Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 3. jul 2018, 08:11

undercover_mommy skrev:Her er der stadig negative tests så jeg begynder at tænke at den nok ikke er der denne gang heller. Desuden er jeg blevet syg så jeg tænker at de sidste par dages kvalme nok har været en virus. Øv. Men vi må bare på den igen :) Så kan jeg også nå at smide nogle flere kilo inden jeg bliver gravid!


Øv :( Herhjemme har manden også fået det skidt, så min kvalme er sikkert ogås bare sygdom :(
Jeg prøver at tænke som dig, jeg ville gerne smide en 5 kg før jeg blev gravid igen, jeg har taget lidt på de sidste måneder med eksamensstress, og de kg og lidt ekstra ville jeg gerne af med før. Altså ville selvfølgelig helst blive gravid med det samme, men hvis det nu ikek skal være er det da positivt at vægten kan nå at falde lidt :)
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 3. jul 2018, 08:47

Jeg vil vist gerne være med her. Vi er lige begyndt på projektet. Og for første gang i mit liv er jeg skruk.

Alder: 37
Beskæftigelse: medicin teknik
Kærestes/mands alder: 35
Kærestes/mands beskæftigelse: selvstændig
Forholdets længde: 2 år
Børn: 0
Bor: Sverige
Prøvet siden: Juni 2018
6
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 4. jul 2018, 07:14

Jeg er begyndt at få PMS og mens-murren så nu er jeg ikke ret meget i tvivl længere om at den nok heller ikke er der i denne cyklus. Jeg håber ikke det skal til at være normalen at ægløsning kommer mere end 40 dage efter første mens dag :rulle: Det kan jeg ikke helt overskue.. Men hvis det er sådan er der jo ikke så meget at gøre.

Er der nogen herinde med lange cyklusser der har overvejet/prøvet zoneterapi eller akupunktur?
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 4. jul 2018, 10:14

Jeg synes jeg har mange gravid symptomer... desværre er de sådan slut-gravid symptomer :lol: Sure opstød havde jeg f.eks. først i uge 25 eller sådan, og det skal fandme være en ninja baby hvis der ligger en 25 ugers sag inde i maven :lol:

Jeg går og håber på blod i dag, for det passer med hvor jeg havde en lille blødning sidst jeg var gravid, så det ville gøre mig glad. Lige nu er jeg i tvivl om jeg kan vente til lørdag med at teste, men det giver jo ikke så meget mening at teste før der, vil være 3+3-ish i dag hvis jeg er gravid.

Og mig der troede det ville være nemmere anden gang man prøvede med mindre tolkning på kroppens signaler og mere afslappet følelse når en test var negativ, jeg var vidst naiv :genert:
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 4. jul 2018, 20:11

Velkommen til ladysparrow :wave:

Øv med tegn på mens, undercover. :ae: Håber den er der alligevel.

Jeg er på cd 47 uden mens eller to streger. Nogen der ved hvor længe man kan gå fra ÆL til mens? Jeg mener, når ÆL har været der skal det jo ud på et tidspunkt?
Jeg er SÅ træt af min krop! Hvorfor kan jeg ikke bare være regelmæssig som jeg plejer!

Til gengæld nyder jeg ferien med min mand, plejesøn og hundene. Det er rigtig familieferie med strandture og Sommerland. Skønt!
1
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 5. jul 2018, 06:43

Yetie skrev:Velkommen til ladysparrow :wave:

Øv med tegn på mens, undercover. :ae: Håber den er der alligevel.

Jeg er på cd 47 uden mens eller to streger. Nogen der ved hvor længe man kan gå fra ÆL til mens? Jeg mener, når ÆL har været der skal det jo ud på et tidspunkt?
Jeg er SÅ træt af min krop! Hvorfor kan jeg ikke bare være regelmæssig som jeg plejer!

Til gengæld nyder jeg ferien med min mand, plejesøn og hundene. Det er rigtig familieferie med strandture og Sommerland. Skønt!


Det er nok mest et spørgsmål om at det er din ægløsning som er forsinket for som regel går der maks 16 dages tid før mens ankommer efter ægløsning.
Jeg oplevede det samme som dig og endte med at gå tre måneder uden mens. Jeg målte temperatur hver morgen og nøjagtig måle da jeg endelig fik ægløsning efter 70ish dage. Og præcis 14 dage efter kom mens. Nu har jeg fået konstateret pcos selvom jeg tidligere har været hel regelmæssig. Og denne cyklus var ligesådan, jeg blev scannet på dag13 og der var ikke antydning af en folikkel som skulle være klar til ægløsning.
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 5. jul 2018, 06:55

godtnavn: Jeg troede også det ville være nemmere 2. gang men man tænker godt nok meget på det alligevel :lol:

Yetie: Tak! Det tror jeg desværre ikke. Endnu en negativ test i dag på potentielt 4+0 og mens murren. En lille bitte smule pletblødning i går. Så det er nok lige på trapperne. Og det er bare SÅ irriterende at have så lange cyklusser! Som Lumin skriver er det 12-16 dage efter ægløsning at mens kommer men jeg er ikke klar over om man kan udskyde den hvis man f.eks. tænker meget på det :gruble:

Lumin: Jeg var for nyligt ved lægen og hun sagde at man ikke kunne få pcos - det er noget man er født med :gruble: Men det lyder da til at man godt kan alligevel så?
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 5. jul 2018, 07:17

Lumin skrev:
Yetie skrev:Velkommen til ladysparrow :wave:

Øv med tegn på mens, undercover. :ae: Håber den er der alligevel.

Jeg er på cd 47 uden mens eller to streger. Nogen der ved hvor længe man kan gå fra ÆL til mens? Jeg mener, når ÆL har været der skal det jo ud på et tidspunkt?
Jeg er SÅ træt af min krop! Hvorfor kan jeg ikke bare være regelmæssig som jeg plejer!

Til gengæld nyder jeg ferien med min mand, plejesøn og hundene. Det er rigtig familieferie med strandture og Sommerland. Skønt!


Det er nok mest et spørgsmål om at det er din ægløsning som er forsinket for som regel går der maks 16 dages tid før mens ankommer efter ægløsning.
Jeg oplevede det samme som dig og endte med at gå tre måneder uden mens. Jeg målte temperatur hver morgen og nøjagtig måle da jeg endelig fik ægløsning efter 70ish dage. Og præcis 14 dage efter kom mens. Nu har jeg fået konstateret pcos selvom jeg tidligere har været hel regelmæssig. Og denne cyklus var ligesådan, jeg blev scannet på dag13 og der var ikke antydning af en folikkel som skulle være klar til ægløsning.


Det skulle man tro, men jeg havde en positiv ægløsningstest 3. juni, hvilket er til tiden i forhold til min cyklus. Det er derfor jeg undrer mig. For med stress op til ferien osv kunne man jo sagtens forestille sig at det påvirkede noget, men så havde jeg vel ikke kunnet teste positivt.

Hvis der stadig ikke er sket noget når ferien er slut, så prøver jeg at skrive til lægen og spørge.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2018, 10:47

Så kom menstruationen flere dage før tid :( 25 dage er lige kort nok cyklus, især når jeg havde ægløsningstegn i søndags/mandags sidste uge, det er lidt for kort tid for en potentiel graviditet at sætte sig fast er det ikke? Fandme ikke fair både at få kvalme OG menstruation :sur:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2018, 12:26

Har lige spist en hel pakke cookies i "jeg er ikke gravid"-dårligt-humør, nu har jeg for alvor kvalme :lol: Nå, fra nu af hedder det sund livsstil så der er størst mulig chance for at blive gravid næste måned :) Ved I egentlig hvor meget det gør at vitaminpiller er or gamle? Snakker bare et par måneder, opdagede mine gravidvitaminer fra sidst er udløbet, ville begynde at tage dem for at få folsyren allerede nu hvor vi prøver, men må vel hellere købe nogle nye?
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 5. jul 2018, 12:34

Jeg tror ikke der sker noget, men du kan nok ikke nødvendigvis regne med at der er helt samme krudt i dem - jeg ville bare købe nogle nye.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2018, 14:41

Little_Woman skrev:Jeg tror ikke der sker noget, men du kan nok ikke nødvendigvis regne med at der er helt samme krudt i dem - jeg ville bare købe nogle nye.


Tænkte bare om det var ligesom med mad at de altid skrev en for tidlig dato på og de virkede fint længere tid. Jeg tror jeg spiser dem til jeg får købt nogle nye, synes egentlig det er lidt svært at købe nye, netop fordi de er til gravide, jeg er så bange for at møde nogen jeg kender i butikken :genert: Måske skal jeg få kæresten til at købe nogle langt hjemme fra på vej hjem fra arbejde, så er risikoen for han møder nogen vi kender ret lille i forhold til hvis vi køber dem lokalt.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf bluetof1 » 5. jul 2018, 16:45

godtnavn skrev:
Little_Woman skrev:Jeg tror ikke der sker noget, men du kan nok ikke nødvendigvis regne med at der er helt samme krudt i dem - jeg ville bare købe nogle nye.


Tænkte bare om det var ligesom med mad at de altid skrev en for tidlig dato på og de virkede fint længere tid. Jeg tror jeg spiser dem til jeg får købt nogle nye, synes egentlig det er lidt svært at købe nye, netop fordi de er til gravide, jeg er så bange for at møde nogen jeg kender i butikken :genert: Måske skal jeg få kæresten til at købe nogle langt hjemme fra på vej hjem fra arbejde, så er risikoen for han møder nogen vi kender ret lille i forhold til hvis vi køber dem lokalt.


Jeg manglede d-vitamin og jern for nogle år siden og der sagde lægen at jeg med fordel kunne tage gravitamin e.lign. fordi de ting jeg manglede var i dem og så slap jeg for at købe flere forskellige slags piller for at blive dækket ind. På det tidspunkt var vi ikke i gang med babymaking så i det omfang folk overhovedet lagde mærke til hvad jeg købte på apoteket og havde til at stå i køkkenet så gav jeg bare den forklaring lægen havde givet mig.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 5. jul 2018, 16:51

bluetof1 skrev:
godtnavn skrev:
Little_Woman skrev:Jeg tror ikke der sker noget, men du kan nok ikke nødvendigvis regne med at der er helt samme krudt i dem - jeg ville bare købe nogle nye.


Tænkte bare om det var ligesom med mad at de altid skrev en for tidlig dato på og de virkede fint længere tid. Jeg tror jeg spiser dem til jeg får købt nogle nye, synes egentlig det er lidt svært at købe nye, netop fordi de er til gravide, jeg er så bange for at møde nogen jeg kender i butikken :genert: Måske skal jeg få kæresten til at købe nogle langt hjemme fra på vej hjem fra arbejde, så er risikoen for han møder nogen vi kender ret lille i forhold til hvis vi køber dem lokalt.


Jeg manglede d-vitamin og jern for nogle år siden og der sagde lægen at jeg med fordel kunne tage gravitamin e.lign. fordi de ting jeg manglede var i dem og så slap jeg for at købe flere forskellige slags piller for at blive dækket ind. På det tidspunkt var vi ikke i gang med babymaking så i det omfang folk overhovedet lagde mærke til hvad jeg købte på apoteket og havde til at stå i køkkenet så gav jeg bare den forklaring lægen havde givet mig.


Jeg tror bare folk omkring os godt ved vi snart vil prøve igen, fordi jeg altid har sagt jeg ikke vil ahve for stort mellemrum grundet mandens alder (jeg skrev først kæresten men rettede så til manden, tænk at vi er gift :lun: ) så derfor vil de færreste hoppe på en anden forklaring. Jeg synes dem fra Matas var bedst, og jeg møder nærmest altid en jeg kender i vores matas, så tror planen med at kæresten køber dem ved hans arbejde er bedst :)

Manden har i øvrigt tvunget (okay det lyder voldsomt, det er mere at jeg er dårlig til at bestille tid hos lægen) mig til lægen, han synes min træthed for tiden er for ekstrem, så han vil godt vide om jeg mangler nogle vitaminer, jeg sov 2½ time til middag, og er stadig træt... Jeg var sikker på ejg var gravid af den grund, kun som gravid og da jeg havde d-vitamin mangel har jeg været så træt, og tænker ikke det er d-vitamin så meget jeg er i solen for tiden, og gravid er jeg jo ikke, men nu bliver det lige tjekket, datteren skal alligevel vaccineres, så kan jeg få taget en blodprøve samtidig :)
1
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 8. jul 2018, 06:56

Godtnavn: Du kan også bare købe vitaminerne på nettet? :) Det gjorde jeg. Og så har jeg sådan en mandag til søndsg pille æske med dem i så pakken ikke ligger fremme på badeværelset (Og så jeg husker at tage dem :lol:)


Nå men status her er at jeg fik mens i går. Og i dag har jeg de vildeste mens smerter. Lidt ala de første veer jeg havde da jeg fødte min søn :tie: Har normalt aldrig SÅ ondt at jeg skal bruge både Ipren og varmepude. Så tænker faktisk måske der har været noget der er gået til grunde og kroppen så skal bruge lidt ekstra krudt nu. Det gør i hvert fald hammer ondt!
0

Tilbage til "Graviditet"