Hold i ryggen igen?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Hold i ryggen igen?

Indlægaf Daphne » 22. jun 2018, 16:00

I onsdags fik jeg ondt ryggen - stikkende smerter i skulderblad/lunge sådan periodisk ved let anstrengelse. Smertestillende (2xpanodil + ibumetin) hjalp ikke. Torsdag skulle vi hjem fra ferie - stadig smertejag jævnligt. Om aftenen næsten konstant. I dag konstant med vejrtrækningsproblemer. Tog til læge som vred min arm rundt og trykkede først et facetled på plads - stor bedring selvom det gjorde nas under behandlingen. Har aldrig skreget ved lægen før :blush: Lidt stikken tilbage. Hun mærkede igen et facetled, der ikke sad rigtigt. Samme tur igen på den. Følte mig næsten helt nomal. I stedet for smerter som en stor kniv i ryggen, nu kun som en nål i ryggen. Hun sagde det godt kunne være lidt ømt fordi det havde siddet i spænd.
Bedre i et par timer og sov lidt. Nu er den bare gal igen 6 timer efter behandling. Var en tur i Fakta uden at bære og måtte gå ud i bilen imens kæresten kom igennem kassen, fordi jeg måtte læne mig op af alting. Nu ligger jeg så på sofaen.
Lang historie kort: kan man få hold i ryggen igen så hurtigt efter behandling? Eller vil det bare gøre ondt de næste dage efter behandling? Overvejer læge igen men så hedder det jo vagtlæge.... :rulle:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf Zonta » 22. jun 2018, 16:21

Det tror jeg godt man kan og jeg tror du ville få meget mere gavn af at gå til kiropraktor eller nok især få en henvisning til fys, så du kan blive behandlet og komme igang med at forebygge at det sker igen :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf Sophies-mor » 22. jun 2018, 16:23

Absolut, det er faktisk ikke usædvanligt :)
God bedring.
Smertestillende og fysioterapi herefter.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf Krølle » 22. jun 2018, 17:09

Jeg har haft problemer med et facetled gennem længere tid. På trods af flere kiropraktorbehandlinger blev det ved med at “poppe” - efter et par mdr fandt vi ud af, at det udsprang af en låsning i hoften, som også blev behandlet.

I dag (knap et år senere) går det fint, men havde jeg ikke været til kiropraktor, tror jeg ikke, det var blevet opdaget. Uden at vide det er teorien, at jeg har gået med det i flere år, hvilket er en del af årsagen til, at det har været svært at få tilbage på ret køl.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf Panton » 22. jun 2018, 18:59

Jeg vil også sige kiropraktor. Jeg ved ikke hvor du bor men i Kbh findes der kiropraktor vagten i weekenden, som man kan se hvis det ikke kan vente. Jeg har selv brugt det nogle gange, akut. Det koster dobbelt takst, men kan man ikke eksistere for smerter eller ikke gå, er dobbelt takst jo underordnet.

Håber du får hjælp
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf Daphne » 22. jun 2018, 19:38

Tak for rådene indtil videre. Fik aftensmad lige efter jeg skrev og jeg kunne bare slet ikke sidde for ryggen. Så ringede til vagtlægen som sendte mig videre til skadestuen. Han ville ikke manipulere mere, fordi det var for kortsigtet - hvilket jo blev bevist tidligere i dag. Så han udskrev ibumetin og morfin, som forhåbentlig kan få ryggen til at slappe tilstrækkeligt af, så det selv falder på plads.
Men kan være jeg skal have fat i kiropraktor også. Må lige se tiden lidt an.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf HappyHippo » 22. jun 2018, 20:57

Jeg vil anbefale osteopat som er trinet over fys.
2
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf Lykke » 22. jun 2018, 22:01

HappyHippo skrev:Jeg vil anbefale osteopat som er trinet over fys.


Måske jeg ville google det lidt inden kontakt. Medmindre man bare tænker at alternativ uvidenskabelig tilgang er fjong.
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Hold i ryggen igen?

Indlægaf Neverkont » 22. jun 2018, 22:12

HappyHippo skrev:Jeg vil anbefale osteopat som er trinet over fys.


Og så vidt jeg har læst, så er kiropraktik udsprunget fra osteopati. ;)

For mange år siden gik jeg til kiropraktor p.g.a. problemer med nakken, og han behandlede kun nakken, og problemer vendte hele tiden tilbage.

Sidste år fik jeg 3 behandlinger (og den sidste var kun fordi jeg insisterede, bare for en sikekrheds skyld) hos en osteopat, som behandlede hele ryggen.

Behandlingerene har medført, at problemet ikke er vendt tilbage, og, at jeg har fået flyttet noget vægt fra for-foden til hælen, og dermed ikke længere får store mængder hård hud under for-foden.

Den største "bivirkning" har været, at jeg har måttet købe både nye vinterstøvler og kondisko, fordi min fod er blevet ca. ½ størrelse længere, og til gengæld en del smallere.

Så mine nakke-problemer kom åbenbart af en skævhed længere nede i ryggen, hvilket kiropraktoren åbenbart ikke kunne finde ud af.
0

Tilbage til "Helbred"