Invitere kæreste også?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Invitere kæreste også?

Indlægaf Mila_H » 12. jul 2018, 20:06

Hmm.. Jeg har lige brug for at høre andres mening om dette..

Jeg vil holde en "navngivningsfest" for min søn.
Da jeg ellers ikke holder fester, og fordi jeg ser det som en hyggelig anledning til at ses, har jeg inviteret alle mine fætre, kusiner, deres partnere og hjemmeboende børn. For ikke at blive alt for mange, måtte jeg skære der - jeg har nemlig pænt mange fætre og kusiner (15+).

Derudover har jeg inviteret enkelte veninder og tætte kolleger. De er bare inviteret selv - uden mænd.. Har de små børn, er de velkomne til at komme med, hvis de har lyst.

Nu er det sådan, at den ene veninde har spurgt, om hendes kæreste også er inviteret.

I virkeligheden så nej, det er hun jo ikke.. Men kan jeg tillade mig at sige nej?

Da jeg sendte invitationerne ud, skrev jeg kun hendes navn. Men den første fest blev aflyst, da min søn blev akut syg og indlagt.
Denne gang sagde jeg bare den nye dato til hende.

Hun har været sammen med sin kæreste i nogle år - on/off. Da jeg sendte invitationerne, var de ikke sammen. Det er vel snart et halvt år siden.
Hun er sammen med en anden kvinde, hvis det har noget at sige (ift ellers at være ene mand ved "venindebordet" måske).
Jeg har mødt kæresten en enkelt gang.
De bor ikke sammen af økonomiske årsager, da kæresten har en børn og studerer. Min veninde skal i fertilitetsbehandling, men ikke med kæresten som officiel medmor - kun i "sindet", mener jeg, de siger..
Ja, altså det kan jo i princippet være ligemeget, men hvis folk spørger, hvor fasttømret de er, så er det sådan ret svært at sige, som I måske kan læse.

En anden ting er, at hendes kæreste har ikke mindre end tre børn.. Skal de så også med?

Jeg er alene med min søn og altså også om alle udgifter, og så er det pludselig fire mennesker ekstra.. Som jeg ikke har noget forhold til, vel at mærke.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 20:15

Det bestemmer du selv :) Der er ikke noget rigtigt eller forkert der synes jeg.
2
...
Bergen
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 467
Likede indlæg: 11850

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf Bergen » 12. jul 2018, 20:30

Selvfølgelig kan du tillade dig at sige nej.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf LaScrooge » 12. jul 2018, 20:40

Du kan sagtens tillade dig at sige nej. Du kan bare svare, at det denne gang er uden venners kærester, af økonomiske hensyn.
Senest rettet af LaScrooge 12. jul 2018, 21:14, rettet i alt 1 gang.
11
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. jul 2018, 21:11

Det synes jeg på ingen måde du bør føle dig forpligtiget til!

Du kan evt skrive til venindes, at nej ikke i denne omgang - med at du vil glæde dig til at snart at møde kæresten igen ved anden lejlighed, og evt. bare foreslå at i ses en dag hvor det passer for alle.
12
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Neverkont
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2902

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf Neverkont » 12. jul 2018, 22:22

Mila_H skrev:Nu er det sådan, at den ene veninde har spurgt, om hendes kæreste også er inviteret.

I virkeligheden så nej, det er hun jo ikke.. Men kan jeg tillade mig at sige nej?


Der er kun dig til at bestemme. :)

Men jeg tænker, om andre vil undre sig over, at deres partner ikke er inviteret, hvis din venindes partner bliver det. :gruble:
2
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf Mila_H » 12. jul 2018, 22:25

Neverkont skrev:
Mila_H skrev:Nu er det sådan, at den ene veninde har spurgt, om hendes kæreste også er inviteret.

I virkeligheden så nej, det er hun jo ikke.. Men kan jeg tillade mig at sige nej?


Der er kun dig til at bestemme. :)

Men jeg tænker, om andre vil undre sig over, at deres partner ikke er inviteret, hvis din venindes partner bliver det. :gruble:


Ja, det tænker jeg også.. Og altså det er jo ikke nogen stor, højtidelig begivenhed, så jeg tænkte, at folk godt kunne komme uden kæreste.. Ligesom vi tit mødes til alt muligt andet uden mænd og kærester..
1
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf Mila_H » 12. jul 2018, 22:28

Tak for jeres svar..
I forvejen tænkte jeg længe over det med at invitere uden mænd (og kærester). Det er ikke kotume i min vennekreds at invitere til barnedåb osv, men jeg ville gerne have mine veninder med alligevel.. Skulle deres mænd med, havde jeg droppet det, for så er der jo sjovt nok dobbeltnså mange. Og det er trods alt nok egentligt mest en begivenhed, der oftest er for familien, bare.

Jeg forklarer min veninde, at det er uden mænd/koner/kærester/what-ever. Så er jeg også helt uden om den med hendes børn.
6
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2018, 07:20

“Hej Susanne. Af økonomiske årsager har jeg valgt at invitere veninder uden kærester. Kh MilaH”.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10538

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf Little_Woman » 13. jul 2018, 07:40

Jeg kommer til at gøre det samme til barnedåben, når den tid kommer - jeg har mange kolleger og veninder fra stuedietiden jeg gerne vil have med, da de er en stor del af mit liv og har støttet mig i forløbet. Mine kollegers mænd kender jeg ikke og venindernes mænd er vist lige så gerne fri - og jeg VED at alle kvinderne gerne vil have lejlighed til at snakke, uden mænd og (store) børn. Så sådan bliver det også her.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf Mila_H » 13. jul 2018, 10:42

Tak for jeres svar.

Jeg har skrevet til hende nu, at veninder er inviteret uden kæreste/mand.
Jeg ved, at de andre veninder ikke kunne drømme om at spørge, om deres mænd må komme med. De vil sikkert også helst afsted uden - og mon ikke mændene helt ærligt også gerne vil slippe ;-)

Altså holdt jeg bryllup for eksempel, ville jeg invitere med partner. Men ofte er barnedåb/navngivningsfest for familien.. Nu inviterer jeg bare lidt ekstra.


Tak for alle jeres svar
2
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf avdotja » 13. jul 2018, 18:39

Jeg synes normalt det er lidt påtrængende at spørge om en tydeligvis-ikke-inviteret-partner må komme med. Men lige netop i din beskrevne situation, hvor de har et on-off spørgsmål som var off da du sendte den oprindelig invitation, tænker jeg at det kan være et helt oprigtig spørgsmål uden bagtanker :)
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Invitere kæreste også?

Indlægaf sansera » 15. jul 2018, 07:24

avdotja skrev:Jeg synes normalt det er lidt påtrængende at spørge om en tydeligvis-ikke-inviteret-partner må komme med. Men lige netop i din beskrevne situation, hvor de har et on-off spørgsmål som var off da du sendte den oprindelig invitation, tænker jeg at det kan være et helt oprigtig spørgsmål uden bagtanker :)


Tænker også ud fra beskrivelsen, at det kan være et rent opklarende spørgsmål.
0

Tilbage til "Livets forhold"