Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf GoGetter » 17. dec 2015, 22:33

Det er forfærdeligt at gå og være usikker på om man gør det godt nok. Og jeg ved af egen erfaring, at jo mere, man bliver i tvivl, jo flere fejl laver man, og jo mere kommer man i tvivl.

Hvis du er tryg ved din leder, så ville jeg starte med at tage en samtale og fortælle ham/hende, at den nye procedure gør dig usikker. Så kan I forhåbentlig sammen finde en løsning derfra, hvad enten det er en mere udspecificeret rengøringsplan eller hvad det ender med.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 18. dec 2015, 12:25

GoGetter skrev:Det er forfærdeligt at gå og være usikker på om man gør det godt nok. Og jeg ved af egen erfaring, at jo mere, man bliver i tvivl, jo flere fejl laver man, og jo mere kommer man i tvivl.

Hvis du er tryg ved din leder, så ville jeg starte med at tage en samtale og fortælle ham/hende, at den nye procedure gør dig usikker. Så kan I forhåbentlig sammen finde en løsning derfra, hvad enten det er en mere udspecificeret rengøringsplan eller hvad det ender med.

Ja det er netop den usikkerhed som jeg altid har haft mit hyr med. Men jeg har nu heldigvis fået talt med min nærmeste leder, og fik da at vide at vi skal til et møde med kommunen d. 5.januar.
Min leder havde nemlig talt med kommunen om at gøre brug af en mentorordning, så det håber jeg at de vil gå med til.
Heldigvis har jeg en der vil tage med til mødet, som bisidder, for jeg ved at hvis ikke jeg har en med så er det næsten sikkert at jeg glemmer at spørge om noget af det jeg vil have afklaret samt at jeg ikke helt kan gengive det der er talt om når jeg kommer hjem.
Men hold da op, hvor jeg synes at der er lang tid til 5.januar.
2
Brugeravatar
Willow
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3. sep 2015, 11:43
Kort karma: 2
Likede indlæg: 68

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf Willow » 20. dec 2015, 10:23

Det er en hård situation og jeg vil bare lige sige at jeg synes du håndtere det super flot. Ligesom andre synes jeg det lyder som nogle urimelige situationer mht. rengøring/forventninger/krav og jeg tænker også at du måske kunne bede om at der blev udarbejdet en præcis liste. Evt. så du simpelthen kunne krydse af undervejs når du ordner dagens opgaver.

Derudover kan det jo ikke nytte at du ikke får den hjælp du har brug for mht. netop at huske. Det er helt okay at du kræver det synes jeg. Jeg synes du på alle måder gør det godt og det er på ingen måde din skyld at du ikke kan huske så godt så det er ikke rimeligt du skal gå og være nervøs.

Kram herfra
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 5. jan 2016, 10:09

Så har jeg været til samtale på kommunen. Og det som jeg havde set frem til med nervøsitet, var såmænd en opfølgning på fleksjob,for at finde ud af hvordan det gik i børnehaven.
God og dejlig samtale med min nærmeste leder fra firmaet og min sagsbehandler. Firmaet var meget tilfredse med mig, og ville gøre deres til at jeg igen fik noget tryghed tilbage, blandt andet ved at de i samarbejde med mig , laver en seddel som jeg kan krydse af på hver uge.
Jeg får fra nu af besøg fra mit firma en gang om ugen, hvor der bliver gennemgået om der er noget som jeg har overset.
Jeg tror at det bliver meget bedre på denne måde, hvor de så viser mig hvad det er der er evt.er blevet overset, eller om der er nogle ting som jeg kan gøre på en nemmere måde.
Midt under mødet var jeg lige ved at tro at de kunne høre det dumpe drøn der lød, da en sten faldt fra mit hjerte. Så jeg er superglad og føler mig ovenpå igen.
23
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jan 2016, 10:21

Det er jeg virkelig glad for at høre! :)

En anden gang synes jeg, at du skal kontakte den, der indkalder dig til møde, og få emnet og anledningen oplyst på forhånd. Hvilket i øvrigt også burde have fremgået af invitationen. Hvis du selv har gået med en dårlig fornemmelse, er det klart, at en ukonkret indkaldelse kan få dig hylet ud af den, og det er ærgerligt at gå og have det skidt over noget, som så viser sig bare at være et obligatorisk møde.

Nu var du snarrådig nok til selv at komme med et bud på, hvad der kunne gøres anderledes, men det kan kommunen ikke tage for givet, at folk er, når de ikke ved, hvad de skal til møde om, så ved tvivl er det også for dem en fordel, at man henvender sig og spørger, hvorfor man er indkaldt.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 5. jan 2016, 19:13

DetSorteCirkus skrev:Det er jeg virkelig glad for at høre! :)

En anden gang synes jeg, at du skal kontakte den, der indkalder dig til møde, og få emnet og anledningen oplyst på forhånd. Hvilket i øvrigt også burde have fremgået af invitationen. Hvis du selv har gået med en dårlig fornemmelse, er det klart, at en ukonkret indkaldelse kan få dig hylet ud af den, og det er ærgerligt at gå og have det skidt over noget, som så viser sig bare at være et obligatorisk møde.

Nu var du snarrådig nok til selv at komme med et bud på, hvad der kunne gøres anderledes, men det kan kommunen ikke tage for givet, at folk er, når de ikke ved, hvad de skal til møde om, så ved tvivl er det også for dem en fordel, at man henvender sig og spørger, hvorfor man er indkaldt.

Nu må jeg tilstå at da jeg læste mailen fra kommunen, så stod der godt nok opfølgningsmøde i forbindelse med fleksjob, men på det tidspunkt følte jeg at det hele nærmest var brændt sammen i hovedet på mig, og derfor så jeg med det samme for mig at det ville gå på samme måde ,som det har gjort til andre opfølgningsmøder, nemlig at de enten ikke havde timer eller penge til at beholde mig.
Så på det tidspunkt gik alt mere eller mindre bare over hovedet på mig. I den henseende har jeg ret nemt til at se og tro det værste.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf Daine » 5. jan 2016, 19:19

computermus skrev:Så har jeg været til samtale på kommunen. Og det som jeg havde set frem til med nervøsitet, var såmænd en opfølgning på fleksjob,for at finde ud af hvordan det gik i børnehaven.
God og dejlig samtale med min nærmeste leder fra firmaet og min sagsbehandler. Firmaet var meget tilfredse med mig, og ville gøre deres til at jeg igen fik noget tryghed tilbage, blandt andet ved at de i samarbejde med mig , laver en seddel som jeg kan krydse af på hver uge.
Jeg får fra nu af besøg fra mit firma en gang om ugen, hvor der bliver gennemgået om der er noget som jeg har overset.
Jeg tror at det bliver meget bedre på denne måde, hvor de så viser mig hvad det er der er evt.er blevet overset, eller om der er nogle ting som jeg kan gøre på en nemmere måde.

Midt under mødet var jeg lige ved at tro at de kunne høre det dumpe drøn der lød, da en sten faldt fra mit hjerte. Så jeg er superglad og føler mig ovenpå igen.


Super dejligt for dig :) Husk nu også på de ugemøder at nævne, hvis ikke børnehaven lever op til de aftaler der er. Du har nævnt tidligere, at de glemte at stole op/rydde op/rykke møbler ud indimellem og som jeg har forstået det, så skal de gøre det (og ikke du) hvis de vil have gjort rent.
Du lyder enormt ansvarsbevidst og jeg synes virkelig børnehaven skal være glad for de har dig :gogo:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Min Arbejdsplads og mit usynlige handicap

Indlægaf computermus » 5. jan 2016, 19:31

Daine skrev:
computermus skrev:Så har jeg været til samtale på kommunen. Og det som jeg havde set frem til med nervøsitet, var såmænd en opfølgning på fleksjob,for at finde ud af hvordan det gik i børnehaven.
God og dejlig samtale med min nærmeste leder fra firmaet og min sagsbehandler. Firmaet var meget tilfredse med mig, og ville gøre deres til at jeg igen fik noget tryghed tilbage, blandt andet ved at de i samarbejde med mig , laver en seddel som jeg kan krydse af på hver uge.
Jeg får fra nu af besøg fra mit firma en gang om ugen, hvor der bliver gennemgået om der er noget som jeg har overset.
Jeg tror at det bliver meget bedre på denne måde, hvor de så viser mig hvad det er der er evt.er blevet overset, eller om der er nogle ting som jeg kan gøre på en nemmere måde.

Midt under mødet var jeg lige ved at tro at de kunne høre det dumpe drøn der lød, da en sten faldt fra mit hjerte. Så jeg er superglad og føler mig ovenpå igen.


Super dejligt for dig :) Husk nu også på de ugemøder at nævne, hvis ikke børnehaven lever op til de aftaler der er. Du har nævnt tidligere, at de glemte at stole op/rydde op/rykke møbler ud indimellem og som jeg har forstået det, så skal de gøre det (og ikke du) hvis de vil have gjort rent.
Du lyder enormt ansvarsbevidst og jeg synes virkelig børnehaven skal være glad for de har dig :gogo:

Tak skal du have , det var sødt sagt. Jeg sidder lige i øjeblikket og er ved at udtænke en arbejdsplan og evt. få lavet den til en planche som polavyk nævnte der havde været i hendes børnehave.Så kan de ikke bruge som undskyldning at de mærkater der sidder i kanten af døren til diverse rum,er for små.
Så det dimser jeg lige lidt med i øjeblikket.
3

Tilbage til "Livets forhold"