Hudpleje tør hud

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Hudpleje tør hud

Indlægaf D.itsen » 10. jul 2018, 19:12

Jeg en indehaver af en hud der er kronisk tør. Ikke i en grad hvor jeg jeg tror det er eksem eller noget, men der skal virkelig ikke ret meget til før den flager og er træls. Jeg har brugt Paulas Choice til tør hud (den røde, og har brugt cleanser, tonic, AHA/BHA, ind i mellem serum og så creme). Det er ok, men jeg er ikke sådan rigtig imponeret prisen taget i betragtning.

Jeg søger derfor de bedste råd til en rutine til ansigtet.
Jeg har nogle krav, for det skal jo ikke være nemt :D
- Det skal være simpelt, jeg er en nød til at få brugt 28 produkter eller 5 ting der kun skal bruges én gang om ugen.
- Der skal være spf i dagscremen
- cremerne skal være i tube, ikke i krukke
- fornuftigt pris. Jeg lever fint med ét nogenlunde pricy produkt, men jeg gider ikke bruge en formue på hver del

Jeg spiser fiskeolie, mandler mm. og drikker masser af vand. Bare inden nogen spørger :lol2:

På forhånd tak
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf Chachacha » 10. jul 2018, 20:01

Har du overvejet at supplere med nogle olier til din rutine? Har hørt godt om naturligolie.dk (dog ikke selv shoppet derfra endnu), som har et væld af forskellige olier og også en guide til olie til de forskellige hudtyper. Alternativt er der the Ordinary, som har mange forskellige rigtig gode olier til ansigtet. Argan olie er super til tør hud fx.
2
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf sansera » 10. jul 2018, 20:10

Rosehip oil :dance:
Kan bruges alene eller sammen med andre produkter. Masseres ind i huden og vupti - glad hud uden tørhed. Eller sådan har det været for mig. Hvis din hud generelt er tør, altså både krop og ansigt, ville jeg overveje om du kan gøre noget via kosten, måske fiskeolie.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf Daine » 10. jul 2018, 20:17

Jeg bruger Biotherms Aquasource serum før dag og natcreme, den gør virkelig en forskel for mig. Min hud er tør og strammer + jeg får knopper i panden og ned langs kinderne, hvis jeg undlader at bruge den. Den er semidyr (synes jeg), men Matas har jævnligt tilbud på mærket, og den er enorm drøj i brug. Den kommer ikke i en tube, men i flaske med pumpe.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf Tata » 11. jul 2018, 08:26

Purely Professionel's dag og natcreme, og indimellem bruger jeg også serummet derfra under natcremen. Min hud er virkelig blevet så flot efter jeg er begyndt at bruge de produkter. Jeg har sensitiv hud med tør hud på kinderne, og de er ret rich, så jeg tør godt anbefale dem til tør hud. Det eneste minus er, at de lugter lidt funny, fordi de er uparfumerede. Dagcremen er kun en solfaktor 15, så der bruger jeg en solcreme ovenover udenfor.

https://purelyprofessional.dk/produkter/ansigtspleje/
1
Timian :lun:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf PaleSeptember » 11. jul 2018, 09:27

Clinique Moisture Surge Intense gør underværker for min tørre hud. Den lever ikke op til dine krav, men det er altså den, der fungerer for mig. Derudover bruger jeg AHA-serum fra Pudderdåserne og ikke andet.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf twinkle » 11. jul 2018, 11:08

Jeg vil også anbefale hybenkerneolie (rosehip oil). Blander det med serums/cremer (dog ikke spf) eller bruger det alene. Spækket med antioxidanter, og jeg synes det trænger hurtigt ind set ud fra, at det er en olie.

Ellers kan jeg anbefale hyaluronsyre, lige nu bruger jeg en fra garden of wisdom som koster £9. Prisen er god, og ingredienslisten kort https://www.victoriahealth.com/product/ ... rian/12845 - jeg bruger det som en serum efter glycolic eller azelaic acid.

Som fugtighedscreme uden spf bruger jeg SVR sensifine (fransk apotekermærke), da den indeholder en masse gode ting og igen har en kort ingrediensliste https://www.feelunique.com/p/SVR-SENSIFINE-Cream-40ml - indeholder bl.a. gode mænger nicinamid, squalane (begge godt til tør hud) og ingen parfume.

Ift spf bruger jeg lige nu to, som jeg skifter imellem alt efter lejlighed. Spf 30 fra nivea https://www.nivea.dk/produkter/nivea-su ... 20036.html bruger jeg de dage, hvor jeg har brug for en spf, der ikke behøver være voldsomt kosmetisk elegant (hvis jeg bare skal lave havearbejde, løbe hurtige ærinder eller andet).

De dage hvor jeg bruger fx makeup eller gerne vil have at min hud ser ekstra godt ud, bruger jeg spf fra neogen med spf 50. Futigivende, let og ikke mega parfumeret https://surisuri.dk/produkt/hudtype/nor ... n-spf50-pa (kan se den ikke er på lager pt., men du kan evt. skrive til Maja og høre ad, om der er ny forsending på vej. Hun plejer at være super sød og hjælpsom)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf D.itsen » 11. jul 2018, 18:50

Chachacha skrev:Har du overvejet at supplere med nogle olier til din rutine? Har hørt godt om naturligolie.dk (dog ikke selv shoppet derfra endnu), som har et væld af forskellige olier og også en guide til olie til de forskellige hudtyper. Alternativt er der the Ordinary, som har mange forskellige rigtig gode olier til ansigtet. Argan olie er super til tør hud fx.

jeg har ikke så gode erfaringer med det, men kan godt være jeg skal prøve igen. Jeg brugte måske for meget dengang. Hvornår ville du bruge olie?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf D.itsen » 11. jul 2018, 19:15

Daine skrev:Jeg bruger Biotherms Aquasource serum før dag og natcreme, den gør virkelig en forskel for mig. Min hud er tør og strammer + jeg får knopper i panden og ned langs kinderne, hvis jeg undlader at bruge den. Den er semidyr (synes jeg), men Matas har jævnligt tilbud på mærket, og den er enorm drøj i brug. Den kommer ikke i en tube, men i flaske med pumpe.

det er en der hedder deep og en der hedder aura, hvilken af dem er det du har erfaring med?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf Chachacha » 11. jul 2018, 19:25

D.itsen skrev:
Chachacha skrev:Har du overvejet at supplere med nogle olier til din rutine? Har hørt godt om naturligolie.dk (dog ikke selv shoppet derfra endnu), som har et væld af forskellige olier og også en guide til olie til de forskellige hudtyper. Alternativt er der the Ordinary, som har mange forskellige rigtig gode olier til ansigtet. Argan olie er super til tør hud fx.

jeg har ikke så gode erfaringer med det, men kan godt være jeg skal prøve igen. Jeg brugte måske for meget dengang. Hvornår ville du bruge olie?

Jeg bruger selv maruala- eller arganolie om vinteren og squalane om sommeren. Enten blander jeg nogle dråber i natcremen eller afslutter med at duppe olien over hele ansigtet med hænderne efter serum, creme, boosters og hvad der ellers er i min uendelige hudplejerutine :D
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf Daine » 11. jul 2018, 19:43

D.itsen skrev:
Daine skrev:Jeg bruger Biotherms Aquasource serum før dag og natcreme, den gør virkelig en forskel for mig. Min hud er tør og strammer + jeg får knopper i panden og ned langs kinderne, hvis jeg undlader at bruge den. Den er semidyr (synes jeg), men Matas har jævnligt tilbud på mærket, og den er enorm drøj i brug. Den kommer ikke i en tube, men i flaske med pumpe.

det er en der hedder deep og en der hedder aura, hvilken af dem er det du har erfaring med?

Sorry, jeg var ikke klar over der var to :) Det er den der hedder deep, jeg bruger.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf Annione » 11. jul 2018, 20:35

Hybenkerneolie er super lækkert. Bare for at heppe med.

Og kæmpe natlysolie skulle være helt fantastisk til huden!
1
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf D.itsen » 12. jul 2018, 19:10

3tegn skrev:Hvad afrenser du huden med?

Som det står i startindlægget, så cleanser fra Pauls choice
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf D.itsen » 15. jul 2018, 07:46

3tegn skrev:Det kan muligvis hjælpe at bruge rensemælk i stedet for en sæbebaseret rens.

Har du et bud på en rensemælk?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hudpleje tør hud

Indlægaf Daine » 15. jul 2018, 08:01

D.itsen skrev:
3tegn skrev:Det kan muligvis hjælpe at bruge rensemælk i stedet for en sæbebaseret rens.

Har du et bud på en rensemælk?

Håber det er ok jeg smider noget ind :) Jeg skal have købt denne https://www.matas.dk/matas-rensemaelk-5 ... gJcL_D_BwE i dag. Jeg bruger i forvejen skintonic til tør/sart hud.
Det er ikke alle der kan “nøjes” med Matas Striber, men jeg har fundet ud af at det fungerer fint for mig. I perioder bruger jeg dyrere mærker for at afprøve, men jeg har endnu ikke fundet noget der fungerer markant bedre for min hud.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Skønhed"