Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 8. jul 2018, 18:05

Studsgaard skrev:Mine drenge er nu helt igennem erklæret bonderøve :lol:

De har været, med en her fra campingpladsen, til havetræktortræk idag. Og de var blevet spurgt om ikke de ville prøve at køre også. Så de blev tilmeldt og endte med 1. Og 2. Pladsen i den gruppe de hørte til. Dvs de slog fem erfarne (og voksne) bonderøve. :klap:

Jeg er så byboer-agtig at jeg havde en WTF-oplevelse omkring traktortræk den anden dag.
Jeg så noget med traktortræk i fjernsynet, og der gik det op for mig at traktortræk handler om traktorer der trækker noget. Jeg havde altid troet det var mennesker til fods der trak traktorer i et reb. Det havde jeg det ret vildt over, dog giver traktortræk lige pludselig lidt mere mening.
10
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 8. jul 2018, 19:05

LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:Mine drenge er nu helt igennem erklæret bonderøve :lol:

De har været, med en her fra campingpladsen, til havetræktortræk idag. Og de var blevet spurgt om ikke de ville prøve at køre også. Så de blev tilmeldt og endte med 1. Og 2. Pladsen i den gruppe de hørte til. Dvs de slog fem erfarne (og voksne) bonderøve. :klap:

Jeg er så byboer-agtig at jeg havde en WTF-oplevelse omkring traktortræk den anden dag.
Jeg så noget med traktortræk i fjernsynet, og der gik det op for mig at traktortræk handler om traktorer der trækker noget. Jeg havde altid troet det var mennesker til fods der trak traktorer i et reb. Det havde jeg det ret vildt over, dog giver traktortræk lige pludselig lidt mere mening.

Det andet eksisterer skam også, men det er vist mest som "stærk mand" og rekordforsøg. Eller det er måske mest lastbiler og sådan :gruble:

Dog pulling er btw også en ting :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 8. jul 2018, 19:25

Juki skrev:
LadyFox skrev:
Studsgaard skrev:Mine drenge er nu helt igennem erklæret bonderøve :lol:

De har været, med en her fra campingpladsen, til havetræktortræk idag. Og de var blevet spurgt om ikke de ville prøve at køre også. Så de blev tilmeldt og endte med 1. Og 2. Pladsen i den gruppe de hørte til. Dvs de slog fem erfarne (og voksne) bonderøve. :klap:

Jeg er så byboer-agtig at jeg havde en WTF-oplevelse omkring traktortræk den anden dag.
Jeg så noget med traktortræk i fjernsynet, og der gik det op for mig at traktortræk handler om traktorer der trækker noget. Jeg havde altid troet det var mennesker til fods der trak traktorer i et reb. Det havde jeg det ret vildt over, dog giver traktortræk lige pludselig lidt mere mening.

Det andet eksisterer skam også, men det er vist mest som "stærk mand" og rekordforsøg. Eller det er måske mest lastbiler og sådan :gruble:

Dog pulling er btw også en ting :D

Nå, jeg huskede forkert med navnet, sorry :D

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/partn ... v-midtvest
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. jul 2018, 23:12

Min kat skal bare have 2 minutter alene med min tablet, for at finde ind et sted dybt inde i indstillingerne hvor jeg aldrig selv har været. I dag fik den slået noget fra så jeg ikke får trælse notifikationer hver gang en app etc. opdaterer sig. Noget jeg flere gange har udskudt at få undersøgt selv.
18
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 9. jul 2018, 14:39

Holdet Direct Energie har leveret foreløbigt dårligste tid på holdtidskørsel i Tour de France... Mon det går bedre for Quickstep??
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6586

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sophaya » 9. jul 2018, 17:52

Er i klar over, hvor mange gange om dagen, man bruger sin telefon?! Min er til reparation, og jeg mærker det virkelig.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jul 2018, 18:29

Zinde skrev:Når man har børn, tilbringer man ofte en del af sin dag i selskab med mennesker, der åndsfraværende piller sig selv i kønsdelene.


Det kan også klares med en (mandlig) partner.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jul 2018, 18:36

Zinde skrev:
Guilded_Lily skrev:
Zinde skrev:Når man har børn, tilbringer man ofte en del af sin dag i selskab med mennesker, der åndsfraværende piller sig selv i kønsdelene.


Det kan også klares med en (mandlig) partner.

Det er rigtigt. Men han stopper i det mindste, når man påtaler det. I dag i Føtex måtte jeg hvæse “slip dilleren!” flere gange end hvad rimeligt er. Og manden var på arbejde, så det var ikke til ham.


Åh nej! :lol:
1
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Avino » 9. jul 2018, 18:40

Zinde skrev:Folk der er skråsikre på børneopdragelse har sjældent børn. Og hvis de har, er det max 1.


Nahhh. Jeg har en svigerdatter, som er meget skråsikker. På grænsen til det påståelige. De har to børn.
Så det er ikke altid rigtigt. :fløjt:
1
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Avino » 9. jul 2018, 18:46

Planten skrev:Det lyder pænt ulækkert, når en pige på ca. 5 år sutter på en sukkersliksdims, som ligner en deo.


Hvis det lyder ligesom- når man har en sut i munden. Så giver jeg dig fuldstændigt ret.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 9. jul 2018, 19:06

Avino skrev:
Planten skrev:Det lyder pænt ulækkert, når en pige på ca. 5 år sutter på en sukkersliksdims, som ligner en deo.


Hvis det lyder ligesom- når man har en sut i munden. Så giver jeg dig fuldstændigt ret.

Værre.... Slurp, smask, slurp, slllrrsslllppslsdkf..... :whine:
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Avino » 9. jul 2018, 19:14

Planten skrev:
Avino skrev:
Planten skrev:Det lyder pænt ulækkert, når en pige på ca. 5 år sutter på en sukkersliksdims, som ligner en deo.


Hvis det lyder ligesom- når man har en sut i munden. Så giver jeg dig fuldstændigt ret.

Værre.... Slurp, smask, slurp, slllrrsslllppslsdkf..... :whine:


Puha ja.
Det er sgu grænseoverskridende.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 9. jul 2018, 19:23

Zinde skrev:
Guilded_Lily skrev:
Zinde skrev:Når man har børn, tilbringer man ofte en del af sin dag i selskab med mennesker, der åndsfraværende piller sig selv i kønsdelene.


Det kan også klares med en (mandlig) partner.

Det er rigtigt. Men han stopper i det mindste, når man påtaler det. I dag i Føtex måtte jeg hvæse “slip dilleren!” flere gange end hvad rimeligt er. Og manden var på arbejde, så det var ikke til ham.

Jeg er rigtig glad for at høre, det ikke var rettet mod din mand :genert:

*fik lige nogle spøjse billeder i hovedet af et muligt sceneri :lol: *
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 9. jul 2018, 19:36

Man skal bruge badehætter i Italienske swimmingpools. Undtagen hvis man er fra Polen. Så gælder reglerne ikke. Bliver det påtalt af ejeren går man op ad vandet til ejeren er gået og plasker så videre uden hætten.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. jul 2018, 19:43

Mani skrev:Man skal bruge badehætter i Italienske swimmingpools. Undtagen hvis man er fra Polen. Så gælder reglerne ikke. Bliver det påtalt af ejeren går man op ad vandet til ejeren er gået og plasker så videre uden hætten.


Mine forældre var engang ved at bestille sommerferie i Schweiz, men så fik min far øje på en linje om, at man skulle være iført badehætte i poolen, og nedlagde veto.
Så - det er faktisk nok den primære grund til, at vi aldrig har været i Schweiz. En badehætte :lol:
7

Tilbage til "Generelt"