Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 9. jul 2018, 13:56

Min menstruation er stoppet igen så nu starter næste forsøg, der er vel lidt over en uge til ægløsning og jeg prøver at leve sundere end normalt. Min kvalme og svimmelhed har desværre fortsat og blevet værre, mit blodtryk er lavt (dog lige i normalområdet med 101/62) og lægen vil gerne have taget en masse blodprøver for at tjekke hvad svimmelheden skyldes. Forhåbentlig er det ikke noget alvorligt og ikke noget der påvirker at jeg kan blive gravid, men motion er der nærmest intet af da jeg bliver svimmel af ingenting. Håber det hurtigt bliver fikset så jeg kan komme igang med svømningen igen :)
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 10. jul 2018, 06:43

godtnavn skrev:Min menstruation er stoppet igen så nu starter næste forsøg, der er vel lidt over en uge til ægløsning og jeg prøver at leve sundere end normalt. Min kvalme og svimmelhed har desværre fortsat og blevet værre, mit blodtryk er lavt (dog lige i normalområdet med 101/62) og lægen vil gerne have taget en masse blodprøver for at tjekke hvad svimmelheden skyldes. Forhåbentlig er det ikke noget alvorligt og ikke noget der påvirker at jeg kan blive gravid, men motion er der nærmest intet af da jeg bliver svimmel af ingenting. Håber det hurtigt bliver fikset så jeg kan komme igang med svømningen igen :)


Øv, håber lægen kan hjælpe. :ae:
1
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. jul 2018, 07:38

Zinde skrev:Godtnavn, det lyder ubehageligt! Hvornår får du svar på blodprøverne?


Får svar i morgen, jeg tænker måske blodtrykket godt kan stå for svimmelheden, det er 100/60 i dag dvs kun lige akkurat inde i normalområdet. Da jeg var gravid kom det lave over 100 så det er helt mærkeligt at måle så lavt :lol: Meeen jeg havde jo ogås begyndene svangerskabsforgiftning der.

De tjekkede mit stofskite i en af blodprøverne og det gjorde mig lidt nervøs, min mor har en arvelig stofskiftesygdom som jeg frygter lidt at få (min mor fik det også først som voksen) men har ikke andre tegn på den så det er næppe det :) Uanset ved jeg det i morgen :)

Håber bare jeg bliver mere frisk den næste uge, ville være surt at misse en ægløsning, men sex og svimmelhed er en lidt dårlig blanding...
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. jul 2018, 07:40

Zinde skrev:
undercover_mommy skrev:Godtnavn: Du kan også bare købe vitaminerne på nettet? :) Det gjorde jeg. Og så har jeg sådan en mandag til søndsg pille æske med dem i så pakken ikke ligger fremme på badeværelset (Og så jeg husker at tage dem :lol:)


Nå men status her er at jeg fik mens i går. Og i dag har jeg de vildeste mens smerter. Lidt ala de første veer jeg havde da jeg fødte min søn :tie: Har normalt aldrig SÅ ondt at jeg skal bruge både Ipren og varmepude. Så tænker faktisk måske der har været noget der er gået til grunde og kroppen så skal bruge lidt ekstra krudt nu. Det gør i hvert fald hammer ondt!


Det har jeg oplevet en gang, hvor jeg nåede at teste svagt positivt, men så kom mens to dage forsinket. Det var også meget kraftigt, og min tanke var den samme som din - at noget var gået til grunde.


Jeg har også prøvet det, mange år får vi prøvede at få barn, det var de vildeste menssmerter og jeg kunne også teste positivt mens jeg blødte da HCG ikke var faldet helt der. Håber næste måned går bedre og der er en blivende baby :)
1
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lumin » 10. jul 2018, 10:42

undercover_mommy skrev:

Lumin: Jeg var for nyligt ved lægen og hun sagde at man ikke kunne få pcos - det er noget man er født med :gruble: Men det lyder da til at man godt kan alligevel så?

Jeg ved jo af gode grunde ikke om jeg altid har haft det, men tidligere har jeg haft regelmæssige menstruationer og jeg er normalvægtig. Mine symptomer består i polycystiske æggestokkende, uregelmæssig cyklus og blodprøver der understøtter diagnosen. Har ikke andre tegn.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. jul 2018, 11:30

Zinde skrev:
godtnavn skrev:
Zinde skrev:Godtnavn, det lyder ubehageligt! Hvornår får du svar på blodprøverne?


Får svar i morgen, jeg tænker måske blodtrykket godt kan stå for svimmelheden, det er 100/60 i dag dvs kun lige akkurat inde i normalområdet. Da jeg var gravid kom det lave over 100 så det er helt mærkeligt at måle så lavt :lol: Meeen jeg havde jo ogås begyndene svangerskabsforgiftning der.

De tjekkede mit stofskite i en af blodprøverne og det gjorde mig lidt nervøs, min mor har en arvelig stofskiftesygdom som jeg frygter lidt at få (min mor fik det også først som voksen) men har ikke andre tegn på den så det er næppe det :) Uanset ved jeg det i morgen :)

Håber bare jeg bliver mere frisk den næste uge, ville være surt at misse en ægløsning, men sex og svimmelhed er en lidt dårlig blanding...

Ja, det kan da sagtens være blodtrykket. Ved du, hvor det normalt ligger?


Lavt men ikke så lavt. Lægen var dog ikke sikker på det var grunden, så han ville godt tjekke alt muligt andet også, men sagde samtidig masser af væske og nogle lakridser så blodtrykket stiger lidt :D
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 10. jul 2018, 19:13

Stadig ingen positiv test og stadig ingen mens. Til gengæld er min kvalme nu blevet så slem at jeg også kaster op. Lægen vil stadig ikke se mig. :rulle:
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 10. jul 2018, 20:53

Zinde skrev:
Yetie skrev:Stadig ingen positiv test og stadig ingen mens. Til gengæld er min kvalme nu blevet så slem at jeg også kaster op. Lægen vil stadig ikke se mig. :rulle:

Ej, det lyder da virkelig mærkeligt. Kan du være syg med noget maveinfluenza?


Pas. Har det fint igen nu.
Kæft jeg er træt af min krop!
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 11. jul 2018, 11:32

Godtnavn: Spændende hvad lægen siger til det! Krydser fingre for at det ikke er noget med dit stofskifte.

Yetie: Øv hvor irriterende at du ikke kan få hverken positiv test eller mens. Og så opkast ovenikøbet :ae: God bedring!

Lumin: Ja så er der da ingen tvivl ved dig. Det er også lidt forskelligt hvad læger siger om sådan noget synes jeg.
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf undercover_mommy » 11. jul 2018, 11:33

Her er mens næsten ovre, så nu prøver vi snart igen. Og så må vi følge lægens anvisninger med sex hver 2. dag og blive liggende efter sex i mindst en halv time inden toiletbesøg :lol: Hun sagde at dem hun har sagt det til har haft held med at blive gravide!
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ladysparrow » 11. jul 2018, 11:47

Tak for velkomsten. Det føles lidt underligt at være med her. :blush2:

Vi har startet i det små. Jeg har ikke taget p piller i årevis. Brugte P-stav i det første års tid da vi fandt sammen men det fungerede ikke for mig, så vi gik over til kondom. Min cyklus fandt hurtigt sig selv igen.

Jeg har de sidste 14 dage haft mega ømme bryster - noget jeg aldrig kun har 3-4 dage inden mens og Den skal jeg første have om en uge. Det er ikke mere end 1 måned siden vi droppede kondomet og vi har ikke kigget på hvornår det skulle være mest givende at have sex.

Jeg har lige landet et nyt job og egentlig burde vi vente, men min alder taget i betragtning kan vi ligeså godt begynde nu, hvem ved om vi overhovedet lykkes.

Synes det er vildt at vi prøver, havde aldrig troet at jeg ville have børn, var sammen med min ex mand i 15 år og der ville jeg ikke høre tale om børn.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. jul 2018, 13:43

Jeg kan mærke jeg synes de næste to måneder er rigtig træls, jeg har jo ikke lyst til at vente med at blive gravid, og omvendt frygter jeg termin i både april og maj. April fordi det følelsemæsssigt rammer mig da jeg havde termin i april for 2½ år siden da vi mistede i starten af andet trimester. Og maj fordi det vil betyde at jeg kun er på barsel til baby er 8-9 måneder, og det ved jeg jeg slet ikke vil være klar til at starte så tidligt, men har ikke rigtig et valg :( Tiægengæld vil jeg få barsel mange måneder før termin, hvilket jo kan være meget rart med masser af tid til min datter, men ville hellere have længere barsel med baby også.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 07:24

Zinde skrev:Jeg har fået mens. 5 dage for tidligt, og vi skal i badeland i morgen :(


Tarvelig timing af din krop :( I fald du ikke har prøvet det kan jeg anbefale at bruge kop, så kan du bade hele dagen uden at tænke over menstruation :) Jeg synes mens er så meget nemmere efter jeg begyndte at bruge det, mindre smerter og skal kun skiftes morgen og aften.

Håber I får en god tur i badeland, og at der sker en amsse kan måske få tankerne væk fra at du ikke er gravid? Det hjalp i hvert fald her sidst vi prøvede :)

Her nærmer ægløsning sig, og vi har endnu ikke haft sex... Jeg har meget lavt blodtryk og er svimmel, så sex er ikke liiiige det der står højst på listen, når al bevægelse gør mig svimmel...
0
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 13. jul 2018, 07:58

Zinde: Ej hvor træls. :ae:

Godtnavn: Har du stadig ikke fået en afklaring på hvad det skyldes?

Jeg fik taget en blodprøve hos lægen i går, for uanset hvad, så er det altså ikke normalt at jeg pludselig har konstant kvalme og kaster op. Så nu kan jeg vente og se hvad den så viser. Jeg er på cd56 uden tegn på mens. :(
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 12:58

Zinde skrev:
godtnavn skrev:
Zinde skrev:Jeg har fået mens. 5 dage for tidligt, og vi skal i badeland i morgen :(


Tarvelig timing af din krop :( I fald du ikke har prøvet det kan jeg anbefale at bruge kop, så kan du bade hele dagen uden at tænke over menstruation :) Jeg synes mens er så meget nemmere efter jeg begyndte at bruge det, mindre smerter og skal kun skiftes morgen og aften.

Håber I får en god tur i badeland, og at der sker en amsse kan måske få tankerne væk fra at du ikke er gravid? Det hjalp i hvert fald her sidst vi prøvede :)

Her nærmer ægløsning sig, og vi har endnu ikke haft sex... Jeg har meget lavt blodtryk og er svimmel, så sex er ikke liiiige det der står højst på listen, når al bevægelse gør mig svimmel...

Tak :kys:

Jeg har det fint med, at jeg ikke er gravid. Det skulle nok bare ikke være i denne omgang. Måske skal det slet ikke være, det må tiden vise. Jeg har købt babyklister, som FormerlyKnownAs anbefalede for noget tid siden, så nu må det prøves.
Jeg var bare ked af at skulle skuffe børnene ift. vandland, men vi havde en god tur uanset.

Jeg bryder mig ikke om kop (eller tampon), men tak for tippet. Jeg elsker mine stofbind, men lige badning dur de nok ikke til :lol:

Det er godt nok træls med dit blodtryk :(


Tampon kan jeg slet ikke, føler huden (eller hvad man kalder det indeni) blvier tør og ubehagelig, og så synes jeg nogle gange man kan mærke den især når man laver fysiske ting, og den der snor der kommer tis på, ej jeg kan slet ikke! Men kop elsker jeg! Eneste problem er at jeg nogle gange glemmer at tømme den fordi jeg glemmer helt jeg har mens :genert:

Smitter du ikke lige med den der afslappethed når du ikke er gravid? Den kunne jeg godt bruge, især om nogle måneder...
0

Tilbage til "Graviditet"