Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf KitKat » 6. jul 2018, 15:12

Spjaerten skrev:
Skal det være gelenegle?

Altså jeg spørger bare for at forstå dit behov / tanker.

Jeg har de sidste 6-7 år været gellac dame og har fornylig investeret i Le Mini Macaron. Er kæmpe fan.
Ingen under og overlak. Det er med i den farvede lak.
2 lag. Hver finger 2 x 30 sec under lampen. Det holder 10-14 dage og jeg er ellers ikke god ved mine negle.


Ikke nødvendigvis.

Det skal bare være et eller andet der kan trylle mine korte, porøse og trælse negle lange og pæne :D
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Zombie » 10. jul 2018, 03:48

I forbindelse med sygdom har jeg dagligt taget ansigtsdampbad med kamille, for at løsne slim i lungerne. Sexet, jeg ved det.

Min hud har aldrig artet sig bedre og porerne, som jeg altid har bøvlet med, er pæne og mindre end de plejer.

Jeg renser bare huden, inkl at afslutte at fjerne renseprodukter med vand, inden kamille-dampen og så vaske af igen bagefter med koldt vand og den vanlige ansigtscreme.
Så det er ikke fordi jeg gør noget særligt anderledes.

Skal fortsætte med denne type rens efter jeg er rask, dog kun er par gange om ugen, da jeg tror, man også kan overdrive ting (udover daglig ansigtscreme. Uden den går jeg i opløsning og ligner Egtvedpigen, så det skal bare pøses på i mængder).
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Zombie » 10. jul 2018, 03:56

KitKat skrev:
Spjaerten skrev:
Skal det være gelenegle?

Altså jeg spørger bare for at forstå dit behov / tanker.

Jeg har de sidste 6-7 år været gellac dame og har fornylig investeret i Le Mini Macaron. Er kæmpe fan.
Ingen under og overlak. Det er med i den farvede lak.
2 lag. Hver finger 2 x 30 sec under lampen. Det holder 10-14 dage og jeg er ellers ikke god ved mine negle.


Ikke nødvendigvis.

Det skal bare være et eller andet der kan trylle mine korte, porøse og trælse negle lange og pæne :D


Jeg bed negle i 30 år og er stadig nervøs neglebider, dvs forfalder til det, når jeg er presset.

Hvis tid ikke er er issue, er mit råd:

- Silica kosttilskud. Fås i Matas eller på apoteket. Det styrker hår og negle, og modsat andre tilskud som skulle have samme effekt, koster det ikke en bondegård. Man behøver slet ikke de dyre tilskud, Silica er fint.
Man skal bare være opmærksom på, at det styrker AL hår og hårvækst, så man skal måske barbere sig mere. :lol: For mig er det mest trælse, hvor ofte jeg skal klippe tånegle nu.

- Herome neglehærder. Det koster en bondegård, man tror det er løgn.
Til gengæld er det ikke bare fancy neglelak. Man skal læse brugsanvisningen og følge den ift. at have lak på nogle dage, og så tage det af og påføre nyt osv.
Man må ikke bare pøse på og lade sidde; det har nogle fået rigtig uheldige resultater af. Så man skal følge den vejledning.
Til gengæld får man stærke negle på 1-2 uger. Jeg oplevede tydeligt forskel efter første uge allerede, sådan "Wtf, det er magi"-agtigt.
Jeg bruger ikke hærderen lige nu, da jeg i stedet tager Silica, men i de kommende måneder skal vi til nogle fester, hvor mine negle gerne må være fine. Og der vil jeg bruge indlægssedlens vejledning til vedligehold af pæne negle.


Jeg synes, gelenegle ikke gør så meget godt for mine egne negle, til gengæld er det en fin dag-til-dag løsning. :)

Jeg har prøvet det hele på markedet, og ovenstående er det eneste som jeg konsekvent har oplevet gode erfaringer med, samt læst og hørt og undersøgt, at andre også har.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf KitKat » 10. jul 2018, 05:13

Zombie skrev:

Hvis tid ikke er er issue, er mit råd:

- Silica kosttilskud.

...[klip]

- Herome neglehærder.

...[klip]

Jeg har prøvet det hele på markedet, og ovenstående er det eneste som jeg konsekvent har oplevet gode erfaringer med, samt læst og hørt og undersøgt, at andre også har.


Tusind tak. Jeg vil allerhelst at mine egne negle er pæne og holdbare, men har prøvet alt muligt uden held, så jeg havde faktisk opgivet.

De to ting du nævner har jeg så faktisk ikke forsøgt, så det giver jeg et skud inden jeg kaster penge efter gele-sættet.

Tak for råd og vejledning (jeg håber det er okay jeg klippede "lidt" i citatet) :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Zombie » 10. jul 2018, 07:59

KitKat skrev:
Zombie skrev:

Hvis tid ikke er er issue, er mit råd:

- Silica kosttilskud.

...[klip]

- Herome neglehærder.

...[klip]

Jeg har prøvet det hele på markedet, og ovenstående er det eneste som jeg konsekvent har oplevet gode erfaringer med, samt læst og hørt og undersøgt, at andre også har.


Tusind tak. Jeg vil allerhelst at mine egne negle er pæne og holdbare, men har prøvet alt muligt uden held, så jeg havde faktisk opgivet.

De to ting du nævner har jeg så faktisk ikke forsøgt, så det giver jeg et skud inden jeg kaster penge efter gele-sættet.

Tak for råd og vejledning (jeg håber det er okay jeg klippede "lidt" i citatet) :)


Det er fint med citatklip. :D

Jeg havde også opgivet og accepteret min skæbne, og derudover er jeg lidt doven. Jeg kan ikke sidde med fingrene i Vitaminbade hver dag.

Men de er to ting, har så gjort det umulige. Og selvom jeg er pædagog på deltid og derfor fattig, vil der altid være herome neglehærder i mit hjem.
Trods prisen. Det tog lang tids overvindelse at smide de penge første gang, men lortet virker og de billigere alternativer gør ikke.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf KitKat » 10. jul 2018, 08:04

Zombie skrev:Men de er to ting, har så gjort det umulige. Og selvom jeg er pædagog på deltid og derfor fattig, vil der altid være herome neglehærder i mit hjem.
Trods prisen. Det tog lang tids overvindelse at smide de penge første gang, men lortet virker og de billigere alternativer gør ikke.


Nu kommer jeg så i tvivl om, om det er de rigtige ting jeg har fundet på Matas hjemmeside?



Negle.jpg



Edit: En lidt mere grundig gennemgang hånd i hånd med Google fortæller mig, at det ikke er hærderen jeg har fundet. Umiddelbart har Matas ikke hærderen på hjemmesiden men jeg fandt den et andet sted :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Zombie » 10. jul 2018, 08:14

KitKat skrev:
Zombie skrev:Men de er to ting, har så gjort det umulige. Og selvom jeg er pædagog på deltid og derfor fattig, vil der altid være herome neglehærder i mit hjem.
Trods prisen. Det tog lang tids overvindelse at smide de penge første gang, men lortet virker og de billigere alternativer gør ikke.


Nu kommer jeg så i tvivl om, om det er de rigtige ting jeg har fundet på Matas hjemmeside?



Negle.jpg



Edit: En lidt mere grundig gennemgang hånd i hånd med Google fortæller mig, at det ikke er hærderen jeg har fundet. Umiddelbart har Matas ikke hærderen på hjemmesiden men jeg fandt den et andet sted :)


Super, hærderen er lidt særlig. Silica er bare Silica, min er stribet fra Matas, men du finder bare det, som er billigst.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Tilly » 10. jul 2018, 08:21

KitKat skrev:
Zombie skrev:Men de er to ting, har så gjort det umulige. Og selvom jeg er pædagog på deltid og derfor fattig, vil der altid være herome neglehærder i mit hjem.
Trods prisen. Det tog lang tids overvindelse at smide de penge første gang, men lortet virker og de billigere alternativer gør ikke.


Nu kommer jeg så i tvivl om, om det er de rigtige ting jeg har fundet på Matas hjemmeside?



Negle.jpg



Edit: En lidt mere grundig gennemgang hånd i hånd med Google fortæller mig, at det ikke er hærderen jeg har fundet. Umiddelbart har Matas ikke hærderen på hjemmesiden men jeg fandt den et andet sted :)

Normal sælger Herome neglehærder. Jeg kan ikke huske prisen, men måske er der lidt at spare ift Matas.

Jeg er i øvrigt enig med Zombie, den er super god :)
1
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf KitKat » 10. jul 2018, 08:23

Tilly skrev:Normal sælger Herome neglehærder. Jeg kan ikke huske prisen, men måske er der lidt at spare ift Matas.

Jeg er i øvrigt enig med Zombie, den er super god :)


Uh nice :D Jeg elsker at have en undskyldning for at komme i Normal.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 21:12

Jeg købte noget barbergel for noget tid siden. Det var godt nok til mænd, men det er tit billigere og der er ikke så meget pjat i forhold til valgmuligheder, så jeg tænkte ikke videre over det da jeg fandt den her fra Nivea. Jeg har følsom hud, den er egnet til følsom hud. Perfekt.

Den virker da også glimrende, men fuck hvor den stinker af aftershave eller dårlig herreparfume! :tie:
Jeg var i hvert fald glad for at jeg havde mulighed for et langt bad bagefter, for at blive gnubbet og sæbet godt ind for at tage lugten.

Bare et tip eller en advarsel hvis lugten kan være et problem for jer.

Billede
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 23:44

kartoffelpizza skrev:
KitKat skrev:
Tilly skrev:Normal sælger Herome neglehærder. Jeg kan ikke huske prisen, men måske er der lidt at spare ift Matas.

Jeg er i øvrigt enig med Zombie, den er super god :)


Uh nice :D Jeg elsker at have en undskyldning for at komme i Normal.

Obs at herome ikke giver garanti på den herome fra normal, som de gør på den fra autoriserede forhandlere. Det har sikkert ingen praktisk betydning men nu ved du det.

Udover neglehærder + Silica vil jeg anbefale negleolie

Er det generelt for Normals produkter at der ikke er nogen garanti eller hvad gør forskellen?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 18. jul 2018, 01:44

kartoffelpizza skrev:
Juki skrev:
kartoffelpizza skrev:
KitKat skrev:
Tilly skrev:Normal sælger Herome neglehærder. Jeg kan ikke huske prisen, men måske er der lidt at spare ift Matas.

Jeg er i øvrigt enig med Zombie, den er super god :)


Uh nice :D Jeg elsker at have en undskyldning for at komme i Normal.

Obs at herome ikke giver garanti på den herome fra normal, som de gør på den fra autoriserede forhandlere. Det har sikkert ingen praktisk betydning men nu ved du det.

Udover neglehærder + Silica vil jeg anbefale negleolie

Er det generelt for Normals produkter at der ikke er nogen garanti eller hvad gør forskellen?

Det ved jeg ikke. Jeg ved blot, at herome ofte gør opmærksom på hvem der er officielle forhandlere, og at garanti, reklamation og ansvar for allergiske reaktioner kun gælder såfremt varen er købt et af de steder.

På deres egen hjemmeside koster hærderen 82.

Ok. Jeg har ikke interesse i det konkrete produkt, ellers tak :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Juki » 18. jul 2018, 23:33

Hvilke hårelastikker til tungt og glat hår kan I anbefale?

Jeg har skulderlangt hår og det er ikke specielt tykt eller fyldigt, men det er glat og tungt så det er generelt svært at holde en frisure pga. den manglende struktur.

Dem jeg p.t. bruger er primært nogle no name nogle(se billede) fra et supermarked, købt for flere år siden, så de er ikke til at opdrive.

De skal være uden metallukning og have en god, holdbar elasticitet. De skal ikke være hvide eller store som scrunchies. Ellers har jeg ikke så mange krav til udseendet.

Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 19. jul 2018, 06:12

Juki skrev:Hvilke hårelastikker til tungt og glat hår kan I anbefale?

Jeg har skulderlangt hår og det er ikke specielt tykt eller fyldigt, men det er glat og tungt så det er generelt svært at holde en frisure pga. den manglende struktur.

Dem jeg p.t. bruger er primært nogle no name nogle(se billede) fra et supermarked, købt for flere år siden, så de er ikke til at opdrive.

De skal være uden metallukning og have en god, holdbar elasticitet. De skal ikke være hvide eller store som scrunchies. Ellers har jeg ikke så mange krav til udseendet.

Billede

Jeg har købt mine i Normal, en sampak der ligner den der, bortset fra at elastikkerne er i forskellige brune nuancer. Jeg synes de er gode og de kan holde mit hår.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Panton » 19. jul 2018, 18:22

Jeg synes blax elastikker er de bedste, de kan købes mange steder.
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Skønhed"