditet"