Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 8. jul 2018, 19:56

Seladon skrev:Det ser ud til at det er hovedsagelig Trumps vælgere, som får lov at mærke konsekvenserne af Trumps politik.

https://www.yahoo.com/finance/news/apos ... 00329.html

Karma hedder det.

Fareed Zakaria - som er en klog mand - sagde for nylig at han altid havde undret sig over hvorfor netop sådan lidt dårligere stillede dele af befolkningen ville stemme på en politik der skadede dem selv økonomisk, blot fordi de fik tilbudt en stammetilhørsfølelse. Kunne de da slet ikke se det? Men det var ved at gå op for ham at det kunne de måske godt, men at de simpelthen syntes stammefølelsen rent faktisk betød mere for dem.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 8. jul 2018, 20:45

dgd2007 skrev:
Seladon skrev:Det ser ud til at det er hovedsagelig Trumps vælgere, som får lov at mærke konsekvenserne af Trumps politik.

https://www.yahoo.com/finance/news/apos ... 00329.html

Karma hedder det.

Fareed Zakaria - som er en klog mand - sagde for nylig at han altid havde undret sig over hvorfor netop sådan lidt dårligere stillede dele af befolkningen ville stemme på en politik der skadede dem selv økonomisk, blot fordi de fik tilbudt en stammetilhørsfølelse. Kunne de da slet ikke se det? Men det var ved at gå op for ham at det kunne de måske godt, men at de simpelthen syntes stammefølelsen rent faktisk betød mere for dem.


Hmm dgd2007 - han virker ikke særlig klog ham Fareed. Han burde vide at jævne amerikanere foretrækker at være fattig med et arbejde under Trump, end fattig uden et arbejde under Obama ;)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 8. jul 2018, 21:10

dgd2007 skrev:
Seladon skrev:Det ser ud til at det er hovedsagelig Trumps vælgere, som får lov at mærke konsekvenserne af Trumps politik.

https://www.yahoo.com/finance/news/apos ... 00329.html

Karma hedder det.

Fareed Zakaria - som er en klog mand - sagde for nylig at han altid havde undret sig over hvorfor netop sådan lidt dårligere stillede dele af befolkningen ville stemme på en politik der skadede dem selv økonomisk, blot fordi de fik tilbudt en stammetilhørsfølelse. Kunne de da slet ikke se det? Men det var ved at gå op for ham at det kunne de måske godt, men at de simpelthen syntes stammefølelsen rent faktisk betød mere for dem.


Dgd2007, Det med stammetilhørsfølelse er noget de tror på, og som bekendt er tro noget lidt svært at diskutere logisk om.

Mine amerikanske bekendte fortæller at Trump fans er overbevidste om, at han skaffer dem de tabte jobs tilbage. De venter stadig på at han åbner de gamle fabrikker. Miraklernes tid er åbenbart ikke forbi.

Og så har jeg på fornemmelsen at rednecks har lidt meget under Obama, de har været plaget af en kæmpe stor mindreværdikompleks. :) De har svært med at forstå eliterne, og som udgangspunkt synes rednecks at de er faktisk mere eller mindre mistænkelige.
Trump har et lixtal som ligger på et niveau , hvor de kan være med. Billig underholdning med natlige tweets , hetz mod mod medierne og personangreb er noget der kan forsøde deres dagligdag. Men det er min egen teori :D :D
2
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 8. jul 2018, 22:04

Seladon skrev:[...]
Mine amerikanske bekendte fortæller at Trump fans er overbevidste om, at han skaffer dem de tabte jobs tilbage. De venter stadig på at han åbner de gamle fabrikker. Miraklernes tid er åbenbart ikke forbi.
[...]

Det er ikke engang sikkert de seriøst tror på det.
Det er lidt tragikomisk ind imellem. Jeg så for nylig et interview med en famile, der havde fået mulighed for at sidde i deres hus pga. nogle ordninger indført under den forrige administration - og som nu er blevet afskaffet eller er ved at blive afskaffet.
- Jamen så vil folk som jer jo ikke længere have den mulighed?
- Nej.
- Men I støtter stadigvæk Trump?
- Ja, alle må jo bringe ofre.
1
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 9. jul 2018, 05:43

dgd2007 skrev:
Seladon skrev:[...]
Mine amerikanske bekendte fortæller at Trump fans er overbevidste om, at han skaffer dem de tabte jobs tilbage. De venter stadig på at han åbner de gamle fabrikker. Miraklernes tid er åbenbart ikke forbi.
[...]

Det er ikke engang sikkert de seriøst tror på det.
Det er lidt tragikomisk ind imellem. Jeg så for nylig et interview med en famile, der havde fået mulighed for at sidde i deres hus pga. nogle ordninger indført under den forrige administration - og som nu er blevet afskaffet eller er ved at blive afskaffet.
- Jamen så vil folk som jer jo ikke længere have den mulighed?
- Nej.
- Men I støtter stadigvæk Trump?
- Ja, alle må jo bringe ofre.


White Christian America har sat sin lid til Trump, som om han var den eneste i stand til stoppe den trælse nedgang.
Kirkeledere har lavet en pagt med den orange djævel, og der er stadig mange der tror på det, selv om den negative udviklingen fortsætter som før, måske endnu hurtigere.
Imo ville det være mere effektiv at reformere kirkerne, men nææ.. alt skulle bare være lige som før. En lousy kompromis som er blevet indgået forgæves.

fin forklaring her:
https://www.theatlantic.com/politics/ar ... ca/532587/
Senest rettet af Seladon 13. jul 2018, 07:01, rettet i alt 2 gange.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 12. jul 2018, 21:27

En velfortjent skideballe til NATO-landene som for 4 år siden lovede at bruge flere penge på forsvaret, men som Trump konstaterede har ingen af landene levet op til løftet.
Derudover en uventet skideballe til Merkel/Tyskland for at gøre sig endnu mere afhængig af russisk gas med etablering af nord-stream2 og derved en hjælp til Løkke der måske kan slippe for at skulle godkende rørføringen syd om Bornholm.
Som Trump udtalte finder han det upassende at tyskerne bruger mia. på russisk gas istedet for forsvaret og samtidig forventer de at USA og NATO beskytter dem.

https://www.b.dk/globalt/trump-i-fronta ... o-topmoede
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 12. jul 2018, 22:39

Trump søger åbenbart at få dækket lidt af USAs dundrende underskud og enorme gæld ved at få NATO-landede til at øge deres forsvarsbeudgetter. Øgede forsvarsbudgetter= mere militært isenkram. Militært isenkram, købes i USA og er dermed en tiltrængt ekstraindtægt til USAa våbenindustri og den amerikanske økonomi.

Dét har de fleste statsledere vist allerede indset og opdaget.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 13. jul 2018, 05:03

paint skrev:Trump søger åbenbart at få dækket lidt af USAs dundrende underskud og enorme gæld ved at få NATO-landede til at øge deres forsvarsbeudgetter. Øgede forsvarsbudgetter= mere militært isenkram. Militært isenkram, købes i USA og er dermed en tiltrængt ekstraindtægt til USAa våbenindustri og den amerikanske økonomi.

Dét har de fleste statsledere vist allerede indset og opdaget.


Hans salgsmetoder er, mildest talt, tvilvsomme. Og hvis de amerikanske producenter er sikret med vold og magt et fast market, hvor stort incitament kan det være at opretholde kvaliteten af deres isenkram, som de sælger til NATO landene?

Vi skulle have valgt svenske Gripen i stedet for amerikanske F-35!

https://www.airforce-technology.com/com ... ghter-jet/

i øvrigt viser det sig at der er problemer med F 35.

https://www.altinget.dk/forsvar/artikel/10761

Moralen er at vi kommer til at synge sammen:

Senest rettet af Seladon 13. jul 2018, 06:31, rettet i alt 1 gang.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 13. jul 2018, 06:12

paint skrev:Trump søger åbenbart at få dækket lidt af USAs dundrende underskud og enorme gæld ved at få NATO-landede til at øge deres forsvarsbeudgetter. Øgede forsvarsbudgetter= mere militært isenkram. Militært isenkram, købes i USA og er dermed en tiltrængt ekstraindtægt til USAa våbenindustri og den amerikanske økonomi.

Dét har de fleste statsledere vist allerede indset og opdaget.


Det var som sagt 4 år siden NATO landene lovede at øge deres forsvarsbudgetter Paint, og det var som bekendt under Obama så han var nok også på røven !
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf KIM K » 13. jul 2018, 08:20

Moody's: Investorerne tror på, at USA vil klare sig bedst i en handelskrig
Det samlede amerikanske aktiemarked er steget i værdi, efter at konflikten mellem USA og Kina eskalerede i juni.

USA vil klare sig bedre end de fleste andre store økonomier i den nuværende handelskrig. I hvert fald hvis man skal tro på finansmarkederne. Sådan lyder det i en analyse fra det store ratingbureau Moody's.

https://finans.dk/investor/ECE10750883/ ... andelskrig
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 13. jul 2018, 08:28

KIM K skrev:
Moody's: Investorerne tror på, at USA vil klare sig bedst i en handelskrig
Det samlede amerikanske aktiemarked er steget i værdi, efter at konflikten mellem USA og Kina eskalerede i juni.

USA vil klare sig bedre end de fleste andre store økonomier i den nuværende handelskrig. I hvert fald hvis man skal tro på finansmarkederne. Sådan lyder det i en analyse fra det store ratingbureau Moody's.

https://finans.dk/investor/ECE10750883/ ... andelskrig


Der er blandede meninger om det, KIM K. Nogle er ikke enige med Moody's:

https://foreignpolicy.com/2018/04/13/wh ... trade-war/

Jeg er fristet til at sige LYKKE TIL, men det ville ikke være klogt, faren for en ny finanskrise tages i betragtning.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 13. jul 2018, 08:32

Financial Times er heller ikke glad for Trumps aggressive politik mod Kina, og aktiemarkedersne viser ikke altid det rigtige billede af landets økonomi.
Vi har prøvet det før, husk finanskrisen:

https://www.ft.com/content/2bd4d078-31e ... cb17fd1498
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DenBruneMunk » 13. jul 2018, 08:42

Når Trump's karriere som præsident slutter, så følges der op med en historie om økonomien.

Her får man så nogle tal om Trump's formue, før han blev præsident og så får man EFTER han trådte af igen. Er sikker på folk overraskes og glor når alt som er sket, er hans formue er mange doblet over de år han sad der, og han kun havde et mål,
at forøge egen formue.

Make my fortune great again.
1
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf KIM K » 13. jul 2018, 09:11

Seladon skrev:
KIM K skrev:
Moody's: Investorerne tror på, at USA vil klare sig bedst i en handelskrig
Det samlede amerikanske aktiemarked er steget i værdi, efter at konflikten mellem USA og Kina eskalerede i juni.

USA vil klare sig bedre end de fleste andre store økonomier i den nuværende handelskrig. I hvert fald hvis man skal tro på finansmarkederne. Sådan lyder det i en analyse fra det store ratingbureau Moody's.

https://finans.dk/investor/ECE10750883/ ... andelskrig


Der er blandede meninger om det, KIM K. Nogle er ikke enige med Moody's:

https://foreignpolicy.com/2018/04/13/wh ... trade-war/

Jeg er fristet til at sige LYKKE TIL, men det ville ikke være klogt, faren for en ny finanskrise tages i betragtning.


Jeg tror faktisk EU langt hen ad vejen støtter USA i kampen mod Kina, europæiske virksomheder oplever samme handelsbarrierer som de amerikanske. Kina er ekstremt protektionistiske og overholder ikke internationale spilleregler.
Det er toldsatserne mod EU vi ikke kan lide. Faktisk står mange ledende demokrater bag Trump i handelskrigen mod Kina, men ikke bag hans ditto mod EU. F.eks. demokraternes leder i senatet Chuck Schumer, og han er normalt ikke fan af Trump kan jeg godt love dig :-)


Chuck Schumer, sounding like one of Trump's most hardline trade advisers, urges Trump to dig in with China



Senate Minority Leader Chuck Schumer praised President Donald Trump's tough talk on China.

Schumer also said Trump should "stay strong" and not agree to a quick deal that does not come with larger reforms.

In taking a tough stance, Schumer is siding with some of the more hawkish members of the Trump administration.


Senate Minority Leader Chuck Schumer doesn't agree with President Donald Trump on much. But the Democratic leader says he's standing in line with the president when it comes to the trade fight with China.

http://www.businessinsider.com/trump-ch ... &IR=T&IR=T


Trump's trade war with China is 'on hold,' but the fight is far from over

President Donald Trump touted a new agreement with China to help reduce recent trade tensions between the two countries.
The deal is drawing criticism from both Democrats and Republicans.


The deal is drawing criticism from all sides
Leaders on both sides of the political aisle claimed Trump had backed off his tough talk on China by agreeing to the deal.

Democrats blasted the agreement for its lack of major reforms. Senate Minority Leader Chuck Schumer said the president needed to stay strong and "not sell out for a temporary purchase of goods." Democratic Sen. Ron Wyden had even harsher words.

http://www.businessinsider.com/trump-ch ... &IR=T&IR=T
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Seladon » 13. jul 2018, 09:37

KIM K skrev:
Seladon skrev:
KIM K skrev:
Moody's: Investorerne tror på, at USA vil klare sig bedst i en handelskrig
Det samlede amerikanske aktiemarked er steget i værdi, efter at konflikten mellem USA og Kina eskalerede i juni.

USA vil klare sig bedre end de fleste andre store økonomier i den nuværende handelskrig. I hvert fald hvis man skal tro på finansmarkederne. Sådan lyder det i en analyse fra det store ratingbureau Moody's.

https://finans.dk/investor/ECE10750883/ ... andelskrig


Der er blandede meninger om det, KIM K. Nogle er ikke enige med Moody's:

https://foreignpolicy.com/2018/04/13/wh ... trade-war/

Jeg er fristet til at sige LYKKE TIL, men det ville ikke være klogt, faren for en ny finanskrise tages i betragtning.


Jeg tror faktisk EU langt hen ad vejen støtter USA i kampen mod Kina, europæiske virksomheder oplever samme handelsbarrierer som de amerikanske. Kina er ekstremt protektionistiske og overholder ikke internationale spilleregler.
Det er toldsatserne mod EU vi ikke kan lide. Faktisk står mange ledende demokrater bag Trump i handelskrigen mod Kina, men ikke bag hans ditto mod EU. F.eks. demokraternes leder i senatet Chuck Schumer, og han er normalt ikke fan af Trump kan jeg godt love dig :-)


Chuck Schumer, sounding like one of Trump's most hardline trade advisers, urges Trump to dig in with China



Senate Minority Leader Chuck Schumer praised President Donald Trump's tough talk on China.

Schumer also said Trump should "stay strong" and not agree to a quick deal that does not come with larger reforms.

In taking a tough stance, Schumer is siding with some of the more hawkish members of the Trump administration.


Senate Minority Leader Chuck Schumer doesn't agree with President Donald Trump on much. But the Democratic leader says he's standing in line with the president when it comes to the trade fight with China.

http://www.businessinsider.com/trump-ch ... &IR=T&IR=T


Det du skriver om Kina er jeg enig i. Ja, de er snu og slemme. Men på den anden side har det vist sig at Kinas ledelse er åben til dialog. Jeg tænker også på Nixon æra, hvor et statsbesøg har været nok til st starte en normalisering af forholdet ml. de to lande.

Desuden er jeg i tvivl om en handelskrig hjælper til noget som helst, når det mest økonomisk sårbare part er amerikanere. En handelskrig har igen vindere.

ok . ja, måske vil Putin dø af grin i Kreml. Bogstavelig talt.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"